Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat te doen als iemand slecht gaat?

Wat te doen als iemand slecht gaat?

24 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
K
KingkruleLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal
ÃŒk heb een praktische vraag om mezelf nuttig te maken op het moment dat het nodig is. Hebben jullie tips over wat ik moet doen als mijn vriend of vriendin (of gewoon iemand random) aan het scheef koeken is op een feestje? Ik vraag dit omdat de ene zegt dat een glas water met zout geven goed is terwijl ik dan online lees dat je dat niet mag doen enz. Dus wie heeft er nuttige tips? Let me know :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Welkom, ik zou onderstaande link even lezen daar staat je antwoord :wink:

viewtopic.php?f=10&t=31766
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik weet niet of dit verstopt zou moeten zitten in het woord 'koeken', maar over wat voor drugs praten we, en hoe serieus scheef gaat deze persoon dan?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fool zei:
Ik weet niet of dit verstopt zou moeten zitten in het woord 'koeken', maar over wat voor drugs praten we, en hoe serieus scheef gaat deze persoon dan?
Klik om te vergroten...
MDMA begreep ik , wat het best te doen bij en te hoge dosering.

Ik meen afkoelen andere omgeving, genoeg water drinken. Kalmeren en indien het echt te zot is ; niet meer aanspreekbaar , ijlen etc 112 of huisartsenpost opbellen als het weekend is of buiten kantooruren.

@Kingkrule als je nog vragen hebt horen we dat graag.
Of als ik iets belangrijks vergeet ook graag laten weten Fool :wink:

@EI MDMA gaat het om dus fysiek lijkt me de eerste prioriteit
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
En gaat het dan om fysiek gevaar, in de vorm van bijvoorbeeld een overdosis? Of heb je het over een vervelende mentale ervaring?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hij heeft het woord 'MDMA' of 'XTC' of zelf 'x'/'pil' niet eens genoemd in zijn post of titel en hij plaatst dit bericht in het meest algemene subforum dat we hebben. Hoe ben je erachter gekomen dat het om MDMA gaat? :openmouth:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tijdloos zei:
@EI MDMA gaat het om dus fysiek lijkt me de eerste prioriteit
Klik om te vergroten...
Het heeft wel de hoogste prioriteit, maar is dat ook de vraag?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fool zei:
Hij heeft het woord 'MDMA' of 'XTC' of zelf 'x'/'pil' niet eens genoemd in zijn post of titel en hij plaatst dit bericht in het meest algemene subforum dat we hebben. Hoe ben je erachter gekomen dat het om MDMA gaat? :openmouth:
Klik om te vergroten...
Ontving dat via een pb :wink:
Ik verplaats het naar het MDMA subforum
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als iemand fysiek slecht gaat haal je de EHBO erbij, pronto.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fool zei:
Als iemand fysiek slecht gaat haal je de EHBO erbij, pronto.
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Dan is dit gewoon een domme vraag.
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nee, dit is een vraag van iemand die zijn huiswerk doet en voorbereid wil zijn. Door dit als dom te bestempelen zorg je ervoor dat mensen de volgende keer niet naar een forum komen om informatie in te winnen.
Kijk uit met genoeg water laten drinken ivm een watervergiftiging.
K
KingkruleLid
01-01-2024, 00:00
#12
Exceptional Insight zei:
Fool zei:
Als iemand fysiek slecht gaat haal je de EHBO erbij, pronto.
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Dan is dit gewoon een domme vraag.
Klik om te vergroten...
Als jij zelf slecht gaat, zou je dan willen dat er een vriend is die weet wat hij/zij moet doen of wil je dat de EHBO dat doet? Ik denk dat mijn vraag niet zo dom is
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Exceptional Insight zei:
Fool zei:
Als iemand fysiek slecht gaat haal je de EHBO erbij, pronto.
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Dan is dit gewoon een domme vraag.
Klik om te vergroten...
Ho ho domme vragen bestaan niet hè.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vind het ook geen domme vraag. Niks mis mee om te kunnen handelen in de tussentijd tot de ehbo erbij kan zijn mocht dat nodig zijn + niet altijd is er een ehbo aanwezig... denk aan feestjes bij mensen thuis of illegale raves.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Narayani zei:
Vind het ook geen domme vraag. Niks mis mee om te kunnen handelen in de tussentijd tot de ehbo erbij kan zijn mocht dat nodig zijn + niet altijd is er een ehbo aanwezig... denk aan feestjes bij mensen thuis of illegale raves.
Klik om te vergroten...

