Het ware MDMA/XTC effect valt qua verwachtingspatroon nauwelijks te overschatten, het is magisch. Als je gemoedstoestand, de setting en de dosering goed zijn dan is de kans groot dat de pil de eerste keer geweldig inslaat en je niet weet wat je overkomt.
Uit je comment maak ik nog niet helemaal op of je de feedback snapt. Het heeft in jouw geval niks te maken met het over- of onderschatten van de ervaring, het heeft ermee te maken dat je totaal onvoorbereid de ervaring aan bent gegaan. Je pillen waren te zwaar (180-200mg, als de informatie die je gekregen hebt al zou kloppen) en je bent niet eens ingelicht door een vriend hoe het allemaal in zijn werk gaat. Een hele pil innemen is namelijk bijna nooit de bedoeling, om welke reden er een afbijtrand zit zodat je een kwartje of een halfje van de pil af kunt bijten en in kunt nemen. Het enige moment waarop een hele pil nemen sense maakt als beginner is als er een zeer lage dosering mdma in zit, maar dat is tegenwoordig bijna nooit het geval. Ervan uitgaand dat je een jongen/man van een kilo of 75 bent, zit je rond de 112,5mg wel aan je maximale dosering voor de avond. Als je eerste inname pakweg 190mg bevat dan is je startdosering dus al teveel, zeker als je voor het eerst gaat experimenteren met een dergelijk stofje. Je hebt dus niet teveel en te snel bijgenomen, je hebt überhaupt gewoon bij je eerste inname al veel te veel genomen.
Mijn advies is om je eerstvolgende keer een maand of drie uit te stellen en alsnog de XTC handleiding op dit subforum te lezen. Koop pillen bij iemand die je vertrouwt, test bij een testservice of je daadwerkelijk XTC/MDMA hebt aangeschaft en wat de hoeveelheid en zuiverheid van de MDMA is. Bereken hoeveel pure mdma erin zit (als de pil 100mg bevat en de zuiverheid 77% is, dan zit er dus 77mg mdma in de pil) en bereken hoeveel een passende dosering voor jou is. Wat passend is wordt in de handleiding aangegeven. Het gelukshormoon (serotonine) wat vrijkomt wanneer je XTC/MDMA gebruikt is als het ware helemaal op nu. Met een rustperiode van drie maanden weet je zeker dat je serotonine levels weer helemaal aangevuld zijn. Op deze manier kan je misschien je eerste 'echte' keer toch nog meemaken zoals ie hoort. Daarbij wordt het überhaupt aangeraden om drie maanden te wachten na gebruik van XTC/MDMA.
De kans dat je je morgen erg kut gaat voelen is overigens ook nog aanwezig. Dit wordt ook wel de 'dinsdagdip' genoemd. Ik zie dat er niks over in de handleiding staat (misschien nog iets om toe te voegen aan je handleiding
@Fenrir ?) Probeer morgen dus wat leuks te gaan doen of met bekenden bezig te zijn in plaats van je te isoleren. Dat maakt die dag een stuk lekkerder om doorheen te komen.
![:confused:]()
mile: