#1
Testen. Gewenste dosis in één keer nemen.
je in één keer de gewenste dosis moet innemen, en dat steeds bijnemen het love-gevoel niet terugbrengt en alleen maar de neurotoxiciteit vergroot.
Psychedelibee zei:Laat je pillen testen, dan weet je exact wat er in zit en kun je uitrekenen wat voor jou de juiste dosering is.
Ik ben een nogal voorzichtige gebruiker, maar bij mdma leert mijn ervaring inmiddels dat ik 'less is more' zeker niet altijd vind opgaan. Jaren geleden met vriendinnetje gefeest, ze durfde niet echt en ging voor halve dosis. Ze kwam daarmee in heel nare rusteloze negatieve spiraal terecht. Was haar eerste x, heb maar geconcludeerd dat het misschien gewoon niet haar drugs is.Peppi en Coki zei:Hoelang duurde het dan ongeveer, en hoe sterk waren jouw pillen gemiddeld? Ik lees vaak bij xtc dat less is more omdat bij hogere dosissen de negatieve effecten meer naar boven komen.transformated zei:Ik zou de pil in 1 keer nemen dan heb je het volle effect heb ik altijd gedaan is misschien wel dom, maar anders als ik maar een halfje neem heb ik dat gevoel in me buik wat niet prettig is. De trip is niet 100% maar is eerder 50%. De piek van de xtc was altijd het beste voor ik. Ik denk met 1 pil heb ik genoeg heb het al sinds September niet meer genomen.
Zoals mikoz ook enigszins zegt, ik bedoel met 'less is more' dat meer nemen dan de aanbevolen dosis (1mg - 2mg per kg lichaamsgewicht) in theorie niet per se beter hoeft te gaan werken en alleen het speedy-effect zal versterken. Ook kan het ook gewoon zijn dat je gewoon een bad trip had, serotonine heeft ook invloed op je maag/darmen, als je je dan niet goed gaat voelen in het begin van de trip en je daarop blijft focussen, dan blijft je in die bad trip. Gewoon even simpelweg iets anders gaan doen (naar een andere omgeving gaan en daar iets leuks gaan doen) en dit zal over moeten gaan.stomme eend zei:Ik ben een nogal voorzichtige gebruiker, maar bij mdma leert mijn ervaring inmiddels dat ik 'less is more' zeker niet altijd vind opgaan. Jaren geleden met vriendinnetje gefeest, ze durfde niet echt en ging voor halve dosis. Ze kwam daarmee in heel nare rusteloze negatieve spiraal terecht. Was haar eerste x, heb maar geconcludeerd dat het misschien gewoon niet haar drugs is.
Maar afgelopen jaar zelf met vriend op feest beide te voorzichtig met doseren geweest en hoewel het niet zo negatief was als bij vriendin, was het geen prettige nacht. Een beetje of je de hele nacht in dat eerste gevoel ( bij mij vaak rusteloze zware benen, misselijk) blijft hangen. En mijn ervaring is dat je dan met bijnemen dat nare gevoel alleen maar rekt.
Aan het spul lag het niet; weken later startdosis verdubbeld en weer ouderwets love gevoel en heerlijk feest gehad.
Ik ben sindsdien wat minder van het gedachtengoed dat je heel voorzichtig moet beginnen.
mikoz zei:Lees net dit stukje: http://www.parool.nl/amsterdam/amc-hoog ... ~a4285979/
niet erg informatief ofzo, maar daar staat ook iets in over de algemeen gewenste hoeveelheid MDMA (niet in milligrammen, maar toch).

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."