Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPas op met Zolpidem

Pas op met Zolpidem

38 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had laatst microsoft flight simulator x gespeeld terwijl ik zolpidem op had. Nou normaal lukt me dat wel al ben ik geen piloot, maar ik kan een jet wel netjes in de lucht houden etc. Maar ik geloof dat ik met de zolpidem zo'n 5x ben gecrasht.

Het plan was om van eindhoven naar berlijn te vliegen, maar toen ik in gelderland aankwam heb ik 't maar opgegeven want ik lag op de grond te stuiteren :tearsofjoy:. Ik begreep niks meer van de instrumenten en de GPS, grappig om te zien wat voor denderend effect 1 pilletje heeft.
y
yuerk852Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Self-help (joke)

I went into a bookstore the other day and asked the woman behind the counter where the self-help section was. She said, "If I told you, that would defeat the whole purpose." (note: "self-help" has two meanings 1) you take without paying 2) you can choose as you like)


No money no way in real life,no gold no way in game!
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Petrovic zei:
bier zei:
Ik heb nog nooit geheugenverlies gehad of zonder dat ik het wist bijgepakt :confused:
Klik om te vergroten...
Haha, als je zonder te weten iets bijpakt dan weet je dat ook niet hè! :grin:
Klik om te vergroten...

Tuurlijk wel, je weet toch hoeveel je er nog had? :confused:
M
MrEkoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sinds lange tijd nog eens zolpidem gaan halen (ga binnenkort een paar dagen op reis, altijd handig als effectieve slaappil, in een vreemd bed). Ik wou ze ook nog eens een keer recreatief gebruiken, maar ken reeds het effect van ongecontroleerd bijnemen. Bovendien ooit ook een black out op gehad, dus deze keer wat activiteiten bijgehouden in een tekstbestandje. Ik wou 1, maximum twee nemen; uiteindelijk zijn het er nog 6 geworden, maar bizar genoeg ook telkens mooi genoteerd wanneer ik bijpakte. :confused:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
MrEko zei:
Sinds lange tijd nog eens zolpidem gaan halen (ga binnenkort een paar dagen op reis, altijd handig als effectieve slaappil, in een vreemd bed). Ik wou ze ook nog eens een keer recreatief gebruiken, maar ken reeds het effect van ongecontroleerd bijnemen. Bovendien ooit ook een black out op gehad, dus deze keer wat activiteiten bijgehouden in een tekstbestandje. Ik wou 1, maximum twee nemen; uiteindelijk zijn het er nog 6 geworden, maar bizar genoeg ook telkens mooi genoteerd wanneer ik bijpakte. :confused:
Klik om te vergroten...

Oeh interessant, heb je dat toevallig ergens op je computer staan? Ik zou 't wel willen luisteren als je 't wilt delen :).
M
MrEkoLid
01-01-2024, 00:00
#6
't is maar een simpel kort tekstbestandje, ik zal het even posten (inclusief spelfouten en bizar stukje):
21:15 INNAME 1ste Zolpidemmetje, weggespoelt met Golden Power.
22:11 Stukjes tekst bewegen als puzzelstukjes, lichaamstabiliteit waardeloos.
22:40 Sonde van de zendtijd.
23:00 INNAME 2de Zolpidemmetje, weggespoelt met Golden Power.
23:05 Naar toilet met boek. heel mooi Boek.
23:50 terug binnen. - elementen (letters, tekens, lijnen) lijken dikker en dikkenekerig.
--- internetten, tv kijken, bleh ---
01:10 INNAME 3de & 4de Zolpidemmeje, weggespoeld met Golden Power.
01:11 (menauaamnzmr
220::
06:?? wakker geworden zetel - tip: ga niet liggen
07:00 verdere poging met INNAME 5de & 6de Zolpidemmeptje
07:001 Porno? Internet?...
09:45 klaargkomen; naar bed
11:30 wakker, een beetje
Klik om te vergroten...
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Whoaw, je gaat de hele avond door. Voelde je je een beetje uitgerust toen je weer wakker was?

En ik las "bestandje" verkeerd, ik dacht dat 't een "bandje" was, als in een cassette bandje. Mijn fout :grin:.
D
DonPadrePadroneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Er is geen verschil tussen benzos en zolpidem qua bijwerkingen
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
DonPadrePadrone zei:
Er is geen verschil tussen benzos en zolpidem qua bijwerkingen
Klik om te vergroten...
Allereerst reageer je op een topic van 8 jaar oud...

