Jezus christus, ik heb hier vluchtig zes regels over mezelf geschreven en je denkt dat je alle hoeken van mijn psyche kent.
Wat betreft het antwoord op de "vraagstukken": Over rationaliteit gesproken.... geheelonthouding is geen controle. Ondanks dat mijn vroegere XTC-gebruik mogelijk de trigger was voor mijn depressie, betekent dat niet dat ik nooit meer iets zou kunnen gebruiken. de drie betreffende momenten dat ik weer gebruikte, wilde ik graag nogmaals een moment met mijn vrienden delen; wat ik gedaan heb. Dit was ongelofelijk leuk maar de aftermath was dit niet, so be it. Ik ben niet bang voor een depressie omdat ik op een compleet ander punt in mijn leven dat ik dat ik toen was. Toen deed ik niets op school, waren drugs en slechte vrienden mijn enige interesse, kreeg ik emotioneel nog al wat te verduren en had ik geen greintje zelfvertrouwen. Nu ben ik binnekort klaar met mijn master, heb ik me gepositioneerd in groepen mensen waar ik ongelofelijk veel van hou en ben ik heel blij met wie ik ben en waar ik sta in het leven. Ik gebruik dan ook geen drugs omdat ik vind dat ik het nodig heb, ik gebruik drugs omdat ik dat leuk vind. Wat doe je in godsnaam op dit forum als je dit concept niet kunt begrijpen? Je bent behoorlijk oordelend over dingen die je klaarblijkelijk totaal niet begrijpt. Ik geniet van het leven, als ik daar eens in de zoveel maanden een drug bij wil betrekken dan heb ik dat goedrecht. Ik vraag men om advies om drugs, niet om pseudo-psychologische help. Voor psychologische hulp zou ik wel naar een professional gaan, iemand die de plank niet compleet mis slaat, bijvoorbeeld. Dat je nog durft te zeggen dat je voorzichtig wilt zijn met je uitspraken en informatief, analyserend wil zijn is minstens zo lachwekkend als je conclusie. Daarnaast zou meneer de psycholoog zelf ook wel weten dat als ik zo ben zoals jij me omschrijft, dat jouw comment geen enkele impact op mijn leven of drugsgebruik zal hebben: waarom heb je in godsnaam de gedachte om dit hoopje aannames op papier te zetten?
Ik ga al helemaal geen woorden vuil maken aan de constatering dat ik nooit depressief geweest ben, wie denk je in godsnaam dat je bent? Het is natuurlijk lekker basic om er vanuit te gaan dat ik neerslachtig was omdat ik op zoek was naar mijn identiteit.. een lekker makkelijk cliché natuurlijk. Wat ook een optie is, is dat ik me al op een slecht punt bevond gezien mijn uitgeputte serotonine-voorraad.. en dat het overleden van mijn opa en oma en het feit dat mijn vader kanker kreeg niet goed hielp. Maar goed, het zal het identiteitspuntje wel zijn, want SjappieWappie weet dit. Als iemand wat knopen in z'n brein heeft ben jij dat wel, deze mate van grootheidswaanzin is gevaarlijk, en niet zo'n beetje ook.
En was jij niet die gast die een routine aan het promoten was om XTC te bingen en dit af te sluiten met wat pep? En gaf je niet aan verslaafd aan XTC te zijn door een aantal nare gebeurtenissen? Pot.. Ketel..?
Nu heb ik het volledig doorgelezen. Best een rare uitspraak waarin je vertelt dat ik oordelend ben over zaken die ik klaarblijkelijk niet zou begrijpen en jij in deze tekst hetzelfde doet. Ik taste maar aan waar je probleem zou kunnen liggen om zo wat meer over je verhaal te weten te komen en in de hoop een redelijk antwoord te krijgen met wat er echt speelt. Dit was dus blijkbaar een tast in het duister en je kan daadwerkelijk bevestigen dat het goed met je gaat en dat is mooi, ben blij voor je, dat is natuurlijk ook alles wat ik wil horen
![:)]()
.
Maar er zijn een aantal zaken die je vertelt die me gewoon echt niet logisch lijken... inderdaad je depressie zal voortgekomen zijn uit de negatieve herinneringen die je net beschreef in combinatie met een XTC misbruik. Maar vergelijk XTC nu met een echt snoepje, en stel dat je als kind dit snoepje eet en je dit het lekkerste snoepje ooit eet. Echter blijk je hier allergisch voor, zwel je helemaal op en werd je met gevaar voor leven naar het ziekenhuis gebracht. Ik kan me niet voorstellen dat je dit snoepje ooit weer een kans zou willen geven in de hoop dat je allergie weg zou zijn.
Dit is natuurlijk maar hoe ik er naar kijk en iedereen is inderdaad anders... maar het lijkt me niet gezond dat je die knop hebt kunnen omdraaien en alles daarbij op het spel zette.
Weinig mensen gaan ooit toegeven dat ze drugs nodig hebben (die dit echt nodig hebben om te functioneren) en zeggen allemaal dat ze het alleen nemen omdat ze het leuk vinden... . Maar alle beweringen hier opzij, ik geloof je daadwerkelijk op je woord dat je dit niet nodig hebt. Maar maak me wel zorgen dat je dit soms wil gebruiken om met je vrienden toch even extra te genieten. Mensen die ooit in een depressie zijn geweest en misschien jaren erna doodongelukkig zijn, kunnen bij kleine triggers weer enorm omslaan.
Op basis van je originele tekst kon ik inderdaad niet vele over je weten en heb ik mijn verbeelding te diep de vrije loop laten gaan, mijn excuses hiervoor. Ik probeer niet 'interessant' te doen of proberen je hele leven te raden, ik probeerde duidelijk te maken dat bepaalde zaken in je verhaal zo contrasterend aanvoelen dat het niet gezond klinkt en ik me zorgen maakte. Waarom zou ik het anders waard vinden hier zoveel tijd in te steken?
Verder ga ik na deze post geen woord meer vertellen over jou (mogelijk) leven. Gefeliciteerd met wat je bereikt hebt en hoe je er bovenop ben gekomen, ik wens je het beste toe.
En was jij niet die gast die een routine aan het promoten was om XTC te bingen en dit af te sluiten met wat pep? En gaf je niet aan verslaafd aan XTC te zijn door een aantal nare gebeurtenissen? Pot.. Ketel..?
Dit daarentegen is echt wel een persoonlijke aanval wat me niet zo goed doet. Maar gezien je je gefrustreerd voelde laat ik dit maar los. Ik promoot niets over drugs... ik vertel mijn ervaringen op dit forum, maar die blijken voor de meesten inderdaad iets te dubieus en controversieel en daar ga ik vanaf nu verder mee oppassen.
Inderdaad ik koos ook voor XTC om nare gebeurtenissen aan de kant te schuiven, vele mensen doen wel iets wat niet hoort om zo zaken tijdelijk aan de kant te schuiven. Maar dit heeft mij nooit depressief gemaakt. Ik had al een jarenlange depressie doorstaan en die heeft mijn mindset zodanig verandert dat ik hier nooit nog in terecht zal komen.
Uiteindelijk voor te vermelden dat ik te oordelend over kom was jij in deze post ook behoorlijk oordelend over mij
![:tongueout:]()
. Maar maakt niet uit, door onverwachte reacties te krijgen op mijn posts op dit forum leer ik wel voorzichtiger te zijn met wat ik zeg.