Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeb ik MDMA gebruikt?

Heb ik MDMA gebruikt?

47 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Acidfreakx zei:
een kleinde dosis 2-cb geeft trouwens een gelijkaardig effect als MDMA en idd het is een methamfetamine en speed een amfetamine
Klik om te vergroten...
Ben ik niet met je eens. Natuurlijk geeft 2cb in een lagere dosering een licht euforisch gevoel maar het is absoluut niet het love gevoel van mdma.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dunnetjess33 zei:
Ben ik niet met je eens. Natuurlijk geeft 2cb in een lagere dosering een licht euforisch gevoel maar het is absoluut niet het love gevoel van mdma.
Klik om te vergroten...
nee tuurlijk niet daarom dat ik zei een gelijkaardig gevoel, zal het anders verwoorden. een MDMA achtig affect, zo goed? :wink: weet anders niet hoe ik het moet zeggen
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat zonde. Ik heb die fout bij mijn 2e keer gemaakt, hoe meer, hoe beter dacht ik, maar dat is echt niet zo. Begin de volgende keer met een halfje en als dat niet voldoende werkt, bouw het dan rustig op. Dan zul je zien dat die extase en dat love gevoel er wel is.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat een dealer je vertelt is niet zoveel waard, de informatie die een testuitslag geeft wel. In het vervolg gewoon laten testen, want op deze manier weet je dus niet wat er in je systeem is beland en weet je niet waarom je bepaalde mdma-achtige effecten niet hebt ervaren. Het ontbreken hiervan zou wel met de hoeveelheid te maken gehad kunnen hebben. Tenzij je festivals in een ziekenhuisbed bezoekt met een lichaamsgewicht van 300kg, schoon aan de haak. Dat betwijfel ik. Jammer van je eerste ervaring met het goedje, die kan absoluut mindblowing zijn en wordt daarna doorgaans alleen maar minder.

Lees onderstaande post van lid Fenrir even door over het gebruik van xtc/mdma. Het is doorgelezen en hier en daar ietsje getweakt door moderators, dus de informatie is legitiem en erg behulpzaam.

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/#post-1234506
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dank allen.

Ik nam de eerste pil zoals ik vertelde om 23:00. Mensen hebben mij verteld dat het een van de mooiste ervaringen zou gaan zijn uit mijn leven. Ik voelde me niet bepaald goed, eerder duizelig en vreemd. Ik vrees dat ik het effect heb overschat, en daarom te veel en te snel heb bijgenomen.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Be
BasvanHoven zei:
Dank allen.

Ik nam de eerste pil zoals ik vertelde om 23:00. Mensen hebben mij verteld dat het een van de mooiste ervaringen zou gaan zijn uit mijn leven. Ik voelde me niet bepaald goed, eerder duizelig en vreemd. Ik vrees dat ik het effect heb overschat, en daarom te veel en te snel heb bijgenomen.
Klik om te vergroten...
Beste Bas, mijn ex vriendin had net hetzelfde. Het is immers mogelijk dat je allergisch bent aan een bepaalde stof of dat je lichaam geen MDMA aan kan, ik spreek hier uit ervaring want ze had het 2 keer geprobeerd en echt een heel lage dosis (kristal) maar heb haar een klein beetje speed moeten geven en ze voelde zich onmiddellijk beter. Elk lichaam reageert uiteindelijk anders op bepaalde stoffen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Acidfreakx zei:
Be

Beste Bas, mijn ex vriendin had net hetzelfde. Het is immers mogelijk dat je allergisch bent aan een bepaalde stof of dat je lichaam geen MDMA aan kan, ik spreek hier uit ervaring want ze had het 2 keer geprobeerd en echt een heel lage dosis (kristal) maar heb haar een klein beetje speed moeten geven en ze voelde zich onmiddellijk beter. Elk lichaam reageert uiteindelijk anders op bepaalde stoffen.
Klik om te vergroten...
Leg eens uit? Ik snap niet waarom speed zou helpen als je alergisch bent voor mdma of iets? Heeft ze een allergietest laten doen dan?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Acidfreakx zei:
Be

