Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet hard genoeg op XTC

Niet hard genoeg op XTC

37 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#1
DrugsAbuser1.0 zei:
Bedankt voor je reactie.

Denk je echt dat 90mg genoeg is om het hele feest lekker op te gaan? Dat zou dus 2x een kwartje zijn van de pillen die ik zondag had. Ik betwijfel het maar zal het zeker gaan proberen.

Toen ik savonds in bed lag was ik wel aan het hallucineren. Toen ik probeerde te slapen beeldde ik me allemaal mensen (vrienden) met zonnebrillen in. Ook dacht ik dat ik op whatsapp berichten aan het reageren was terwijl de andere persoon niks gezegd had, dus ik telkens op m’n telefoon gekeken of ik niks raars gestuurd had maar dat was gelukkig niet. Ik had zaterdagnacht ook best wel space geslapen. Zondag nergens last van toen viel ik zo in slaap en maandag was ook nog een beetje raar maar geen hallucinaties.
Klik om te vergroten...

je kan als je 70 weegt dan 105/150 mg mogelijk bijpakken
maar je kan ook 1/1,5 mg per kilo rekenen.

ik zelf reken me gewicht ( 75 kilo x 2 als start up en meestal bijpakken van maximaal 50/80 mg
soms is hem beetje licht voelen ook wel chill inplaats van. dan heb je toch wel weer ander soort vibe te pakken.
R
RtbyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed dat je jezelf nu probeert te informeren, laat ik dat voorop stellen :wink:

8 uur lang hard gaan op xtc zit er eigenlijk gewoon niet in. Met x kan je 3-5 uurtjes prima gaan. Maar ga je daarna meer bijpakken word je eigenlijk alleen maar vager en bereik je niet het gewenste effect. Oplossingen zijn later beginnen, of later overstappen op iets anders. Misschien 6apb, dit heeft een langere inwerktijd, iets lagere piek, maar werkt wel wat langer door.

Wacht in ieder geval nu 3 maanden vanaf je vorige gebruik, anders heb je xtc waarschijnlijk binnen de kortste keren voorgoed voor jezelf verpest. Ken genoeg verhalen van mensen die na eerste gebruik een jaar lang keihard los zijn gegaan op dit spul en er de rest van hun leven geen lol meer aan kunnen beleven. Dit terwijl het zo'n heerlijk spul is om je happy en verbonden te voelen mits je het rustig gebruikt. Wil je tussentijds iets doen, denk dan aan pep (werkt voornamelijk op dopamine) of 2cb (geen uitputting van bronnen).

Voor je volgende keer raad ik aan:
-Bereid je dit keer eens goed voor, lees jezelf wat meer in over wat je van xtc kan verwachten. Waarschijnlijk had je toch iets andere verwachtingen dan het uiteindelijke resultaat.
-Zorg dat je de dag van gebruik lekker uitgerust en happy bent.
-Eet vooraf en achteraf goed, hiermee bedoel ik eet gezond, zoals veel vitamines en anti-oxidanten, Maar ook gewoon genoeg, achteraf gewoon eten doe je jezelf zo'n groot plezier mee mbt herstel.
-Ga de avond / het feest chill in, met goede vibe en leuke mensen.
-Doseer inderdaad met de 1-2x lichaamsgewicht regel. Wil je lekker gaan, neem als begindosis 1,5x je lichaamsgewicht aan werkzame stof. Van een xtc pil is ongeveer 85% werkzame stof. Dat betekent dat als je een pil van 200mg hebt, daar omgerekend 170mg mdma in zit. Houd die berekening aan om te bepalen hoeveel je neemt. Ik ben de paus niet, dus neem gerust nog een keertje bij op een avond, bijvoorbeeld nog 0,5-1x je lichaamsgewicht na anderhalf tot 2 uur. Hierna is het ook wel goed geweest en ga je niet veel meer uit je trip halen. Geniet van de come down.

Hopelijk heb je hier iets aan :)
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jij bent gewoon ziek man.. dit is niet normaal.
Je had allang dood kunnen zijn.
Denk om je hersenen man.. je hebt maar 1 stel.. en die heb je nu sowieso flink beschadigd en
dan heb ik het niet eens over je serotine/receptoren...
Ik heb hier echt geen woorden voor.

TRIEST DIEP TRIEST!!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
dennisr12 zei:
Jij bent gewoon ziek man.. dit is niet normaal.
Je had allang dood kunnen zijn.
Denk om je hersenen man.. je hebt maar 1 stel.. en die heb je nu sowieso flink beschadigd en
dan heb ik het niet eens over je serotine/receptoren...
Ik heb hier echt geen woorden voor.

