Is niet waar, veruit de meeste XTC pillen bevatten enkel MDMA (en bindmiddelen uiteraard). Caffeine en speed in XTC komt zeer zelden voor en het is dus een fabeltje dat XTC anders zou werken dan MDMA.
Waarom mensen dan toch vaak denken dat XTC en MDMA anders zijn? Allereerst gewoon placebo omdat ze verwachten dat er bijvoorbeeld nog speed bij zit. Maar de meeste mensen nemen een veel hogere dosis MDMA wanneer ze XTC nemen. Dit komt door de hoog gedoseerde pillen op het moment, bijna iedereen rekent nog steeds in het aantal pillen en niet het aantal milligrammen MDMA. Als je dosering XTC en MDMA gewoon terugrekent naar het aantal milligram MDMA base en van beiden dezelfde dosering neemt zal het effect ook gewoon hetzelfde zijn.
Ik heb zelf al vaker MDMA kristallen en XTC pillen gebruikt en aangezien ik altijd dezelfde dosering neem, zit er echt geen verschil tussen beiden.
EDIT Hierbij de testresultaten van XTC pillen. Zoals je kunt komt caffeine of speed in XTC vrijwel niet voor.
Nee, ik weet dat in feite MDMA en XTC hetzelfde zijn maar wat ik dus heb opgemaakt is dat er dus aan XTC vaak middelen worden toegevoegd waardoor je dat drukke gevoel krijgt. Maar goed, dat heb ik dus fout. Maar van fouten leer je weer, haha!