Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2 weken tussen XTC gebruik, advies gevraagd

2 weken tussen XTC gebruik, advies gevraagd

22 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het ziet ernaar uit dat je zelf genoeg research hebt gedaan.
Je weet de risico's.
Aanvaard je die?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Qua effect zul je wel redelijk hetzelfde voelen denk, gezien je weinig ervaring hebt.

Je geeft echter je receptoren veel te weinig tijd om te herstellen, waardoor de dip heviger zal zijn en wie weet heb je daar over 3 maanden nog hinder van.

Tot slot, probleem met éénmalig de 3 maanden regel verbreken leidt tot het vaker verbreken, met alle gevolgen van dien.

Ik zou voor speed of coke gaan, mocht je perse een upper willen gebruiken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ganggang zei:
Qua effect zul je wel redelijk hetzelfde voelen denk, gezien je weinig ervaring hebt.
Klik om te vergroten...
Zelf in het begin (na 2, 3 keer) ook een paar keer maar een paar weekjes ertussen genomen en dat had zeker veel minder effect. Misschien dat dit bij sommigen niet zo is, maar garantie daarop heb je gewoon niet. Meer waarschijnlijk is dat het gaat tegenvallen zo kort op de laatste keer denk ik.
L
LionkingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk inderdaad dat ik de XTC dan maar ga skippen. Ik baal er gewoon een beetje van, omdat er erg veel mensen aan de XTC zullen zijn en ik dan ook wel graag mee zou willen gaan in die euforie :grin:. Ik heb ADHD dus ik heb geen idee of pep effect heeft bij mij, vandaar nog nooit geprobeerd. Coke ook nog nooit geprobeerd, ik heb er in mijn nabije omgeving negatieve beelden van gezien (verslaving etc) en ben zelf redelijk verslavingsgevoelig. Vandaar dat ik het eerlijk gezegd niet echt durf. Iemand nog andere alternatieven? Anders wordt het natuurlijk gewoon drankjes en af en toe een jointje :)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Zelf in het begin (na 2, 3 keer) ook een paar keer maar een paar weekjes ertussen genomen en dat had zeker veel minder effect. Misschien dat dit bij sommigen niet zo is, maar garantie daarop heb je gewoon niet. Meer waarschijnlijk is dat het gaat tegenvallen zo kort op de laatste keer denk ik.
Klik om te vergroten...
Je hebt zeker gelijk. Spreek voornamelijk uit eigen ervaring. Ik lapte de 3 maanden regel aan m'n laars en heb dat zon 4 jaar volgehouden. Met inderdaad alle gevolgen van dien..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lionking zei:
Ik denk inderdaad dat ik de XTC dan maar ga skippen. Ik baal er gewoon een beetje van, omdat er erg veel mensen aan de XTC zullen zijn en ik dan ook wel graag mee zou willen gaan in die euforie :grin:. Ik heb ADHD dus ik heb geen idee of pep effect heeft bij mij, vandaar nog nooit geprobeerd. Coke ook nog nooit geprobeerd, ik heb er in mijn nabije omgeving negatieve beelden van gezien (verslaving etc) en ben zelf redelijk verslavingsgevoelig. Vandaar dat ik het eerlijk gezegd niet echt durf. Iemand nog andere alternatieven? Anders wordt het natuurlijk gewoon drankjes en af en toe een jointje :)
Klik om te vergroten...
De speed gaat zeker wel effect hebben. Neem je ADHD medicatie?
L
LionkingLid
01-01-2024, 00:00
#7
In
Ganggang zei:
De speed gaat zeker wel effect hebben. Neem je ADHD medicatie?
Klik om te vergroten...
Ik gebruik dagelijks 3 x 2,5 mg dexamfetamine. Echt een lage dosis, maar werkt voor mij perfect. Heb hiervoor methylfenidaat en medikinet gebruikt. Beide waren niet de match voor mij, werd er een beetje opgefokt van en kreeg veel hartkloppingen, weinig eetlust etc. Van dex word ik gewoon meer geconcentreerd, energieker (niet stuiteren maar ik doe gewoon meer op een dag, zonder dat ik heel snel overprikkeld raak). Misschien dat ik wel speed ga proberen morgen dan.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lionking zei:
In