Beste Bas, mijn ex vriendin had net hetzelfde. Het is immers mogelijk dat je allergisch bent aan een bepaalde stof of dat je lichaam geen MDMA aan kan, ik spreek hier uit ervaring want ze had het 2 keer geprobeerd en echt een heel lage dosis (kristal) maar heb haar een klein beetje speed moeten geven en ze voelde zich onmiddellijk beter. Elk lichaam reageert uiteindelijk anders op bepaalde stoffen.
Klik om te vergroten...

Is intussen wel duidelijk dat TS teveel tot zich genomen heeft en de volgende maal lager gaat doseren. Elk lichaam reageert idd anders maar speed gaan nemen omdat je niet lekker voelt van MDMA is niet zo verstandig. Verhoogt de neurotoxiteit en maakt de dip erger.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#9
BasvanHoven zei:
Mensen hebben mij verteld dat het een van de mooiste ervaringen zou gaan zijn uit mijn leven. Ik voelde me niet bepaald goed, eerder duizelig en vreemd. Ik vrees dat ik het effect heb overschat, en daarom te veel en te snel heb bijgenomen.
Klik om te vergroten...
Het ware MDMA/XTC effect valt qua verwachtingspatroon nauwelijks te overschatten, het is magisch. Als je gemoedstoestand, de setting en de dosering goed zijn dan is de kans groot dat de pil de eerste keer geweldig inslaat en je niet weet wat je overkomt.

Uit je comment maak ik nog niet helemaal op of je de feedback snapt. Het heeft in jouw geval niks te maken met het over- of onderschatten van de ervaring, het heeft ermee te maken dat je totaal onvoorbereid de ervaring aan bent gegaan. Je pillen waren te zwaar (180-200mg, als de informatie die je gekregen hebt al zou kloppen) en je bent niet eens ingelicht door een vriend hoe het allemaal in zijn werk gaat. Een hele pil innemen is namelijk bijna nooit de bedoeling, om welke reden er een afbijtrand zit zodat je een kwartje of een halfje van de pil af kunt bijten en in kunt nemen. Het enige moment waarop een hele pil nemen sense maakt als beginner is als er een zeer lage dosering mdma in zit, maar dat is tegenwoordig bijna nooit het geval. Ervan uitgaand dat je een jongen/man van een kilo of 75 bent, zit je rond de 112,5mg wel aan je maximale dosering voor de avond. Als je eerste inname pakweg 190mg bevat dan is je startdosering dus al teveel, zeker als je voor het eerst gaat experimenteren met een dergelijk stofje. Je hebt dus niet teveel en te snel bijgenomen, je hebt überhaupt gewoon bij je eerste inname al veel te veel genomen.

Mijn advies is om je eerstvolgende keer een maand of drie uit te stellen en alsnog de XTC handleiding op dit subforum te lezen. Koop pillen bij iemand die je vertrouwt, test bij een testservice of je daadwerkelijk XTC/MDMA hebt aangeschaft en wat de hoeveelheid en zuiverheid van de MDMA is. Bereken hoeveel pure mdma erin zit (als de pil 100mg bevat en de zuiverheid 77% is, dan zit er dus 77mg mdma in de pil) en bereken hoeveel een passende dosering voor jou is. Wat passend is wordt in de handleiding aangegeven. Het gelukshormoon (serotonine) wat vrijkomt wanneer je XTC/MDMA gebruikt is als het ware helemaal op nu. Met een rustperiode van drie maanden weet je zeker dat je serotonine levels weer helemaal aangevuld zijn. Op deze manier kan je misschien je eerste 'echte' keer toch nog meemaken zoals ie hoort. Daarbij wordt het überhaupt aangeraden om drie maanden te wachten na gebruik van XTC/MDMA.