En je reactie klopt inhoudelijk ook niet, zolpidem heeft oa een aanzienlijk grotere kans op slaapwandelen dan benzo's. Zeggen dat er geen verschil in bijwerkingen zit is dus niet waar.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#10
een maat van mij heeft dat ook als ie zn lorazepam heeft dan neemt ie zon 5 mg stevig dus voor lorazepam en dan gaat ie slaapwandelen. dit is dus best creepy want je heb geen controle over jezelf.

bij mij echter werken hoge doseringen juist vaak tegen dan woord ik juist heel druk paradoxale excitatie dus met langwerkende middelen heb ik dat niet maar alleen bij stevige benzo's als lorazepam/oxazepam
t
tripkopLid
01-01-2024, 00:00
#11
Angramar Temenos zei:
Brr, eng... Ik hou het wel bij m'n veilige vertrouwde melatonine & diazepam.
Ik hoef geen niet-benzo hersenmedicatie.. Behalve misschien buspirion binnenkort. Als het de sociale awkwardheid en angst weg kan halen ben ik zeer blij.
Klik om te vergroten...

Zolpidem is dan wel geen benzo, maar werkt wel in op dezelfde benzodiazepine-receptoren. En veel selectiever dan benzo's ook, vandaar dat het tegenwoordig veel gemakkelijker voorgeschreven wordt dan benzo's bij slapeloosheid. (In België toch)

En zolpidem is ook puur hypnotisch dus de vergelijking met diazepam begrijp ik niet helemaal goed. Zolpidem dient om je in slaap te krijgen, niet om sociale awkwardheid en angst weg te halen. Diazepam wel.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
tripkop zei:
Zolpidem is dan wel geen benzo, maar werkt wel in op dezelfde benzodiazepine-receptoren. En veel selectiever dan benzo's ook, vandaar dat het tegenwoordig veel gemakkelijker voorgeschreven wordt dan benzo's bij slapeloosheid. (In België toch)

En zolpidem is ook puur hypnotisch dus de vergelijking met diazepam begrijp ik niet helemaal goed. Zolpidem dient om je in slaap te krijgen, niet om sociale awkwardheid en angst weg te halen. Diazepam wel.
Klik om te vergroten...

In Nederland word 't veel uitgeschreven, heb vandaag weer wat gekregen van de dokter. Maar inderdaad, Zolpidem doet voor de rest niet veel aan gevoelens zoals angst.

Maar ik word er meestal wel zo verward van dat ik niet meer bang of sipjes voel :tearsofjoy:.

Ook werkt Diazepam over 't algemeen veel langer (ligt natuurlijk aan de dosering), wat ik nooit prettig vind. Na 12 uur is 't wel mooi geweest en wil ik nuchter worden of al nuchter zijn.
p
pammetje2912Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zolpidem is ontzettend verslavend, vooral de Ambien variant, daarna slaap je nergens meer op, niet aan beginnen dus
Het heeft ook erge bijwerkingen zoals duizeligheid en diarree inderdaad en als je het een paar weken gebruikt hebt en je wilt zonder gaan slapen krijg je de gruwelijkste nachtmerries die je maar bedenken kunt, zo erg dat je niet eens maar naar je bed wilt

Ik vind dit persoonlijk de gevaarlijkste slaappil die is
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#14
pammetje2912 zei:
Zolpidem is ontzettend verslavend, vooral de Ambien variant, daarna slaap je nergens meer op, niet aan beginnen dus
Het heeft ook erge bijwerkingen zoals duizeligheid en diarree inderdaad en als je het een paar weken gebruikt hebt en je wilt zonder gaan slapen krijg je de gruwelijkste nachtmerries die je maar bedenken kunt, zo erg dat je niet eens maar naar je bed wilt

Ik vind dit persoonlijk de gevaarlijkste slaappil die is
Klik om te vergroten...
Ambien, Stillnoct, Stillnox, Stillnoxt, Zolpidem, Zolpidem EG, het is allemaal hetzelfde.
Dat de bijwerkingen duizeligheid & diarree zijn heb ik zelf uit ervaring al.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
pammetje2912 zei:
en als je het een paar weken gebruikt hebt en je wilt zonder gaan slapen krijg je de gruwelijkste nachtmerries die je maar bedenken kunt, zo erg dat je niet eens maar naar je bed wilt
Klik om te vergroten...

Nog nooit last van gehad, nooit. Maarja, ik slaap dan ook niet goed zonder (deed ik ook niet voordat ik Zolpidem kende). Ik kom nooit in een diepe slaap waarbij ik droom...of nachtmerries heb.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vanavond eens zolpidem uitproberen. Eerst 10mg proberen of is dat erg weinig als je een behoorlijke benzo-tolerantie hebt? Of is gelijk 20mg een beetje riskant voor de eerste keer?
Wat is aan te raden als je het wilt proberen?
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
bier zei:
Vanavond eens zolpidem uitproberen. Eerst 10mg proberen of is dat erg weinig als je een behoorlijke benzo-tolerantie hebt? Of is gelijk 20mg een beetje riskant voor de eerste keer?
Wat is aan te raden als je het wilt proberen?
Klik om te vergroten...

