Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet hard genoeg op XTC

Niet hard genoeg op XTC

37 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#1
DrugsAbuser1.0 zei:
Doe eens even rustig joh, toen ik dit postte kreeg ik al een laag over me heen. Dit ging over een van mijn eerste keren dat ik gebruikte en mijn vrienden pakken allemaal net zo veel of nog meer dus ik dacht dat dat normaal was.

Als je verder niks nuttigs te zeggen hebt behalve dat je me afkraakt over hoe dom ik ben en niet zo stoer moet doen hou dan gewoon je mond want dan voeg je verder niks meer toe aan dit topic.

Drugsabuser1.0
Klik om te vergroten...

Ik kraak je niet af, ik probeer je bewust te
maken dat dit levensgevaarlijk is en dat je
met je leven aan het spelen bent. Tuurlijk
snap ik dat het klote is dat je een hele lading
over je heen krijgt, maar dat is meer dan logisch
als je zo iets post en vraag je er helemaal zelf om.
Je gebruikersnaam zegt al meer dan genoeg.
Er zijn genoeg informatiebronnen hoeveel mdma je
mag nemen. Dat is 1.0/1.5 mg per kg/lichaamsgewicht en
natuurlijk kan je daar wel een beetje boven zitten maar niet
extreem veel. Ik wil je ook echt niet aanvallen maar ik vind het
gewoon erg om te lezen hoe je hier mee omgaat en ook nog
de manier, hoe je het brengt. Wat ik je gewoon mee wil geven is dat
je hier mee uit moet kijken en het gaat tenslotte over je leven dat je
ernstig in gevaar hebt gebracht. Als ik xtc doe, doe ik dit zeker bewust
pas ik op met hoeveel ik neem. Iedereen maakt fouten, dus sorry dat je dit
als een aalval hebt beschouwd, wat niet de bedoeling was, maar alleen om je
duidelijk te maken, dat je hier niet zo mee om moet gaan.

Fijne dag nog en doe voorzichtig.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Dit is toch best als een aanval en afkraken hoor..
Klik om te vergroten...

Tja, maybe maar dat was niet mijn bedoeling
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
dennisr12 zei:
Jij bent gewoon ziek man.. dit is niet normaal.
Je had allang dood kunnen zijn.
Denk om je hersenen man.. je hebt maar 1 stel.. en die heb je nu sowieso flink beschadigd en
dan heb ik het niet eens over je serotine/receptoren...
Ik heb hier echt geen woorden voor.

TRIEST DIEP TRIEST!!
Klik om te vergroten...
Dit is toch best als een aanval en afkraken hoor..
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alles is al eens gezegd hiervoor. Lees het forum goed door en zeker de handleiding MDMA. Ik hoop dat je de 3 maanden regel in arm neemt en je goed beseft dat het goed fout had kunnen gaan. De volgende keer een lagere hoeveelheid nemen is vele malen leuker, verliefder, eurforischer en gezelliger dan hard willen stampen. Daar zijn andere middelen voor. Denk aan jezelf en doe voorzichtig!
D
DrugsAbuser1.0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Pollewop zei:
Alles is al eens gezegd hiervoor. Lees het forum goed door en zeker de handleiding MDMA. Ik hoop dat je de 3 maanden regel in arm neemt en je goed beseft dat het goed fout had kunnen gaan. De volgende keer een lagere hoeveelheid nemen is vele malen leuker, verliefder, eurforischer en gezelliger dan hard willen stampen. Daar zijn andere middelen voor. Denk aan jezelf en doe voorzichtig!
Klik om te vergroten...

Wat gebruik jij om hard te stampen dan?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@DrugsAbuser1.0

Ik denk dat je je doel een beetje moet bijstellen. Gewoon een leuke avond willen hebben in plaats van zo hard mogelijk willen gaan. Want laatstgenoemde is geen basis voor gezond langdurig recreatief gebruik, al helemaal niet als het om XTC gaat.