TRIEST DIEP TRIEST!!
Klik om te vergroten...
Doe eens lief.... Zenn :blush:
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Doe eens lief.... Zenn :blush:
Klik om te vergroten...

Tja, maak me er ook niet druk om hoor,
maar zo'n verhaal post je niet. dat is
om aandacht vragen en te laten zien
hoe stoer hij wel niet is. Zulke mensen
zijn van mij niet welkom op dit forum
en al helemaal niet als je drugs zo misbruikt
en dat hij doet alsof hij daar ook nog trots op is..
Ik ken mensen die hier aan onderdoor zijn gegaan
en dood zijn gegaan en dan zit hij zijn verhaal zo
leuk en stoer te vertellen terwijl hij geen besef
heeft waar hij mee bezig is. Als ik hier beheerder was
had ik direct zijn account opgeschort. Wat een voorbeeld
voor anderen ook. Gewoon te triest voor woorden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
dennisr12 zei:
Tja, maak me er ook niet druk om hoor,
maar zo'n verhaal post je niet. dat is
om aandacht vragen en te laten zien
hoe stoer hij wel niet is. Zulke mensen
zijn van mij niet welkom op dit forum
en al helemaal niet als je drugs zo misbruikt
en dat hij doet alsof hij daar ook nog trots op is..
Ik ken mensen die hier aan onderdoor zijn gegaan
en dood zijn gegaan en dan zit hij zijn verhaal zo
leuk en stoer te vertellen terwijl hij geen besef
heeft waar hij mee bezig is. Als ik hier beheerder was
had ik direct zijn account opgeschort. Wat een voorbeeld
voor anderen ook. Gewoon te triest voor woorden.
Klik om te vergroten...
Gelukkig ga jij niet over wie wel en niet hier mag posten. Zal wat worden dan hier .
D
DrugsAbuser1.0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
dennisr12 zei:
Jij bent gewoon ziek man.. dit is niet normaal.
Je had allang dood kunnen zijn.
Denk om je hersenen man.. je hebt maar 1 stel.. en die heb je nu sowieso flink beschadigd en
dan heb ik het niet eens over je serotine/receptoren...
Ik heb hier echt geen woorden voor.

TRIEST DIEP TRIEST!!
Klik om te vergroten...

Doe eens even rustig joh, toen ik dit postte kreeg ik al een laag over me heen. Dit ging over een van mijn eerste keren dat ik gebruikte en mijn vrienden pakken allemaal net zo veel of nog meer dus ik dacht dat dat normaal was.

Als je verder niks nuttigs te zeggen hebt behalve dat je me afkraakt over hoe dom ik ben en niet zo stoer moet doen hou dan gewoon je mond want dan voeg je verder niks meer toe aan dit topic.

Drugsabuser1.0
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#8
DrugsAbuser1.0 zei:
Doe eens even rustig joh, toen ik dit postte kreeg ik al een laag over me heen. Dit ging over een van mijn eerste keren dat ik gebruikte en mijn vrienden pakken allemaal net zo veel of nog meer dus ik dacht dat dat normaal was.

Als je verder niks nuttigs te zeggen hebt behalve dat je me afkraakt over hoe dom ik ben en niet zo stoer moet doen hou dan gewoon je mond want dan voeg je verder niks meer toe aan dit topic.

Drugsabuser1.0
Klik om te vergroten...

Ik kraak je niet af, ik probeer je bewust te
maken dat dit levensgevaarlijk is en dat je
met je leven aan het spelen bent. Tuurlijk
snap ik dat het klote is dat je een hele lading
over je heen krijgt, maar dat is meer dan logisch
als je zo iets post en vraag je er helemaal zelf om.
Je gebruikersnaam zegt al meer dan genoeg.
Er zijn genoeg informatiebronnen hoeveel mdma je
mag nemen. Dat is 1.0/1.5 mg per kg/lichaamsgewicht en
natuurlijk kan je daar wel een beetje boven zitten maar niet
extreem veel. Ik wil je ook echt niet aanvallen maar ik vind het
gewoon erg om te lezen hoe je hier mee omgaat en ook nog
de manier, hoe je het brengt. Wat ik je gewoon mee wil geven is dat
je hier mee uit moet kijken en het gaat tenslotte over je leven dat je
ernstig in gevaar hebt gebracht. Als ik xtc doe, doe ik dit zeker bewust
pas ik op met hoeveel ik neem. Iedereen maakt fouten, dus sorry dat je dit
als een aalval hebt beschouwd, wat niet de bedoeling was, maar alleen om je
duidelijk te maken, dat je hier niet zo mee om moet gaan.