20mg is niet riskant, maar ik zou niet precies weten of Zolpidem ook tolerantie deelt met andere benzo's... Hoewel het wel op dezelfde receptoren werkt.

Als je onzeker bent zal ik gewoon 20mg proberen, zo niet dan is 10mg ook meer dan genoeg. ik zal er nog geen alcohol bij nemen. Je kunt alleen niet echt meer Zolpidem nemen een uur na inname vanwege de tolerantie van zolpidem zelf, het zal weinig tot geen effect hebben.

Maar ik zal nog niet meer dan 20mg nemen als het je eerste keer neemt - het is een paardenmiddel hoor :grin:.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#18
J0S zei:
bier zei:
Vanavond eens zolpidem uitproberen. Eerst 10mg proberen of is dat erg weinig als je een behoorlijke benzo-tolerantie hebt? Of is gelijk 20mg een beetje riskant voor de eerste keer?
Wat is aan te raden als je het wilt proberen?
Klik om te vergroten...

20mg is niet riskant, maar ik zou niet precies weten of Zolpidem ook tolerantie deelt met andere benzo's... Hoewel het wel op dezelfde receptoren werkt.

Als je onzeker bent zal ik gewoon 20mg proberen, zo niet dan is 10mg ook meer dan genoeg. ik zal er nog geen alcohol bij nemen. Je kunt alleen niet echt meer Zolpidem nemen een uur na inname vanwege de tolerantie van zolpidem zelf, het zal weinig tot geen effect hebben.

Maar ik zal nog niet meer dan 20mg nemen als het je eerste keer neemt - het is een paardenmiddel hoor :grin:.
Klik om te vergroten...

Heb gisterenavond 20mg zolpidem genomen en ja, ik heb goed geslapen :smoke:
S
Sal ParadiseLid
01-01-2024, 00:00
#19
ZIjn er veel verschillen tussen Zolpidem en Zopiclone?

Ik gebruik soms zopiclone om in te slapen.
Ook eens zoiets meegemaakt, wou nog een film zien ipv te gaan slapen en ik ben er blijkbaar blijven doornemen, ik heb hier geen herinnering van.
Enige dat ik me ervan herinneren zijn de momenten dat ik met mn hoofd ergens tegensmakte, die herinner ik me nog heel goed.
Evenwicht voelt goed terwijl je hoofd een stekkerblok ramt. Geen pijn.
Wel bloed en ik zag er de volgende dag uit alsof ik gevochten had, terwijl ik enkel van de bureau naar mn bed ben "gewandeld".
Er stonden nog 4 films in de playlist waar ik normaal niet naar ging kijken en als ik aan de films denk heb ik het gevoel dat ik daar die nacht over gedroomd heb.

Ik had die avond wel wat champagne gedronken.

Volgens het pakje zou ik 45gr genomen hebben die nacht ... heeft zoiets veel effect op de tolerantie?
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sal Paradise zei:
ZIjn er veel verschillen tussen Zolpidem en Zopiclone?

Ik gebruik soms zopiclone om in te slapen.
Ook eens zoiets meegemaakt, wou nog een film zien ipv te gaan slapen en ik ben er blijkbaar blijven doornemen, ik heb hier geen herinnering van.
Enige dat ik me ervan herinneren zijn de momenten dat ik met mn hoofd ergens tegensmakte, die herinner ik me nog heel goed.
Evenwicht voelt goed terwijl je hoofd een stekkerblok ramt. Geen pijn.
Wel bloed en ik zag er de volgende dag uit alsof ik gevochten had, terwijl ik enkel van de bureau naar mn bed ben "gewandeld".
Er stonden nog 4 films in de playlist waar ik normaal niet naar ging kijken en als ik aan de films denk heb ik het gevoel dat ik daar die nacht over gedroomd heb.

Ik had die avond wel wat champagne gedronken.

Volgens het pakje zou ik 45gr genomen hebben die nacht ... heeft zoiets veel effect op de tolerantie?
Klik om te vergroten...

Beste Sal Paradise,
Zopiclone is héél gelijkaardig met Zolpidem, maar toch heeft het iets anders. Je hebt 6 pilletjes van 7,50 mg genomen (ik denk dat je 45 mg bedoelt en niet 45gr). 6 is redelijk veel en ik ben ervan overtuigd dat dit ervoor gezorgd heeft dat je tolerantie gestegen is. Wacht 2 tot 4 weken met het te nemen en je tolerantie is ongeveer volledig verdwenen :).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."