Die regels (3 maanden tussen gebruik, max 1,5mg/kilo lichaamsgewicht) zijn er niet voor niks. Als je je daar niet aan houdt dan gaat je serotoninehuishouding naar de klote. En dat zal uiteindelijk resulteren dat je steeds minder zal voelen van je XTC pillen tot zelfs het punt dat ze helemaal niks meer doen. En dat is nog niet eens alles, want dit zal gepaard gaan met brainzaps, langdurige depressie, verhoogde kans op het ontwikkelen van angst/paniekaanvallen en zelfs derealisatie/depersonalisatie.
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#7
DrugsAbuser1.0 zei:
Wat gebruik jij om hard te stampen dan?
Klik om te vergroten...
om hard te stampen, sos, pep, keta, lean ( voor hiphop only ). als je alleen hard wilt gaan en niet zo zeer het liefdes gevoel wilt moet je hiermee beginnen misschien de benzofury ( is een soort combi van een xtc piek met sos 8/12 uur lang. daarbij wel verschilt het toch nog per persoon). xtc gaat om veel meer dan alleen hard gaan
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben in de jaren 90 wel hard gegaan op XTC, maar dan bevindt je je dus in een situatie waarin je weg gaat vallen met rollende ogen en je vrienden je over je moeten ontfermen. En dat lijkt me toch echt niet de bedoeling.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#9
DrugsAbuser1.0 zei:
Wat gebruik jij om hard te stampen dan?
Klik om te vergroten...

Ik stamp niet, dan krijg ik ruzie met de buren.
Ik ga voornamelijk voor het euforische en verliefde in MDMA of 4F, in een thuissetting. Mooie endshows op van verschillende festivals, massages, praatkick, douchen is fijn, magic sand is leuk etc etc. Meer ook om te “connecten” met mijn lief. Ons leven gaat als een malle, allebei een enorme drukke baan dus eens per kwartaal hebben we qualitytime in een weekend samen.

Voor hard stampen zou je een ander moeten vragen wat zij gebruiken. Het kan 2CB zijn of 6ABP daar zou je je dan even op moeten inlezen..
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#10
MDMA is ook niks man. Gewoon benzofury nemen, veel beter.
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#11
maybe iets waarmee het vermengd is in de pil waardoor je het minder voelt.
lichaam is eraan gewend.
niet lang genoeg gewacht waardoor je het minder/niet voelt ( sowieso 2 dagen achter elkaar is nooit verstandig).
of je bent super hard opgelicht en er zat minder in dan je dacht.
zijn best veel opties mogelijk waardoor je het niet. suiker eten is ook niet bepaald slim omdat het als ik het goed zeg de effecten verminderd.

heb zelf uit ervaring dat ik de 2de keer hem ook niet goed voelde en maybe bij jou de 3de keer ook niet zo omdat je het zo snel achter elkaar deed.

hoop dat je erachter komt nog waardoor maar laat je pillen testen btw en niet mensen op hun woord geloven.

zoiets als bas deed:
zaterdag je xtc der doorheen pompen tot dat je perfect status zit. en de zondag zou ik alleen doorgaan op de pep of zelfs 2-cb als je het hebt. ( vind ik altijd wel nice om mee te afteren
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eh, wacht even. Je bent je eerste keer XTC op de EHBO terecht gekomen na een pil waar 280 mg in zat. Vervolgens vind je het een verstandig idee om je tweede keer dan maar twéé pillen van 280 mg te nemen + speed, en de dag daar weer na dríe pillen van 200 mg? De titel van het verhaal is 'Niet hard genoeg op XTC'. En je vraag is hoe je écht hard kan gaan...? De logica ontgaat mij totaal, maar je doet je nickname wel eer aan in ieder geval.

Kerel, dit zijn echt zware overdoseringen, lees je a.u.b. even in over veilig gebruik van XTC/MDMA, zoals Fenrir hierboven al zegt. Je vrienden zou ik hetzelfde adviseren, want iemand die niet meer kan lopen en kotsend op de EHBO belandt met een hartslag van 200 later op de dag nog even gaan aanraden om bij te nemen is niet oké.

Dit gaat 99 van de 100 keer goed en één keer helemaal fout. Misschien ook je verwachtingen van deze drug wat bijstellen. MDMA draait om liefde, warmte, gezelligheid, happyness, energie, niet om kneiterhard gaan.
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#13
wannneer je later pas leest dat je ehbo ben gegaan de eerste keer op xtc omdat ik het eerst niet intressant genoeg vond om te lezen #me. damm boii je moet echt uitkijken wat je doet. slimme ro en sally lezen alles voordat ze reageren.

zorg voortaan dat je weet wat je doet voordat je het doet.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jezus, je hebt echt geen idee waar je mee bezig bent.

