Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIemand in de groep neemt niet, hoe houden we het leuk voor hem/ haar?

Iemand in de groep neemt niet, hoe houden we het leuk voor hem/ haar?

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mooi verwoord @Wijsneus1 !
J
JojoKlokbier

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wij hebben iemand in de groep die liever niet meedoet met XTC, maar het wel leuk vindt om erbij te zijn.
Hij heeft het wel altijd naar zijn zin.
Zijn er nog leuke dingen om te doen met/ voor diegene?
We gebruiken thuis, en lopen soms wat rond.
De persoon zonder X drinkt wel gewoon alcohol.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
JojoKlokbier zei:
Wij hebben iemand in de groep die liever niet meedoet met XTC, maar het wel leuk vindt om erbij te zijn.
Hij heeft het wel altijd naar zijn zin.
Zijn er nog leuke dingen om te doen met/ voor diegene?
We gebruiken thuis, en lopen soms wat rond.
De persoon zonder X drinkt wel gewoon alcohol.
Klik om te vergroten...
Hoezo? Hij heeft het toch al naar zijn zin....
S
Snelle peppieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wees blij dat je een trip-sitter hebt haha of laat hem netjes bob-en voor jullie
E
Elpatron40kLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wiet geven
W
Wijsneus1Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat zou jij zelf leuk vinden om te doen als je zelf niks neemt? Ik vind het zelf belangrijk dat wanneer iemand als enige niet gebruikt, wel op zijn of haar gemak is tussen alle vagerds. Als diegene zelf een keer heeft gebruikt, is dit al weer anders dan iemand die t gevoel niet kent. Licht diegene daarom 100% in, wat er bij de rest gevoeld wordt, waarom bepaalde dingen worden ervaren etc.. Zo voelt diegene zich geen buitenstaander! Betrek diegene wel met wat je doet, maar pas op dat t niet raar wordt. Dit kan zo, omdat als jij loopt te slijmen om een knuffel en een OH ZO LIEF.. kan de ander zich nog wel eens ongemakkelijk bij voelen zonder dat jij dit door hebt.

Nou heerlijk toch zo'n tripsitter! Ik zou nuchter met mekaar overleggen wat leuke activiteiten zijn die de nuchtere persoon kan leiden of organiseren voor de vagerds. Een spel waar je bijvoorbeeld diep moet nadenken, of twister.

Belangrijk is ten alle tijden de nuchtere zich op zijn gemak voelt, en zich niet een buitenstaander voelt. Bespreek met mekaar wat de verwachtingen zijn en maak er een leuke avond van!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Elpatron40k zei:
Wiet geven
Klik om te vergroten...
Ga je nog eens een keer inhoudelijk reageren of lul je alleen maar wat in topics steeds?
J
JojoKlokbierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Thanks voor de reactie's!
Ja, een trip sitter is super chill natuurlijk.
En @Wijsneus1, bedankt voor je tips, zal er eens naar kijken. :thumbsup1:
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik zou zeggen betrek hem gewoon bij alles wat je ook met je andere vrienden doet.
maar waarschijnlijk doen jullie dat al goed als hij zegt het gewoon leuk te hebben.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je kan toch bijvoorbeeld spelletjes gaan doen? Een tekenfilm kijken, do or dare, de vragen van pickwick theezakjes rondvragen. Er is altijd wel iets te doen. Ik zou blij zijn met een tripsitter. Njoy!
F
FidpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wijsneus1 zei:
Wat zou jij zelf leuk vinden om te doen als je zelf niks neemt? Ik vind het zelf belangrijk dat wanneer iemand als enige niet gebruikt, wel op zijn of haar gemak is tussen alle vagerds. Als diegene zelf een keer heeft gebruikt, is dit al weer anders dan iemand die t gevoel niet kent. Licht diegene daarom 100% in, wat er bij de rest gevoeld wordt, waarom bepaalde dingen worden ervaren etc.. Zo voelt diegene zich geen buitenstaander! Betrek diegene wel met wat je doet, maar pas op dat t niet raar wordt. Dit kan zo, omdat als jij loopt te slijmen om een knuffel en een OH ZO LIEF.. kan de ander zich nog wel eens ongemakkelijk bij voelen zonder dat jij dit door hebt.

Nou heerlijk toch zo'n tripsitter! Ik zou nuchter met mekaar overleggen wat leuke activiteiten zijn die de nuchtere persoon kan leiden of organiseren voor de vagerds. Een spel waar je bijvoorbeeld diep moet nadenken, of twister.

Belangrijk is ten alle tijden de nuchtere zich op zijn gemak voelt, en zich niet een buitenstaander voelt. Bespreek met mekaar wat de verwachtingen zijn en maak er een leuke avond van!
Klik om te vergroten...

Misschien nog een kleine toevoeging: Licht diegene in als je zelf ook nog niet gebruikt hebt.
In jouw beleving lijkt het alsof je hem rustig alle info geeft om hem op zijn gemak te laten voelen, terwijl in het echt jouw maat geen zak begrijpt van je gezever tussen het herkauwen door. :wink:
m
mdmaAndCokeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Niks wij hebben altijd wel iemand in de groep die niets neemt. Is min of meer een regel geworden zodat als er iets fout gaat er altijd een nuchter persoon bij is. Al je echt hard gaat of vaag bent heb je soms niet meer in de gate wat en hoeveel je genomen hebt. En dan is het altijd fijn om iemand te hebben die erop let. Sowieso heeft diegene het altijd wel naar zijn zin. Ik gebruik zelf maar af en toe dus meestal ben ik degene die nuchter blijft, omdat ik niet de behoefte heb altijd te gebruiken. En ik vermaak me dan prima door gewoon los te gaan op muziek en een beetje het oogje op iedereen te houden. (Daarmee moet je wel uitkijken dat je niet te erg gaat opletten zodat de triplets het ook gewoon leuk hebben).
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."