Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe vertel ik aan mijn moeder dat ik xtc heb gebruikt

Hoe vertel ik aan mijn moeder dat ik xtc heb gebruikt

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je vriend zo omgaat met drank en drugs, denk je dan dat je samen fijn oud kan worden?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
anoniem_345 zei:
Oh oepsss hahah
Klik om te vergroten...
Ik plaag maar wat hoor, ik kraam regelmatig onzin uit omdat ik wat verbitterd ben. In dit geval was je genuanceerder dan dat normaal gesproken goed voor een mens is. Maar het is wel fijn om te weten dat er nog mensen zijn met vertrouwen in deze wereld. :tongueout:
anoniem_345 zei:
Hij heeft dus blijkbaar niet 1 pil gehad, maar wel een stuk of 4/5.... waarschijnlijk wel meer zelfs
Klik om te vergroten...
Dat zou het verhaal beter verklaren ook, die vriend van je is lekker bezig geweest. Mijn onderbuikgevoel zegt mij dat het hier niet bij gaat ophouden. Iets zegt mij dat je vriend slim genoeg is om te weten dat het geen geschikt moment was om een handje vol pillen achterover te werken.
anoniem_345 zei:
vgm was het niet eens een psychiater maar zo’n persoon van de gemeente
Klik om te vergroten...
Maatschappelijk hulpverlener wellicht? Psycholoog wordt minder vaak ingezet in verband met kosten en beschikbaarheid in ieder geval. Psychiater is voor wanneer er medicatie bij komt kijken.
anoniem_345 zei:
Hierdoor wilde die “psychiater” een gesprek met het hele gezin
Klik om te vergroten...
Het is vrij standaard dat een hulpverlener de ouders bij het gesprek wil betrekken ongeacht de context, ik denk dat je vriend het gewoon anders heeft opgevat. Wellicht niet zo verrassend dat hij het zo heeft opgevat aangezien zijn thuismilieu duidelijk niet optimaal is.
anoniem_345 zei:
maar toen mijn vriend zijn moeder dit hoorde ging ze helemaal door het lint en ze zei dat mijn vriend die vrouw had gemanipuleerd enzo.
Klik om te vergroten...
Zijn ouders horen hun neus te houden uit de privé zaken die hij bespreekt met een maatschappelijk hulpverlener. Je vriend kan sommige dingen beter voor zichzelf houden wil hij ooit een constructief afhankelijk leven kunnen leiden.
anoniem_345 zei:
Maar iig, zijn moeder begon hier dus over bij het gesprek die we vanavond hadden
Klik om te vergroten...
Niet alleen hysterisch maar dus ook zwakzinnig, wie had dat gedacht.
anoniem_345 zei:
en mijn stiefvader zei iets van “ja op zich is het ook wel verstandig om naar het thuismilieu te kijken, want het moet toch ergens vandaan komen.”
Klik om te vergroten...
Ik had in jou plaats uit frustratie mijn schoen opgegeten had niemand de olifant in de kamer benoemd maar wel fijn dat je stiefpa die idioten uit je leven heeft gejaagd. Vergeet niet hem nog een extra knuffel te geven en misschien je mams ook, wellicht ben je immers toch niet zo slecht af als dat je dacht.
anoniem_345 zei:
De bedoeling van het gesprek was dus waarschijnlijk ook voor die moeder om ervoor te zorgen dat ik ook straf zou krijgen.
Klik om te vergroten...
De moeder van je vriend zoekt gewoon iemand anders om de schuld te geven zodat ze niet met haar eigen tekort schieten wordt geconfronteerd. Een klassiek gevalletje cognitieve dissonantie. In andere tijden was ze waarschijnlijk op de brandstapel gezet.
anoniem_345 zei:
dat is wel erg jammer natuurlijk en ook voor mijn vriend
Klik om te vergroten...
Ik concludeerde eerst dat je vriend een idioot was maar ik begin ondertussen medelijden met hem te krijgen aangezien de onderliggende oorzaak van zijn problematisch handelen nogal pijnlijk duidelijk is.
anoniem_345 zei:
Dus ja, ik weet nou niet zo goed wat ik hiermee moet.
Klik om te vergroten...
Zo min mogelijk in ieder geval.

