Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLaten gaan op een paracetamol

Laten gaan op een paracetamol

31 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#1
Paracetamol is geen "bloedverdunner"zoals NSAID's (ibuprofen, diclophenac, Naproxen, aspirine etc....)
Het heeft een zogenaamde smalle therapeutische breedte...(zoals al eerder vermeld) dat wil in dit geval zeggen dat het veilig is zolang je niet teveel binnenkrijgt...want dan is het opeens ZEER schadelijk voor je lever.

Maar als je graag een placebo-effect zoekt....kun je misschien veel veiliger overstappen naar de meeste "smart"-drugs uit de "smart"-shop.

Paracetamol snoepen vind ik erg dom.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psilo zei:
Paracetamol is geen "bloedverdunner"zoals NSAID's (ibuprofen, diclophenac, Naproxen, aspirine etc....)
Het heeft een zogenaamde smalle therapeutische breedte...(zoals al eerder vermeld) dat wil in dit geval zeggen dat het veilig is zolang je niet teveel binnenkrijgt...want dan is het opeens ZEER schadelijk voor je lever.

Maar als je graag een placebo-effect zoekt....kun je misschien veel veiliger overstappen naar de meeste "smart"-drugs uit de "smart"-shop.

Paracetamol snoepen vind ik erg dom.
Klik om te vergroten...

Placebo effect? Veel dingen uit de smartshop hebben wel een (beperkte) werking.
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#3
Angramar Temenos zei:
Psilo zei:
Paracetamol is geen "bloedverdunner"zoals NSAID's (ibuprofen, diclophenac, Naproxen, aspirine etc....)
Het heeft een zogenaamde smalle therapeutische breedte...(zoals al eerder vermeld) dat wil in dit geval zeggen dat het veilig is zolang je niet teveel binnenkrijgt...want dan is het opeens ZEER schadelijk voor je lever.

Maar als je graag een placebo-effect zoekt....kun je misschien veel veiliger overstappen naar de meeste "smart"-drugs uit de "smart"-shop.

Paracetamol snoepen vind ik erg dom.
Klik om te vergroten...

Placebo effect? Veel dingen uit de smartshop hebben wel een (beperkte) werking.
Klik om te vergroten...

Je bedoelt waarschijnlijk :
Beperkte hoeveelheid dingen uit de smartshop hebben (veel) werking. :wink:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik bedoel eerder: meeste dingen uit de smartshop doen wel *wat*, maar de meeste dingen kunnen niet tippen aan "echte" drugs. Sommige dingen wel hoor, paddo's / mescaline / luchtverfrisser2c-nogwat, en nog wat andere dingen doen het echt wel goed hoor.
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#5
Angramar Temenos zei:
Ik bedoel eerder: meeste dingen uit de smartshop doen wel *wat*, maar de meeste dingen kunnen niet tippen aan "echte" drugs. Sommige dingen wel hoor, paddo's / mescaline / luchtverfrisser2c-nogwat, en nog wat andere dingen doen het echt wel goed hoor.
Klik om te vergroten...

Ik weet wel wat je bedoelt (beetje flauw misschien van mij) maar ik heb gewoon geen vertrouwen in smartshopspulletjes....behalve inderdaad paddo's of mescalinestekelplantjes.
Maar de goede producten worden vroeg of laat toch verboden (verbaasd dat paddestoelen zo lang te koop zijn (geweest))

(btw...2c-nogwat zijn geen "smart"drugs...gewoon designer-chemische shit...)


Maar goed...ik zou voorstellen ...weer on topic ( al is het een bizar topic...)

Gebruik gewoon wat je wilt maar doe niet zo DOM om serieus schadelijke stoffen (zoals paracetamol) te gebruiken...paracetamol wordt onderschat.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
LSApillen willen ook wel eens werken, mits je het goed gebruikt (anders krijg je alleen kramp in je maag :P)
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens mij bedoelen ze met "laten gaan" je ziel uit je lijf kotsen :rolleyes: meer kan er niet gebeuren volgens mij, of het moest zijn dat ze hun lever naar de klote willen.
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ok, ik heb vandaag wat opzoekwerk gedaan en ik ben er achter gekomen dat ik dus allergisch ben voor paracetamol. Ik heb mss 5 gram gebruikt verspreid over 3 dagen. Eerst dacht ik dat het aan de DXM lag en ben ik daar dus maar mee gestopt. Maar nu heeft die allergie wel zijn hoogtepunt bereikt: jeukende uitslag op armen en benen, pijnlijk opgezwollen vingers en het volume van mijn lippen is ondertussen verdubbeld. Dacht eerst dat het gewoon een koortsblaasje was ofzo, maar denk nu toch eerder dat het aan de allergie ligt; mijn beide lippen zijn ondertussen aan het voortzwellen. In 't vervolg blijf ik toch maar van dat spul af zeg :(
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#9
paracetamol + 50mg codeine
prima pilletje als je enorme pijn hebt, bijvoorbeeld een spijker door je hand geslagen , of met 40 km/u tegen een bus op gereden.
codine is eeneffectieve pijnstiller , die niet zo heel erg stoned maakt.
het verschil met bijvoorbeeld opium ( waar codine indirect van gemaakt is ) is dat opium wel euforisch maakt.
codine is puur op de pijn gericht- er is eenstapeltje stoffen uitgehaald.
in je lever ontstaat van codine een klein beetje morphine.
je kan dus zeggen dat een beetje morphine idd wel kan helpen om spanningen iets te laten gaan.
morphine is in grote dosis niet zo gezellig.

â™ 
S
SpacieweezieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flameon zei:
Je schijnt van teveel pcm's nl ontzettend vele pijn te krijgen en een lugubere dood
Klik om te vergroten...

Door onfortuinlijke redenen (lang geleden met enkele aanleidingen) heb ervaren dat (te) veel pcm's je eerst soezig maken, je vind alles ok en je wordt erg slaperig. Als je dan eenmaal in slaap valt en je moet gewekt worden kan dit (in mijn geval) zeer moeilijk gaan (duur; 15 minuten). Ik ben toen naar mijn eigen bed gewaggeld en in slaap gevallen. De volgende ochtend, ik herinnerde me hier niks van, werd mij dit door mijn kamergenoten verteld.
Te veel pcm's is dus een sterke afrader. Als je wilt spacen/snuiven/wat dan ook, neem dan gewoon speed en dergelijke. Pcm is voor pijn niet voor fun :rolleyes:
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Meer paracetamol nemen dan de bedoeling is is alleen handig als je op een extreem pijnlijke manier dood wilt gaan.
Protip: bananadine :grin:
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Een paar jaar geleden heb ik heb wel eens een paar "soort van paracetamol met codeïne" genomen omdat ik die voorgeschreven kreeg.

Wist niet / niet bij stilgestaan dat ik daarbij geen alcohol mocht drinken.
Dat wel gedaan dus, ik had toen lichte hallucinaties :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."