De kans dat je je morgen erg kut gaat voelen is overigens ook nog aanwezig. Dit wordt ook wel de 'dinsdagdip' genoemd. Ik zie dat er niks over in de handleiding staat (misschien nog iets om toe te voegen aan je handleiding @Fenrir ?) Probeer morgen dus wat leuks te gaan doen of met bekenden bezig te zijn in plaats van je te isoleren. Dat maakt die dag een stuk lekkerder om doorheen te komen. :confused:mile:
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#10
PsyTekZ zei:
Is intussen wel duidelijk dat TS teveel tot zich genomen heeft en de volgende maal lager gaat doseren. Elk lichaam reageert idd anders maar speed gaan nemen omdat je niet lekker voelt van MDMA is niet zo verstandig. Verhoogt de neurotoxiteit en maakt de dip erger.
Klik om te vergroten...
Dit was helemaal niet het geval bij haar, want zelfs de dag erna was ze goed en ze had geen klachten over een dip terwijl ik dat wel enorm heb na XTC/MDMA gebruik, zoals ik al zei kan dat de idd de toxiciteit verhogen maar ik lette echt wel nauwlettend op wat ze nam en probeerde ervoor te zorgen dat ze leuke ervaringen had en die hebben we ook samen veel gehad alleen niet met deze stof.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dunnetjess33 zei:
Leg eens uit? Ik snap niet waarom speed zou helpen als je alergisch bent voor mdma of iets? Heeft ze een allergietest laten doen dan?
Klik om te vergroten...
neen dat niet maar ik had haar een minilijntje gegeven zoals je bij keta zou doen maar ze heeft het 2 keer geprobeerd en werd telkens misselijk, enorm geirriteerd en boos terwijl ze wel happy was en goed voor ze de MDMA in nam en gelukkig ben ik een persoon tegen gekomen de eerste keer die haar dan een heel klein beetje speed had gegeven en ze voelde zich terug normaal en het is nog een leuke avond geweest. ik weet niet hoe dit komt, waarschijnlijk was de eerste keer teveel dacht ikzelf ook onmiddellijk. Ik ben geen dokter maar het is toch maar raar dat ze het enkel bij deze drugs had. Ik kan alleen mijn ervaring vertellen die ik met haar en verschillende mensen op raves heb gehad. Het kan goed zijn dat de toxiciteit stijgt maar bij die kleine hoeveelheid vond ik het verantwoord aangezien ze smeekte om het te laten ophouden. de 2de keer gaf ik de helft van de 1ste keer en het was weer van da dus dan is het toch overduidelijk dat haar lichaam hier niet goed op reageert. En dat is bij iedere mens verschillend dat zou je zelf ook moeten weten als je echt een ervaren gebruiker bent (niet slecht bedoeld) :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Acidfreakx zei:
Dit was helemaal niet het geval bij haar, want zelfs de dag erna was ze goed en ze had geen klachten over een dip terwijl ik dat wel enorm heb na XTC/MDMA gebruik, zoals ik al zei kan dat de idd de toxiciteit verhogen maar ik lette echt wel nauwlettend op wat ze nam en probeerde ervoor te zorgen dat ze leuke ervaringen had en die hebben we ook samen veel gehad alleen niet met deze stof.
Klik om te vergroten...

http://www.news-medical.net/health/What-is-Neurotoxicity-(Dutch).aspx

Ik denk niet dat jij precies begrijpt wat neurotoxiteit is. Dat merk je namelijk in veel gevallen pas veel en veel later. Bij xtc bv kan het wel tientalle jaren duren eer je het merkt. Lees het maar eens door, is best interessant.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dunnetjess33 zei:
http://www.news-medical.net/health/What-is-Neurotoxicity-(Dutch).aspx

Ik denk niet dat jij precies begrijpt wat neurotoxiteit is. Dat merk je namelijk in veel gevallen pas veel en veel later. Bij xtc bv kan het wel tientalle jaren duren eer je het merkt. Lees het maar eens door, is best interessant.
Klik om te vergroten...
idd dit is een zeer interessant artikel, bedankt dunntjes
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sally Tessio zei:
Het ware MDMA/XTC effect valt qua verwachtingspatroon nauwelijks te overschatten, het is magisch. Als je gemoedstoestand, de setting en de dosering goed zijn dan is de kans groot dat de pil de eerste keer geweldig inslaat en je niet weet wat je overkomt.