Nogal vanzelfsprekend maar zijn ouders wil je in ieder geval met een grote boog ontwijken. Zelfs mochten die idioten op wonderbaarlijke wijze het licht zien en hun excuses aanbieden voor hun handelen naar jou, de situatie waarin ze je hebben geplaatst en de slechte zorg voor hun zoon zou ik waarschijnlijk alsnog afstand houden.

Het meest vervelende aan deze situatie is dat je vriend hier duidelijk kopje onder gaat en zal gaan, je waarschijnlijk een band hebt opgebouwd en medelijden met hem ervaart. Het klinkt misschien hard en Kropsla zei het ook al, je gaat hoogstwaarschijnlijk niets voor deze vriend kunnen betekenen.

Het klinkt niet alsof de situatie van je vriend snel zal verbeteren en de komende tijd enkel verder zal verslechteren. Het is niet slecht om medelijden met iemand te hebben maar je gaat hem of jezelf er niet mee kunnen helpen. Als je emotioneel betrokken blijft zul je hierin waarschijnlijk worden meegetrokken. Ik vrees dat het wordt accepteren dat niet iedereen zijn of haar familie kan kiezen en jezelf uit zelfbescherming uit de context terugtrekken.

Ik blijf bij mijn eerder advies, de volgende keer in een wat stabieler milieu experimenteren.

Om lekker cliché Einstein nog even aan te halen: "Die grundlage für stress ist die tägliche kontakt mit idioten."
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jmths zei:
Ik concludeerde eerst dat je vriend een idioot was maar ik begin ondertussen medelijden met hem te krijgen aangezien de onderliggende oorzaak van zijn problematisch handelen nogal pijnlijk duidelijk is.
Klik om te vergroten...
We kennen hier de complete situatie niet, maar daar lijkt het wel op ja, als je dit zo allemaal leest. Zo'n thuissituatie moet wel ergens een heel negatieve impact hebben op een kind.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klinkt alsof je vriend veeeeel te veel xtc gebruikt had en ook nog in combinatie met alcohol. Dit toont aan dat hij niet verantwoord om kan gaan met drugs. Ik zou mij toch wel zorgen maken. Verslavingszorg is wellicht overdreven aangezien xtc niet echt verslavend is.
a
anoniem_345Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey! Ik ben nieuw hier op dit forum en ik zit nogal met een probleem.

Mijn vriend en ik hebben best vaak xtc gebruikt. De laatste keer ging dit niet goed bij mijn vriend, waardoor zijn ouders erachter zijn gekomen. Ze zijn er ook achter gekomen dat ik ook gebruik. Nu willen ze dus dat ik dit aan mijn moeder ga vertellen, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit moet doen, want mijn moeder is heel erg tegen drugs. Ze vond het al erg toen ik vertelde dat ik weleens heb geblowd. Maar, als ik dit niet snel aan mijn moeder ga vertellen, gaan de ouders van mijn vriend dit doen en dat wil ik dus absoluut niet, want ik weet zeker dat mijn moeder het niet leuk gaat vinden om van iemand anders te horen dat haar dochter samen met haar vriend xtc gebruikt.

Toen kwam ik op het idee om het eerst aan mijn stiefvader te vertellen, daar heb ik een goede band mee en hij is niet per se tegen drugs (hij blowt zelf ook weleens) en toen ik hem vertelde over dat mijn vriend xtc gebruikt, was hij daar helemaal niet negatief over en hij zei dat het normaal is om op die leeftijd te experimenteren met drugs (mijn vriend en ik zijn allebei 17).

Ik ben nu dus van plan om vanavond met mijn stiefvader te gaan praten en om hem om raad te vragen over hoe ik dit aan mijn moeder moet vertellen, maar ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen en wat ik precies moet zeggen. Heeft iemand hierbij misschien tips?

(Ohja, overmorgen komen de ouders van mijn vriend langs om hierover te praten, daar weet mijn moeder dus nog niks van. Dus ik moet het vanavond of misschien morgen met mijn stiefvader/moeder gaan bespreken omdat ze er anders achter gaan komen via de ouders van mijn vriend.)

Ik hoop heel erg dat iemand me hiermee kan helpen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Weet je?

