Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEnorme dinsdagdip

Enorme dinsdagdip

24 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
^Dat is waar maar het kan nog steeds van invloed zijn op je stemming. Ik heb zelf ook wel eens een dip gehad van speedgebruik. Al voelt voor mij speed wel stukken 'veiliger' dan xtc.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
ZERO- zei:
^Dat is waar maar het kan nog steeds van invloed zijn op je stemming. Ik heb zelf ook wel eens een dip gehad van speedgebruik. Al voelt voor mij speed wel stukken 'veiliger' dan xtc.
Klik om te vergroten...
Precies dat inderdaad, als je nu echt depressief bent van de xtc kun je andere uppers ook maar beter even laten liggen tot je weer helemaal de oude bent.

t3ll4v1st zei:
Die spreken beide je seratonine voorraad niet aan :)
Klik om te vergroten...
Ik heb het je nu zo vaak zien schrijven dat het geen toeval meer lijkt, het is serOtonine.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou überhaupt even geen middel nemen dat de balans in je hersenen verstoort (wellicht psychedelica, maar daarvoor moet je dan wel sterk in je schoenen staan) wanneer je je zo matig voelt. Ook van iets wat niet op je serotonine werkt (zoals speed) kan je een dip krijgen, heb ik helaas zelf ook meerdere keren ondervonden. Ik zou gewoon even wachten met het gebruiken vna drugs totdat je je weer goed voelt.
b
bultzandLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo,

Ik heb nu een keer of 5 xtc gebruikt, soms hoge dosering van 500mg soms minder hoog van 250mg.
De 4e keer gebruiken(500mg) kon ik negatieve gevolgen merken zoals raar licht gevoel in mijn hoofd en een stuk of 3 paniekaanvallen. Dit was na ongeveer 8 weken helemaal voorbij.

Toen dit voorbij was, was ik benieuwd of ik dit bij een lagere dosering dit ook zou hebben.
Ik heb dus de keer daarna(ook de laatste keer sinds nu) ongeveer 250mg genomen. Dit is nu ongeveer 6 weken geleden.

De dag na deze laatste keer gebruiken voelde ik mij prima, en ook de dagen hierop voelde ik mij prima.
Maaaarrrrr, precies een week na het gebruiken kwam er ineens een golf van depressie over mij heen. Ik wist niet wat mij overkwam en dacht dat ik gek werd. Ik legde niet eens de link met de xtc omdat dit mij te heftig leek voor een xtc-dip. Deze continue depressie ging naar een aantal dagen over in buien van depressies waarin ik soms uren depressief was en dan weer uren normaal. Ook het ik soms het, vaker voorkomende, gevoel dat mensen negatief over mij zijn, en ik heb zelfs mijn relatie verbroken door dit depressieve gevoel. Ik ben nu dus zes weken verder sinds deze laatste keer gebruiken en ik merk dat de negatieve verschijnselen langzaam maar zeker minder worden.

Nu ben ik erg benieuwd naar andere gebruikers die meer weten over zo een enorme dinsdagdip.
Ook ben ik benieuwd of mensen mij het opnieuw proberen van xtc zouden aanraden of juist afraden. (misschien nog minder gebruiken of andere uppers).

Ik hoor graag van jullie:))
K
KlimrekLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo en welkom op dit forum.

Wie/wat ben je?
Man of vrouw?
Wat is je leeftijd en gewicht?
Hoeveel dagen/weken/maanden rust laat je tussen elke xtc/mdma-ervaring?

De milligrammen die je noemt, waar baseer je die op? Gehoord van een dealer/vriend? Of laat je je pillen/kristallen zelf testen?

Als je bovenstaande vragen kan beantwoorden, komen we al een stukje verder. :)

Voor nu: even een poos (lees: 6 maanden om te beginnen) geen xtc/mdma/4fmp of andere serotonine verbruikers nemen..

Hou genoeg rust, eet gezond (fruit en gevarieerde voeding) probeer wat te sporten en zorg voor afleiding. Leuke dingen doen met vrienden. En wees lief voor jezelf.
b
bultzandLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klimrek zei:
Hallo en welkom op dit forum.

Wie/wat ben je?
Man of vrouw?
Wat is je leeftijd en gewicht?
Hoeveel dagen/weken/maanden rust laat je tussen elke xtc/mdma-ervaring?

