#1
^Dat is waar maar het kan nog steeds van invloed zijn op je stemming. Ik heb zelf ook wel eens een dip gehad van speedgebruik. Al voelt voor mij speed wel stukken 'veiliger' dan xtc.
Precies dat inderdaad, als je nu echt depressief bent van de xtc kun je andere uppers ook maar beter even laten liggen tot je weer helemaal de oude bent.ZERO- zei:^Dat is waar maar het kan nog steeds van invloed zijn op je stemming. Ik heb zelf ook wel eens een dip gehad van speedgebruik. Al voelt voor mij speed wel stukken 'veiliger' dan xtc.
Ik heb het je nu zo vaak zien schrijven dat het geen toeval meer lijkt, het is serOtonine.t3ll4v1st zei:Die spreken beide je seratonine voorraad niet aan![]()
Klimrek zei:Hallo en welkom op dit forum.
Wie/wat ben je?
Man of vrouw?
Wat is je leeftijd en gewicht?
Hoeveel dagen/weken/maanden rust laat je tussen elke xtc/mdma-ervaring?
De milligrammen die je noemt, waar baseer je die op? Gehoord van een dealer/vriend? Of laat je je pillen/kristallen zelf testen?
Als je bovenstaande vragen kan beantwoorden, komen we al een stukje verder.![]()
Voor nu: even een poos (lees: 6 maanden om te beginnen) geen xtc/mdma/4fmp of andere serotonine verbruikers nemen..
Hou genoeg rust, eet gezond (fruit en gevarieerde voeding) probeer wat te sporten en zorg voor afleiding. Leuke dingen doen met vrienden. En wees lief voor jezelf.
Tekzor668 zei:Je laat gewoon te weinig tijd tussen gebruik. Lees je even in over de 3 maandenregel op Drugsforum. Tussen elk xtc gebruik hoort netjes 3 maanden te zijn.
Je legt je dosis ook aardig hoog. 1,5 tot 2mg maximum per kilo word aangeraden voor een man. Voor jou zou 160/170mg dus een mooie dosis zijn. Lager ook maar hoger zeker niet.
Eet gezond, zorg voor structuur in de dag en wat sport en een goeie nachtrust zullen voor een snel herstel zorgen.
Tekzor668 zei:Je laat gewoon te weinig tijd tussen gebruik. Lees je even in over de 3 maandenregel op Drugsforum. Tussen elk xtc gebruik hoort netjes 3 maanden te zijn.
Je legt je dosis ook aardig hoog. 1,5 tot 2mg maximum per kilo word aangeraden voor een man. Voor jou zou 160/170mg dus een mooie dosis zijn. Lager ook maar hoger zeker niet.
Eet gezond, zorg voor structuur in de dag en wat sport en een goeie nachtrust zullen voor een snel herstel zorgen.
Mindless zei:Ik zou je aanraden eerst minimaal een halfjaar helemaal geen mdma te gebruiken en je daarna wel aan de richtlijnen te houden.
Mindless zei:Dat je vroeger nóg hogere doseringen gebruikte, betekent niet dat je lagere doseringen ten opzichte van toen laag genoeg zijn. Je gebruikt simpelweg teveel en te vaak. Er is geen mysterieuze verklaring. Het is simpel: je moet je aan 1 tot 2 mg/kg houden en dat doe je niet. 250 mg voor iemand van 87 kg is een overdosering. En dan nog: sommige mensen zijn er gevoeliger voor en hebben bijvoorbeeld met 1,5 of 2 mg/kg al veel vervelende bijwerkingen (heb ik zelf bijvoorbeeld ook). Luister naar je lichaam. Voel je je (enorm) klote, dan doe je iets (enorm) fout. zo moeilijk is het niet. En misschien wil je ons niet geloven, maar wat heeft hier vragen stellen dan voor zin. Mensen geven de antwoorden, maar je leest er voorbij.
Ik zou je aanraden eerst minimaal een halfjaar helemaal geen mdma te gebruiken en je daarna wel aan de richtlijnen te houden.
Mindless zei:Ik weet eigenlijk niet waarom het tegenwoordig soms normaal wordt gevonden om 500mg mdma te nemen op een avond. Uiteraard krijgt je lichaam dan een veel hardere klap dan wanneer je rond de 100mg neemt.
Mindless zei:Zeg maar gewoon 'je' hoor.
Naast de richtlijnen qua frequentie van gebruik en hoeveelheid mdma moet je natuurlijk ook gewoon gezond eten, rusten/slapen, bewegen/sporten. En dan kun je nog supplementen (naast gezonde voeding dus) nemen. Anti-oxidanten nemen (bijvoorbeeld veel vitamine c) en ik neem zelf nu altijd magnesium citraat capsules tegen eventuele kaakspanning.
En probeer ook eens een echt lagere dosering. Ik weet niet waar je naar op zoek bent bij mdma, maar het echte mdma gevoel (euforisch, empathisch, ontspannen) heb je vaak al bij lage doseringen en dit neemt niet per se toe bij hogere doseringen. Dat geeft dan vaak niet eens meer van het echte mdma gevoel, maar geeft vooral een meer stimulerend effect en ook (veel) meer van de negatieve bijwerkingen. Het grootste voordeel van zo'n lage dosering is dat je lichaam lang niet zo'n opdonder krijgt.
In jouw geval raad ik aan even een flinke tijd geen mdma te nemen, om je lichaam de tijd te geven te herstellen van toch wel flink misbruik. Ik weet eigenlijk niet waarom het tegenwoordig soms normaal wordt gevonden om 500mg mdma te nemen op een avond. Uiteraard krijgt je lichaam dan een veel hardere klap dan wanneer je rond de 100mg neemt.
kokosmakroon900 zei:Je met vlagen depressief voelen en dan gelijk je relatie beëindigen? komop gast.
Mindless zei:Ik weet eigenlijk niet waarom het tegenwoordig soms normaal wordt gevonden om 500mg mdma te nemen op een avond.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."