Door ze voor te zijn en gewoon eerlijk je verhaal vertellen denk ik dat je straks achteraf gezien veel beter af bent dan ze t uit tweede hand hoort en ze je er mee confronteerd...

Zelf vertellen dus voor een ander het verteld.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat een walgelijke ouders heeft je vriend. Dat ze niet blij zijn dat hun zoon gebruikt, soit. Maar dat ze zich bemoeien met jouw leven en je willen verraden, daarmee gaan ze een ongeschreven grens over, namelijk die van goed fatsoen. Je verraadt geen mensen. Maar goed, in de tweede wereldoorlog zaten sommige mensen ook bij de NSB...

Ik zou het wel gewoon zeggen tegen je ouders. Wat heb je uiteindelijk te verliezen? Je moeder zal je vast niet opsluiten...
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tja, dat is een lastige situatie. Mijn ouders zijn ook heel erg anti drugs en ik heb zelf ook geen idee hoe ik het ooit aan ze zou moeten uitleggen. Nu is mijn situatie wel iets anders dat ik vrij regelmatig verschillende soorten drugs gebruik waardoor dat eerder een soort 'junkie vibe' geeft dan af en toe wat XTC gebruik, maar ik kan me dus heel goed voorstellen hoe lastig het is.

Ik denk dat je gewoon zo open en eerlijk mogelijk moet zijn. Speel open kaart en probeer niks achter te houden of te verdraaien, want de kans is er dat ze dit alsnog zullen horen van de ouders van je vriend. Het vervelende is dat je minderjarig bent en waarschijnlijk dus nog thuis woont, dus er bestaat een kans dat je straf oid gaat krijgen, lijkt me. Dat is natuurlijk erg vervelend, net als dat je moeder waarschijnlijk boos/teleurgesteld/verdrietig gaat zijn en het vertrouwen waarschijnlijk ook geschaad is, maar dat was een risico dat je nam door in het geheim XTC te gebruiken.

Overigens vind ik het ook best wel naaistreek van de ouders van je vriend om het nu met jouw ouders te gaan bespreken. Ergens begrijp ik het wel, maar ik keur het wel heel erg af.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou idd ook eerst met stiefpa gaan praten. En dan samen met hem aan je moeder. Laat merken dat je erin verdiept hebt en voorlichting hebt gelezen. Dat komt al verstandig over. Geef haar een info folder van de Jellinek.
Ergens begrijp ik die ouders wel, want jullie zijn minderjarig.

Succes ermee!
f
fubyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zoek steun bij je stiefvader en, hij zal je hier vast bij helpen. Succes!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hele verhaal aan je plus vader (klink mooier) vertellen. Die gaat het sws begrijpen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
anoniem_345 zei:
De laatste keer ging dit niet goed bij mijn vriend, waardoor zijn ouders erachter zijn gekomen.
Klik om te vergroten...
Wat ging er mis? Zal wel wat gebeurt zijn als hij het dermate bont maakt dat het niet lukt MDMA gebruik verborgen te houden voor de ouders. Is dit omdat ze er in algemene zin op tegen zijn of omdat het jullie niet lukte om verantwoord er mee om te gaan? Maakt nogal wat verschil namelijk.

Als het jullie op 17 jarige leeftijd niet lukt verantwoord met drugs om te gaan lijkt het mij terecht dat zijn ouders pissig zijn.

Als zijn ouders onterecht overreageren of als je vriendje het buiten jou weten om heeft verneukt zou ik het wellicht met je stiefpa delen en en voor nu verder geen moeite doen tegenover je moeder mocht ze daadwerkelijk zo onredelijk wezen als dat je zegt dat ze is.
a
anoniem_345Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Jmths zei:
Wat ging er mis? Zal wel wat gebeurt zijn als hij het dermate bont maakt dat het niet lukt MDMA gebruik verborgen te houden voor de ouders. Is dit omdat ze er in algemene zin op tegen zijn of omdat het jullie niet lukte om verantwoord er mee om te gaan? Maakt nogal wat verschil namelijk.

Als het jullie op 17 jarige leeftijd niet lukt verantwoord met drugs om te gaan lijkt het mij terecht dat zijn ouders pissig zijn.

