#1
Ik heb ook ADHD en vraag me dan altijd af of wat wij een "volwaardig" effect vinden, dat bij anderen ook zo voelt 😂 zullen we nooit te weten komen denk ik 😁 als het maar goed voelt.
Ik kreeg bij de eerste keer 1,25mg dexamfetamine (oraal!) al euforie... Ik denk dat wij er (zeker zonder medicatie) wellicht gevoeliger zijn voor alles dat op dopamine werkt.
Dat zullen we idd nooit weten. Ik merk wel dat ik vergeleken mensen die geen adhd of aanverwante “aandoening” hebben ik van zo goed als alle drugs minder nodig heb. Of misschien wel minder goed tegen hoge doseringen kan. Vooral met amfetamine, MDMA en cocaïne. Kan zijn dat ik “keihard gaan” gewoon niet lekker vind maar het valt me onder mijn vrienden gewoon op.
Ik heb bv eens mijn grens overschreden met speed (beginnersfout he...). Ik had gok ik, 250-300 mg speed op en dat was echt veeeeeeel te veel.. Zo onaangenaam en een te (negatief)hyper gevoel dat ik gewoon duimde dat de speed maar snel uitwerkte. Dus meer nemen als adhd’er heeft bij mij geen nut. Ik krijg er niet dat soort speed-hyper-niet stil kunnen staan effect van zoals de meesten op bv techno festivals tijdens het dansen. Het kan natuurlijk ook persoonlijk zijn en niks met mijn adhd te maken hebben maar ik gok dat het daar toch door komt.
Ik heb ook eens een paar x Dex genomen. Had een paar gekregen. Ik merkte van een halve idd ook al best wat. Geen euforie oid maar zeker focus, up humeur en een tikkie meer zin.