Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAntipsychotica

Antipsychotica

24 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kan me niet herinneren hier iets gelezen te hebben over recreatief gebruik van antipsychotica eigenlijk, maar kan iets over het hoofd hebben gezien.

Wel is het zo dat sommige mensen gewoon letterlijk alles gebruiken waar ze maar aan kunnen komen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dingen in mijn medicijnkastje zijn niet bedoeld om van te genieten. :P
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dag iedereen,
ik doe al een tijdje stage in de sector van de Geestelijke gezondheidszorg en studeer ook een richting die hier nauw bij aansluit. Wanneer ik over de medische aspecten leer van de geestelijke gezondheidszorg en meer bepaald de psychofarmaca, leren we dat antipsychotica ontzettend veel bijwerken hebben. Er is natuurlijk een verschil tussen de klassieke dopamineblokkers en de atypische antipsychotica. Maar vanuit wat ik leer in de lessen lijken geen van beide me een pretje om te nemen.
Toch lees ik zowel op dit forum als op engelstalige fora en erowid verschillende experience reports en topics over antipsychotica. Daarom vraag ik me af of deze dan toch ook een recreatieve werking hebben. Waarom zouden anders zoveel mensen ze uitproberen indien ze deze niet op voorschrift moeten nemen?
Is er iemand die mij kan uitleggen welke effecten antipsychotica hebben naast het kalmerende, psychoseremmende effect?
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Op dit forum geven vooral veel mensen aan dat ze antipsychotica in hun medicijnkastje hebben liggen. Of dit dan ook dient om recreatief te gebruiken weet ik niet. Op andere fora vind ik echter ook reports van mensen die recreatief antipsychotica trachten te gebruiken.
Vandaar mijn vraag :)
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor iemand die het totaal niet nodig heeft kan het best recreatief zijn kan ik me voorstellen.

voor de rest verpest het een hoop potentieel uit een hoop drugs.

De ervaren drugsgebruiker zou het volgens mij prima kunnen inzetten om het effect van een bepaalde drug sneller af te kappen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lekker slapen (Y)
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk niet dat je dit recreatief moet gebruiken. Gewoon omdat het zware medicatie als ik 25mg nozinan neem kan ik 2 dagen slapen.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn pogingen tot recreatief gebruik van AP was ook best een flop.
Ik had van een vriend 2 pilletje AP (geen idee meer welke) genomen omdat mijn benzo's op waren.

27 uur later werd ik wakker, dusjaa recreatief, kan het me niet inbeelden :rolleyes:
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#9
En welke effecten zou je dan als recreatief kunnen beschrijven?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
jam zei:
En welke effecten zou je dan als recreatief kunnen beschrijven?
Klik om te vergroten...
Exceptional Insight zei:
Lekker slapen (Y)
Klik om te vergroten...
m
mariocartLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zyprexa helpt mij om te dempen; prikkels, innerlijke onrust, vervelende gevoelens. Voor mij is zyprexa heilzaam. Niet recreatief. Als het inwerkt voel ik leegte ontstaan in mijn bovenkamer, en dat vind ik heerlijk. Niks geen gedachten & feelings meer.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
mariocart zei:
Zyprexa helpt mij om te dempen; prikkels, innerlijke onrust, vervelende gevoelens. Voor mij is zyprexa heilzaam. Niet recreatief. Als het inwerkt voel ik leegte ontstaan in mijn bovenkamer, en dat vind ik heerlijk. Niks geen gedachten & feelings meer.
Klik om te vergroten...
Die staat zonder (compulsieve) gedachten is je natuurlijke staat. Dat kun je altijd ervaren. Heilzaam is het pas als je dagelijkse beleving meer en meer veranderd naar die staat, anders is het alleen maar dempen en imo alleen recreatief. Niet dat ik je de les wil lezen hoor. :P Ik geef alleen aan dat die heerlijke staat van zonder gedachten zijn hartstikke natuurlijk is en dat je dat altijd kunt voelen (zonder drugs), mits je bereid bent om eerst die prikkels te voelen.
m
mariocartLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben autist, dat gaat samen met innerlijk onrust. Ik heb jarenlang veel gesport & gemediteerd. Mediteren deed ik vaak nuchter maar ook soms onder invloed van psychedelica. En helpt allemaal geen ene drol. Wat ben ik blij met mijn zyprexa. Ook al krijg ik er vrouwenborsten van.
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#14
transformated zei:
Ik denk niet dat je dit recreatief moet gebruiken. Gewoon omdat het zware medicatie als ik 25mg nozinan neem kan ik 2 dagen slapen.
Klik om te vergroten...
Ja ik en men meisje hebben al zovele benzo's en pijnmeds (chronisch pijn patientn).

Maar heb ook Nozinan een tijdje geleden op voorschrift gehad. Hetzelfde merk als van men tranxene 50 Sanofi...Maar heb de 100mg is indd zwaar spul een echt paardenmiddel !
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#15
da_pj zei:
transformated zei:
Ik denk niet dat je dit recreatief moet gebruiken. Gewoon omdat het zware medicatie als ik 25mg nozinan neem kan ik 2 dagen slapen.
Klik om te vergroten...
Ja ik en men meisje hebben al zovele benzo's en pijnmeds (chronisch pijn patientn).