De milligrammen die je noemt, waar baseer je die op? Gehoord van een dealer/vriend? Of laat je je pillen/kristallen zelf testen?

Als je bovenstaande vragen kan beantwoorden, komen we al een stukje verder. :)

Voor nu: even een poos (lees: 6 maanden om te beginnen) geen xtc/mdma/4fmp of andere serotonine verbruikers nemen..

Hou genoeg rust, eet gezond (fruit en gevarieerde voeding) probeer wat te sporten en zorg voor afleiding. Leuke dingen doen met vrienden. En wees lief voor jezelf.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie!

Ik ben een jongen van 22 jaren oud en weeg 87 kg.

Ik heb dus 5 keer xtc gebruikt. tussen alle keren zat 8 a 10 weken tijd, behalve tussen de 2e en 3e keer, toen een week of 4.

We laten de pillen altijd testen dus het aantal mg is correct.

Ik hoop dat je iets kan met deze info en ik ben benieuwd hoe jij tegen deze situatie aan kijkt.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je laat gewoon te weinig tijd tussen gebruik. Lees je even in over de 3 maandenregel op Drugsforum. Tussen elk xtc gebruik hoort netjes 3 maanden te zijn.

Je legt je dosis ook aardig hoog. 1,5 tot 2mg maximum per kilo word aangeraden voor een man. Voor jou zou 160/170mg dus een mooie dosis zijn. Lager ook maar hoger zeker niet.

Eet gezond, zorg voor structuur in de dag en wat sport en een goeie nachtrust zullen voor een snel herstel zorgen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tekzor668 zei:
Je laat gewoon te weinig tijd tussen gebruik. Lees je even in over de 3 maandenregel op Drugsforum. Tussen elk xtc gebruik hoort netjes 3 maanden te zijn.

Je legt je dosis ook aardig hoog. 1,5 tot 2mg maximum per kilo word aangeraden voor een man. Voor jou zou 160/170mg dus een mooie dosis zijn. Lager ook maar hoger zeker niet.

Eet gezond, zorg voor structuur in de dag en wat sport en een goeie nachtrust zullen voor een snel herstel zorgen.
Klik om te vergroten...

Dit is een prima advies! Behalve dat hoge doseringen nog slechter voor je zijn, zul je ook sneller de lol verliezen met xtc gebruik. Lagere doseringen zijn echt leuker, de kater is veel minder en de negatieve bijwerkingen heb je ook niet of nauwelijks.
b
bultzandLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tekzor668 zei:
Je laat gewoon te weinig tijd tussen gebruik. Lees je even in over de 3 maandenregel op Drugsforum. Tussen elk xtc gebruik hoort netjes 3 maanden te zijn.

Je legt je dosis ook aardig hoog. 1,5 tot 2mg maximum per kilo word aangeraden voor een man. Voor jou zou 160/170mg dus een mooie dosis zijn. Lager ook maar hoger zeker niet.

Eet gezond, zorg voor structuur in de dag en wat sport en een goeie nachtrust zullen voor een snel herstel zorgen.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie!

Tussen mijn 4e en 5e keer gebruiken zat meer dan 3 maanden pauze.
Ook was de dosis bij de 5e keer de helft minder dan bij de 4e keer.
Daarom vind ik het juist zo raar dat de negatieve bijwerkingen erger worden.

Heeft iemand hier een verklaring voor?
Of kan dit te maken hebben met het feit dat ik vroeger te hoge dosissen heb gehad en te snel op elkaar heb gebruikt???
K
KlimrekLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zoals bovenstaand al gezegd is: je hebt te kort achtereen te veel gebruikt.

Advies had ik een stukje hierboven al eens gegeven. 6 maanden rust/herstel. Persoonlijk vind ik het fijn om de week na x of m gebruik L-Tryptofaan te slikken. Na die week stop ik daar weer mee.

Tevens maak ik gebruik van vitamine-C tabletten van 1500mg. Dagelijks.

