Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMdma kristallen

Mdma kristallen

42 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
als die zn ene werkende synaps nog weet te gebruiken komt ie toch niet meer terug. meer afwijzende reacties lijken me overbodig.
M
MissTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ouwe snoeper zei:
4 maanden geleden heb ik (op een groot indoor festival) voor het eerst xtc en coke gebruikt, 3 pillen en 1 sleutelpunt.
Sinds toen gebruik ik elke maand wel een paar pillen.
Klik om te vergroten...
Als ik jou was zou ik maar ff een tijdje stoppen! Of wil je je hersenen frituren? Zo ja, dan moet je lekker doorgaan.
O
Ouwe snoeperLid
01-01-2024, 00:00
#3
iMichaela zei:
Ouwe snoeper zei:
4 maanden geleden heb ik (op een groot indoor festival) voor het eerst xtc en coke gebruikt, 3 pillen en 1 sleutelpunt.
Sinds toen gebruik ik elke maand wel een paar pillen.
Klik om te vergroten...
Als ik jou was zou ik maar ff een tijdje stoppen! Of wil je je hersenen frituren? Zo ja, dan moet je lekker doorgaan.
Klik om te vergroten...

Ik dacht dat het niet nodig zou zijn om het erbij te zetten..
Ik ben ervan op de hoogte dat het schadelijk is, we zitten hier niet voor niets op 'drugsforum.nl' ofwel dan?
Ik gebruik bijna alleen op feestjes en weet van mezelf dat ik op elk moment kan stoppen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ouwe snoeper zei:
Wacky zei:
Is het normaal dat een gram mdma ongeveer 5 pillen xtc is?
De hoeveelheid MDMA die in een pil zit verieert heel erg van pil tot pil. Vroeger maakten ze vaak pillen van 120mg ofzo, wat prima dosis is. Tegenwoordig gaan ze tot 300mg. Daarvan is een halve al veel. Verantwoord gebruik is 1 - 1,5 mg per kg lichaamsgewicht om te beginnen en dan eventueel kun je nog 1 of 2x 0,5 mg per kg bij nemen. Dus dan kom je in totaal idd op een kwart gram op een nacht, dat is een beetje de bovenkant van wat men verantwoord gebruik noemt. 4 pillen is teveel tenzij ze heel zwakke pillen zijn.
Klik om te vergroten...

Ik ben bekend met 1.5x je lichaamsgewicht in mg, maar houden mensen zich daar uberhaupt aan? Ik snap dat dit de verantwoorde dosis is, maar ik heb mensen 2 pillen van 200 mg tegelijk weg zien vreten en die hadden het gewoon prina naar hun zin. Ik ken eigenlijk niemand die op een avond maar 100-200 mg aan mdma weg slikt op een avond. Verder bedankt voor de reactie
Klik om te vergroten...

Ja ik ken eigenlijk niemand die meer dan een kwart gram op een nacht gebruikt, en ik ken er tientallen die het wel af en toe gebruiken. Misschien ligt het aan in welke scene je rondhangt.

Verantwoord gebruik is ook eens in de drie maanden. Daar houden dan weer niet zo veel mensen zich aan. Zelf heb ik het een poos elke week gedaan, maar dat was merkbaar echt slecht voor me. Gelukkig ben ik daarmee weer gestopt. (nu nog enkele keren per jaar)
O
Ouwe snoeperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wacky zei:
Ouwe snoeper zei:
Wacky zei:
Is het normaal dat een gram mdma ongeveer 5 pillen xtc is?
De hoeveelheid MDMA die in een pil zit verieert heel erg van pil tot pil. Vroeger maakten ze vaak pillen van 120mg ofzo, wat prima dosis is. Tegenwoordig gaan ze tot 300mg. Daarvan is een halve al veel. Verantwoord gebruik is 1 - 1,5 mg per kg lichaamsgewicht om te beginnen en dan eventueel kun je nog 1 of 2x 0,5 mg per kg bij nemen. Dus dan kom je in totaal idd op een kwart gram op een nacht, dat is een beetje de bovenkant van wat men verantwoord gebruik noemt. 4 pillen is teveel tenzij ze heel zwakke pillen zijn.
Klik om te vergroten...

Ik ben bekend met 1.5x je lichaamsgewicht in mg, maar houden mensen zich daar uberhaupt aan? Ik snap dat dit de verantwoorde dosis is, maar ik heb mensen 2 pillen van 200 mg tegelijk weg zien vreten en die hadden het gewoon prina naar hun zin. Ik ken eigenlijk niemand die op een avond maar 100-200 mg aan mdma weg slikt op een avond. Verder bedankt voor de reactie
Klik om te vergroten...

