#1
8.6. Hier zegt het al.
En nu ben ik het volledig met hem eens!
Kappen met die zooi.
Dát is de beste remedie....
En nu ben ik het volledig met hem eens!
Kappen met die zooi.
Dát is de beste remedie....
Je kunt niet permanent je serotonine systeem naar de klote helpen. Je hebt 100 miljard neuronen in je hoofd. En uit studies bij apen blijkt bovenmatige regeneratie plaats te vinden bij de belangrijkste hersengebieden waaronder de hypothalamus als belangrijkste aanstuurder van hormonen. Alleen de hippocampus blijft achter met herstel, volgens mij omdat dit hersengebied wat verder weg ligt. Na 7 jaar is pas 60% hersteld van de aanwezige serotonine. Daarom lees je vaak over problemen met geheugen en verbale woordenschat. Dat regelt dit hersengebied.Misschien omdat je je FUCKING serotonine systeem permanent naar de typhus hebt gewerkt?
OK, nja je kunt het idd zo opvatten. Ik bedoelde meer als in de zin van je kunt niet 100% vernietigen en dus is iets prima leefbaar. Als iemand ernstige problemen heeft voor de rest van zijn leven zijn vaak ook de hersencellen zelf beschadigd. Dat heeft niks meer met serotonine te maken.Na 7 haar is pad 60% hersteld.
Zecht het zelf dat is permanente schade.



7 jaar minimaal 40% van een essentieel neurotransmitter missen.Na 7 jaar is pas 60% hersteld van de aanwezige serotonine.
Welke dosering gebruik je?
Hoeveel pauze laat je tussen gebruik?
Je zegt zelf dat je een depressie hebt verkregen door MDMA misbruik, dit zie je vaker als iemand dramatisch is omgegaan met MDMA. De hersenen krijgen constant niet genoeg tijd om de serotonine aan te vullen, waardoor je telkens je reserves aan het opmaken bent. Gevolg? Een permanente depressie, gewoonweg omdat de hersenen niet meer in staat zijn om de benodigde serotonine aan te vullen die je nodig hebt om je lekker in je vel te laten zitten.
In jouw geval heb ik het idee dat je hersenen wel dermate zijn hersteld dat je niet meer kan spreken van een echte depressie (zoals je zelf zegt) maar de hoeveelheid serotonine die je voorheen had zul je hoogstwaarschijnlijk niet meer hebben helaas. Wanneer je nu dus MDMA gebruikt, gebruik je dat laatste restje aan serotonine die je hersenen hebben kunnen aanmaken verder op waardoor je je inderdaad een behoorlijke tijd niet goed kunt voelen. Bij een gezond persoon met een normale inhoud aan serotonine in de hersenen, heeft het lichaam zo'n 2 tot 3 maanden nodig om dat weer goed op peil te krijgen. Moet je nagaan hoe dat is bij jou.
Mijn advies is om geheel te stoppen met MDMA gebruik, en daarbij bedoel ik permanent. Althans, als je niet weer terug wilt vallen in een depressie die misschien ook niet meer overgaat. Met zulk misbruik mag je nog van geluk spreken dat je nu over je depressie bent heen gekomen, er zitten mensen bij die minder geluk hebben gehad als jij.
Geen XTC meer gebruiken.
Ik had hetzelfde eind jaren 90, na een pauze van maar liefst 15 jaar ging het wel weer (geen wekenlange dips meer), ik denk dat je serotoninehuishouding gewoon langer nodig heeft om te herstellen van het misbruik.
Xtc=mdmaIk had hetzelfde met mdma. Duurde vaak twee weken tot ik weer mijzelf was. Dit zonder echt lange termijn misbruik. Misschien een jaar lang 1 keer per maand. Toen ook permanent in de psychiatrie belandt alhoewel dat niet alleen of zelfs vooral door de pilletjes kwam. Inmiddels langzaam weer aan het herstellen gelukkig. Het was voor mij die weken ook echt niet waard. Maar toch deed ik het weer omdat ik na een maand dan weer vergeten was hoe kut dat voelde. Best wel stom.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."