Ik zit zelf rond de 83kg en gebruik op een feest of festival 1 pil. (163mg mdma getest)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat je vroeger nóg hogere doseringen gebruikte, betekent niet dat je lagere doseringen ten opzichte van toen laag genoeg zijn. Je gebruikt simpelweg teveel en te vaak. Er is geen mysterieuze verklaring. Het is simpel: je moet je aan 1 tot 2 mg/kg houden en dat doe je niet. 250 mg voor iemand van 87 kg is een overdosering. En dan nog: sommige mensen zijn er gevoeliger voor en hebben bijvoorbeeld met 1,5 of 2 mg/kg al veel vervelende bijwerkingen (heb ik zelf bijvoorbeeld ook). Luister naar je lichaam. Voel je je (enorm) klote, dan doe je iets (enorm) fout. zo moeilijk is het niet. En misschien wil je ons niet geloven, maar wat heeft hier vragen stellen dan voor zin. Mensen geven de antwoorden, maar je leest er voorbij.

Ik zou je aanraden eerst minimaal een halfjaar helemaal geen mdma te gebruiken en je daarna wel aan de richtlijnen te houden.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Ik zou je aanraden eerst minimaal een halfjaar helemaal geen mdma te gebruiken en je daarna wel aan de richtlijnen te houden.
Klik om te vergroten...

Dit vooral. De serotoninehuishouding is al aardig verkloot met overmatig gebruik. Je laat xtc inderdaad beter een lange tijd opzij liggen.
b
bultzandLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bedankt voor jullie reacties!

Oke ik lees zeker wel wat jullie zeggen en sta hier zeker open voor.
Omdat ik vaak lees dat 3 maanden zonder xtc zou betekenen dat je serotonine weer volledig op peil is vond ik het lastig te geloven dat ik nog langer pauze moest houden.
Ik denk dat ik er inderdaad gevoelig voor ben en zal minimaal 6 maanden niet aan de mdma zitten.
Dan maar weer eens voorzichtig proberen.

Dat ik te veel neem is me nu ook duidelijk, dit zal misschien ook te maken hebben met de mogelijkheid dat ik gevoelig ben voor mdma.

Iig bedankt voor jullie informatie!!
b
bultzandLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Dat je vroeger nóg hogere doseringen gebruikte, betekent niet dat je lagere doseringen ten opzichte van toen laag genoeg zijn. Je gebruikt simpelweg teveel en te vaak. Er is geen mysterieuze verklaring. Het is simpel: je moet je aan 1 tot 2 mg/kg houden en dat doe je niet. 250 mg voor iemand van 87 kg is een overdosering. En dan nog: sommige mensen zijn er gevoeliger voor en hebben bijvoorbeeld met 1,5 of 2 mg/kg al veel vervelende bijwerkingen (heb ik zelf bijvoorbeeld ook). Luister naar je lichaam. Voel je je (enorm) klote, dan doe je iets (enorm) fout. zo moeilijk is het niet. En misschien wil je ons niet geloven, maar wat heeft hier vragen stellen dan voor zin. Mensen geven de antwoorden, maar je leest er voorbij.

Ik zou je aanraden eerst minimaal een halfjaar helemaal geen mdma te gebruiken en je daarna wel aan de richtlijnen te houden.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je info!

Omdat ik mogelijk net als jou gevoelig ben voor mdma, heeft u nog tips om de dip te verminderen?
Naast het aan de richtlijnen houden bedoel ik dan( wat ik zeker ga doen in het vervolg).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeg maar gewoon 'je' hoor. :wink:

Naast de richtlijnen qua frequentie van gebruik en hoeveelheid mdma moet je natuurlijk ook gewoon gezond eten, rusten/slapen, bewegen/sporten. En dan kun je nog supplementen (naast gezonde voeding dus) nemen. Anti-oxidanten nemen (bijvoorbeeld veel vitamine c) en ik neem zelf nu altijd magnesium citraat capsules tegen eventuele kaakspanning.

En probeer ook eens een echt lagere dosering. Ik weet niet waar je naar op zoek bent bij mdma, maar het echte mdma gevoel (euforisch, empathisch, ontspannen) heb je vaak al bij lage doseringen en dit neemt niet per se toe bij hogere doseringen. Dat geeft dan vaak niet eens meer van het echte mdma gevoel, maar geeft vooral een meer stimulerend effect en ook (veel) meer van de negatieve bijwerkingen. Het grootste voordeel van zo'n lage dosering is dat je lichaam lang niet zo'n opdonder krijgt.