Als zijn ouders onterecht overreageren of als je vriendje het buiten jou weten om heeft verneukt zou ik het wellicht met je stiefpa delen en en voor nu verder geen moeite doen tegenover je moeder mocht ze daadwerkelijk zo onredelijk wezen als dat je zegt dat ze is.
Klik om te vergroten...

Wat er dus is gebeurt; het was rond 4 uur ‘s nachts, ik besloot om naar bed te gaan omdat ik moe was. Mijn vriend wilde nog even blijven zitten en filmpjes kijken oid. Hij zei dat hij over een paar minuten bij me zou komen liggen. Dat is dus nooit gebeurd.

De volgende ochtend word ik wakker doordat ik zijn ouders hoorde praten over dat hij iets gebruikt heeft. Ze maakten mij wakker en vroegen mij of ik hier iets van wist. Ik ontkende dit. Zijn ouders vermoedden dat hij drugs had gebruikt doordat hij in de ochtend aan hun bed stond en iets vroeg, maar zijn ouders konden dit niet verstaan (zijn vader zei later tegen mij dat het klonk alsof hij achterstevoren praatte) en hij maalde nogal wat met zijn kaken. Eerst dachten zijn ouders dat hij coke had gebruikt, maar toen ze zijn tas gingen doorzoeken vonden ze een zakje met een pil erin. Mijn vriend was op dat moment gaan douchen (we stonden btw op een camping), maar het duurde erg lang voordat hij terugkwam dus zijn ouders waren bang dat hij misschien out was gegaan, dus ze gingen naar de douches om hem te zoeken. Ik zat nu alleen bij de caravan.

Een paar minuten later kwam mijn vriend aangelopen en hij zat helemaal tegen zichzelf te praten, ik kon niet goed verstaan wat hij zei. Later ben ik naar huis gebracht door de vader van mijn vriend.

Mijn vriend appte mij later. Hij zei dat hij een black-out heeft gehad vanaf het moment dat ik op bed ging. Hij werd weer “wakker” van die black-out toen hij in een bos was, dit was op het moment dat ik al weg was. Hij had geen idee van waar hij precies was. Hij heeft de weg wel weer terug kunnen vinden en zijn ouders hebben hem naar de huisarts gebracht, om te laten kijken wat hij had genomen. Er werd dus MDMA in zijn bloed gevonden (logisch dus). Maar wat later ook bleek is dat hij heel veel bier heeft gedronken, dit heeft er dus waarschijnlijk voor gezorgd dat hij een black-out kreeg.

Zijn ouders willen hem nu naar verslavingszorg hebben, wat ik zelf nogal overdreven vind. Maar mijn vriend vindt dit wel een goed idee. Niet omdat hij een probleem heeft met xtc, maar wel met wiet. Ik weet dat wiet niet lichamelijk verslavend is, maar het kan wel geestelijk verslavend zijn wat dus bij mijn vriend het geval is. Hij voelt zich altijd erg kut als hij niet heeft geblowd en als hij wel blowt voelt ie zich een stuk gelukkiger.

Dus ja, dit was zo’n beetje wat er is gebeurd.
a
anoniem_345Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Voor iedereen die wil weten hoe het verder is gegaan:

Ik heb met m’n stiefvader gepraat terwijl mijn moeder al op bed lag. Hij zei dus dat ik het morgen gewoon aan mijn moeder moest vertellen en dat hij erbij zou zijn voor het geval er iets zou gebeuren (voor als ze bijv. erg heftig zou reageren oid).

Mijn stiefvader ging op bed, maar mijn moeder had ons dus horen praten (niet waar het over ging, maar ze hoorde dat het een serieus gesprek was) en is toen naar beneden gegaan. M’n stiefvader kwam er ook weer bij zitten en ik heb hele verhaal eerlijk aan m’n moeder verteld. Ze reageerde “positiever” dan ik had verwacht. Ze was niet boos of verdrietig ofzo, maar ze wist gewoon niet zo goed wat ze ermee moest. Ik heb haar verteld dat ik sws de komende tijd geen xtc (of andere drugs) wil doen, maar dat ik haar niet kan beloven dat ik het nooit weer zal doen, want ik ben nog jong. Ze was natuurlijk niet blij om dat te horen, maar ze begreep het wel en ze weet dat ik verstandig ben en dat ik niet zoals mijn vriend er bijv. bij ga drinken hahah.

