Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPas op met Zolpidem

Pas op met Zolpidem

38 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
D
DonPadrePadroneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er is geen verschil tussen benzos en zolpidem qua bijwerkingen
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
DonPadrePadrone zei:
Er is geen verschil tussen benzos en zolpidem qua bijwerkingen
Klik om te vergroten...
Allereerst reageer je op een topic van 8 jaar oud...

En je reactie klopt inhoudelijk ook niet, zolpidem heeft oa een aanzienlijk grotere kans op slaapwandelen dan benzo's. Zeggen dat er geen verschil in bijwerkingen zit is dus niet waar.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Graag zou ik even willen zeggen dat je moet oppassen met Zolpidem / Stilnoct / Ambien.
Ik had er 2 genomen wat totaal 20mg. Dit resulteerde tot hevige hallucinaties. Ik dacht dat ik in een discotheek was. Uiteindelijk werd ik de volgende ochtend wakker met zeer gave herinneringen. Ik herinnerde me dat ik een douche nam en dat mijn kamer ineens in een discotheek veranderde. Ik had ook sporen gevonden van :kots: in de badkamer. Ik nam mijn medicijnendoosje en zag dat al de zolpidem pillen op waren. Ik had er 10. In het doosje lagen er 10 lege omhulsels van Zolpidem. Blijkbaar had ik ze in de nacht onbewust allemaal ingenomen...

Tja. Daarom dat ik even waarschuw dat je best aan je dosis houdt, namelijk 10mg, en als dat geen effect heeft je dosis niet verdubbelen... Ik heb hier ook mijn lesje uit geleerd,dat ik namelijk nooit meer dat spul slik.
P
PandaboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb net hetzelfde meegemaakt Pammer.
Ik had dus laatst een strip zolpidem weten te bemachtigen aangezien ik er een heel vette ervaring op had gehad toen ik op reis was en het gewoon nam om te slapen. Dit keer wou ik er dus even mee experimenteren.
Zo gezegd zo gedaan, ik neem 20mg en wacht het effect af. Het laatste beeld dat ik in mijn hoofd heb is dat ik naar Troy ben aan het zien in de zetel. Het volgende is dat ik om half vier 'snachts op de grond wakker word in de berging (waar de hond dus slaapt) terwijl diezelfde hond me is aan het aflikken.
Ben toen maar gewoon in men bed gaan liggen om te slapen en de volgende dag gewoon naar school geweest. Toen ik echter die dag nog een poging wou wagen bleek mijn strip al leeg te zijn :P . Ik had die ene nacht dus alle pillen ingenomen en had de hond me niet wakker gemaakt dan was had men moeder me zeker daar op de grond gevonden :grin: .
Wat hou ik toch van dat dier :hearteyes:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb ook wel is hallucinaties gehad onder invloed van redelijk wat flunitrazepam (6 mg) en echt levensecht maar was maar halfwakker waarvan je je de volgende dag afvraagt wat is er nou gebeurd en wat niet ?
Ik reageerde ook op de dingen die er gebeurde onderbewust.
Verder ken ik ook een jong die ze fluni's is kwijt geraakt na inname er van maar hij heeft ze nooit meer gevonden :wave:

Maargoed jou waarschuwing gaat over Zolpidem,toch best wel ziek als je ze onbewust neemt he.
Iedereen moet zijn eigen grenzen kennen,een ander zal mischien geen problemen hebben met 20 mg,of 6 mg flunitrazepam.
Nou jij hebt je grens gevonden zo te horen..
t
tripkopLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat recreatieve gebruiken van zolpidem heb ik eigenlijk nooit gesnapt, 't is meer een soort delirium waar je je maar flarden van herinnert dan een bewuste trip vind ik.
Persoonlijk zou ik zolpidem ook enkel nog gebruiken om te kunnen slapen, en dan ook gewoon vlak na inname in mijn bed kruipen.