In jouw geval raad ik aan even een flinke tijd geen mdma te nemen, om je lichaam de tijd te geven te herstellen van toch wel flink misbruik. Ik weet eigenlijk niet waarom het tegenwoordig soms normaal wordt gevonden om 500mg mdma te nemen op een avond. Uiteraard krijgt je lichaam dan een veel hardere klap dan wanneer je rond de 100mg neemt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Ik weet eigenlijk niet waarom het tegenwoordig soms normaal wordt gevonden om 500mg mdma te nemen op een avond. Uiteraard krijgt je lichaam dan een veel hardere klap dan wanneer je rond de 100mg neemt.
Klik om te vergroten...

Helaas niet enkel onder beginners of van deze tijd. Een vriendin van mij gebruikt al lang mdma op feestjes, langer dan ik. Ik heb haar jaren terug al de ins en outs uitgelegd maar noppes nade niks er mee doen. Gewoon blijven pakken en doornemen. Zelfs de volgende dag gewoon nog een halvie wegtikken en dan zeggen dat ik niet moet bemoeien. Nou dan zoek je t maar uit vind ik. En zij is een volwassen vrouw van eind 30.
b
bultzandLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Zeg maar gewoon 'je' hoor. :wink:

Naast de richtlijnen qua frequentie van gebruik en hoeveelheid mdma moet je natuurlijk ook gewoon gezond eten, rusten/slapen, bewegen/sporten. En dan kun je nog supplementen (naast gezonde voeding dus) nemen. Anti-oxidanten nemen (bijvoorbeeld veel vitamine c) en ik neem zelf nu altijd magnesium citraat capsules tegen eventuele kaakspanning.

En probeer ook eens een echt lagere dosering. Ik weet niet waar je naar op zoek bent bij mdma, maar het echte mdma gevoel (euforisch, empathisch, ontspannen) heb je vaak al bij lage doseringen en dit neemt niet per se toe bij hogere doseringen. Dat geeft dan vaak niet eens meer van het echte mdma gevoel, maar geeft vooral een meer stimulerend effect en ook (veel) meer van de negatieve bijwerkingen. Het grootste voordeel van zo'n lage dosering is dat je lichaam lang niet zo'n opdonder krijgt.

In jouw geval raad ik aan even een flinke tijd geen mdma te nemen, om je lichaam de tijd te geven te herstellen van toch wel flink misbruik. Ik weet eigenlijk niet waarom het tegenwoordig soms normaal wordt gevonden om 500mg mdma te nemen op een avond. Uiteraard krijgt je lichaam dan een veel hardere klap dan wanneer je rond de 100mg neemt.
Klik om te vergroten...

Ik heb het nadeel dat ik van 80 mg innemen niks merk(meerdere keren geprobeerd).
Ik moet minimaal 110 a 120 mg innemen voordat ik uberhaupt iets merk. Daarom is de verleiding voor mij zo groot om hogeere dosissen te gebruiken.

Ik ga mij maar eens inlezen in de suplementen zoals 5 htp om te kijken of dit mij zou kunnen helpen.

In ieder geval de komende tijd geen mdma meer voor mij want ik heb nu (kleine 7 weken na inname) nog steeds depressieve buien.

Bedankt voor alle informatie!
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Je met vlagen depressief voelen en dan gelijk je relatie beëindigen? komop gast.
b
bultzandLid
01-01-2024, 00:00
#19
kokosmakroon900 zei:
Je met vlagen depressief voelen en dan gelijk je relatie beëindigen? komop gast.
Klik om te vergroten...

Nee dit was ongeveer tegelijk met die golf van depressie wat ik eerder noemde.
Op dat moment dacht ik nog dat ik mij door mijn relatie zo slecht voelde.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Ik weet eigenlijk niet waarom het tegenwoordig soms normaal wordt gevonden om 500mg mdma te nemen op een avond.
Klik om te vergroten...

Als je in pillen telt en sterke pillen hebt valt dit voor heel veel mensen nog wel mee. Dan zit je op 2,5 pil. Ik kwam dus laatst op Qlimax iemand tegen die ik ook een aantal jaar terug op Emporium had gezien. Hij wist niks meer van die dag omdat hij die dag 8 pillen had weggetikt :openmouth: :openmouth: :openmouth:

Wat jij en ik en heel veel mensen op dit forum veel vinden is niet wat heel veel andere mensen veel vinden. De mensen die op dit forum zitten is ook maar een heeeeel klein percentage van het daadwerkelijke aantal drugsgebruikers. Veel mensen hebben ook niet de kennis om dit achterlijk te vinden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."