Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC Dosering

XTC Dosering

30 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Djordy63 zei:
Dat klopt. Je kan nooit van 13:00 tot 23:00 lekker gaan op MDMA. Vaak ligt dit rond de 4 uur als ik het goed heb.
Klik om te vergroten...
Ja de laatste keer dat ik xtc nam had ik 2x een halve genomen en ging ik 4 uur lekker.
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Ja de laatste keer dat ik xtc nam had ik 2x een halve genomen en ging ik 4 uur lekker.
Klik om te vergroten...
Oke goed om te weten. Dan zal je dus ongeveer 5 uur voor het einde van een feest de eerste moeten droppen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Djordy63 zei:
Oke goed om te weten. Dan zal je dus ongeveer 5 uur voor het einde van een feest de eerste moeten droppen.
Klik om te vergroten...
Ja voor mijn doen wel. Moet er wel bij zeggen dat ik vaak meer drugs nodig heb dan een gemiddeld persoon. Niet dat ik vaak gebruik, maar ben er gewoon niet erg gevoelig voor.

Vorig jaar ging ik met mijn vader (65jaar) naar a state of trance en hij ging echt wel 8 tot 10 uur lekker op 2 halfjes.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Djordy63 zei:
Dat is goed om te horen! Ik ben ook echt benieuwd hoe het gaat zijn. 10 juli heb ik het eerste feest.

Mag ik vragen hoelaat jij dan ongeveer het eerste neemt? Als het festival van 13:00 tot 23:00 duurt? Ik ben daar wel benieuwd naar namelijk!
Klik om te vergroten...
Wat ik dan vaak doe is eerst na binnenkomst alles een beetje verkennen en al je shit regelen (muntjes, kluisjes, hapje eten etc). Dan vaak toch wel redelijk vroeg mijn M nemen. Vaak al rond 17.00 uur, soms zelf nog iets eerder. Dan heb je inderdaad vaak een uurtje of 2-4 echt piek effecten maar is het daarna ook nog een tijdje leuk. Als het dan echt zo goed als uitgewerkt is taai ik vaak vlak voor het einde van het feestje af zodat je niet in die enorme rij staat :sweatsmile:

Blijft balen dat M maar zo kort duurt... heb ook echt de neiging om meer te nemen als mijn boosterdosis ook uit begint te werken. Gelukkig kan ik me meestal inhouden. Maar ik begrijp heel goed waarom veel mensen wel nog wat bijnemen.
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#5
Afgelopen zaterdag om 18:30 begonnen met een halfje (100-110 mg)
Hierna nog 2x een halfje gepakt.

Ben tot 01:30 ongelooflijk goed gegaan. Totaal dus rond 330mg en 7 uur zoet geweest😁
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik zei:
Wat ik dan vaak doe is eerst na binnenkomst alles een beetje verkennen en al je shit regelen (muntjes, kluisjes, hapje eten etc). Dan vaak toch wel redelijk vroeg mijn M nemen. Vaak al rond 17.00 uur, soms zelf nog iets eerder. Dan heb je inderdaad vaak een uurtje of 2-4 echt piek effecten maar is het daarna ook nog een tijdje leuk. Als het dan echt zo goed als uitgewerkt is taai ik vaak vlak voor het einde van het feestje af zodat je niet in die enorme rij staat :sweatsmile:

Blijft balen dat M maar zo kort duurt... heb ook echt de neiging om meer te nemen als mijn boosterdosis ook uit begint te werken. Gelukkig kan ik me meestal inhouden. Maar ik begrijp heel goed waarom veel mensen wel nog wat bijnemen.
Klik om te vergroten...
Slim om het zo te doen inderdaad. Ik vind feesten zonder MDMA op ook leuk, dus ik heb ook niet direct de neiging om te pakken. Vaak eerst wat biertjes. Ja echt balen dat het zo kort duurt. +-6 uur zou mooi zijn (de echt piek dan). Dan heb je het halve festival er plezier van haha.
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#7
BraboF zei:
Afgelopen zaterdag om 18:30 begonnen met een halfje (100-110 mg)
Hierna nog 2x een halfje gepakt.

Ben tot 01:30 ongelooflijk goed gegaan. Totaal dus rond 330mg en 7 uur zoet geweest😁
Klik om te vergroten...
7 uur is wel lekker ja. Maar 330mg... Damn. Dat is echt veel!!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Helaas werkt MDMA inderdaad niet zo lang.. Is iets waar ik helaas ook tegenaan loop.