Zijn trouwens wel meer verhalen bekend van mensen die onder invloed van zolpidem de gekste dingen uithalen zonder zich daar de volgende ochtend ook maar iets van te herinneren, zoals bv de hele koelkast leegvreten, met de auto gaan rijden (wakker worden terwijl je aan 120km/h op de autostrade rijdt zal ook wel een unieke ervaring zijn :tongueout:), heelder dagboeken volschrijven met gebrabbel, enz

Wel gek trouwens dat je kots vond want ik dacht altijd dat zolpidem ook werkte als een anti-emeticum. (middel tegen kotsen en misselijkheid)
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik gebruikte het niet recreatief by the way. Ik kon gewoon met 10mg niet slapen dus verdubbelde de dosis. Ik moest niet alleen kotsen, ook had ik ontzettende diarree...
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Brr, eng... Ik hou het wel bij m'n veilige vertrouwde melatonine & diazepam.
Ik hoef geen niet-benzo hersenmedicatie.. Behalve misschien buspirion binnenkort. Als het de sociale awkwardheid en angst weg kan halen ben ik zeer blij.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb blijkbaar ook wel is gekotst, maar kan er niks van herinneren. Geheugen verlies is ook niet iets aparts bij Zolpidem.

Voor toekomstige gebruikers kan ik alleen aanraden:

- Als je eenmaal je pil heb genomen ga na een kwartier (uiterlijk) in bed om hallucinaties te voorkomen.
- Berg je pillen goed op zodat je ze niet in kan nemen als je onder invloed bent (je kunt wellicht vergeten dat je ze al had ingenomen als je onder invloed bent of je hebt niet eens door dat je ze inneemt)
- Pas op met alcohol en Zolpidem, dat werkt heel sterk op elkaar in.

De hallucinaties die ik van Zolpidem heb gehad waren zeer verwarrend en irritant. Soms zelfs heftiger dan truffel trips! Als je eenmaal door hebt dat je aan het hallucineren bent zou ik gewoon lekker naar bed gaan, ik heb het nooit prettig gevonden vanwege alle verwarring die door de medicatie word veroorzaakt. En soms ben je dus zo verward dat het 10 á 30 minuten kan duren totdat je door hebt dat je aan het hallucineren bent.

Als je zolpidem recreationeel wilt gebruiken om hallucinaties te verwekken, kun je net zo goed DMT pakken aangezien ik dat als de "boosdoener" zie bij de zolpidem hallucinaties. Je bent nog wakker, maar door de zolpidem denkt je lichaam dat je in een diepe slaap valt wat resulteert in een DMT aanmaak in je hersenen waardoor je gaat hallucioneren terwijl je nog maar half bij bewust zijn bent van de zolpidem zelf.

Moet maar is wat nieuwe zolpidem aanvragen bij de dokter, slapen lukt al weken niet meer.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#10
een maat van mij heeft dat ook als ie zn lorazepam heeft dan neemt ie zon 5 mg stevig dus voor lorazepam en dan gaat ie slaapwandelen. dit is dus best creepy want je heb geen controle over jezelf.

bij mij echter werken hoge doseringen juist vaak tegen dan woord ik juist heel druk paradoxale excitatie dus met langwerkende middelen heb ik dat niet maar alleen bij stevige benzo's als lorazepam/oxazepam
t
tripkopLid
01-01-2024, 00:00
#11
Angramar Temenos zei:
Brr, eng... Ik hou het wel bij m'n veilige vertrouwde melatonine & diazepam.
Ik hoef geen niet-benzo hersenmedicatie.. Behalve misschien buspirion binnenkort. Als het de sociale awkwardheid en angst weg kan halen ben ik zeer blij.
Klik om te vergroten...