Fijne dag nog en doe voorzichtig.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Dit is toch best als een aanval en afkraken hoor..
Klik om te vergroten...

Tja, maybe maar dat was niet mijn bedoeling
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
dennisr12 zei:
Jij bent gewoon ziek man.. dit is niet normaal.
Je had allang dood kunnen zijn.
Denk om je hersenen man.. je hebt maar 1 stel.. en die heb je nu sowieso flink beschadigd en
dan heb ik het niet eens over je serotine/receptoren...
Ik heb hier echt geen woorden voor.

TRIEST DIEP TRIEST!!
Klik om te vergroten...
Dit is toch best als een aanval en afkraken hoor..
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alles is al eens gezegd hiervoor. Lees het forum goed door en zeker de handleiding MDMA. Ik hoop dat je de 3 maanden regel in arm neemt en je goed beseft dat het goed fout had kunnen gaan. De volgende keer een lagere hoeveelheid nemen is vele malen leuker, verliefder, eurforischer en gezelliger dan hard willen stampen. Daar zijn andere middelen voor. Denk aan jezelf en doe voorzichtig!
D
DrugsAbuser1.0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Pollewop zei:
Alles is al eens gezegd hiervoor. Lees het forum goed door en zeker de handleiding MDMA. Ik hoop dat je de 3 maanden regel in arm neemt en je goed beseft dat het goed fout had kunnen gaan. De volgende keer een lagere hoeveelheid nemen is vele malen leuker, verliefder, eurforischer en gezelliger dan hard willen stampen. Daar zijn andere middelen voor. Denk aan jezelf en doe voorzichtig!
Klik om te vergroten...

Wat gebruik jij om hard te stampen dan?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@DrugsAbuser1.0

Ik denk dat je je doel een beetje moet bijstellen. Gewoon een leuke avond willen hebben in plaats van zo hard mogelijk willen gaan. Want laatstgenoemde is geen basis voor gezond langdurig recreatief gebruik, al helemaal niet als het om XTC gaat.

Die regels (3 maanden tussen gebruik, max 1,5mg/kilo lichaamsgewicht) zijn er niet voor niks. Als je je daar niet aan houdt dan gaat je serotoninehuishouding naar de klote. En dat zal uiteindelijk resulteren dat je steeds minder zal voelen van je XTC pillen tot zelfs het punt dat ze helemaal niks meer doen. En dat is nog niet eens alles, want dit zal gepaard gaan met brainzaps, langdurige depressie, verhoogde kans op het ontwikkelen van angst/paniekaanvallen en zelfs derealisatie/depersonalisatie.
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#14
DrugsAbuser1.0 zei:
Wat gebruik jij om hard te stampen dan?
Klik om te vergroten...
om hard te stampen, sos, pep, keta, lean ( voor hiphop only ). als je alleen hard wilt gaan en niet zo zeer het liefdes gevoel wilt moet je hiermee beginnen misschien de benzofury ( is een soort combi van een xtc piek met sos 8/12 uur lang. daarbij wel verschilt het toch nog per persoon). xtc gaat om veel meer dan alleen hard gaan
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben in de jaren 90 wel hard gegaan op XTC, maar dan bevindt je je dus in een situatie waarin je weg gaat vallen met rollende ogen en je vrienden je over je moeten ontfermen. En dat lijkt me toch echt niet de bedoeling.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#16
DrugsAbuser1.0 zei:
Wat gebruik jij om hard te stampen dan?
Klik om te vergroten...

Ik stamp niet, dan krijg ik ruzie met de buren.
Ik ga voornamelijk voor het euforische en verliefde in MDMA of 4F, in een thuissetting. Mooie endshows op van verschillende festivals, massages, praatkick, douchen is fijn, magic sand is leuk etc etc. Meer ook om te “connecten” met mijn lief. Ons leven gaat als een malle, allebei een enorme drukke baan dus eens per kwartaal hebben we qualitytime in een weekend samen.

Voor hard stampen zou je een ander moeten vragen wat zij gebruiken. Het kan 2CB zijn of 6ABP daar zou je je dan even op moeten inlezen..
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#17
MDMA is ook niks man. Gewoon benzofury nemen, veel beter.
D
DrugsAbuser1.0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Beste mensen,

Afgelopen weekend was ik 2 dagen op intents, heerlijk feestje!

