#1
Er is geen verschil tussen benzos en zolpidem qua bijwerkingen
Allereerst reageer je op een topic van 8 jaar oud...Er is geen verschil tussen benzos en zolpidem qua bijwerkingen
in de badkamer. Ik nam mijn medicijnendoosje en zag dat al de zolpidem pillen op waren. Ik had er 10. In het doosje lagen er 10 lege omhulsels van Zolpidem. Blijkbaar had ik ze in de nacht onbewust allemaal ingenomen...
Angramar Temenos zei:Brr, eng... Ik hou het wel bij m'n veilige vertrouwde melatonine & diazepam.
Ik hoef geen niet-benzo hersenmedicatie.. Behalve misschien buspirion binnenkort. Als het de sociale awkwardheid en angst weg kan halen ben ik zeer blij.
tripkop zei:Zolpidem is dan wel geen benzo, maar werkt wel in op dezelfde benzodiazepine-receptoren. En veel selectiever dan benzo's ook, vandaar dat het tegenwoordig veel gemakkelijker voorgeschreven wordt dan benzo's bij slapeloosheid. (In België toch)
En zolpidem is ook puur hypnotisch dus de vergelijking met diazepam begrijp ik niet helemaal goed. Zolpidem dient om je in slaap te krijgen, niet om sociale awkwardheid en angst weg te halen. Diazepam wel.
Ambien, Stillnoct, Stillnox, Stillnoxt, Zolpidem, Zolpidem EG, het is allemaal hetzelfde.pammetje2912 zei:Zolpidem is ontzettend verslavend, vooral de Ambien variant, daarna slaap je nergens meer op, niet aan beginnen dus
Het heeft ook erge bijwerkingen zoals duizeligheid en diarree inderdaad en als je het een paar weken gebruikt hebt en je wilt zonder gaan slapen krijg je de gruwelijkste nachtmerries die je maar bedenken kunt, zo erg dat je niet eens maar naar je bed wilt
Ik vind dit persoonlijk de gevaarlijkste slaappil die is
pammetje2912 zei:en als je het een paar weken gebruikt hebt en je wilt zonder gaan slapen krijg je de gruwelijkste nachtmerries die je maar bedenken kunt, zo erg dat je niet eens maar naar je bed wilt
bier zei:Vanavond eens zolpidem uitproberen. Eerst 10mg proberen of is dat erg weinig als je een behoorlijke benzo-tolerantie hebt? Of is gelijk 20mg een beetje riskant voor de eerste keer?
Wat is aan te raden als je het wilt proberen?
J0S zei:bier zei:Vanavond eens zolpidem uitproberen. Eerst 10mg proberen of is dat erg weinig als je een behoorlijke benzo-tolerantie hebt? Of is gelijk 20mg een beetje riskant voor de eerste keer?
Wat is aan te raden als je het wilt proberen?
20mg is niet riskant, maar ik zou niet precies weten of Zolpidem ook tolerantie deelt met andere benzo's... Hoewel het wel op dezelfde receptoren werkt.
Als je onzeker bent zal ik gewoon 20mg proberen, zo niet dan is 10mg ook meer dan genoeg. ik zal er nog geen alcohol bij nemen. Je kunt alleen niet echt meer Zolpidem nemen een uur na inname vanwege de tolerantie van zolpidem zelf, het zal weinig tot geen effect hebben.
Maar ik zal nog niet meer dan 20mg nemen als het je eerste keer neemt - het is een paardenmiddel hoor.

Sal Paradise zei:ZIjn er veel verschillen tussen Zolpidem en Zopiclone?
Ik gebruik soms zopiclone om in te slapen.
Ook eens zoiets meegemaakt, wou nog een film zien ipv te gaan slapen en ik ben er blijkbaar blijven doornemen, ik heb hier geen herinnering van.
Enige dat ik me ervan herinneren zijn de momenten dat ik met mn hoofd ergens tegensmakte, die herinner ik me nog heel goed.
Evenwicht voelt goed terwijl je hoofd een stekkerblok ramt. Geen pijn.
Wel bloed en ik zag er de volgende dag uit alsof ik gevochten had, terwijl ik enkel van de bureau naar mn bed ben "gewandeld".
Er stonden nog 4 films in de playlist waar ik normaal niet naar ging kijken en als ik aan de films denk heb ik het gevoel dat ik daar die nacht over gedroomd heb.
Ik had die avond wel wat champagne gedronken.
Volgens het pakje zou ik 45gr genomen hebben die nacht ... heeft zoiets veel effect op de tolerantie?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."