Ja ik ken eigenlijk niemand die meer dan een kwart gram op een nacht gebruikt, en ik ken er tientallen die het wel af en toe gebruiken. Misschien ligt het aan in welke scene je rondhangt.

Verantwoord gebruik is ook eens in de drie maanden. Daar houden dan weer niet zo veel mensen zich aan. Zelf heb ik het een poos elke week gedaan, maar dat was merkbaar echt slecht voor me. Gelukkig ben ik daarmee weer gestopt. (nu nog enkele keren per jaar)
Klik om te vergroten...

Hmm ik dacht eigenlijk altijd dat het heel normaal was om meer dan aanbevolen hoeveelheid te doen.
Vooral omdat ik wel eens naar feestjes ga die tot sochtends vroeg duren en je na 200 mg in het begin, al snel na een paar uur afdraai kan hebben.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja dat ze tot sochtens duren is logisch. Tot 10 uur sochtens minimaal anders is het niet de moeite om te gaan.

Toch doet de overgrote meerderheid in de goa scene dat met minder dan een kwart gram. Sommigen trouwens zelfs met helemaal niets. Hoe ze dat doen snap ik zelf ook nog niet.

En een kwart gram is al meer dan de aanbevolen hoeveelheid he.
De voorlichtings instanties/test centra mensen, die hebben het al helemaal niet over bijnemen volgens mij.
120mg in het begin + evt 40mg na anderhalf-twee uur, dat is de aanbevolen hoeveelheid volgens shulgin (google die man). Ik rek het dan nog eens op door 2 of 3 keer die 40mg erbij te nemen met steeds anderhalf-twee uur ertussen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je de eerste x al gelijk een mega dosis neemt, denk je dat dat gevoel normaal is. Dus wil je dat de volgende keer weer. Terwijl als je met een juiste normale dosis begint de eerste keer, het veel leuker is. Geen klapperrende kaken, gewoon kunnen plassen en je weet nog helemaal wat je hebt mee gemaakt die dag. Plus dat je er niet als een stuiterende neanderthaler er uit ziet! En met een normale dosis heb je veel duidelijker love gevoel als zo een hoge dosis omdat de negatieve bijwerkingen geminimaliseerd zijn.
Ook begrijp ik niet waarom velen niet VOOR ze drugs gaan nemen even internet raadplegen. Tegenwoordig word elk wissewasje de godganse dag opgezocht op het mobieltje, ook de meest onzinnige dingen maar als het op je gezondheid en je leven aankomt doen ze het niet. :confused:
O
Ouwe snoeperLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dunnetjess33 zei:
Als je de eerste x al gelijk een mega dosis neemt, denk je dat dat gevoel normaal is. Dus wil je dat de volgende keer weer. Terwijl als je met een juiste normale dosis begint de eerste keer, het veel leuker is. Geen klapperrende kaken, gewoon kunnen plassen en je weet nog helemaal wat je hebt mee gemaakt die dag. Plus dat je er niet als een stuiterende neanderthaler er uit ziet! En met een normale dosis heb je veel duidelijker love gevoel als zo een hoge dosis omdat de negatieve bijwerkingen geminimaliseerd zijn.
Ook begrijp ik niet waarom velen niet VOOR ze drugs gaan nemen even internet raadplegen. Tegenwoordig word elk wissewasje de godganse dag opgezocht op het mobieltje, ook de meest onzinnige dingen maar als het op je gezondheid en je leven aankomt doen ze het niet. :confused:
Klik om te vergroten...

Ik ben bang dat je gelijk hebt, omdat mijn eerste keer zo geweldig was (echt wel de beste dag van mijn leven) kon ik de laatste keer op een feestje toen mijn xtc niet goed werkte (ik ben na 2.5 pil maar gestopt), helemaal niet goed kon genieten eigenlijk, het gaf totaal geen voldoening. Normaal heb ik wel voldoening als ik lekker ga..
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Van wat ik erover heb gelezen zijn dat echt grote hoeveelheden, velen zeggen juist, hoe minder hoe beter (op korte termijn zoveel bijnemen helpt niet veel, je lichaam kan maar een bepaalde hoeveelheid serotonine aan - enige wat meer wordt, zijn de negatieve gevolgen). Als je nu al hebt dat je na het nemen van een/meerdere pillen niks ervan voelt, dan lijkt mij dat je serotonine voorraad enigszins op is. Beste wat je dan kan doen is 3 maanden wachten zodat je lichaam weer kan bijkomen.

Over de aanbevolen hoeveelheid:
Er is een reden waarom allerlei instanties en onderzoekers advies geven over welke hoeveelheid goed voor je is (voor zover dat mogelijk is met mdma, maar goed). Te veel MDMA sloopt je hersenen, daar merk je op de (zeer) korte termijn niks van, maar dat merk je vooral later in je leven. Al die stofjes die door drugs worden aangewakkerd, bestaan met een reden, en als je met veel te veel MDMA bijvoorbeeld je serotonine systeem sloopt, zal je later in je leven merken dat dingen lastiger worden.

Wacky zei:
Toch doet de overgrote meerderheid in de goa scene dat met minder dan een kwart gram. Sommigen trouwens zelfs met helemaal niets. Hoe ze dat doen snap ik zelf ook nog niet.
Klik om te vergroten...

Ben vannacht nog zonder drugs (wel flink wat bier en een paar energy drinks, maar goed) van 11 tot 5 losgegaan op een hardcore/frenchcore feest, werd door iedereen daar verbaasd aangekeken als ik hierover iets zei en genoeg mensen die vroegen of ik iets nodig had haha. Ook meerdere dance festivals gedaan zonder drugs en volledig uitgehouden. Muziek is genoeg om mij wakker te houden (ook al maakt drugs de ervaring een stuk beter :grin:)
O
Ouwe snoeperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Peppi en Coki zei:
Van wat ik erover heb gelezen zijn dat echt grote hoeveelheden, velen zeggen juist, hoe minder hoe beter (op korte termijn zoveel bijnemen helpt niet veel, je lichaam kan maar een bepaalde hoeveelheid serotonine aan - enige wat meer wordt, zijn de negatieve gevolgen). Als je nu al hebt dat je na het nemen van een/meerdere pillen niks ervan voelt, dan lijkt mij dat je serotonine voorraad enigszins op is. Beste wat je dan kan doen is 3 maanden wachten zodat je lichaam weer kan bijkomen.
Klik om te vergroten...

Nou.. Ik begon met een (voor mij zelfs) hoge hoeveelheid xtc, en had al een maand niks gebruikt. Uit mijn ervaringen (en die van mijn vrienden) zou deze hoeveelheid toch wel stevig moeten domineren, ik had me echter een half uur vantevoren helemaal vol geduwd met frieten en snacks, misschien dat het daardoor pas laat (en heel weinig) werkte.. Ik ben ook van plan na een festival op 15 en 16 april (daydream in lommel) voor een paar maanden te stoppen, zodat mijn volgende ervaring weer helemaal top word.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
kan jou vriend serieus drugs 3 maanden van te voren testen? ik moet meestal een week wachten.

als je met zn tween de mdma betaald maakt de prijs toch ook amper uit, dan kun je beter voor de betrouwbaarste optie gaan. mdma kristallen zijn moeilijk te versnijden, onder vergroting zul je ander soort kristallen er vrij gemakkelijk tussenuithalen. als het geen relatief grote kristallen zijn is ermee gesjoemeld.
O
Ouwe snoeperLid
01-01-2024, 00:00
#12
MeejheM zei:
kan jou vriend serieus drugs 3 maanden van te voren testen? ik moet meestal een week wachten.
Klik om te vergroten...

Met 'testen' bedoelde ik dat hij het zelf 3 maanden geleden op een feestje had gebruikt :grin:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#13
MeejheM zei:
als het geen relatief grote kristallen zijn is ermee gesjoemeld.
Klik om te vergroten...
Nee hoor, als het poeder is, dan is de kans dat er mee gesjoemeld is aanwezig ipv nagenoeg nul zoals dat is wanneer het wel kristallen zijn.

Als mijn leverancier mij de kruimels onder uit de zak wil verkopen mag ie dat want ik vetrouw hem.
O
Ouwe snoeperLid
01-01-2024, 00:00
#14
mick swagger zei:
Ik koop ook het liefste kristal, al moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit mdma poeder heb gezien. Laatste uitslag hier was 77% mdma, lekler spul, al baalde ik eerst dat de uitslag wat lager is, toch merk je hier met het gebruik niks van:grin:.
Klik om te vergroten...

77% wat lager? Ik lees op internet dat dit dicht aan de max zit...
m
mick swaggerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ouwe snoeper zei:
mick swagger zei:
Ik koop ook het liefste kristal, al moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit mdma poeder heb gezien. Laatste uitslag hier was 77% mdma, lekler spul, al baalde ik eerst dat de uitslag wat lager is, toch merk je hier met het gebruik niks van:grin:.
Klik om te vergroten...

77% wat lager? Ik lees op internet dat dit dicht aan de max zit...
Klik om te vergroten...

Ik ben vrij verwend denk ik, kwam eerder nooit onder de 80% tegen. Nee klopt 84% is de max.