Ik heb voor de 2e (en 3e) keer XTC gebruikt.

Zaterdag heb ik 2 pillen gebruikt van ongeveer 280mg.
Zondag heb ik 3 pillen van 200mg gebruikt.

Door de hoeveelheid te vermermelden hoop ik dat jullie een betere inschatting van de situatie kunnen maken dit is GEEN opscheppen over mijn gebruik (wat tegen de regels is)

Ik zal hier onder even kort mijn tijdschema uitschrijven.

Zaterdag (let op dit zijn de zwardere pillen (280mg))
  • 15:30 ongeveer 1/2
  • 16:00-16:15 kwam het halfje binnen
  • 17:45 ongeveer 1/4 (ik ging op dit moment lekker maar niet ècht hard)
  • 18:15 ongeveer 1/4 (best snel bij gepakt omdat ik dus harder wilde gaan en niet het gevoel had dat ik al harder ging van dat eerste extra kwartje.
  • 18:30 puntje speed
  • 20:10 1/3
  • 21:20 1/3
  • 22:30 1/3


Zondag (let op dit zijn de minder zware pillen (200mg))
  • 14:50 1/2
  • 15:20-15:35 kwam het halfje binnen
  • 16:35 1/2
  • 17:45 1/2
  • 19:30 1/2
  • 20:30 1/2
  • 21:30 1/2

Korte samenvatting van deze 2 dagen:
Lekker gefeest, super leuke dagen gehad maar het gevoel dat ik niet ècht hard was gegaan.

Ik heb allebei de dagen de hele tijd kauwgom ingehad omdat ik dat super chill vond toen ik voor het eerst gebruikte. Ook heb ik af en toe dextro gepakt. Na deze 2 dagen heb ik nog steeds geen last van mijn kaken of een schrale mond. Op zaterdag avond trilde mijn armen en benen enorm als ik stil stond, dit strok na ongeveer 60-90 minuten weg.

Mijn eerste keer XTC wil ik ook nog graag even toelichten:
'S avonds voor het festival ongeveer een gram speed gebruikt en toen mega hard gegaan (en niet geslapen) en toen de volgende dag begonnen met 1/2 pil van 280mg, dit was dus mijn eerste keer xtc en ik voelde na 1,5 uur nog niks en mijn vrienden waarmee ik was voelde al wel allemaal wat. Zij zeiden dat ik nu best bij kon pakken dus ik nam nog 1/2 samen met hun (had op dit moment dus al een hele 280mg pil op).
Toen de pil binnen kwam ging ik het eerste kwartiertje super hard. Daarna zei ik tegen een van mijn vrienden dat m'n benen raar voelde, waarop hij antwoordde: Ja, je had vannacht niet zo hard moeten gaan". 2 minuten later stonden mijn benen te trillen en moest ik gaan zitten omdat ik er anders doorheen zou zakken.
Ik zat ongeveer een kwartier op op een bankje en toen zei die vriend van me dat ik beter naar de EBHO kon gaan omdat ik echt te hard ging (ik had een hartslag van 200 terwijl ik stil op het bankje zat). Ik wilde eerst niet naar de EBHO omdat ik het zo erg vond linken toen ik naar de EHBO liep heb ik onderweg gekotst, dit was een dikke waterstraal want ik had niks gegeten vanwege de speed. Eenmaal weer terug op het festival was ik voor me gevoel nuchter maar ik zag er nog niet nuchter uit. Vrienden van me zeiden dat ik later op de dag nog wel bij kon pakken maar dat wilde ik niet omdat ik niet wist of me benen dat aan konden en ik denk dat ik ook niet goed durfde. Achteraf heb ik wel spijt dat ik niet had bijgepakt.

Mijn vraag/opmerking is nu: Hoe kan ik dus ècht hard gaan op XTC? Na mijn ervaring van de eerste keer ben ik dus een beetje bang geworden om weer te veel te nemen.

Ik denk dat ik deze keer dus ook neigde om hetzelfde gevoel te krijgen als mijn eerste keer maar dan zonder het kotsen en niet meer kunnen lopen. Ik heb de tijdsschema's erbij gezet omdat ik wellicht met meer moet beginnen of sneller moet bijpakken.

Ik hoop dat er een ervaren iemand is die mij kan helpen om het volgende feestje weer lekker maximaal te gaan.

Alvast bedankt
DrugsAbuser1.0

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."