Ik ben echt heel blij dat m’n moeder en m’n stiefvader het weten, nu kan ik tenminste rustig slapen :)
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
anoniem_345 zei:
Voor iedereen die wil weten hoe het verder is gegaan:

Ik heb met m’n stiefvader gepraat terwijl mijn moeder al op bed lag. Hij zei dus dat ik het morgen gewoon aan mijn moeder moest vertellen en dat hij erbij zou zijn voor het geval er iets zou gebeuren (voor als ze bijv. erg heftig zou reageren oid).

Mijn stiefvader ging op bed, maar mijn moeder had ons dus horen praten (niet waar het over ging, maar ze hoorde dat het een serieus gesprek was) en is toen naar beneden gegaan. M’n stiefvader kwam er ook weer bij zitten en ik heb hele verhaal eerlijk aan m’n moeder verteld. Ze reageerde “positiever” dan ik had verwacht. Ze was niet boos of verdrietig ofzo, maar ze wist gewoon niet zo goed wat ze ermee moest. Ik heb haar verteld dat ik sws de komende tijd geen xtc (of andere drugs) wil doen, maar dat ik haar niet kan beloven dat ik het nooit weer zal doen, want ik ben nog jong. Ze was natuurlijk niet blij om dat te horen, maar ze begreep het wel en ze weet dat ik verstandig ben en dat ik niet zoals mijn vriend er bijv. bij ga drinken hahah.

Ik ben echt heel blij dat m’n moeder en m’n stiefvader het weten, nu kan ik tenminste rustig slapen :)
Klik om te vergroten...
Mooi dat het zo gelopen is en hoe je moeder gereageerd heeft. Ik denk dat ze inziet dat jij volwassen aan het worden bent en jou zelf beslissingen moet laten. Voor ouders niet makkelijk een kind los te laten, maar voor haar net zo goed als voor jou een nieuwe fase.
Over je vriend; klinkt alsof hij er een beetje een puinhoop van maakt.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#16
acht.zes zei:
Weet je?

Door ze voor te zijn en gewoon eerlijk je verhaal vertellen denk ik dat je straks achteraf gezien veel beter af bent dan ze t uit tweede hand hoort en ze je er mee confronteerd...

Zelf vertellen dus voor een ander het verteld.
Klik om te vergroten...
Mijn moeder confronteerde mij er ook mee dat ik xtc nam. Een collega van haar zag dat ik een pilletje nam op een festival (Een verrader slaapt nooit.) Stelletje bloedhonden
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
@anoniem_345
Wat fijn dat het nu besproken is en je moeder het vrij goed opvat. :)

שמש zei:
Wat een walgelijke ouders heeft je vriend. Dat ze niet blij zijn dat hun zoon gebruikt, soit. Maar dat ze zich bemoeien met jouw leven en je willen verraden, daarmee gaan ze een ongeschreven grens over, namelijk die van goed fatsoen. Je verraadt geen mensen. Maar goed, in de tweede wereldoorlog zaten sommige mensen ook bij de NSB...
Klik om te vergroten...
Aan de ene kant ben ik het hier best mee eens. Aan de andere kant, als ik nu zo lees dat hun zoon aan hun bed stond achterstevoren te praten en compleet van de wereld was, gecombineerd met de verhalen in de media dat mensen weleens hun leven verliezen door mdma gebruik (ook al zijn dat echt uitzonderingen en is dat meestal een kwestie van oververhitting of iets dergelijks), dan begrijp ik ook wel weer dat ouders het als hun verantwoordelijkheid zien om de ouders van een ander kind (in dit geval nog maar 17 jaar) in te lichten. Stel je voor dat er later nog iets ernstigs was gebeurd en zij wisten er van, maar hadden nooit wat gezegd. Even vanuit hun standpunt bekeken hè.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#18
anoniem_345 zei:
Mijn vriend appte mij later. Hij zei dat hij een black-out heeft gehad vanaf het moment dat ik op bed ging.
Klik om te vergroten...
Ik heb wel eens mee gemaakt dat iemand van een combinatie van (te veel) MDMA, alcohol en slaaptekort ging slaapwandelen. Die persoon ging bijvoorbeeld midden in de woonkamer lopen plassen, ik liep nog te roepen naar hem dat hij normaal moest doen waarop hij geïrriteerd reageerde dat ik hem met rust moest laten. Verder was er niet zoveel geks gebeurt omdat ik de deur van de woonkamer geblokkeerd had. De volgende dag komt hij aanlopen met de vraag wat de fuk er in zijn woonkamer gebeurt was. Tijdens zijn 'MDMA slaapwandelen' liep deze persoon eveneens moeilijk verstaanbaar willekeurige dingen te brabbelen. Waarschijnlijk hebben zijn ouders hem in eenzelfde soort toestand aangetroffen. Ik gok dat je vriend daadwerkelijk niet weet wat er gebeurd is en ik gok dat zijn ouders hier meer van hebben gezien dan ze laten weten.