Precies als je teveel er zelf teveel (emotioneel gezien) betrokken bij bent kanje beter als vvriend bij zijn om te kalmeren indien nodig. Op die momenten is het erg fijn als iemand anders EHBO kan verlenen. Of 112 als het helaas nodig is om ze in te schakelen. Snap je beweegredenen voor deze vraag duidelijk.
Hoop dat je al wat bruikbare tips hebt inmiddels.

Enjoy but safety first , verstandig bezig!
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#16
En natuurlijk gewoon niet teveel MDMA innemen.
Liever niet bijdoseren.
Geen (overdreven) combinaties.

Preventief is er zoals je leest ook al veel aan te doen vaak.

Verder om op je vraag in te gaan.. je kan vragen of de persoon die slecht gaat nog heeft gegeten voor gebruik, bied hem/haar een stuk fruit aan. Een aantal hapjes kan al helpen (of het nou als placebo werkt, of werkt omdat gemiste voedingstoffen aanvult).

Ik ga niet vaak naar feesten, geen idee of daar wel fruit te halen is.
Zo niet, dan haal je wat anders te eten en een sportdrankje (isotone dranken zoals aquarius, AA-drink isotone). Hier zitten naast alleen water ook mineralen, vitamines en zout in. Deze stoffen worden bij teveel watergebruik tijdens xtc voor een groot deel uit je lichaam gepusht.

Kijk wel even of er niet al teveel suiker in zit. Dit zijn hypertone drankjes, zoals de normale aa-drink, energiedrank, extran.. Dit zorgt er voor dat er juist vocht onttrokken wordt van je lichaam.

Naast dit alles: drink niet teveel, een glas per uur is genoeg. Zorg voor verkoeling en alle eerder genoemde tips en er is zowat geen kans dat er wat mis gaat. Weet wel: het kan altijd mis gaan, als je drugs gebruikt. Ook als je geen drugs gebruikt. :wave:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kingkrule zei:
Exceptional Insight zei:
Fool zei:
Als iemand fysiek slecht gaat haal je de EHBO erbij, pronto.
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Dan is dit gewoon een domme vraag.
Klik om te vergroten...
Als jij zelf slecht gaat, zou je dan willen dat er een vriend is die weet wat hij/zij moet doen of wil je dat de EHBO dat doet? Ik denk dat mijn vraag niet zo dom is
Klik om te vergroten...
Dan wil ik dat de EHBO dat doet, er is namelijk niet één magische oplossing.
K
KingkruleLid
01-01-2024, 00:00
#18
Inderdaad. Dan is dit gewoon een domme vraag.[/quote]
Als jij zelf slecht gaat, zou je dan willen dat er een vriend is die weet wat hij/zij moet doen of wil je dat de EHBO dat doet? Ik denk dat mijn vraag niet zo dom is[/quote]
Dan wil ik dat de EHBO dat doet, er is namelijk niet één magische oplossing.[/quote]

Zoals eerder vermeld: er is niet altijd EHBO aanwezig.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Fool zei:
Kingkrule zei:
Als jij zelf slecht gaat, zou je dan willen dat er een vriend is die weet wat hij/zij moet doen of wil je dat de EHBO dat doet? Ik denk dat mijn vraag niet zo dom is
Klik om te vergroten...
Dan wil ik dat de EHBO dat doet, er is namelijk niet één magische oplossing.
Klik om te vergroten...
Ik zou het toch wel prettig vinden als mijn vrienden e.e.a. ondernemen, of in ieder geval, enigszins weten wat te doen, voordat ze me bij de EHBO droppen.
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeker bij een eerste keer proberen van drug vertel ik mijn tripsitter wat hij allemaal kan verwachten en wat te doen bij bepaalde symptomen. Zodat ik als gebruiker ook meer zekerheid heb (en me dus meer op mijn gemak voel) mocht er iets misgaan.
Het lijkt me logisch dat er een hulpdienst geroepen word als het misgaat maar iemand die je tot dat moment kan ondersteunen is toch ook wel erg fijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."