Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2 dagen achter elkaar xtc

2 dagen achter elkaar xtc

29 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
K
Kevin92Lid
01-01-2024, 00:00
#1
acht.zes zei:
Dus je hebt vorige week 100mg XTC genomen en t weekend er op 400mg in 24 uur?

Volgend weekend weer?
Klik om te vergroten...
48 uur dit weekend :wink: Maar ja. I did.

En dit weekend, nee dat niet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je begrijpt toch hopelijk dat als 1x normaal mdma nemen al een aanslag op je lichaam is, dat 2, 3, 4
keer achter elkaar in zo'n korte tijd nog veel en veel slechter voor je lichaam is?

En dat daarom vragen als deze:

Kevin92 zei:
Wat kan hier precies kwaad aan?
Klik om te vergroten...

compleet onzinnig zijn?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@Kevin92
Het lijkt er op dat je de reacties niet leest, want @Eik heeft je al uitgelegd hoe het zit met XTC en waarom zo vaak achtereen pakken erg onverstandig is.
K
Kevin92Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb al aangegeven er wat mee te gaan proberen te doen. Waarschijnlijk wordt het meer gebruik van GHB dan. Probleem is wel dat dat extra verslavend is
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kevin92 zei:
Ik heb al aangegeven er wat mee te gaan proberen te doen. Waarschijnlijk wordt het meer gebruik van GHB dan. Probleem is wel dat dat extra verslavend is
Klik om te vergroten...
En als je nou gewoon sowieso minder drugs gaat gebruiken? Beter plan denk ik dan een andere soort drugs zoeken waar je weer vet verslaafd aan kan raken.
Ik bedoel het niet als aanval maar je merkt zelf dat je niet zo verstandig kan omgaan met drugs dus lijkt het mij geen slim plan om zoiets links als ghb/gbl te gaan misbruiken. Maar hee, its up to you man!
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een kwartje en de dag erna nog wat zou niet zoveel kwaad doen
Een keertje een weekend 400mg M doen ook niet

Ga je het vaker doen? Dan heb je de kans dat je niet meer lekker gaat op de M

Jaren lang gedaan af en toe 400mg in een weekend zonder problemen zelfs nog wel meer in een 48 uur tijdsbestek
Tot ik het een tijdje heel vaak ging doen
Sinds dien ga ik er nier meer lekker op de M
De 3 maanden regel is goed maar het hoeft niet te overdreven worden alsof het het ergste is wat er is....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jen zei:
Een kwartje en de dag erna nog wat zou niet zoveel kwaad doen
Een keertje een weekend 400mg M doen ook niet

Ga je het vaker doen? Dan heb je de kans dat je niet meer lekker gaat op de M

Jaren lang gedaan af en toe 400mg in een weekend zonder problemen zelfs nog wel meer in een 48 uur tijdsbestek
Tot ik het een tijdje heel vaak ging doen
Sinds dien ga ik er nier meer lekker op de M
De 3 maanden regel is goed maar het hoeft niet te overdreven worden alsof het het ergste is wat er is....
Klik om te vergroten...
Overdreven? Mdma is allesbehalve gezond voor je en massa's mensen (voornamelijk jongeren) misbruiken het in extreme mate. Overdreven zou ik het dus niet noemen als mensen strikt zijn op verstandig omgaan met de drug.

Dat 400mg of meer af en toe in een weekend goed ging voor jou is mooi, maar is natuurlijk alsnog veel te veel. Laten we dat dus niet normaliseren. Bovendien weet je niet wat het op de lange termijn met je doet.
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Dat 400mg of meer af en toe in een weekend goed ging voor jou is mooi, maar is natuurlijk alsnog veel te veel. Laten we dat dus niet normaliseren. Bovendien weet je niet wat het op de lange termijn met je doet.
Klik om te vergroten...

Vanaf de jaren 90 met velen dat gedaan niks aan de hand
In 48 uur tijd is 400mg gewoon te doen om in je space te blijven

Mindless zei:
massa's mensen (voornamelijk jongeren) misbruiken het in extreme mate.
Klik om te vergroten...