Ik doe meestal op een festival een start dosis en na x tijd bijnemen (probeer dat soms wat te rekken) en een 2e keer bijnemen doe ik alleen afhankelijk van hoe ik me voel en hoe de xtc valt. Heb festivallen gehad waar ik door voor de 2e keer bijnemen nog lekker door kon of keren gehad dat die 2e keer eigenlijk vrij weinig deed en ik achteraf spijt had dat ik meer rommel naar binnen had gewerkt haha.

Het hangt er bij mij ook erg vanaf hoe lang mijn pauze is geweest. Na een lange pauze (6+ maanden) werkt een 2e keer bijnemen vaak wel. Ervaring is ook dat bij een mindere pauze (2-3 maanden) voor de 2e keer bijnemen weinig nut heeft. XTC nog wat uitrekken doe ik vaak met een heel klein beetje keta. Dan red ik het meestal wel om 5-6 uur lekker te gaan en dan gaat het wel echt afnemen. Ik zorg gewoon dat ik niet te vroeg op een festival ben en zoals @Eik doet loop ik vaak ook eerst een rondje over het terrein, eet meestal nog iets en dan besluit ik te gaan nemen. Moet wel zeggen dat dit mij in het begin beter lukte dan nu haha.. wil nu sneller al beginnen. Ik begin liever iets later en kan lekker tot het einde door dan dat ik vroeg begin en eigenlijk al naar huis wil.

Dit jaar wil ik mijn eerste festival met 6-APB gaan doen, dus ik ben heel benieuwd hoe dat is.. aangezien dat natuurlijk een stuk langer werkt :)

Djordy63 zei:
Ja echt balen dat het zo kort duurt. +-6 uur zou mooi zijn (de echt piek dan). Dan heb je het halve festival er plezier van haha.
Klik om te vergroten...

6-APB zou dan een goede zijn voor je! Je hoeft niet bij te nemen en het werkt aanzienlijk langer dan XTC. 6 uur pieken met 6-APB is echt wel te doen. Dan heb je nog een beetje de come down die ik een stuk minder heftig vind. Het gaat geleidelijk omlaag, waardoor je ook zeker in de come down nog even lekker door kan gaan!

6-APB blijft wel een research chemical, dus er is een stuk minder bekend over de risico's etc..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Djordy63 zei:
Dat klopt. Je kan nooit van 13:00 tot 23:00 lekker gaan op MDMA. Vaak ligt dit rond de 4 uur als ik het goed heb.
Klik om te vergroten...
Met op de juiste tijd bijnemen kan ik het rekken na 5 a 6 uren maar dan is het idd klaar.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik (74 kg) maak gebruik van de volgende formule: 90 mg + ½ x lichaamsgewicht. Concreet betekent dit in mijn geval een startdosis van 90 mg en na 1 uur 35 mg bijnemen. Als ik om 0.00 uur start, dan is het meeste effect om 5 uur wel weg.

Bovenstaande doen partner en ik nu ongeveer 4 - 5 keer per jaar en wij zijn in 2012 begonnen. Al 9 jaar genieten dus.
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#11
HierEnDaarEenFuifje zei:
Helaas werkt MDMA inderdaad niet zo lang.. Is iets waar ik helaas ook tegenaan loop.

Ik doe meestal op een festival een start dosis en na x tijd bijnemen (probeer dat soms wat te rekken) en een 2e keer bijnemen doe ik alleen afhankelijk van hoe ik me voel en hoe de xtc valt. Heb festivallen gehad waar ik door voor de 2e keer bijnemen nog lekker door kon of keren gehad dat die 2e keer eigenlijk vrij weinig deed en ik achteraf spijt had dat ik meer rommel naar binnen had gewerkt haha.

Het hangt er bij mij ook erg vanaf hoe lang mijn pauze is geweest. Na een lange pauze (6+ maanden) werkt een 2e keer bijnemen vaak wel. Ervaring is ook dat bij een mindere pauze (2-3 maanden) voor de 2e keer bijnemen weinig nut heeft. XTC nog wat uitrekken doe ik vaak met een heel klein beetje keta. Dan red ik het meestal wel om 5-6 uur lekker te gaan en dan gaat het wel echt afnemen. Ik zorg gewoon dat ik niet te vroeg op een festival ben en zoals @Eik doet loop ik vaak ook eerst een rondje over het terrein, eet meestal nog iets en dan besluit ik te gaan nemen. Moet wel zeggen dat dit mij in het begin beter lukte dan nu haha.. wil nu sneller al beginnen. Ik begin liever iets later en kan lekker tot het einde door dan dat ik vroeg begin en eigenlijk al naar huis wil.