Zolpidem is dan wel geen benzo, maar werkt wel in op dezelfde benzodiazepine-receptoren. En veel selectiever dan benzo's ook, vandaar dat het tegenwoordig veel gemakkelijker voorgeschreven wordt dan benzo's bij slapeloosheid. (In België toch)

En zolpidem is ook puur hypnotisch dus de vergelijking met diazepam begrijp ik niet helemaal goed. Zolpidem dient om je in slaap te krijgen, niet om sociale awkwardheid en angst weg te halen. Diazepam wel.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
tripkop zei:
Zolpidem is dan wel geen benzo, maar werkt wel in op dezelfde benzodiazepine-receptoren. En veel selectiever dan benzo's ook, vandaar dat het tegenwoordig veel gemakkelijker voorgeschreven wordt dan benzo's bij slapeloosheid. (In België toch)

En zolpidem is ook puur hypnotisch dus de vergelijking met diazepam begrijp ik niet helemaal goed. Zolpidem dient om je in slaap te krijgen, niet om sociale awkwardheid en angst weg te halen. Diazepam wel.
Klik om te vergroten...

In Nederland word 't veel uitgeschreven, heb vandaag weer wat gekregen van de dokter. Maar inderdaad, Zolpidem doet voor de rest niet veel aan gevoelens zoals angst.

Maar ik word er meestal wel zo verward van dat ik niet meer bang of sipjes voel :tearsofjoy:.

Ook werkt Diazepam over 't algemeen veel langer (ligt natuurlijk aan de dosering), wat ik nooit prettig vind. Na 12 uur is 't wel mooi geweest en wil ik nuchter worden of al nuchter zijn.
p
pammetje2912Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zolpidem is ontzettend verslavend, vooral de Ambien variant, daarna slaap je nergens meer op, niet aan beginnen dus
Het heeft ook erge bijwerkingen zoals duizeligheid en diarree inderdaad en als je het een paar weken gebruikt hebt en je wilt zonder gaan slapen krijg je de gruwelijkste nachtmerries die je maar bedenken kunt, zo erg dat je niet eens maar naar je bed wilt

Ik vind dit persoonlijk de gevaarlijkste slaappil die is
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#14
pammetje2912 zei:
Zolpidem is ontzettend verslavend, vooral de Ambien variant, daarna slaap je nergens meer op, niet aan beginnen dus
Het heeft ook erge bijwerkingen zoals duizeligheid en diarree inderdaad en als je het een paar weken gebruikt hebt en je wilt zonder gaan slapen krijg je de gruwelijkste nachtmerries die je maar bedenken kunt, zo erg dat je niet eens maar naar je bed wilt

Ik vind dit persoonlijk de gevaarlijkste slaappil die is
Klik om te vergroten...
Ambien, Stillnoct, Stillnox, Stillnoxt, Zolpidem, Zolpidem EG, het is allemaal hetzelfde.
Dat de bijwerkingen duizeligheid & diarree zijn heb ik zelf uit ervaring al.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
pammetje2912 zei:
en als je het een paar weken gebruikt hebt en je wilt zonder gaan slapen krijg je de gruwelijkste nachtmerries die je maar bedenken kunt, zo erg dat je niet eens maar naar je bed wilt
Klik om te vergroten...

Nog nooit last van gehad, nooit. Maarja, ik slaap dan ook niet goed zonder (deed ik ook niet voordat ik Zolpidem kende). Ik kom nooit in een diepe slaap waarbij ik droom...of nachtmerries heb.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vanavond eens zolpidem uitproberen. Eerst 10mg proberen of is dat erg weinig als je een behoorlijke benzo-tolerantie hebt? Of is gelijk 20mg een beetje riskant voor de eerste keer?
Wat is aan te raden als je het wilt proberen?
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
bier zei:
Vanavond eens zolpidem uitproberen. Eerst 10mg proberen of is dat erg weinig als je een behoorlijke benzo-tolerantie hebt? Of is gelijk 20mg een beetje riskant voor de eerste keer?
Wat is aan te raden als je het wilt proberen?
Klik om te vergroten...

20mg is niet riskant, maar ik zou niet precies weten of Zolpidem ook tolerantie deelt met andere benzo's... Hoewel het wel op dezelfde receptoren werkt.

Als je onzeker bent zal ik gewoon 20mg proberen, zo niet dan is 10mg ook meer dan genoeg. ik zal er nog geen alcohol bij nemen. Je kunt alleen niet echt meer Zolpidem nemen een uur na inname vanwege de tolerantie van zolpidem zelf, het zal weinig tot geen effect hebben.

