"Ralou zei:
Ik zie een psychose gelijk aan een trip of eender welke staat van bewustzijn, het beste dat je kan doen is ze accepteren en niet demoniseren of angst ontstaat wat een spiraal zal vormen.
Indien je ze accepteert kan je er, net als een trip, uit leren en ze zien als een staat van bewustzijn ipv ''mijn gekende ervaring". Symptomen en triggers erkennen is uiteraard van belang dan. Deze kondigen zich vaak dagen op voorhand aan door uw gedrag en reflex gedachtengang duidelijk te maken. Voelt u onrust, eenzaamheid, verveling, is dat al een vrij fel symptoom, buiten psychose bestaat dit niet.
Ik heb bovenstaande filmpje niet bekeken maar inderdaad; we zitten allen in lichte psychose. Maak daar geen ramp van of ze wordt erger, tis een deel van onze natuur namelijk, maar het is niet een gezonde manier van leven indien u dit niet wil beseffen. Een extreem egoïstisch persoon is een natuurlijk fenomeen, dat wil niet zeggen dat die persoon daar leuke effecten van zal ervaren op lange termijn en het niet anders kan, eens die zich er gewaar van wordt.
Voor mij voelt een psychose net aan als 'heel fel in mijn dagelijkse/oude gedachtepatronen zitten. En ik zie de mensen rondom me dan ook alsof ze in een constante psychose zitten.
Wiet helpt idd niet alsook amfetamines etc. Paddo's en dergelijke halen je uit de psychose, maken je wakker. Niet meteen, het is een kunst hun taal te begrijpen maar dit is wat ze doen, de tijdspanne is uw pad afhankelijk van hoe diep je zit in deze psychose.
Want je bent net als de rest, en allen met een 'afgelijnde mening', allen met stress, met onbegrip naar eender wie; zit in een psychose licht of zwaar afhankelijk vd ernst van deze symptomen.
Mensen rondom je zijn onrustig, ze gaan bvb naar hun werk dagelijks uit angst hun verzekering niet te kunnen betalen; ze doen alsof die verzekering de betere keuze is als die van hun buur.ze doen alsof ze zelf beter of slechter zijn dan hun buur. Dit is de psychose, uzelf afzonderen van de rest (vanuit angst), niet zien dat allen 'ik' zijn en allen in weze even slim of dom; dat u in de ander zijn lichaam hetzelfde zou doen en hetzelfde ego zou hebben, en dat dit ego niet de 'ik' is.
Een rascistisch persoon zit in een psychose, in principe zit een felle voetbalfan al in lichte psychose. Hun ego is gevormd naar een ploeg door hun ervaringen en ze zijn zich niet bewust dat dit ook zo is bij de tegenpartij; fel opgaan in dit spel is dus complete waanzin want beide fans hebben de correcte reden om zichzelf rationeel te vinden (de psychose te rationaliseren).
Het ultieme van een psychose is iemand die in oorlog wil, of iemand die zelfmoord wil plegen.
Het individu is hier namelijk zo out of touch met de realiteit dat die denkt dat zelfdoding effectief de beste oplossing is.
Dit alles komt door de grondeigenschap van een psychose: u bent afgezonderd van uw omgeving. U ziet niet langer dat uw acties en gedachten invloed hebben op de buitenwereld en deze zich opstelt naar u zoals u uitlokt, u denkt dus dat zelfdoding of doden van anderen de oplossing is waar u in weze alles controleert met uw eigen gedachten/perspectief.
Dat laatste tonen psychedelica je, het eerste is iets wat we dagdagelijks zien bij de meeste mensen die onrust ervaren (bijna eender wie in deze maatschappij).
In en uit psychoses gaan (ontelbare malen) heeft me dit doen inzien, en zolang u deze maatschappij zijn gedachtengangen(politieke keuzes, individualiteitspromotie, natuur en omgeving zien als bijkomende 'factor', nationalisme,...) volgt wordt u altijd in een lichte psychose geduwd.
Empathie haalt u hier uit, de ander horen spreken alsof jij het bent die spreekt, alsof het een stem in je hoofd is. Doe je ogen dicht en tracht de ander zijn stem te horen als de uwe zonder oordeel en eerdere ervaringen er bij te sleuren, relax en exploreer uw staat van ''irritatie' als zijnde een psychose, en u zal er uitbollen met ''lessons learned from the other side"..
Klik om te vergroten...
Super!!!
Bedankt voor je tijd en moeite."
In: Psychose ... ervaringen herstel en kans terugval
1-1-2024