Maar heb ook Nozinan een tijdje geleden op voorschrift gehad. Hetzelfde merk als van men tranxene 50 Sanofi...Maar heb de 100mg is indd zwaar spul een echt paardenmiddel !
Klik om te vergroten...

25mg nozinan is al zwaar, maar van 100mg ben ik zeker een zombie voor een paar dagen.
Tranxene op zich is niet zo zwaar naar mijn mening.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Maar nozinan wordt niet langer als antipsychotica voorgeschreven toch?
Eerder bij pijnbestrijding dacht ik.
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#17
jam zei:
Maar nozinan wordt niet langer als antipsychotica voorgeschreven toch?
Eerder bij pijnbestrijding dacht ik.
Klik om te vergroten...

Ja daar zit het hem juist.

Qua pijnstillers ikzelf heb ik nu Durogesic 75ug 10 pleisters en Oramorph 30mg/5ml vials 2 dozen.(doorbraakpijn, vooral 1ste dag van nieuwe pleister dan duurt het zo een 9u eer die terug deftig werkt). Maar sta ook op methadone maar niet voor pijnbestrijding. Ik heb nu 3 artsen en elke arts weet bij wie ik wat krijg :)...Dus geen doktershoppen want dat is zoveel mogelijk zonder dat ze het merken, denk ik toch? :grin:

Ok die Nozinan 100 is inderdaad door de dokter van wie ik de plakkers en Oramorph krijg voorgeschreven omdat ik zo een belachelijke benzo tolerantie heb. En moest er eens een voorval zijn dat ik echt door omstandigheden niet aan de pijnmeds op tijd ben geraakt zou ik dit moeten nemen tesamen met men methadon.

Van Benzo's heb ikzelf maandelijks : 6 dozen flunitrazepam, 2 dozen Tranxene 50 en 3 dozen Halcion 0.250 MAAR die Halcion is echt belachelijk duur omhoog gegaan in prijs zeg +7euro en een tijdje terug betaalde ik met 4euro en kreeg ik nog terug :openmouth: :openmouth: .
Mijn vriendin die krijgt 2 potten Xanax bars 2mg, 4 dozen Valium 10mg, 2 dozen Staurodorm 30 (Flurazepam).

Qua pijnstillers heeft zij paar dozen oxycontin 80mg en Oramorph 30mg/5ml vials en Oxynorm Instant 20 Mundi (kan het wel al eens door elkaar gehaald hebben wie wat krijgt, doet er niet toe wij delen toch door het feit om te kijken hoe hoog de doorbraakpijn is).

Nu ga ik vandaag met mijn ouders en vriendin naar de winkels voor nieuwe kledij enz...Mijn vriendin zit al 2 dagen met een griepje?? En we gingen daar een huisartsen wactpost binnen. Wat krijgt ze : een siroop + 1 doos Tramadol 200mg Sandoz waarvan ze er 2 mag nemen (zou hier het hoogste zijn qua dosering dat mag geschreven worden?).

Ben niet mee binnen gegaan maar ze was daar met men ma binnen en we gingen de apotheek binnen voor de siroop + nog iets kleins (was geschreven recept) = ineens een doos Tramadol 200mg Sandoz op de toonbank en een fles siroop.

Ahja is mij allemaal wat 70% van de bezochte artsen de laatste 2 maanden schrijft nog de voorschriften met een bic en de specialist en de dokter waar ik de pijnmeds van krijg die zijn mee met hun tijd en printen de voorschriften af :) . Toch in mijn streek in het zuiden van Oost-Vlaanderen.

:wave:
A
Arjan0546Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ik ken persoonlijk niemand die antipsychotica gebruikt om "high"van te worden.
alleen quetiapine / seroquel komt geregeld voorbij .
maar dan om de effecten van bijv. speed xtc of coke "uit te schakelen"
en na een nacht flink doorhalen echt heerlijk te kunnen slapen.
quetiapine is een antipsychotica die in lagere doses wordt voorgeschreven als slaapmiddel/kalmeringsmiddel.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#19
Arjan0546 zei:
ik ken persoonlijk niemand die antipsychotica gebruikt om "high"van te worden.
alleen quetiapine / seroquel komt geregeld voorbij .
maar dan om de effecten van bijv. speed xtc of coke "uit te schakelen"
en na een nacht flink doorhalen echt heerlijk te kunnen slapen.
quetiapine is een antipsychotica die in lagere doses wordt voorgeschreven als slaapmiddel/kalmeringsmiddel.
Klik om te vergroten...


Klopt helemaal, maar als je het een paar jaar op recept gebruikt hebt werkt dat niet zo goed meer.

Ik weet nog wel waarom ik geswitched was van risperidon naar quetiapine, na een paar weekjes was ik overdag helderder en ik kon er dus wel beter mee slapen.

dat slapen is nu wel voorbij, maar ik gebruik quetiapine al meer dan 10 jaar.
c
chamey1980Lid
01-01-2024, 00:00
#20
neem een week 5mcg in de ochtend.
Daarna een hap Dexamfetamine en Methhylfenidaat. Effect is heerlijkk.

Ik heb het nu maanden ziten uitvogelen, maar de lage dosering Haldol, zorgt. voor upregulering/sensitizing van de D2 receptoren. Weet niet of dit permanent is, maar het werkt grandioos.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."