Uit je comment maak ik nog niet helemaal op of je de feedback snapt. Het heeft in jouw geval niks te maken met het over- of onderschatten van de ervaring, het heeft ermee te maken dat je totaal onvoorbereid de ervaring aan bent gegaan. Je pillen waren te zwaar (180-200mg, als de informatie die je gekregen hebt al zou kloppen) en je bent niet eens ingelicht door een vriend hoe het allemaal in zijn werk gaat. Een hele pil innemen is namelijk bijna nooit de bedoeling, om welke reden er een afbijtrand zit zodat je een kwartje of een halfje van de pil af kunt bijten en in kunt nemen. Het enige moment waarop een hele pil nemen sense maakt als beginner is als er een zeer lage dosering mdma in zit, maar dat is tegenwoordig bijna nooit het geval. Ervan uitgaand dat je een jongen/man van een kilo of 75 bent, zit je rond de 112,5mg wel aan je maximale dosering voor de avond. Als je eerste inname pakweg 190mg bevat dan is je startdosering dus al teveel, zeker als je voor het eerst gaat experimenteren met een dergelijk stofje. Je hebt dus niet teveel en te snel bijgenomen, je hebt überhaupt gewoon bij je eerste inname al veel te veel genomen.

Mijn advies is om je eerstvolgende keer een maand of drie uit te stellen en alsnog de XTC handleiding op dit subforum te lezen. Koop pillen bij iemand die je vertrouwt, test bij een testservice of je daadwerkelijk XTC/MDMA hebt aangeschaft en wat de hoeveelheid en zuiverheid van de MDMA is. Bereken hoeveel pure mdma erin zit (als de pil 100mg bevat en de zuiverheid 77% is, dan zit er dus 77mg mdma in de pil) en bereken hoeveel een passende dosering voor jou is. Wat passend is wordt in de handleiding aangegeven. Het gelukshormoon (serotonine) wat vrijkomt wanneer je XTC/MDMA gebruikt is als het ware helemaal op nu. Met een rustperiode van drie maanden weet je zeker dat je serotonine levels weer helemaal aangevuld zijn. Op deze manier kan je misschien je eerste 'echte' keer toch nog meemaken zoals ie hoort. Daarbij wordt het überhaupt aangeraden om drie maanden te wachten na gebruik van XTC/MDMA.

De kans dat je je morgen erg kut gaat voelen is overigens ook nog aanwezig. Dit wordt ook wel de 'dinsdagdip' genoemd. Ik zie dat er niks over in de handleiding staat (misschien nog iets om toe te voegen aan je handleiding @Fenrir ?) Probeer morgen dus wat leuks te gaan doen of met bekenden bezig te zijn in plaats van je te isoleren. Dat maakt die dag een stuk lekkerder om doorheen te komen. :confused:mile:
Klik om te vergroten...
Ik vrees dat dit onmogelijk is in België, ik weet dat je dit in nederland allemaal kunt laten testen maar ik ben er vrij zeker van dat er hier een testservice is
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Acidfreakx zei:
zal ik zeker eens doen. Ik weet ook niet zoveel van deze drug uiteindelijk, ik verdiep me meer in psychedelics omdat dat meer mijn ding is maar ik zal het zowiezo lezen. niks beter dan bijleren :wink:
Klik om te vergroten...