1e keer gebruik:
* Voor het festival een gram(!) speed naar binnen gerwerkt
* Binnen twee uur op het festival 280mg mdma (circa 3x zoveel als voor een gemiddeld gewicht de richtlijn is) gebruikt.
* Een kwartier lang ga je 300km/h
* Na dat kwartier wordt het zo intens dat je niet meer op je benen kan blijven staan en je hele lijf trilt
* Je blijft een tijdlang trillend op een bankje zitten met een gevaarlijk hoge hartslag
* Je wordt overgehaald naar de EHBO te gaan
* Je kotst het hele festival onder voordat je daar aan komt
* Als je eenmaal bij bent gekomen en weg wordt gestuurd wil je niks meer bijnemen omdat je niet weet of je op je benen kunt blijven staan en bang bent

Welke conclusie, als je heel, heel diep nadenkt, kun je hier uit trekken? Het is in ieder geval niet de volgende conclusie:

2e keer gebruik:
* Besluiten de eerstvolgende keer een heel weekend lang xtc in je gezicht te duwen alsof het m&m's zijn
* 560mg mdma (circa 6x zoveel als voor een gemiddeld gewicht de richtlijn is) gebruikt
* Speed erbij gecombineerd, terwijl je de laatste keer een gevaarlijk hoge hartslag kreeg
* Weer als een idioot staan trillen op momenten dat je even stilstond of zat

3e keer gebruik:
* De dag nadat je meer dan een halve gram mdma hebt gepakt en je serotonine voorraad helemaal leeg hebt getrokken nog eens 600mg(!!) mdma pakken.

Bro, probeer eens even na te denken en leg eens uit wat er in je bol omgaat.
- Wat bedoel je met hard gaan?? Ga je niet hard genoeg als je lichaam oncontroleerbaar trilt en je hartslag 200 slagen per minuut maakt? Bedoel je dat je de euforie en de zin om keihard te dansen niet voelde? Misschien dat het dan een idee is om niet zoveel drugs in je systeem te jassen dat je niet meer kunt staan en alleen maar vaag in je hoofd wordt.
- Hoe kom je in godsnaam met de vraag of je misschien eerder bij moet nemen??!! Je loopt dat spul continu binnen een uur, dan wel binnen een half uur, in je gezicht te duwen. Nee, bijnemen is sowieso grotendeels retarded en elk half uur/uur nog meer troep naar binnen duwen is idioot.

Ik geloof er trouwens geen reet van dat je niet probeert op te scheppen. Iemand die DrugsAbuser1 heet en sinds kort met het gebruik van xtc is begonnen vindt het duidelijk prachtig dat hij zo met drugs omgaat. Tof, zolang je maar weet dat het merendeel van de overige feestgangers een losgeslagen debiel van en naar de EHBO post ziet lopen en geen party animal waar ze bewondering voor hebben.
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heel soms denk ik wel eens: wat jammer dat ik zo op de hoogte ben van een hoop feitjes rond x. Gewoon weer eens onbezonnen een nacht los gaan zoals vroeger, een beetje op hoop van zegen, dat had toch ook wel wat.

En dan lees ik dit draadje, en dan denk ik: neuhhhhhhhh, dat heeft echt he-le-maal niks.
D
DrugsAbuser1.0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt voor jullie reacties!

Roze olifant zei:
Eh, wacht even. Je bent je eerste keer XTC op de EHBO terecht gekomen na een pil waar 280 mg in zat. Vervolgens vind je het een verstandig idee om je tweede keer dan maar twéé pillen van 280 mg te nemen + speed, en de dag daar weer na dríe pillen van 200 mg? De titel van het verhaal is 'Niet hard genoeg op XTC'. En je vraag is hoe je écht hard kan gaan...? De logica ontgaat mij totaal, maar je doet je nickname wel eer aan in ieder geval.

Kerel, dit zijn echt zware overdoseringen, lees je a.u.b. even in over veilig gebruik van XTC/MDMA, zoals Fenrir hierboven al zegt. Je vrienden zou ik hetzelfde adviseren, want iemand die niet meer kan lopen en kotsend op de EHBO belandt met een hartslag van 200 later op de dag nog even gaan aanraden om bij te nemen is niet oké.
Klik om te vergroten...

