Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsADHD en XTC

ADHD en XTC

21 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
I
IllusionistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Is niet waar, veruit de meeste XTC pillen bevatten enkel MDMA (en bindmiddelen uiteraard). Caffeine en speed in XTC komt zeer zelden voor en het is dus een fabeltje dat XTC anders zou werken dan MDMA.

Waarom mensen dan toch vaak denken dat XTC en MDMA anders zijn? Allereerst gewoon placebo omdat ze verwachten dat er bijvoorbeeld nog speed bij zit. Maar de meeste mensen nemen een veel hogere dosis MDMA wanneer ze XTC nemen. Dit komt door de hoog gedoseerde pillen op het moment, bijna iedereen rekent nog steeds in het aantal pillen en niet het aantal milligrammen MDMA. Als je dosering XTC en MDMA gewoon terugrekent naar het aantal milligram MDMA base en van beiden dezelfde dosering neemt zal het effect ook gewoon hetzelfde zijn.

Ik heb zelf al vaker MDMA kristallen en XTC pillen gebruikt en aangezien ik altijd dezelfde dosering neem, zit er echt geen verschil tussen beiden.

EDIT Hierbij de testresultaten van XTC pillen. Zoals je kunt komt caffeine of speed in XTC vrijwel niet voor.
Klik om te vergroten...

Nee, ik weet dat in feite MDMA en XTC hetzelfde zijn maar wat ik dus heb opgemaakt is dat er dus aan XTC vaak middelen worden toegevoegd waardoor je dat drukke gevoel krijgt. Maar goed, dat heb ik dus fout. Maar van fouten leer je weer, haha!
I
IllusionistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dunnetjess33 zei:
Hier moet ik je toch even in corrigeren. Er zijn maar zeer weinig xtc pillen in omloop die ook amfetamine zoals speed bevatten. Dat is een broodje aap verhaal.
Ik kan ook steeds anders reageren op xtc. Thuis word ik rustig en relaxt en knus en op een festival sta ik te stampen als een malle. Mindsetting is the key.
Klik om te vergroten...

Oké, bedankt voor je reactie. Dan weet ik dat ook weer. Ik had 't namelijk vaak gelezen dat er amfetamine in een pilletje zat verwerkt. Maar dat is dus niet zo, bedankt voor het corrigeren! :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Illusionist zei:
Oké, bedankt voor je reactie. Dan weet ik dat ook weer. Ik had 't namelijk vaak gelezen dat er amfetamine in een pilletje zat verwerkt. Maar dat is dus niet zo, bedankt voor het corrigeren! :)
Klik om te vergroten...

Graag gedaan, daar is DF voor. Ik gebruik nu al een jaar of 7 af en toe xtc en mijn vrienden ook. Ik laat altijd, echt altijd alles testen en die vrienden ook. In al die jaren hebben wij nog nooit een foute pil gehad, of een pil met iets anders dan MDMA en bindmiddel. Zelfs niet met cafeïne oid. Wel heb ik meerdere keren gehad dat de hoeveelheid MDMA anders was dan er verteld werd bij aankoop. Zowel meer als minder. Daarom is testen ook zo belangrijk.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Illusionist zei:
ADHD-gebruikers worden mentaal rustig van amfetamine maar lichamelijk niet hoor. Of wil je zeggen van wel?
Klik om te vergroten...
Nee ik bedoelde het gedeelte dat Psychedelibee al netjes heeft verbeterd hierboven. :wink:
M
MeilieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo,

Er zijn vast wel al topics hier over dit onderwerp maar mijn specifieke vraag kon ik niet vinden, dus vandaar een nieuwe topic :)

Ik heb Adhd. Ik heb hier geen medicatie voor. Nu hebben we laatst met een ander stel XTC geprobeerd. Iedereen was heerlijk chill behalve ik.... Ik werd er alleen maar drukker van, een praatkick. Irritant voor de rest maar ook voor mij want ik wou ook graag in die flow komen.

Nu is mijn vraag welke xtc ik het beste kan gaan gebruiken om ook in die flow te komen. Of misschien wel iets anders dan xtc ( wil geen coke!!). Ik heb een downer nodig en geen upper dus....

Heeft iemand een idee wat ik het beste kan gaan doen?