Op DF leer je enkel maar bij :wink:
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sally Tessio zei:
Het ware MDMA/XTC effect valt qua verwachtingspatroon nauwelijks te overschatten, het is magisch. Als je gemoedstoestand, de setting en de dosering goed zijn dan is de kans groot dat de pil de eerste keer geweldig inslaat en je niet weet wat je overkomt.

Uit je comment maak ik nog niet helemaal op of je de feedback snapt. Het heeft in jouw geval niks te maken met het over- of onderschatten van de ervaring, het heeft ermee te maken dat je totaal onvoorbereid de ervaring aan bent gegaan. Je pillen waren te zwaar (180-200mg, als de informatie die je gekregen hebt al zou kloppen) en je bent niet eens ingelicht door een vriend hoe het allemaal in zijn werk gaat. Een hele pil innemen is namelijk bijna nooit de bedoeling, om welke reden er een afbijtrand zit zodat je een kwartje of een halfje van de pil af kunt bijten en in kunt nemen. Het enige moment waarop een hele pil nemen sense maakt als beginner is als er een zeer lage dosering mdma in zit, maar dat is tegenwoordig bijna nooit het geval. Ervan uitgaand dat je een jongen/man van een kilo of 75 bent, zit je rond de 112,5mg wel aan je maximale dosering voor de avond. Als je eerste inname pakweg 190mg bevat dan is je startdosering dus al teveel, zeker als je voor het eerst gaat experimenteren met een dergelijk stofje. Je hebt dus niet teveel en te snel bijgenomen, je hebt überhaupt gewoon bij je eerste inname al veel te veel genomen.

Mijn advies is om je eerstvolgende keer een maand of drie uit te stellen en alsnog de XTC handleiding op dit subforum te lezen. Koop pillen bij iemand die je vertrouwt, test bij een testservice of je daadwerkelijk XTC/MDMA hebt aangeschaft en wat de hoeveelheid en zuiverheid van de MDMA is. Bereken hoeveel pure mdma erin zit (als de pil 100mg bevat en de zuiverheid 77% is, dan zit er dus 77mg mdma in de pil) en bereken hoeveel een passende dosering voor jou is. Wat passend is wordt in de handleiding aangegeven. Het gelukshormoon (serotonine) wat vrijkomt wanneer je XTC/MDMA gebruikt is als het ware helemaal op nu. Met een rustperiode van drie maanden weet je zeker dat je serotonine levels weer helemaal aangevuld zijn. Op deze manier kan je misschien je eerste 'echte' keer toch nog meemaken zoals ie hoort. Daarbij wordt het überhaupt aangeraden om drie maanden te wachten na gebruik van XTC/MDMA.

De kans dat je je morgen erg kut gaat voelen is overigens ook nog aanwezig. Dit wordt ook wel de 'dinsdagdip' genoemd. Ik zie dat er niks over in de handleiding staat (misschien nog iets om toe te voegen aan je handleiding @Fenrir ?) Probeer morgen dus wat leuks te gaan doen of met bekenden bezig te zijn in plaats van je te isoleren. Dat maakt die dag een stuk lekkerder om doorheen te komen. :confused:mile:
Klik om te vergroten...

Dank, hier ga ik iets aan hebben.

De dinsdag-dip valt allemaal best mee. Het was even moeilijk maar ik voel me al wat beter. Het was vooral het hallucineren waar ik van geschrokken was en waar ik me nog steeds naar bij voel. Ik ben als persoon niet de meest psychisch sterke, en zou hallucinogenen zouden ook niks voor mij zijn.