Je moet het ook niet elk weekend doen dat klopt maar je moet ook niet elk weekend jezelf helemaal kapot zuipen
Maar een keer in de zoveel tijd is dat toch lekker en met de M het zelfde een keer in de zoveel tijd een weekendje een halve gram weg tikken ga je echt niet dood van en alle andere duizende mensen die ik in mijn leven heb ontmoet vanaf de gabber tijd ook niet!
Dus daarom zeg ik.. Natuurlijk niet misbruiken maar ook niet overdrijven...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Bovendien weet je niet wat het op de lange termijn met je doet.
Klik om te vergroten...

Dit!
Je hoort de meeste alleen over “dat het nog lekker valt” of “ik heb t vaker gedaan nooit een grote dip gehad” of “zovelen om mij heen doen t dus kan t vast wel”.
Nee, het gevaarlijke van mdma misbruik is de eventuele schade op de LANGE termijn. De schade en klachten treden vaak pas 10-20-30 jaar na je misbruik periode op. En dan denk je vast: “had ik nou maar, had ik nou maar...
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ken mensen uit de IT tijd en de Dino's dat is allemaal way back het begin van de house scène
Die hebben M behoorlijk misbruikt en dat was al bijna 30 jaar geleden dus daarom ik dit ik weet van mdma en het is er niet sinds gisteren
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jen zei:
Ik ken mensen uit de IT tijd en de Dino's dat is allemaal way back het begin van de house scène
Die hebben M behoorlijk misbruikt en dat was al bijna 30 jaar geleden dus daarom ik dit ik weet van mdma en het is er niet sinds gisteren
Klik om te vergroten...
Toch ken ik er eentje bij wie het heel heel erg fout is afgelopen. Is nu in de 50 en weet niet eens meer of tie naar de plee is geweest om te schijten, kan niet meer werken, zijn ouders moeten zijn huishouden doen en al zijn bankzaken. Kan zelf geen oplossingen meer bedenken, ook niet bij kleine issues, alleen directe opdrachten uitvoeren.
Maar hee, bij jou vrienden en bekenden is het goed gegaan dus zalhet allemaal wel meevallen he? Lekkere graadmeter ook.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jen zei:
Ik ken mensen uit de IT tijd en de Dino's dat is allemaal way back het begin van de house scène
Die hebben M behoorlijk misbruikt en dat was al bijna 30 jaar geleden dus daarom ik dit ik weet van mdma en het is er niet sinds gisteren
Klik om te vergroten...

Het gaat em niet om het feit dat iedereen zijn leven op puntjes staat maar hoe elke individu (die mdma in die tijd misbruikte) zich psychisch voelt. Ga jij niet altijd van buitenaf zien.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Daarbij zul je ook nooit meer te weten komen hoe die mensen zich hadden gevoeld als ze nooit wat hadden gebruikt. Misschien waren ze dan wel veel gelukkiger met nog minder problemen dan nu. Ook al lijkt hun leven nu volledig op orde.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mezelf zei:
Daarbij zul je ook nooit meer te weten komen hoe die mensen zich hadden gevoeld als ze nooit wat hadden gebruikt. Misschien waren ze dan wel veel gelukkiger met nog minder problemen dan nu. Ook al lijkt hun leven nu volledig op orde.
Klik om te vergroten...

Daar sla je de nagel op de kop.
K
Kevin92Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
En als je nou gewoon sowieso minder drugs gaat gebruiken? Beter plan denk ik dan een andere soort drugs zoeken waar je weer vet verslaafd aan kan raken.
Ik bedoel het niet als aanval maar je merkt zelf dat je niet zo verstandig kan omgaan met drugs dus lijkt het mij geen slim plan om zoiets links als ghb/gbl te gaan misbruiken. Maar hee, its up to you man!
Klik om te vergroten...
Nog minder? Ik heb al zo weinig gebruikt?

Nee, ik wil best zo nu en dan drugs gebruiken. Misschien zelfs eens per 2/3 weken. Maar dat wil ik idd wel goed doen. Kijk als je XTC en GHB in de 2/3 weken afwisseld. Heb je dus wel 4/6 weken tussen gebruik van ghb. en 4/6 weken tussen gebruik van XTC zitten.
In zo'n geval lijkt mij het niet zo'n groot probleem om elke 2/3 weken drugs te gebruiken.
(sidenote dat zowel GHB als XTC door je lever gaan dan en het dus een probleem kan vormen omdat je lever dus een nieuwe aanval krijgt als je na 2/3 weken GHB gebruikt en het nog aan het genezen is van de XTC van 2/3 weken ervoor.)(Wat je eventueel dus met een extra goede verzorging voor de lever (een dieet en extra vitaminepillen) kunt opvangen?)

