Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ikbeneenfiets zei: Hey man, of dame, Ik snap dat je niet helemaal gediend bent van zijn reactie, maar het is maar een internetforum he. Het heeft niet zoveel zin er boos over te worden. Laten we het gezellig houden. Knuffel, Fiets Klik om te vergroten... m'n punt was niet om boos te worden, de reactie diende om te tonen hoe ongelofelijk (and i can stress this enough, ongelofelijk..) mis zijn aannames waren. Hij heeft het recht om zijn nageboorte van een verhaal op papier te zetten, ik heb het recht om hier op te reageren. Ja, dit is met een boze ondertoon.. maar het is ook wel een behoorlijk beledigend verhaal. Knuffel terug, Fiets."
"Ikbeneenfiets zei: Oh en alvast gefeliciteerd met je master! Ik zal je niet vragen wat je doet want dat is vast teveel persoonlijk info. Ik vind het knap, ben pas in mijn bachelor. Fiets Klik om te vergroten... Bedankt, Fiets! Ik zal niet de exacte noemen, maar in het wetenschapsveld psychologie, nog een reden dat ik pseudo-psychologie niet kan waarderen, haha. Alles op z'n tijd toch, ik weet niet hoe oud je bent maar mits je niet 50+ bent heb je nog tijd genoeg! Daarnaast, school is ook niet alles! Zolang je uiteindelijk kunt doen waar je gelukkig van wordt.."
"Roze Olifant zei: Pep vind ik één van de meest linke middelen die er zijn met het oog op verslavingspotentieel. Het is over het algemeen veel en veel verslavender dan MDMA. Na al eerder met een MDMA-verslaving te kampen te hebben gehad zou ik vooral lekker ver van pep vandaan blijven. Zelfde geldt voor cocaïne. Klik om te vergroten... Dat begrijp ik, ik ben hier wel bekend mee. Dit wordt de eerste keer pep sinds 7 jaar denk ik, en voorlopig de laatste keer. Ik ben tegenwoordig ook te druk om regelmatig aan de pep te gaan, over verslaving maak ik me dus geen zorgen.. maar bedankt voor de headsup!"
"Betreft de drug waar ik naar zoek: ik zoek dan dus iets dat mijn serotoninehuishouding niet te veel opfokt maar toch enige emotionele en stimulerende euforie geeft (en makkelijk, op korte termijn, te regelen is).. bestaat dit wondermiddel or am i chasing a ghost?"
"Beste gebruikers, Ik ben een oude bekende van dit forum, terug op een nieuw account. Toen ik erg jong en onverstandig was (van mijn 14e tot mijn 16-17e ongeveer) heb ik erg veel (zie, wekelijks tot tweewekelijks) XTC/mdma gebruikt. (mede) Als gevolg daarvan ben ik een aantal jaar depressief geweest, naar aanleiding van dat en andere klachten ben ik toentertijd gestopt. Inmiddels ben ik 23 jaar oud (en al twee jaar niet meer depressief) en heb ik sinds ik gestopt ben drie keer XTC gebruikt, elke keer was ik zo'n 4-5 weken heel erg gevoelig voor alles en zou ik mezelf bijna als depressief omschrijven, na deze weken voel ik me weer als de vrolijke en zelfverzekerde oude. Zoals velen zich waarschijnlijk voor kunnen stellen is zo'n enkele leuke avond dat wekenlange nare gevoel niet waard. Ik ben hier om me af te vragen of ik de enige ben die hier last van heeft of gehad heeft en hoe jullie hier mee om gaan. Verder vraag ik me af welke drugs jullie me in dit geval zouden aanraden, zaterdag ga ik weer naar een festival en ik weet dat ik het daar lastig bij alcohol zal gaan houden (als ik dronken ben heb ik nogal de neiging om aan de drugs te gaan). Mijn logische vermoeden is dat mijn brein de serotonine-invloeden van XTC niet zo goed kan handelen omdat de serotonine-balans in zijn groei zo'n enorme opdonder gekregen heeft.. dit is echter maar een vermoeden, als iemand een betere uitleg heeft, hoor ik dat graag! Ik heb dit vluchtig op werk geschreven dus als er onduidelijkheden zijn of mensen meer info behoeven, vraag het gerust. Bedankt!"
"Rosie zei: Welke dosering gebruik je? Hoeveel pauze laat je tussen gebruik? Klik om te vergroten... De laatste drie keren echt heel erg weinig. de eerste keer iets meer, twee pillen denk ik, de tweede keer een paar likken M en de laatste keer slechts een halve pil. Daartussen zaten altijd meerdere jaren."
"Rupsen God ❤ zei: Je zegt zelf dat je een depressie hebt verkregen door MDMA misbruik, dit zie je vaker als iemand dramatisch is omgegaan met MDMA. De hersenen krijgen constant niet genoeg tijd om de serotonine aan te vullen, waardoor je telkens je reserves aan het opmaken bent. Gevolg? Een permanente depressie, gewoonweg omdat de hersenen niet meer in staat zijn om de benodigde serotonine aan te vullen die je nodig hebt om je lekker in je vel te laten zitten. In jouw geval heb ik het idee dat je hersenen wel dermate zijn hersteld dat je niet meer kan spreken van een echte depressie (zoals je zelf zegt) maar de hoeveelheid serotonine die je voorheen had zul je hoogstwaarschijnlijk niet meer hebben helaas. Wanneer je nu dus MDMA gebruikt, gebruik je dat laatste restje aan serotonine die je hersenen hebben kunnen aanmaken verder op waardoor je je inderdaad een behoorlijke tijd niet goed kunt voelen. Bij een gezond persoon met een normale inhoud aan serotonine in de hersenen, heeft het lichaam zo'n 2 tot 3 maanden nodig om dat weer goed op peil te krijgen. Moet je nagaan hoe dat is bij jou. Mijn advies is om geheel te stoppen met MDMA gebruik, en daarbij bedoel ik permanent. Althans, als je niet weer terug wilt vallen in een depressie die misschien ook niet meer overgaat. Met zulk misbruik mag je nog van geluk spreken dat je nu over je depressie bent heen gekomen, er zitten mensen bij die minder geluk hebben gehad als jij. Klik om te vergroten... Duidelijke taal. Kortom: van alles dat met de serotonine-huishouding fokt afblijven. Wat zou je me wel aanraden voor bijvoorbeeld festivals? Pep lijkt geen langdurige invloed te hebben op mijn psyche"
"acht.zes zei: Geen XTC meer gebruiken. Ik had hetzelfde eind jaren 90, na een pauze van maar liefst 15 jaar ging het wel weer (geen wekenlange dips meer), ik denk dat je serotoninehuishouding gewoon langer nodig heeft om te herstellen van het misbruik. Klik om te vergroten... Jammer.. Kon ik de tijd maar terugdraaien, he.."
"Ikbeneenfiets zei: 2cb overwogen? Klik om te vergroten... acht.zes zei: of 5meo-mipt. Klik om te vergroten... Ik ga naar een festival, is het wel verstandig om dan een tripper te nemen? al helemaal zonder ervaring?"
"acht.zes zei: Niet echt trouwens nee. Beetje ervaring lijkt me wel vereist aleer je dat soort middelen op een festival gaat doen. Maar ik vond de euforie van 5MeO-Mipt wel lijken op die van XTC terwijl het geen serotonineslurper is, dus vandaar. Klik om te vergroten... Dan zal ik het maar op alcohol en wat pep houden, niet het gezelligste maar eens mens moet wat. Bedankt voor je adviezen."