Ik kijk over 3 maanden of ik het nog een keer ga proberen.
Is een sitter of een mede-pillenslikker aan te raden?
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#17
BasvanHoven zei:
Het was vooral het hallucineren waar ik van geschrokken was en waar ik me nog steeds naar bij voel. Ik ben als persoon niet de meest psychisch sterke, en zou hallucinogenen zouden ook niks voor mij zijn.
Klik om te vergroten...
Het hallucineren is ook een duidelijke indicator die op een te hoge dosering wijst. Hallucineren is namelijk iets wat niet bij XTC/MDMA voor hoort te komen. Ik heb ook weleens zitten hallucineren op XTC/MDMA toen ik ging experimenteren met het stofje en onwetend te hoge doseringen nam. Dit kwam neer op dezelfde doseringen als die jij noemt (richting de 400mg op een hele avond). Ik ben toen ook weleens te misselijk geraakt om op mijn benen te kunnen blijven staan, waarop ik dan languit ergens ging liggen en allerlei feestgangers om me heen zag die er niet waren (eentje liep zelfs dwars door me heen). Als je in het vervolg de dosering juist hebt, dan hoef je er niet bang voor te zijn dat zoiets je nog eens overkomt.

BasvanHoven zei:
Ik kijk over 3 maanden of ik het nog een keer ga proberen.
Is een sitter of een mede-pillenslikker aan te raden?
Klik om te vergroten...
Lijkt me een goed idee, laat maar weten hoe het dan gaat, mocht je het willen proberen! ☺ Een mede-pillenslikker is wel handig voor de sfeer. Gelijkgestemden om je heen hebben is fijn. Het is echter geen must, zolang je maar niet met iemand op stap gaat die er moeilijk over gaat doen of die het allemaal maar raar of idioot vindt. Een tripsitter is voor XTC/MDMA meestal niet echt nodig. Je kunt natuurlijk alsnog iemand meevragen waar je hecht mee bent en waarvan je weet dat die er super chill onder zal zijn en je hier en daar even een tip kan geven tijdens de trip.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#18
2 pillen is echt te veel, heb vaak drugs gedaan maar 2 pillen is voor mij not-done. Misschien was het gewoon to-much en was je zo wazig dat het empatische gevoel daardoor ontbreekte. Ik merk dat er een punt is dat als je meer gebruikt je alleen maar waziger wordt en het liefdes-gevoel gewoon steeds minder wordt. Meer is niet altijd beter op deze drug !

overigens bestaan er dus mensen die +4 pillen weg lopen te vreten op een avond, voel me oprecht betreurd over de hersenen van deze personen.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Yaizer zei:
2 pillen is echt te veel, heb vaak drugs gedaan maar 2 pillen is voor mij not-done. Misschien was het gewoon to-much en was je zo wazig dat het empatische gevoel daardoor ontbreekte. Ik merk dat er een punt is dat als je meer gebruikt je alleen maar waziger wordt en het liefdes-gevoel gewoon steeds minder wordt. Meer is niet altijd beter op deze drug !

overigens bestaan er dus mensen die +4 pillen weg lopen te vreten op een avond, voel me oprecht betreurd over de hersenen van deze personen.
Klik om te vergroten...
Inderdaad deze mensen drinken dan ook vaak niet genoeg water waardoor je hersenen over verhit geraken , zo is er een meisje gestorven op een rave. Dit is ook de reden dat ik altijd een extra fles water bij heb om rond te gaan en mensen water te geven (drink geen druppel alcohol) dit werd echt vaak geapprecieerd door de mensen die me echt knuffelde :)
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Acidfreakx zei:
Inderdaad deze mensen drinken dan ook vaak niet genoeg water waardoor je hersenen over verhit geraken , zo is er een meisje gestorven op een rave. Dit is ook de reden dat ik altijd een extra fles water bij heb om rond te gaan en mensen water te geven (drink geen druppel alcohol) dit werd echt vaak geapprecieerd door de mensen die me echt knuffelde :confused:mile:
Klik om te vergroten...

Maar dan moeten ze ook niet de fout in gaan dat ze weer te veel water drinken:wink:
Ik merk wel dat aardig wat mensen om mij heen van de regel: "1 tot max. 2 glazen water per uur" afweten wat toch wel erg fijn is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."