Groetjes Meilie
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi Meilie.
Sowieso zou jij je even goed moeten inlezen (op internet) over xtc en xtc gebruik. Dit zeg ik omdat je denkt dat er soorten xtc bestaan, dat is niet zo. Xtc is de naam van de pil zelf, de werkzame stof in die pil is MDMA. Alle xtc pillen zijn met MDMA. Het feit dat je dat niet weet heb je zelf niet op internet gekeken voor dat je hard drugs ging gebruiken. Ik klink nu misschien bemoederig maar ik heb het goed met je voor. Je "klinkt" wel jong, hoe oud ben je?
XTC pillen kunnen wel verschillende hoeveelheid MDMA bevatten. De ene pil is dus (veel) sterker dan de andere pil. Elke xtc pil kan een andere dosis van MDMA bevatten. De enige manier om er achter te komen hoeveel er in een pil zit (dus hoe sterk die is) is de pil te laten testen. Dat kan anoniem bij verschillende testcentra in Nederland. Als je weet hoeveel milligram MDMA de pil bevat weet je hoeveel je moet nemen. Het gaat om de milligrammen MDMA in de pil niet het aantal pillen. Het beste neem je 1 tot 1,5 milligram MDMA per kilo lichaamsgewicht. Als je meer neemt krijg je negatieve effecten en kun je blijvende hersenschade oplopen. Het zijn geen pepermuntjes namelijk. De laatste tip: houd (minimaal) 3 maanden tussen elke keer xtc gebruik. Je hersenen hebben die tijd echt nodig om te herstellen en de opgebruikte serotonine weer aan te maken. Zo voorkom je depressies, slapeloosheid en psychische klachten op de duur.
Als je verder nog vragen hebt kun je ze hier stellen. Dat is beter dan bv je dealer of vrienden te geloven. Maar ga je eerst eens echt goed inlezen over xtc gebruik. Het is echt belangrijk. :wink:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
ADHD tripper hier. Lichamelijk kan elke drugs me kalmeren maar praten als een malle hoort er gewoon bij. Zoals dunnetjes zegt er zijn geen verschillende soorten xtc. Xtc is mdma. En een goeie 90% van de pillen op de markt bevatten MDMA van hoog naar laag gedosseerd. Ik stel voor dat je laag dosseert. Pep of speed is ook wel leuk. Je word er rustig van en kan je makkelijker focussen. De drukte binnenin valt wat weg en dat is net leuk als je adhd hebt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tekzor668 zei:
ADHD tripper hier. Lichamelijk kan elke drugs me kalmeren maar praten als een malle hoort er gewoon bij. Zoals dunnetjes zegt er zijn geen verschillende soorten xtc. Xtc is mdma. En een goeie 90% van de pillen op de markt bevatten MDMA van hoog naar laag gedosseerd. Ik stel voor dat je laag dosseert. Pep of speed is ook wel leuk. Je word er rustig van en kan je makkelijker focussen. De drukte binnenin valt wat weg en dat is net leuk als je adhd hebt.
Klik om te vergroten...

Goeie tip maar pas op met nieuwe drugs en vooral speed te gaan gebruiken. De gemiddelde ADHD-er (yes i know you know) is erg verslavings gevoelig. En zeker als je ADHD klachten verminderen bij gebruik van een bepaalde drug, zit een verslaving om de hoek te wachten. Pas er dus aub mee op.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dunnetjess33 zei:
Tekzor668 zei:
ADHD tripper hier. Lichamelijk kan elke drugs me kalmeren maar praten als een malle hoort er gewoon bij. Zoals dunnetjes zegt er zijn geen verschillende soorten xtc. Xtc is mdma. En een goeie 90% van de pillen op de markt bevatten MDMA van hoog naar laag gedosseerd. Ik stel voor dat je laag dosseert. Pep of speed is ook wel leuk. Je word er rustig van en kan je makkelijker focussen. De drukte binnenin valt wat weg en dat is net leuk als je adhd hebt.
Klik om te vergroten...

Goeie tip maar pas op met nieuwe drugs en vooral speed te gaan gebruiken. De gemiddelde ADHD-er (yes i know you know) is erg verslavings gevoelig. En zeker als je ADHD klachten verminderen bij gebruik van een bepaalde drug, zit een verslaving om de hoek te wachten. Pas er dus aub mee op.
Klik om te vergroten...

Inderdaad kan ik enkel maar bevestigen. Goed dat je daarop wijst!
M
MeilieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dank je wel voor de tips. Het is niet dat ik "jong" ben ( ben 44....!) maar ik ben er gewoon niet in thuis En ik heb internet afgezocht maar kon niet een duidelijk antwoord vinden. Harddrugs wil ik sowieso niet! Dus als de enige mogelijkheid xtc is dan doe ik het gewoon niet. Misschien is het beter als ik es ritalin probeer. Het is ook niet echt een pré hoor en we hebben het 1 keer gedaan. Het is ook echt niet de bedoeling om hier een gewoonte van te maken. Het is meer zo dat als het es uitkomt ik ook graag in die flow wil komen. Maar als dat niet lukt dan niet.

Ik dacht heel simpel: er zijn vast uppers en donwners.

iig tnx voor het duidelijk maken dat alle xtc dezelfde stof bevatten. Dat wist ik nl niet.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je zou een downer kunnen proberen inderdaad, maar de meeste downers zijn nou niet echt geschikt voor sociale settings. Op atypische downers als GHB en alcohol na dan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Meilie zei:
Dank je wel voor de tips. Het is niet dat ik "jong" ben ( ben 44....!) maar ik ben er gewoon niet in thuis En ik heb internet afgezocht maar kon niet een duidelijk antwoord vinden. Harddrugs wil ik sowieso niet! Dus als de enige mogelijkheid xtc is dan doe ik het gewoon niet. Misschien is het beter als ik es ritalin probeer. Het is ook niet echt een pré hoor en we hebben het 1 keer gedaan. Het is ook echt niet de bedoeling om hier een gewoonte van te maken. Het is meer zo dat als het es uitkomt ik ook graag in die flow wil komen. Maar als dat niet lukt dan niet.

