Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2 dagen achter elkaar xtc

2 dagen achter elkaar xtc

29 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Kevin92
Ik ben geen expert, maar ik heb hier van mensen gehoord die er vrij veel verstand van hebben dat een lage dosering ook al je serotonine vrij laat komen, maar over een langere periode zodat je er minder van merkt. Een kleine dosering telt dus gewoon als een volledige dosering.

Het is verder ook niet alleen het leegtrekken van je serotonine, maar het beschadigt onder andere ook de serotonine receptoren en dit heeft ook tijd nodig voor herstel.

Waarom zie je dat trouwens als bijnemen? Er zit 48 uur tussen eerste en laatste gebruik. En daarnaast: bijnemen is óók niet goed (je kunt de keuze maken een paar uur na de startdosering nog een kleine dosering te nemen en de totaaldosering binnen de perken te houden, maar het is natuurlijk altijd beter niet bij te doseren). Het is niet dat je 1 moment in de 3 maanden hebt dat je heel veel kunt nemen omdat dat toch allemaal onder die ene keer valt...
K
Kevin92Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Eik zei:
Hoi @Kevin92 welkom op het forum!


Dus je hebt in een tijdsbestek van 2 dagen zo'n slordige 400mg MDMA naar binnen getikt? Er vanuitgaande dat jij geen 400 kilo weegt is die dosis echt te hoog voor je ongeacht hoe je het gebruik ziet. De schadelijkheid van MDMA loopt echt op met je dosis, je plezier niet.

MDMA is heel effectief in het opmaken van je serotonine en veroorzaakt al snel tolerantie. Dit betekent dat je van heel vaal bijnemen op korte termijn relatief weinig positief effect gaat ondervinden terwijl de schadelijkheid wel gewoon toeneemt. De schadelijkheid bij MDMA voel je niet altijd meteen maar kan zich ook na 10 of 20 jaar nog uiten.

Zelf gebruik ik ongeveer 1,5 mg per kilo lichaamsgewicht op een avondje. 2/3 hiervan slik ik in 1 keer en dan neem ik na 1,5 a 2 uur nog een keer het restant. Dan heb ik een mooie MDMA ervaring en is de schade en kater te overzien. Zelf wacht ik dan minstens 3 maanden om mijn serotonine receptoren wat rust te gunnen. Ik snap dat niet iedereen zo 'braaf' MDMA wilt gebruiken maar wat jij nu beschrijft is gewoon echt heel onhandig en schadelijk!

Als je wat riskanter MDMA wilt gebruiken zonder het al te gek te maken, beperk jezelf dan tot 2mg per kilo lichaamsgewicht en doe het niet vaker dan 1 maal in de 2 maanden.Op die manier behoud je ook langer het 'magische van MDMA'
Klik om te vergroten...
Tuurlijk loopt je plezier op. Elke keer als je neemt heb je een x tijd plezier. Plezier in dit weekend had ik niet kunnen behalen door maar 1 keer te nemen.

Ik heb verder amper last van katers. Ik raak er een beetje door geprikkeld, en vaak pas op woensdag of donderdag niet eens op dinsdag. Deze keer had ik hem wel dinsdag. Niet super zwaar, had verwacht dat die woensdag echt zou komen, maar dat bleef uit tot de avond. In de avond wat angstig gevoel maar niet super erg. Vanmorgen wakker geworden en voelde me gewoon prima. Niet super gelukkig maar aardig normaal als anders. Zou niet zeggen dat ik nu last heb van een dip.

Bij mijn weten is de dosis die je per keer neemt 1/1,5 mg per kilo lichaamsgewicht. Na vorig weekend al een halve van 200=100 te hebben gepakt is het effect deze keer niet slechter. Bij mijn weten is het niet dat je als je 60 weegt dat je maar 60 en max 90 op een hele avond moet pakken? En dat dus verdelen als je bij wilt pakken later?
K
Kevin92Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
@Kevin92
Ik ben geen expert, maar ik heb hier van mensen gehoord die er vrij veel verstand van hebben dat een lage dosering ook al je serotonine vrij laat komen, maar over een langere periode zodat je er minder van merkt. Een kleine dosering telt dus gewoon als een volledige dosering.