Ik hoefde niet per se naar de EHBO toe maar een vriend van me raadde het aan. Bij de EHBO kreeg ik wat suikerwater, een dropje en ze stelde me gerust en zeiden dat het vanzelf overging.

Wat het niet lopen betreft kwam omdat ik dus de nacht ervoor van 00:00 tot 04:00 maximaal ben gegaan (24.000 stappen gezet) dus mijn benen waren oververmoeid van snachts waardoor ik de volgende dag bijna niet meer kon staan.

Bovendien pakte ik te snel bij waardoor in plaats van een halfje in eens een hele inkickte. Ik weet dat het stom is om zo snel bij te pakken maar het was mijn eerste keer en een vriend van mij die vaker gebruikt die zei dat het wel kon dus ik vertrouwde hem. Ik heb ondertussen al veel tips gekregen van een andere vriend die al 4 jaar gebruikt.
Bijvoorbeeld:
1. pak nooit bij voordat je 'm voelt
2. geen paniek
3. neem niet meer drugs mee dan je van plan bent te gebruiken (Ik wilde zaterdag eigenlijk 4 pillen meenemen)
4. bijpakken kan altijd nog

Roze olifant zei:
Dit gaat 99 van de 100 keer goed en één keer helemaal fout. Misschien ook je verwachtingen van deze drug wat bijstellen. MDMA draait om liefde, warmte, gezelligheid, happyness, energie, niet om kneiterhard gaan.
Klik om te vergroten...

Wat zou je dan aanraden te gebruiken als ik kneiterhard wil gaan?

Sally Tessio zei:
Bro, probeer eens even na te denken en leg eens uit wat er in je bol omgaat.
- Wat bedoel je met hard gaan?? Ga je niet hard genoeg als je lichaam oncontroleerbaar trilt en je hartslag 200 slagen per minuut maakt? Bedoel je dat je de euforie en de zin om keihard te dansen niet voelde? Misschien dat het dan een idee is om niet zoveel drugs in je systeem te jassen dat je niet meer kunt staan en alleen maar vaag in je hoofd wordt.
- Hoe kom je in godsnaam met de vraag of je misschien eerder bij moet nemen??!! Je loopt dat spul continu binnen een uur, dan wel binnen een half uur, in je gezicht te duwen. Nee, bijnemen is sowieso grotendeels retarded en elk half uur/uur nog meer troep naar binnen duwen is idioot.
Klik om te vergroten...

Zoals je denk ik wel merkt ben ik erg onervaren en probeer ik graag te weten kan komen hoe ik wel hard kan gaan (misschien andere drugs) Mijn hartslag tijdens intents was geen 200 slagen per minuut, ik ben er niet heel erg op gaan letten omdat ik niet in de stress wilde raken net als bij mijn eerste keer. De keren dat ik mijn hartslag gekeken heb varieerde hij tussen de 70 en 170 (wat een normale hardslag is met sporten). Tijdens het festival ben ik niet vaag in mijn hoofd geworden.

De euforie en zin om keihard te dansen voelde ik inderdaad niet.

Hoe ik bij de vraag kom om eerder bij te nemen is heel simpel, ik ging voor mijn gevoel niet echt hard vandaar dat ik dacht dat ik meer nodig had en dus bij moest pakken.
D
DrugsAbuser1.0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb zitten zoeken hoe het qua tijd mijn eerste keer is gegaan:

Laatste puntje speed was snachts om 03:30.

Iets voor 16:00 de 2 halfjes kicken tegelijk in
16:15 ging ik zitten omdat ik bijna door m'n benen zakte.
Tussen 16:15 en 16:45 zat ik op een bankje, heb daar cola gedronken en een beetje dextro gegeten.
16:45 EHBO
17:15 weer uit de EHBO
17:15 tot 17:30 nog even op een bankje gezeten
17:30 ging ik weer naar het festival

Na 17:30 voelde ik me nuchter en had ik ook geen last meer van knarsende kaken.

21:00 Dip en naar huis gegaan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hard gaan tja... Als het alleen daarom draait en niet om de lol en plezier van drugs ontdekken en leren van te genieten weet ik het niet. Heroine dan maar gelijk spuiten misschien.
Ik denk dat je hard zat bent gegaan op mdma. Nog harder word ziekenhuis.
D
DrugsAbuser1.0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Sally Tessio zei:
@DrugsAbuser1.0 Credits dat je in ieder geval grotendeels goed omgegaan bent met al het commentaar. Zeker als iemand nieuw is op het forum en dit soort dingen uithaalt zullen er altijd members zijn die er op gebrand zijn om een duidelijk signaal af te geven. Niet iedereen reageert daar even verwelkomend op.
Klik om te vergroten...

