#1
als die zn ene werkende synaps nog weet te gebruiken komt ie toch niet meer terug. meer afwijzende reacties lijken me overbodig.
Wacky zei:Is het normaal dat een gram mdma ongeveer 5 pillen xtc is?
De hoeveelheid MDMA die in een pil zit verieert heel erg van pil tot pil. Vroeger maakten ze vaak pillen van 120mg ofzo, wat prima dosis is. Tegenwoordig gaan ze tot 300mg. Daarvan is een halve al veel. Verantwoord gebruik is 1 - 1,5 mg per kg lichaamsgewicht om te beginnen en dan eventueel kun je nog 1 of 2x 0,5 mg per kg bij nemen. Dus dan kom je in totaal idd op een kwart gram op een nacht, dat is een beetje de bovenkant van wat men verantwoord gebruik noemt. 4 pillen is teveel tenzij ze heel zwakke pillen zijn.
Als ik jou was zou ik maar ff een tijdje stoppen! Of wil je je hersenen frituren? Zo ja, dan moet je lekker doorgaan.Ouwe snoeper zei:4 maanden geleden heb ik (op een groot indoor festival) voor het eerst xtc en coke gebruikt, 3 pillen en 1 sleutelpunt.
Sinds toen gebruik ik elke maand wel een paar pillen.
iMichaela zei:Als ik jou was zou ik maar ff een tijdje stoppen! Of wil je je hersenen frituren? Zo ja, dan moet je lekker doorgaan.Ouwe snoeper zei:4 maanden geleden heb ik (op een groot indoor festival) voor het eerst xtc en coke gebruikt, 3 pillen en 1 sleutelpunt.
Sinds toen gebruik ik elke maand wel een paar pillen.
Ouwe snoeper zei:Wacky zei:Is het normaal dat een gram mdma ongeveer 5 pillen xtc is?
De hoeveelheid MDMA die in een pil zit verieert heel erg van pil tot pil. Vroeger maakten ze vaak pillen van 120mg ofzo, wat prima dosis is. Tegenwoordig gaan ze tot 300mg. Daarvan is een halve al veel. Verantwoord gebruik is 1 - 1,5 mg per kg lichaamsgewicht om te beginnen en dan eventueel kun je nog 1 of 2x 0,5 mg per kg bij nemen. Dus dan kom je in totaal idd op een kwart gram op een nacht, dat is een beetje de bovenkant van wat men verantwoord gebruik noemt. 4 pillen is teveel tenzij ze heel zwakke pillen zijn.
Ik ben bekend met 1.5x je lichaamsgewicht in mg, maar houden mensen zich daar uberhaupt aan? Ik snap dat dit de verantwoorde dosis is, maar ik heb mensen 2 pillen van 200 mg tegelijk weg zien vreten en die hadden het gewoon prina naar hun zin. Ik ken eigenlijk niemand die op een avond maar 100-200 mg aan mdma weg slikt op een avond. Verder bedankt voor de reactie
Wacky zei:Ouwe snoeper zei:Wacky zei:Is het normaal dat een gram mdma ongeveer 5 pillen xtc is?
De hoeveelheid MDMA die in een pil zit verieert heel erg van pil tot pil. Vroeger maakten ze vaak pillen van 120mg ofzo, wat prima dosis is. Tegenwoordig gaan ze tot 300mg. Daarvan is een halve al veel. Verantwoord gebruik is 1 - 1,5 mg per kg lichaamsgewicht om te beginnen en dan eventueel kun je nog 1 of 2x 0,5 mg per kg bij nemen. Dus dan kom je in totaal idd op een kwart gram op een nacht, dat is een beetje de bovenkant van wat men verantwoord gebruik noemt. 4 pillen is teveel tenzij ze heel zwakke pillen zijn.
Ik ben bekend met 1.5x je lichaamsgewicht in mg, maar houden mensen zich daar uberhaupt aan? Ik snap dat dit de verantwoorde dosis is, maar ik heb mensen 2 pillen van 200 mg tegelijk weg zien vreten en die hadden het gewoon prina naar hun zin. Ik ken eigenlijk niemand die op een avond maar 100-200 mg aan mdma weg slikt op een avond. Verder bedankt voor de reactie
Ja ik ken eigenlijk niemand die meer dan een kwart gram op een nacht gebruikt, en ik ken er tientallen die het wel af en toe gebruiken. Misschien ligt het aan in welke scene je rondhangt.
Verantwoord gebruik is ook eens in de drie maanden. Daar houden dan weer niet zo veel mensen zich aan. Zelf heb ik het een poos elke week gedaan, maar dat was merkbaar echt slecht voor me. Gelukkig ben ik daarmee weer gestopt. (nu nog enkele keren per jaar)
Jawel hoor, zeker met die idiote dosering van je. Maar zelfs met normale dosering is 2 keer per maand echt duielijk teveel en dat ga je goed merken als je het een jaartje volhoud. (ik spreek uit ervaring)Ouwe snoeper zei:Een tot twee keer gebruik in de maand mdma gaat niet leiden tot depressie,
speed kun je veel moeilijker 'maar' 1 tot 2 keer in de maand gebruiken.
Ouwe snoeper zei:En speed maakt je ook depressief, raad nooit iemand aan om speed te gebruiken, dat vind ik gewoon dom.
Aangezien je met mdma zit te rommelen met je chemische huishouding en specifiek stofjes die zorgen voor je gevoel van algemene welzijn, kan dit zeker wel leiden tot depressie. Zeker omdat 1 tot 2 keer gebruiken in de maand te vaak is om in de tussentijd volledig te herstellen en de schade zich dus steeds meer opbouwt.Ouwe snoeper zei:Een tot twee keer gebruik in de maand mdma gaat niet leiden tot depressie.
Bobsacamano zei:Jongens doe geen moeite. Dit is weer typisch het geval.
- account aanmaken
- vraag stellen voor een bepaald antwoord
- goed advies krijgen
- er niks mee doen
Ouwe snoeper zei:Bobsacamano zei:Jongens doe geen moeite. Dit is weer typisch het geval.
- account aanmaken
- vraag stellen voor een bepaald antwoord
- goed advies krijgen
- er niks mee doen
Ik neem inderdaad geen advies aan van iemand wiens lijstje drugs die hij/zij gedaan heeft even lang is als mijn boodschappenlijstje![]()
Als je iedere dosis MDMA die je te veel neemt (door te hoge doses en te vaak gebruiken) steeds opschrijft, is jouw lijstje langer dan die van Bob.Ouwe snoeper zei:Bobsacamano zei:Jongens doe geen moeite. Dit is weer typisch het geval.
- account aanmaken
- vraag stellen voor een bepaald antwoord
- goed advies krijgen
- er niks mee doen
Ik neem inderdaad geen advies aan van iemand wiens lijstje drugs die hij/zij gedaan heeft even lang is als mijn boodschappenlijstje![]()

Ouwe snoeper zei:Bobsacamano zei:Jongens doe geen moeite. Dit is weer typisch het geval.
- account aanmaken
- vraag stellen voor een bepaald antwoord
- goed advies krijgen
- er niks mee doen
Ik neem inderdaad geen advies aan van iemand wiens lijstje drugs die hij/zij gedaan heeft even lang is als mijn boodschappenlijstje![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."