Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe vertel ik aan mijn moeder dat ik xtc heb gebruikt

Hoe vertel ik aan mijn moeder dat ik xtc heb gebruikt

26 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#1
acht.zes zei:
Weet je?

Door ze voor te zijn en gewoon eerlijk je verhaal vertellen denk ik dat je straks achteraf gezien veel beter af bent dan ze t uit tweede hand hoort en ze je er mee confronteerd...

Zelf vertellen dus voor een ander het verteld.
Klik om te vergroten...
Mijn moeder confronteerde mij er ook mee dat ik xtc nam. Een collega van haar zag dat ik een pilletje nam op een festival (Een verrader slaapt nooit.) Stelletje bloedhonden
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
@anoniem_345
Wat fijn dat het nu besproken is en je moeder het vrij goed opvat. :)

שמש zei:
Wat een walgelijke ouders heeft je vriend. Dat ze niet blij zijn dat hun zoon gebruikt, soit. Maar dat ze zich bemoeien met jouw leven en je willen verraden, daarmee gaan ze een ongeschreven grens over, namelijk die van goed fatsoen. Je verraadt geen mensen. Maar goed, in de tweede wereldoorlog zaten sommige mensen ook bij de NSB...
Klik om te vergroten...
Aan de ene kant ben ik het hier best mee eens. Aan de andere kant, als ik nu zo lees dat hun zoon aan hun bed stond achterstevoren te praten en compleet van de wereld was, gecombineerd met de verhalen in de media dat mensen weleens hun leven verliezen door mdma gebruik (ook al zijn dat echt uitzonderingen en is dat meestal een kwestie van oververhitting of iets dergelijks), dan begrijp ik ook wel weer dat ouders het als hun verantwoordelijkheid zien om de ouders van een ander kind (in dit geval nog maar 17 jaar) in te lichten. Stel je voor dat er later nog iets ernstigs was gebeurd en zij wisten er van, maar hadden nooit wat gezegd. Even vanuit hun standpunt bekeken hè.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
anoniem_345 zei:
Mijn vriend appte mij later. Hij zei dat hij een black-out heeft gehad vanaf het moment dat ik op bed ging.
Klik om te vergroten...
Ik heb wel eens mee gemaakt dat iemand van een combinatie van (te veel) MDMA, alcohol en slaaptekort ging slaapwandelen. Die persoon ging bijvoorbeeld midden in de woonkamer lopen plassen, ik liep nog te roepen naar hem dat hij normaal moest doen waarop hij geïrriteerd reageerde dat ik hem met rust moest laten. Verder was er niet zoveel geks gebeurt omdat ik de deur van de woonkamer geblokkeerd had. De volgende dag komt hij aanlopen met de vraag wat de fuk er in zijn woonkamer gebeurt was. Tijdens zijn 'MDMA slaapwandelen' liep deze persoon eveneens moeilijk verstaanbaar willekeurige dingen te brabbelen. Waarschijnlijk hebben zijn ouders hem in eenzelfde soort toestand aangetroffen. Ik gok dat je vriend daadwerkelijk niet weet wat er gebeurd is en ik gok dat zijn ouders hier meer van hebben gezien dan ze laten weten.

Sommige mensen worden gewoon flink vaag van MDMA, die persoon hallucineerde hem ook nog wel eens van MDMA. Iets waar een gemiddeld persoon geen last van heeft tenzij deze al flink overdoseert. Al kwam het drugsgebruik van deze persoon vaak toch wel wat zorgelijk over op mij.

Als je vriend in een zombie waas zichtbaar met zijn kaken liep te malen heeft deze toch echt wel een flinke hoeveelheid MDMA naar binnen gewerkt. Waarschijnlijk heeft hij toch wel minstens een pil met 200mg MDMA weg gewerkt.
anoniem_345 zei:
Zijn ouders willen hem nu naar verslavingszorg hebben, wat ik zelf nogal overdreven vind.
Klik om te vergroten...
MDMA is wellicht lange termijn niet verslavend omdat het je serotonine er doorheen knalt en op een gegeven je lichaam simpelweg weigert. Maar dat je vriend op de camping om 4:00 's nachts in zijn eentje flink aan de MDMA gaat, veel drinkt en tegelijkertijd stelt dat hij zich enkel gelukkig voelt wanneer hij blowd, dan is er toch wel overduidelijk sprake van vluchtgedrag. Misschien heeft het ook met de leeftijd te maken maar je vriend is blijkbaar niet in staat rationele keuzes te maken en niet in staat de lange termijn gevolgen van zijn handelen te overzien. Op dat moment lijkt het mij verstandig om de vraag te stellen waarom dit onvoldoende mogelijk is voor je vriend.

Als zijn ouders onvoldoende capabel voelen om hem hier in bij te staan kan verslavingszorg een optie wezen. Al klinkt het ook alsof ze nogal geschrokken zijn, niet zo goed weten wat ze er mee aan moeten en uit automatisme een boeman rol aannemen.
anoniem_345 zei:
Mijn vriend was op dat moment gaan douchen
Klik om te vergroten...
Had hij gezegd dat hij ging douchen of meldde hij 's ochtends even een zombie wandeling over de camping te gaan maken? :P
Klinkt steeds minder raar dat zijn ouders overstuur waren, sjongejongejonge. Beetje een flappie dat vriendje van je hoor. Misschien wordt het eens tijd om elders te gaan experimenteren. Goed verhaal in ieder geval, leerzaam lijkt mij ook.
Mindless zei:
Even vanuit hun standpunt bekeken hè.
Klik om te vergroten...
Er miste blijkbaar enige context in het verhaal, typisch gevalletje pubernuance, lol. :')
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jmths zei:
Waarschijnlijk hebben zijn ouders hem in eenzelfde soort toestand aangetroffen. Ik gok dat je vriend daadwerkelijk niet weet wat er gebeurd is
Klik om te vergroten...
Jmths zei:
Die persoon ging bijvoorbeeld midden in de woonkamer lopen plassen
Klik om te vergroten...
Het had dus nog veel erger kunnen zijn :tearsofjoy:
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heel goed dat je het hebt besproken, zal een flinke zorg minder zijn. Zelf vertel ik ook wanneer ik ga gebruiken, kunnen ze zich mentaal voorbereiden :wink: i.p.v. dat ik strak thuis kom van een feest.

Ik ken de stress, wel relaxed dat je bonus papa zo fijn en meedenkend reageerde. Niemand heeft er wat aan om boos op je te worden, zo ga je het alleen maar stiekem doen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jmths zei:
Misschien heeft het ook met de leeftijd te maken maar je vriend is blijkbaar niet in staat rationele keuzes te maken en niet in staat de lange termijn gevolgen van zijn handelen te overzien. Op dat moment lijkt het mij verstandig om de vraag te stellen waarom dit onvoldoende mogelijk is voor je vriend.
Klik om te vergroten...
Op die leeftijd had ik zelf 'niets te verliezen' en deed risikovolle dingen. Naarmate je ouder wordt krijg je meer bagage en heb je wel meer te verliezen. De reden waarom ik zelf gematigder ben geworden.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goed dat je zo'n volwassen gesprek hebt gehad met je moeder en stiefvader.
Je lijkt ook verstandig met drugs om te gaan :)

Van je vriend zijn hier wel genoeg dingen gezegd

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."