77% doet ook goed zijn werk, scheelt idd een paar mg actieve stof, dit is niet merkbaar, gelukkig.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#16
mikoz zei:
Peppi en Coki zei:
Ben vannacht nog onder invloed van drugs (flink wat bier =alcohol en een paar energy drinks =caffeine, maar goed) van 11 tot 5 losgegaan op een hardcore/frenchcore feest, werd door iedereen daar verbaasd aangekeken als ik hierover iets zei en genoeg mensen die vroegen of ik iets nodig had haha. Ook meerdere dance festivals gedaan zonder drugs en volledig uitgehouden. Muziek is genoeg om mij wakker te houden (ook al maakt drugs de ervaring een stuk beter :grin:)
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Ik moet toegeven, daar heb je gelijk in mikoz.

Maar ik doelde meer op dat ik een aantal uur goed heb kunnen feesten zonder merkbaar vermoeid te worden, zonder het gebruik van een stimulerende drug zoals 4-FA. Alcohol houdt mij meestal niet echt wakker, en meestal merk ik qua vermoeidheid er niet veel van als ik cafeïne binnenkrijg.
O
Ouwe snoeperLid
01-01-2024, 00:00
#17
mick swagger zei:
Ouwe snoeper zei:
mick swagger zei:
Ik koop ook het liefste kristal, al moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit mdma poeder heb gezien. Laatste uitslag hier was 77% mdma, lekler spul, al baalde ik eerst dat de uitslag wat lager is, toch merk je hier met het gebruik niks van:grin:.
Klik om te vergroten...

77% wat lager? Ik lees op internet dat dit dicht aan de max zit...
Klik om te vergroten...

Ik ben vrij verwend denk ik, kwam eerder nooit onder de 80% tegen. Nee klopt 84% is de max.

77% doet ook goed zijn werk, scheelt idd een paar mg actieve stof, dit is niet merkbaar, gelukkig.
Klik om te vergroten...

Zou je denken, maar bij sos merk je dit wel, maar bij sos kan een puntje het verschil al maken tussen hard gaan en niet zo hard, op pep ga je altijd hard :grin:
m
mick swaggerLid
01-01-2024, 00:00
#18
MeejheM zei:
Wacky zei:
MeejheM zei:
als het geen relatief grote kristallen zijn is ermee gesjoemeld.
Klik om te vergroten...
Nee hoor, als het poeder is, dan is de kans dat er mee gesjoemeld is aanwezig ipv nagenoeg nul zoals dat is wanneer het wel kristallen zijn.

Als mijn leverancier mij de kruimels onder uit de zak wil verkopen mag ie dat want ik vetrouw hem.
Klik om te vergroten...

pillen verkruimelen, kristallen niet. weet je hoeveel moeite je moet doen om een gripzakje met suiker zodanig te hanteren dat je poedersuiker overhoud? ik gok best veel.

maar de belangrijkste reden is dat kristallen omvormen tot poeder een extra bewerking is die de dealer als zijn klant niets opleveren. sterker nog, het levert je waardevermindering op.
Klik om te vergroten...

Idd het opzettelijk vermalen van kristal naar poeder heeft met mdma totaal geen zin. Als er wel kruimels onder in de zak zitten, hebben die vaak nog een veel groffere structuur dan poeder.( met poeder denk ik dan aan poedersuiker of van dat eiwitshake poeder). Echter kun je aan een structuur nooit zien of er wel of niet mee geknoeid is, laten testen zal je zekerheid bieden.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wacky zei:
MeejheM zei:
als het geen relatief grote kristallen zijn is ermee gesjoemeld.
Klik om te vergroten...
Nee hoor, als het poeder is, dan is de kans dat er mee gesjoemeld is aanwezig ipv nagenoeg nul zoals dat is wanneer het wel kristallen zijn.

Als mijn leverancier mij de kruimels onder uit de zak wil verkopen mag ie dat want ik vetrouw hem.
Klik om te vergroten...

pillen verkruimelen, kristallen niet. weet je hoeveel moeite je moet doen om een gripzakje met suiker zodanig te hanteren dat je poedersuiker overhoud? ik gok best veel.

maar de belangrijkste reden is dat kristallen omvormen tot poeder een extra bewerking is die de dealer als zijn klant niets opleveren. sterker nog, het levert je waardevermindering op.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#20
Peppi en Coki zei:
Ben vannacht nog onder invloed van drugs (flink wat bier =alcohol en een paar energy drinks =caffeine, maar goed) van 11 tot 5 losgegaan op een hardcore/frenchcore feest, werd door iedereen daar verbaasd aangekeken als ik hierover iets zei en genoeg mensen die vroegen of ik iets nodig had haha. Ook meerdere dance festivals gedaan zonder drugs en volledig uitgehouden. Muziek is genoeg om mij wakker te houden (ook al maakt drugs de ervaring een stuk beter :grin:)
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."