Ik gebruik dagelijks 3 x 2,5 mg dexamfetamine. Echt een lage dosis, maar werkt voor mij perfect. Heb hiervoor methylfenidaat en medikinet gebruikt. Beide waren niet de match voor mij, werd er een beetje opgefokt van en kreeg veel hartkloppingen, weinig eetlust etc. Van dex word ik gewoon meer geconcentreerd, energieker (niet stuiteren maar ik doe gewoon meer op een dag, zonder dat ik heel snel overprikkeld raak). Misschien dat ik wel speed ga proberen morgen dan.
Klik om te vergroten...
Dat is een vrij lage dosis dex. Qua tolerantie zit je wel goed.
Neem niet meteen te veel speed, anders wordt het een slapeloze nacht.
L
LionkingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganggang zei:
Dat is een vrij lage dosis dex. Qua tolerantie zit je wel goed.
Neem niet meteen te veel speed, anders wordt het een slapeloze nacht.
Klik om te vergroten...
Wat is een goede beginnersdosis? En kan ik dan morgen ook geen dex nemen? Over het algemeen als ik weet dat ik ga drinken neem ik sowieso alleen in de ochtend m’n dex, maar geen idee hoe dat met speed zit. En is het te combineren met alcohol? Sorry als ik heel veel domme vragen stel, ik weet van speed niet veel af omdat ik altijd dacht dat het toch geen effect zal hebben ivm ADHD.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lionking zei:
Wat is een goede beginnersdosis? En kan ik dan morgen ook geen dex nemen? Over het algemeen als ik weet dat ik ga drinken neem ik sowieso alleen in de ochtend m’n dex, maar geen idee hoe dat met speed zit. En is het te combineren met alcohol? Sorry als ik heel veel domme vragen stel, ik weet van speed niet veel af omdat ik altijd dacht dat het toch geen effect zal hebben ivm ADHD.
Klik om te vergroten...
Denk dat je hier wat info kan vinden. https://drugsforum.nl/threads/het-handboek-speed.34499/
Op het speed subforum zijn nog meer informatieve topics te vinden.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lionking zei:
Sorry als ik heel veel domme vragen stel
Klik om te vergroten...
Domme vragen bestaan niet. In mijn ogen bestaan domme antwoorden wel :wink:

Speed is te combineren met alcohol maar het heft elkaar een beetje op. Schiet je dus weinig mee op.
Dosis is erg moeilijk te zeggen want dat ligt veel aan de kwaliteit. Gemiddelde dosis van goede speed voor recreatieve doeleinde is tussen de 20mg en 50mg. Daarboven weet je zeker dat het geen slapen wordt. Er zullen vast velen zijn die veel meer nemen maar voor iemand met weinig of geen tolerantie is dit een mooie dosis lijkt me. Begin met 20 a 30mg ofzo. Kijk dat een uurtje aan en neem dan eventueel wat meer. Niet te lang mee wachten want speed/amphetamine kan zo 12 uur werken ookal geeft Psychonautwiki 6 tot 8 uur aan.
Succes!
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Waarschijnlijk wordt je best relaxed van speed vanwege de ADHD. Verwacht niet teveel euforie
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dick_van_Leeuwen zei:
Waarschijnlijk wordt je best relaxed van speed vanwege de ADHD. Verwacht niet teveel euforie
Klik om te vergroten...
Das best persoonlijk hoor. Ik heb ook adhd en ga heel goed en met veel euforie op een lage dosis.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dick_van_Leeuwen zei:
Waarschijnlijk wordt je best relaxed van speed vanwege de ADHD. Verwacht niet teveel euforie
Klik om te vergroten...
Ik heb ook adhd en pep geeft me super veel euforie.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#15
MDMAZING zei:
Ik heb ook adhd en pep geeft me super veel euforie.
Klik om te vergroten...
De Dunne zei:
Das best persoonlijk hoor. Ik heb ook adhd en ga heel goed en met veel euforie op een lage dosis.
Klik om te vergroten...

Hoeveel heb je het dan over? En gebruiken jullie ook medicatie zoals dexamfetamine? Want daar zit wel kruistollerantie in lijkt me
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Chillax zei:
Hoeveel heb je het dan over? En gebruiken jullie ook medicatie zoals dexamfetamine? Want daar zit wel kruistollerantie in lijkt me
Klik om te vergroten...
Ik heb nooit medicatie geslikt voor adhd.
Ik krijg van een sleutelpuntje of 2 al echt euforie en het volwaardige speed effect. Wat zal dat zijn? 25-50 mg max? Ik weeg niets af.
Ligt er wel aan of ik al een poosje niets heb gebruikt. Zou ik de week er voor gebruikt hebben, merk ik er wel iets minder van. Maar dat geldt voor iedereen denk ik, met of zonder adhd.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Ik heb nooit medicatie geslikt voor adhd.
Ik krijg van een sleutelpuntje of 2 al echt euforie en het volwaardige speed effect. Wat zal dat zijn? 25-50 mg max? Ik weeg niets af.
Ligt er wel aan of ik al een poosje niets heb gebruikt. Zou ik de week er voor gebruikt hebben, merk ik er wel iets minder van. Maar dat geldt voor iedereen denk ik, met of zonder adhd.
Klik om te vergroten...