Ik dacht heel simpel: er zijn vast uppers en donwners.

iig tnx voor het duidelijk maken dat alle xtc dezelfde stof bevatten. Dat wist ik nl niet.
Klik om te vergroten...

Aha, niet jong maar wel wat onbezonnen! XTC en Ritalin zijn hardrugs. Van de "gangbare" drugs is alleen cannabis (wiet hasj) softdrugs. XTC KAN namelijk echt gevaarlijk zijn als je het niet goed gebruikt. Maar als je het wel goed gebruikt en de 'Regels' aanhoud die ik hierboven gaf is het niet heel erg schadelijk. Voor af en toe is het leuk hoor. Enne, ik ben ook al in de 40 hoor.
Ik zeg het nogmaals als advies. Ga je echt eens verdiepen in drugs. Het is interessant en je leert er een hoop van.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Van veel uppers word je inderdaad druk, maar ook van downers kun je druk worden. Als ik GHB neem kan ik echt ontzettend druk worden :P hangt een beetje af van de situatie.

Wel vervelend als je niet in dezelfde flow als de rest komt. Ik zou zeggen probeer het later gewoon nog een keer, misschien sluiten jullie dan beter op elkaar aan.

Overigens kun je ritalin ook wel als harddrug beschouwen hoor.. Het kan net zo schadelijk als bijvoorbeeld speed zijn als je het op dezelfde manier gebruikt.
l
lpx21Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Precies wat Tekzorg zegt, AD(H)D en MDMA zorgt ervoor dat alles wat normaal druk in mijn hoofd is uitgesproken wordt.
Speed is daarmee al helemaal (iets te) fijn. Omdat je ineens gefocust bent en je gedachten dwalen niet zomaar af. Doen ze dat wel dan ben je daar weer gefocust op. Maar goed, elke trip is anders. De volgende keer als jij bij wijze van spreke rustig bent zullen je vrienden misschien superdruk en energiek zijn!

Neem het lekker zoals het is en doe wat voor jou goed voelt! Laat je lekker gaan:)
Succes!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
lpx21 zei:
Maar goed, elke trip is anders. De volgende keer als jij bij wijze van spreke rustig bent zullen je vrienden misschien superdruk en energiek zijn!
Klik om te vergroten...

Heb ik dus meestal voor o_O
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Het is niet zo dat als je drugs A neemt er altijd B gebeurt. En het is ook niet zo dat als je diagnose A hebt en drugs B neemt dat er dan C gebeurt. Iedereen reageert anders op drugs en iedere keer dat je drugs neemt is ook wel anders. Bij xtc heb ik me verschillend of heel druk of heel rustig gevoeld.
I
IllusionistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb ook ADHD maar over het algemeen worden ook mensen die geen ADHD hebben druk van XTC. Want een pilletje XTC bestaat vaak uit MDMA en versnijdingsmiddelen zoals cafeïne. Maar in een pilletje zit ook vaak amfetamine (speed). En cafeïne en amfetamine zorgen er voor dat je druk wordt. Of naja, een lekkere "oppepper" krijgt. Natuurlijk is amfetamine heel wat anders dan cafeïne.
Als ik pure MDMA gebruik, dan wordt ik dus wel rustig. Niet helemaal rustig natuurlijk, want je lichaam moet deze synthetische stof ook verwerken dus natuurlijk voel je je wel drukker dan normaal. Maar ik kan wel lekker spacen om het zo even te zeggen. Ik kan ook gewoon blijven zitten. Als ik XTC op heb, dan beweeg en dans ik liever, haha. Voor mij is XTC en MDMA dan ook echt verschillend. Probeer dit anders eens, gewoon wat kristalletjes MDMA als je écht zo graag wilt gebruiken. Misschien ervaar je dan, net zoals ik en wellicht anderen, een rustiger effect waardoor je wel rustig kan zitten en kan "spacen". Liever niet uiteraard, ik raad ieder drugsgebruik af.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Illusionist zei:
Maar in een pilletje zit ook vaak amfetamine (speed). En cafeïne en amfetamine zorgen er voor dat je druk wordt.
Klik om te vergroten...
Haha meen je dit nou?
I
IllusionistLid
01-01-2024, 00:00
#19
ZERO- zei:
Haha meen je dit nou?
Klik om te vergroten...
ADHD-gebruikers worden mentaal rustig van amfetamine maar lichamelijk niet hoor. Of wil je zeggen van wel?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Illusionist zei:
I Maar in een pilletje zit ook vaak amfetamine (speed).
Klik om te vergroten...

Hier moet ik je toch even in corrigeren. Er zijn maar zeer weinig xtc pillen in omloop die ook amfetamine zoals speed bevatten. Dat is een broodje aap verhaal.
Ik kan ook steeds anders reageren op xtc. Thuis word ik rustig en relaxt en knus en op een festival sta ik te stampen als een malle. Mindsetting is the key.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."