Ik lees hier overigens veel over 2/3 maanden regel. Maar bij mijn weten is 1/2 maand wel prima? Maar als je echt safe wilt doen dan is 2/3 maanden sowieso wel goed. Want ja dat heeft vast veel te maken hebben met lange termijn effecten ook.

Of zie ik dit nu helemaal verkeerd? (wel serieuze reacties aub, ik wil mijn drugsweekendjes niet laten staan voor iemand die denkt alles te weten over drugs en mij maar even de les gaat lezen over hoe dom ik zou zijn, en denkt dat je echt zeker weten 3 maand tussen elke vorm van drugsgebruik moet houden. Terwijl het niet zo is)
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kevin92 zei:
Ik lees hier overigens veel over 2/3 maanden regel. Maar bij mijn weten is 1/2 maand wel prima? Maar als je echt safe wilt doen dan is 2/3 maanden sowieso wel goed. Want ja dat heeft vast veel te maken hebben met lange termijn effecten ook.
Klik om te vergroten...
Er zijn verschillende factoren die beïnvloeden of het verantwoord is om een drug weer te nemen, en of ze dan alweer zal werken:
- Tolerantie. Onmiddellijk na gebruik treedt tolerantie op bij vrijwel alle middelen, en je zal steeds grotere doseringen moeten nemen om de tolerantie te overwinnen - wat natuurlijk erg slecht voor je is. Soms zal een stof een bepaalde periode het gewenste effect helemaal niet meer geven, hooguit bijwerkingen.
- Aanslag op je lichaam. Veelvoorkomende gevolgen van drugs: verhoogde hartslag en bloeddruk, uitdroging, verhoogde lichaamstemperatuur, neurotoxiciteit, aanslag op verschillende organen, zoals hart, nieren, blaas, lever, ... ; (indirect) slaaptekort, het uitputten van neurotransmitters (en het beschadigen van receptoren), vitaminen, mineralen, ... zo kan ik nog wel even doorgaan.
Bij het regelmatig gebruiken van drugs, ook verschillende soorten, beschadig je je lichaam steeds opnieuw vóórdat de oude schade hersteld is. Zo takel je geleidelijk steeds meer af.
Ik zeg overigens niet dat eens per drie weken per se hieronder valt, dat ligt aan de drug. Voor MDMA wordt echter drie maanden pauze aangeraden om de voorraad serotonine aan te vullen en je beschadigde 5-HT2A (en andere) receptoren de kans te geven zich te herstellen, om nog maar te zwijgen over de schade die de rest van je lichaam te herstellen heeft.
- Verslaving. Regelmatig gebruik van hetzelfde leidt snel tot lichamelijke verslaving; elk middel kan leiden tot geestelijke verslaving. Zelfs verschillende middelen op verschillende gebruiksmomenten, wanneer je last hebt van een roesverslaving. Het feit dat jij op zoek bent naar een manier om zo vaak mogelijk iets te kunnen gebruiken maakt me wat dat betreft een beetje bezorgd.
Wanneer drugs geen middel meer zijn om af en toe een avond te verbeteren, maar op zichzelf het einddoel zijn, dan ben je in mijn opinie recreatief gebruik voorbij en heb je een (beginnende) verslaving te pakken. Ik wil niet zeggen dat dat bij jou zo is, maar vraag jezelf eens af waarom je per se zo vaak en zo veel mogelijk wil gebruiken.

Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kevin92 zei:
ik wil mijn drugsweekendjes niet laten staan voor iemand die denkt alles te weten over drugs en mij maar even de les gaat lezen over hoe dom ik zou zijn
Klik om te vergroten...

Oke laat maar dan. Succes!
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Waar dit topic op begint te lijken is dat de TS alleen maar opzoek is naar iemand die zegt:

“Ja jongen doe maar lekker waar je zin in hebt, schade? Das later een zorg”

Beetje onnozel om zo te denken, maarja als je uit ‘92 komt mag ik hopen dat je al een beetje zelfstandigheid hebt en dat je gevaren in ziet......