Het is verder ook niet alleen het leegtrekken van je serotonine, maar het beschadigt onder andere ook de serotonine receptoren en dit heeft ook tijd nodig voor herstel.

Waarom zie je dat trouwens als bijnemen? Er zit 48 uur tussen eerste en laatste gebruik. En daarnaast: bijnemen is óók niet goed (je kunt de keuze maken een paar uur na de startdosering nog een kleine dosering te nemen en de totaaldosering binnen de perken te houden, maar het is natuurlijk altijd beter niet bij te doseren). Het is niet dat je 1 moment in de 3 maanden hebt dat je heel veel kunt nemen omdat dat toch allemaal onder die ene keer valt...
Klik om te vergroten...
Er zit niet 48 uur tussen 1e en 2e gebruik he. Ik heb dus 4 keer gebruikt in totaal. In die 48 uur. 1e gebruik was uur 0. 2e na zo'n 8 uur gok ik. de 3e keer na 24 uur vanaf 1e gebruik en 4e gebruik 24 uur later, dus 48 uur na 1e gebruik.

Waarom ik bijneem? Omdat het uitgewerkt was. En ik het effect weer even nodig had omdat het een doorgaand feestje was van zaterdagavond tot zondag diep in de nacht. En ja maandag ging ik ineens uit voor carnaval. Kon wel wat gebruiken dus ja... Vandaar dat deze keer nogal veel was.

Probleem is wel dat er meer van dit soort weekenden gaan zijn. En ik wel gedurende langere tijd van bijv 48 uur onder invloed wil zijn. Eventueel valt de dosering te verlagen en valt er wat te doen met GHB/GBL om hetzelfde effect te krijgen maar dat moet ik proberen dan om XTC totale dosering over een weekend te verminderen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dus je hebt vorige week 100mg XTC genomen en t weekend er op 400mg in 24 uur? (edit; 48 uur)

Volgend weekend weer?
K
Kevin92Lid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
Dus je hebt vorige week 100mg XTC genomen en t weekend er op 400mg in 24 uur?

Volgend weekend weer?
Klik om te vergroten...
48 uur dit weekend :wink: Maar ja. I did.

En dit weekend, nee dat niet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je begrijpt toch hopelijk dat als 1x normaal mdma nemen al een aanslag op je lichaam is, dat 2, 3, 4
keer achter elkaar in zo'n korte tijd nog veel en veel slechter voor je lichaam is?

En dat daarom vragen als deze:

Kevin92 zei:
Wat kan hier precies kwaad aan?
Klik om te vergroten...

compleet onzinnig zijn?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Kevin92
Het lijkt er op dat je de reacties niet leest, want @Eik heeft je al uitgelegd hoe het zit met XTC en waarom zo vaak achtereen pakken erg onverstandig is.
K
Kevin92Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb al aangegeven er wat mee te gaan proberen te doen. Waarschijnlijk wordt het meer gebruik van GHB dan. Probleem is wel dat dat extra verslavend is
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kevin92 zei:
Ik heb al aangegeven er wat mee te gaan proberen te doen. Waarschijnlijk wordt het meer gebruik van GHB dan. Probleem is wel dat dat extra verslavend is
Klik om te vergroten...
En als je nou gewoon sowieso minder drugs gaat gebruiken? Beter plan denk ik dan een andere soort drugs zoeken waar je weer vet verslaafd aan kan raken.
Ik bedoel het niet als aanval maar je merkt zelf dat je niet zo verstandig kan omgaan met drugs dus lijkt het mij geen slim plan om zoiets links als ghb/gbl te gaan misbruiken. Maar hee, its up to you man!
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een kwartje en de dag erna nog wat zou niet zoveel kwaad doen
Een keertje een weekend 400mg M doen ook niet

Ga je het vaker doen? Dan heb je de kans dat je niet meer lekker gaat op de M

Jaren lang gedaan af en toe 400mg in een weekend zonder problemen zelfs nog wel meer in een 48 uur tijdsbestek
Tot ik het een tijdje heel vaak ging doen
Sinds dien ga ik er nier meer lekker op de M
De 3 maanden regel is goed maar het hoeft niet te overdreven worden alsof het het ergste is wat er is....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."