Ik heb ook ADHD en vraag me dan altijd af of wat wij een "volwaardig" effect vinden, dat bij anderen ook zo voelt 😂 zullen we nooit te weten komen denk ik 😁 als het maar goed voelt.

Ik kreeg bij de eerste keer 1,25mg dexamfetamine (oraal!) al euforie... Ik denk dat wij er (zeker zonder medicatie) wellicht gevoeliger zijn voor alles dat op dopamine werkt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Chillax zei:
Ik heb ook ADHD en vraag me dan altijd af of wat wij een "volwaardig" effect vinden, dat bij anderen ook zo voelt 😂 zullen we nooit te weten komen denk ik 😁 als het maar goed voelt.

Ik kreeg bij de eerste keer 1,25mg dexamfetamine (oraal!) al euforie... Ik denk dat wij er (zeker zonder medicatie) wellicht gevoeliger zijn voor alles dat op dopamine werkt.
Klik om te vergroten...

Dat zullen we idd nooit weten. Ik merk wel dat ik vergeleken mensen die geen adhd of aanverwante “aandoening” hebben ik van zo goed als alle drugs minder nodig heb. Of misschien wel minder goed tegen hoge doseringen kan. Vooral met amfetamine, MDMA en cocaïne. Kan zijn dat ik “keihard gaan” gewoon niet lekker vind maar het valt me onder mijn vrienden gewoon op.
Ik heb bv eens mijn grens overschreden met speed (beginnersfout he...). Ik had gok ik, 250-300 mg speed op en dat was echt veeeeeeel te veel.. Zo onaangenaam en een te (negatief)hyper gevoel dat ik gewoon duimde dat de speed maar snel uitwerkte. Dus meer nemen als adhd’er heeft bij mij geen nut. Ik krijg er niet dat soort speed-hyper-niet stil kunnen staan effect van zoals de meesten op bv techno festivals tijdens het dansen. Het kan natuurlijk ook persoonlijk zijn en niks met mijn adhd te maken hebben maar ik gok dat het daar toch door komt.

Ik heb ook eens een paar x Dex genomen. Had een paar gekregen. Ik merkte van een halve idd ook al best wat. Geen euforie oid maar zeker focus, up humeur en een tikkie meer zin.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Ik merk wel dat ik vergeleken mensen die geen adhd of aanverwante “aandoening” hebben ik van zo goed als alle drugs minder nodig heb. Of misschien wel minder goed tegen hoge doseringen kan. Vooral met amfetamine, MDMA en cocaïne. Kan zijn dat ik “keihard gaan” gewoon niet lekker vind maar het valt me onder mijn vrienden gewoon op.
Klik om te vergroten...

Ik heb dat dan weer niet. Ik heb best veel mdma nodig en ook met andere stoffen lijk ik eerder minder gevoelig dan meer. Ik ben nog nooit te hard gegaan met iets (ja alcohol) en wil eigenlijk altijd meer....maar ik neem van te voren altijd maar een nuchter uitgerekende maxime dosis mee dus dat doe ik niet. Maar voor mdma start ik met 110mg terwijl ik 85kg weeg. Zou wel meet willen maar met twee redossisen zit ik al vet over de regel dus wil het niet nog meet maken. Maar eerder meer dan gemiddeld dan minder hier dus.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Chillax zei:
Ik heb dat dan weer niet. Ik heb best veel mdma nodig en ook met andere stoffen lijk ik eerder minder gevoelig dan meer. Ik ben nog nooit te hard gegaan met iets (ja alcohol) en wil eigenlijk altijd meer....maar ik neem van te voren altijd maar een nuchter uitgerekende maxime dosis mee dus dat doe ik niet. Maar voor mdma start ik met 110mg terwijl ik 85kg weeg. Zou wel meet willen maar met twee redossisen zit ik al vet over de regel dus wil het niet nog meet maken. Maar eerder meer dan gemiddeld dan minder hier dus.
Klik om te vergroten...
Dan zal het eerder toch persoonlijk zijn denk ik en minder aan de adhd liggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."