Thanks, ik voelde me ook aangevallen. Dat commentaar zal misschien ook meer waarschuwend dan boos bedoeld zijn.

Sally Tessio zei:
Ik zie toch nog een hele hoop tegenstrijdigheden. Je geeft in een reactie op Roze Olifant bijvoorbeeld aan dat je bij je eerste keer al wist dat het dom is om veel te snel bij te nemen. De gevolgen zijn dan ook kut, maar toch doe je de volgende feesten exact hetzelfde. Die logica mist echt. Ook heb je bij je eerste keer gemerkt dat je beter niet twee dagen achter elkaar grote hoeveelheden drugs kunt gebruiken - al is het alleen al omdat je lijf te uitgeput is - en dan doe je dat de eerstvolgende keer dat je gebruikt ook weer.
Klik om te vergroten...

Bij mijn eerste keer XTC heb ik idd te vroeg bijgepakt, op Intents heb ik voor mijn gevoel niet te snel bij gepakt. Het verschil tussen de 1e en 2/3e keer dat ik gebruikt had:
1e keer: Hele nacht niet geslapen en tussen de twee feesten in zat maximaal 8 uur. En toen had ik voordat ik XTC ging gebruiken al vermoeide benen maar ik dacht dat ik daar met drugs wel doorheen zou komen. (Blijf me die onervarenheid niet kwalijk nemen svp)
2e keer: Prima nachtrust gehad. Totaal nergens last van, me benen niet, me rug niet, geen vermoeidheid en geen zere kaken oid. dus ik dacht laten we lekker nog een dagje gaan.

Sally Tessio zei:
@DrugsAbuser1.0
Kun je uitleggen wat het precies voor jou betekent om hard te gaan? Dat verschilt namelijk erg per persoon.
Klik om te vergroten...

Heel kort: Onder het hard gaan wat ik op Intents wilde was simpelweg 8 uur lang flink stampen. Geen hallucinaties en mentale afsluiting.


Maar als ik het dus 'veilig' (ik weet dat er geen veilig bestaat) gebruik en dus 1,5 mg MDMA per kg lichaamsgewicht neem zal ik dus ongeveer 90mg gebruiken. Op wat voor tijdsbestek is dat? Want op de pillen die ik had zondag kon ik echt niet de hele dag los gaan van een halfje...?

En in wat voor leeftijdscategorie zitten jullie? Ik ben 18 jaar en mijn vrienden tussen de 16 en 22.

Sommige van mijn vrienden gooien op een festival dagje 3 4FMP capsules naar achter en nemen dan tussendoor nog likjes M en de ander gooit 5 pillen in z'n mik. Maar daar wordt ook tegen gezegd dat ze helemaal gek zijn.

Maar dat even terzijde, toen ik de eerste keer XTC gebruikte had ik ook niet echt een love feeling maar misschien kan het dat dat onderdrukt was door de speed van de nacht ervoor. Hetzelfde voor mijn 2e keer omdat ik toen tussendoor een puntje speed op had.

Wat kan ik nu het beste doen om dan wèl een keer die 'echte' XTC love feeling te krijgen?
-Geen speed
-Niet meer dan 1,5 mg per kg lichaamsgewicht
-Nu minimaal een maand wachten tot ik weer gebruik
D
DrugsAbuser1.0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Hard gaan tja... Als het alleen daarom draait en niet om de lol en plezier van drugs ontdekken en leren van te genieten weet ik het niet. Heroine dan maar gelijk spuiten misschien.
Ik denk dat je hard zat bent gegaan op mdma. Nog harder word ziekenhuis.
Klik om te vergroten...

De eerste keer ging ik voor mijn gevoel dus echt hard, op intents ging ik voor mijn gevoel lekker maar een vriend van mij zei dat als een van de hardste ging. Misschien klopt mijn verwachten van XTC dan niet helemaal met mijn gevoel.

Heroine wil ik sowieso niet gebruiken.

En tuurlijk draait het niet alleen om hard gaan, ik wilde alleen harder gaan dat dat ik op dat moment ging.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."