Sommige mensen worden gewoon flink vaag van MDMA, die persoon hallucineerde hem ook nog wel eens van MDMA. Iets waar een gemiddeld persoon geen last van heeft tenzij deze al flink overdoseert. Al kwam het drugsgebruik van deze persoon vaak toch wel wat zorgelijk over op mij.

Als je vriend in een zombie waas zichtbaar met zijn kaken liep te malen heeft deze toch echt wel een flinke hoeveelheid MDMA naar binnen gewerkt. Waarschijnlijk heeft hij toch wel minstens een pil met 200mg MDMA weg gewerkt.
anoniem_345 zei:
Zijn ouders willen hem nu naar verslavingszorg hebben, wat ik zelf nogal overdreven vind.
Klik om te vergroten...
MDMA is wellicht lange termijn niet verslavend omdat het je serotonine er doorheen knalt en op een gegeven je lichaam simpelweg weigert. Maar dat je vriend op de camping om 4:00 's nachts in zijn eentje flink aan de MDMA gaat, veel drinkt en tegelijkertijd stelt dat hij zich enkel gelukkig voelt wanneer hij blowd, dan is er toch wel overduidelijk sprake van vluchtgedrag. Misschien heeft het ook met de leeftijd te maken maar je vriend is blijkbaar niet in staat rationele keuzes te maken en niet in staat de lange termijn gevolgen van zijn handelen te overzien. Op dat moment lijkt het mij verstandig om de vraag te stellen waarom dit onvoldoende mogelijk is voor je vriend.

Als zijn ouders onvoldoende capabel voelen om hem hier in bij te staan kan verslavingszorg een optie wezen. Al klinkt het ook alsof ze nogal geschrokken zijn, niet zo goed weten wat ze er mee aan moeten en uit automatisme een boeman rol aannemen.
anoniem_345 zei:
Mijn vriend was op dat moment gaan douchen
Klik om te vergroten...
Had hij gezegd dat hij ging douchen of meldde hij 's ochtends even een zombie wandeling over de camping te gaan maken? :P
Klinkt steeds minder raar dat zijn ouders overstuur waren, sjongejongejonge. Beetje een flappie dat vriendje van je hoor. Misschien wordt het eens tijd om elders te gaan experimenteren. Goed verhaal in ieder geval, leerzaam lijkt mij ook.
Mindless zei:
Even vanuit hun standpunt bekeken hè.
Klik om te vergroten...
Er miste blijkbaar enige context in het verhaal, typisch gevalletje pubernuance, lol. :')
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jmths zei:
Waarschijnlijk hebben zijn ouders hem in eenzelfde soort toestand aangetroffen. Ik gok dat je vriend daadwerkelijk niet weet wat er gebeurd is
Klik om te vergroten...
Jmths zei:
Die persoon ging bijvoorbeeld midden in de woonkamer lopen plassen
Klik om te vergroten...
Het had dus nog veel erger kunnen zijn :tearsofjoy:
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heel goed dat je het hebt besproken, zal een flinke zorg minder zijn. Zelf vertel ik ook wanneer ik ga gebruiken, kunnen ze zich mentaal voorbereiden :wink: i.p.v. dat ik strak thuis kom van een feest.

Ik ken de stress, wel relaxed dat je bonus papa zo fijn en meedenkend reageerde. Niemand heeft er wat aan om boos op je te worden, zo ga je het alleen maar stiekem doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."