Maar ik zal nog niet meer dan 20mg nemen als het je eerste keer neemt - het is een paardenmiddel hoor :grin:.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#18
J0S zei:
bier zei:
Vanavond eens zolpidem uitproberen. Eerst 10mg proberen of is dat erg weinig als je een behoorlijke benzo-tolerantie hebt? Of is gelijk 20mg een beetje riskant voor de eerste keer?
Wat is aan te raden als je het wilt proberen?
Klik om te vergroten...

20mg is niet riskant, maar ik zou niet precies weten of Zolpidem ook tolerantie deelt met andere benzo's... Hoewel het wel op dezelfde receptoren werkt.

Als je onzeker bent zal ik gewoon 20mg proberen, zo niet dan is 10mg ook meer dan genoeg. ik zal er nog geen alcohol bij nemen. Je kunt alleen niet echt meer Zolpidem nemen een uur na inname vanwege de tolerantie van zolpidem zelf, het zal weinig tot geen effect hebben.

Maar ik zal nog niet meer dan 20mg nemen als het je eerste keer neemt - het is een paardenmiddel hoor :grin:.
Klik om te vergroten...

Heb gisterenavond 20mg zolpidem genomen en ja, ik heb goed geslapen :smoke:
S
Sal ParadiseLid
01-01-2024, 00:00
#19
ZIjn er veel verschillen tussen Zolpidem en Zopiclone?

Ik gebruik soms zopiclone om in te slapen.
Ook eens zoiets meegemaakt, wou nog een film zien ipv te gaan slapen en ik ben er blijkbaar blijven doornemen, ik heb hier geen herinnering van.
Enige dat ik me ervan herinneren zijn de momenten dat ik met mn hoofd ergens tegensmakte, die herinner ik me nog heel goed.
Evenwicht voelt goed terwijl je hoofd een stekkerblok ramt. Geen pijn.
Wel bloed en ik zag er de volgende dag uit alsof ik gevochten had, terwijl ik enkel van de bureau naar mn bed ben "gewandeld".
Er stonden nog 4 films in de playlist waar ik normaal niet naar ging kijken en als ik aan de films denk heb ik het gevoel dat ik daar die nacht over gedroomd heb.

Ik had die avond wel wat champagne gedronken.

Volgens het pakje zou ik 45gr genomen hebben die nacht ... heeft zoiets veel effect op de tolerantie?
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sal Paradise zei:
ZIjn er veel verschillen tussen Zolpidem en Zopiclone?

Ik gebruik soms zopiclone om in te slapen.
Ook eens zoiets meegemaakt, wou nog een film zien ipv te gaan slapen en ik ben er blijkbaar blijven doornemen, ik heb hier geen herinnering van.
Enige dat ik me ervan herinneren zijn de momenten dat ik met mn hoofd ergens tegensmakte, die herinner ik me nog heel goed.
Evenwicht voelt goed terwijl je hoofd een stekkerblok ramt. Geen pijn.
Wel bloed en ik zag er de volgende dag uit alsof ik gevochten had, terwijl ik enkel van de bureau naar mn bed ben "gewandeld".
Er stonden nog 4 films in de playlist waar ik normaal niet naar ging kijken en als ik aan de films denk heb ik het gevoel dat ik daar die nacht over gedroomd heb.

Ik had die avond wel wat champagne gedronken.

Volgens het pakje zou ik 45gr genomen hebben die nacht ... heeft zoiets veel effect op de tolerantie?
Klik om te vergroten...

Beste Sal Paradise,
Zopiclone is héél gelijkaardig met Zolpidem, maar toch heeft het iets anders. Je hebt 6 pilletjes van 7,50 mg genomen (ik denk dat je 45 mg bedoelt en niet 45gr). 6 is redelijk veel en ik ben ervan overtuigd dat dit ervoor gezorgd heeft dat je tolerantie gestegen is. Wacht 2 tot 4 weken met het te nemen en je tolerantie is ongeveer volledig verdwenen :).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."