Maarja sommige mensen moeten eerst voelen dat ‘t je sloopt, i.p.v. het van je omgeving zien
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jen zei:
Vanaf de jaren 90 met velen dat gedaan niks aan de hand
In 48 uur tijd is 400mg gewoon te doen om in je space te blijven
Klik om te vergroten...
Alsnog neem je 4 a 5x de aanbevolen dosering (als je van gemiddeld gewicht bent). En dat met een drug die schadelijk is voor een zeer belangrijk systeem dat grote invloed heeft op slaap, stemming, geheugen, etc.

Zo overdreven is het dus niet om je wat betreft deze drug aan de richtlijnen te houden door laag te doseren en ruime tijd tussen inname te laten.

En om Eik zijn vergelijking maar even te gebruiken:

Jouw argument is als iemand die heelhuids een drukke weg is overgestoken en dan zegt "zie je wel, het was helemaal niet gevaarlijk".

En dan nog, je weet niet hoeveel gezonder je had kunnen zijn zonder al die regelmatige overdoseringen MDMA.


Jen zei:
Je moet het ook niet elk weekend doen dat klopt maar je moet ook niet elk weekend jezelf helemaal kapot zuipen
Maar een keer in de zoveel tijd is dat toch lekker en met de M het zelfde een keer in de zoveel tijd een weekendje een halve gram weg tikken ga je echt niet dood van en alle andere duizende mensen die ik in mijn leven heb ontmoet vanaf de gabber tijd ook niet!
Dus daarom zeg ik.. Natuurlijk niet misbruiken maar ook niet overdrijven...
Klik om te vergroten...
Drinken staat hier los van, maar inderdaad je moet je ook niet elk weekend kapot zuipen. Dat spreekt voor zich.

Een keer in de zoveel tijd M is lekker ja, maar 4 a 5x de dosering IS misbruik. Net zoals een krat bier op een avond wegdrinken misbruik is.

Dat al deze mensen hier niet dood door zijn gegaan is toch geen reden dat dit verantwoord gebruik is, of wel dan? Tussen dood gaan en gezond leven zit nog een hele wereld...

Dat dit als overdrijven wordt gezien zegt toch wel wat. Naar mijn mening is het gewoon goedpraten van je eigen misbruik. Dat zou nog tot zover zijn, maar dan dit ook nog willen normaliseren voor anderen is imo niet oké. En daarom wordt er hier wat van gezegd, zodat anderen niet gaan denken dat het normaal is om een halve gram in een weekend te gebruiken.
K
Kevin92Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Fenrir zei:
Er zijn verschillende factoren die beïnvloeden of het verantwoord is om een drug weer te nemen, en of ze dan alweer zal werken:
- Tolerantie. Onmiddellijk na gebruik treedt tolerantie op bij vrijwel alle middelen, en je zal steeds grotere doseringen moeten nemen om de tolerantie te overwinnen - wat natuurlijk erg slecht voor je is. Soms zal een stof een bepaalde periode het gewenste effect helemaal niet meer geven, hooguit bijwerkingen.
- Aanslag op je lichaam. Veelvoorkomende gevolgen van drugs: verhoogde hartslag en bloeddruk, uitdroging, verhoogde lichaamstemperatuur, neurotoxiciteit, aanslag op verschillende organen, zoals hart, nieren, blaas, lever, ... ; (indirect) slaaptekort, het uitputten van neurotransmitters (en het beschadigen van receptoren), vitaminen, mineralen, ... zo kan ik nog wel even doorgaan.
Bij het regelmatig gebruiken van drugs, ook verschillende soorten, beschadig je je lichaam steeds opnieuw vóórdat de oude schade hersteld is. Zo takel je geleidelijk steeds meer af.
Ik zeg overigens niet dat eens per drie weken per se hieronder valt, dat ligt aan de drug. Voor MDMA wordt echter drie maanden pauze aangeraden om de voorraad serotonine aan te vullen en je beschadigde 5-HT2A (en andere) receptoren de kans te geven zich te herstellen, om nog maar te zwijgen over de schade die de rest van je lichaam te herstellen heeft.
- Verslaving. Regelmatig gebruik van hetzelfde leidt snel tot lichamelijke verslaving; elk middel kan leiden tot geestelijke verslaving. Zelfs verschillende middelen op verschillende gebruiksmomenten, wanneer je last hebt van een roesverslaving. Het feit dat jij op zoek bent naar een manier om zo vaak mogelijk iets te kunnen gebruiken maakt me wat dat betreft een beetje bezorgd.
Wanneer drugs geen middel meer zijn om af en toe een avond te verbeteren, maar op zichzelf het einddoel zijn, dan ben je in mijn opinie recreatief gebruik voorbij en heb je een (beginnende) verslaving te pakken. Ik wil niet zeggen dat dat bij jou zo is, maar vraag jezelf eens af waarom je per se zo vaak en zo veel mogelijk wil gebruiken.

Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord :)
Klik om te vergroten...
Kwa tollerantie heb ik zover niets ervaren. Ik heb dus 2 weekenden geleden 100mg pil genomen. en het weekend erna weer 2 keer 100mg en eens 66mg Werkte prima. ook met een stuk lagere dosering dus werkte het nog. De 100 daarna werkte ook nog prima. Misschien ietsje minder sterk, maar ik had daarvoor wel heel wat gegeten. Geen idee of dat normaal is, of dat tolerantie misschien bij de een meer een ding is dan bij de ander? Of komt dat omdat ik nog niet vaak gebruikt heb?

Ik snap idd je ding over roesverslaving. Zo kan idd verschillende drugs toch een verslaving voor drugs veroorzaken.
De reden waarom ik persoonlijk de mogelijkheid wil hebben (en dat wil niet perse zeggen dat ik het ook vanaf die grens sowieso ga doen) is omdat ik van mezelf heel verlegen ben en niet zo spectaculair sociaal. XTC laat dat compleet verdwijnen, en dat vind ik wel fijn. Die ene leuke jongen is dan ineens wel aan te spreken en wie weet wat daar dan uit voortkomt op een feestje, zo kan de avond alleen maar gezelliger en leuker worden. Nu zijn die feestjes er misschien niet elke maand. Dus soms zou de tijd tussen gebruik korter kunnen zijn, soms langer.

Daarbij komt dat ik laatst een feestje bij iemand thuis had. GHB gebruik was daar heel normaal ding en ja ook seks kwam hierbij kijken. Soms is de behoefte aan onderdanigheid er, maar die kan ik bij niemand zo goed kwijt, alleen binnen een relatie. Die relatie echter heb ik nu niet dus vervolg is dat ik het ook niet kwijt kan. Onder gebruik van XTC of GHB veranderd dat en gaat die remming los. Dan vind ik het prima met wie het ook is. Kan de behoefte kwijt en heb het leuk.

Ja, dat wil ik best vaker meemaken. Hoeft ook niet te vaak. Maar die 2 redenen hebben dus wel verschil waarom ik in een roes wil zijn. Als je die ver genoeg uit elkaar per stuk doet is er denk ik niet zo'n probleem?

Drugs is niet het einddoel bij mij om te gebruiken. Maar het maakt dingen op een avond wel beter. Beter contact, lekker vrolijk kunnen dansen is beter dan als een zoutzak aan de kans en eigenlijk niet helemaal weten wat je er moet. Of gewoon diverse behoeftes niet kwijt kunnen omdat je er niemand voor hebt.

Ik wil niet perse zoveel mogelijk gebruiken. Maar weten hoevaak je het kunt doen is wel goed. Diverse feestjes met verschillende redenen voor gebruik wisselen elkaar nogal snel af. Het een kan je plannen, het andere niet want die worden geplanned. Dus zelf weten wanneer je kan of niet is wel handig. Maar idd, zoveel mogelijk keren wel. Niet zoveel mogelijk drugs overigens. Liefst zo min mogelijk natuurlijk. Aangezien ik vaker wil gaan gebruiken moet ik ook echt op zoek naar een goede dosis van mdma voor mij wat goed werkt maar idd zo min mogelijk is.

Heb zeker wat aan je antwoord, en sowieso elk antwoord kan je wel aan het denken zetten natuurlijk :) Bedankt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."