Dit jaar wil ik mijn eerste festival met 6-APB gaan doen, dus ik ben heel benieuwd hoe dat is.. aangezien dat natuurlijk een stuk langer werkt :)



6-APB zou dan een goede zijn voor je! Je hoeft niet bij te nemen en het werkt aanzienlijk langer dan XTC. 6 uur pieken met 6-APB is echt wel te doen. Dan heb je nog een beetje de come down die ik een stuk minder heftig vind. Het gaat geleidelijk omlaag, waardoor je ook zeker in de come down nog even lekker door kan gaan!

6-APB blijft wel een research chemical, dus er is een stuk minder bekend over de risico's etc..
Klik om te vergroten...
6-APB. Ben benieuwd hoe dat gaat vallen en of je kan slapen haha. Het is inderdaad een drugs die een beetje op MDMA lijkt, alleen omdat er nog zoooo weinig van bekend is vind ik het vervelend om het te nemen. Jammer dat er nog niet onderzoeken naar gedaan zijn.

Ben erg benieuwd of het gaat bevallen. Ga je een tripreport erover schrijven?
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#12
SneeuwStorm zei:
Ik (74 kg) maak gebruik van de volgende formule: 90 mg + ½ x lichaamsgewicht. Concreet betekent dit in mijn geval een startdosis van 90 mg en na 1 uur 35 mg bijnemen. Als ik om 0.00 uur start, dan is het meeste effect om 5 uur wel weg.

Bovenstaande doen partner en ik nu ongeveer 4 - 5 keer per jaar en wij zijn in 2012 begonnen. Al 9 jaar genieten dus.
Klik om te vergroten...
Fijn dat het bevalt! Je kan dus eigenlijk zeggen dat jullie zo'n 4 uur lekker gaan, en dan het laatste uur afzwakken naar de normale wereld als ik het goed heb?
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#13
Djordy63 zei:
Fijn dat het bevalt! Je kan dus eigenlijk zeggen dat jullie zo'n 4 uur lekker gaan, en dan het laatste uur afzwakken naar de normale wereld als ik het goed heb?
Klik om te vergroten...
Dat klopt aardig. Uiteraard heb je te maken met de MDMA golf. Die gaat altijd wat op en neer. En wat ook vaak voorkomt is dat als we dan rond 6 uur in het hotel (pakken altijd hotel na een clubnacht) aankomen en onder een warme douche springen, de flow weer wat terugkomt. Dat geeft bijna altijd een leuk "after" effect.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Djordy63 zei:
Afgelopen corona tijd heb ik mij veel kunnen verdiepen in materie over MDMA. Zo ben ik er achtergekomen dat het in Nederland heel normaal is om 4x te her doseren op een festival (kwartje nemen, daarna weer, etc etc). Dit deed ik eerder ook.
Klik om te vergroten...
Ik zou dat juist afraden. Herdoseren bij MDMA is steeds minder effectief. Je hebt wel zin om het liefdevolle gevoel terug te krijgen, maar je gaat steeds meer 'strak' staan met steeds meer bijwerkingen: kaakschaatsen, overmatig zweten, droge mond, oncontroleerbare spierbewegingen, hallucinaties, dat soort dingen.
Terwijl de schade die MDMA kan aanrichten snel oploopt. Ook de kater de volgende dag(en) is een stuk erger als je blijft bijpakken.

In de wetenschappelijk onderzoeken van MAPS worden doses van 80 of 40 milligram gegeven. De proefpersonen krijgen dan hoogstens één aanvullende dosis 1,5 uur na eerste inname (het totaal komt dan op 120-160 milligram). Ik zou aanbevelen om dat aan te houden. Uit de onderzoeken blijkt dat je dan de optimale dose-respons bereikt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Djordy63 zei:
Ik wil dit zeker gaan proberen, maar ben bang dat de trip dan 'te snel' over is.
Klik om te vergroten...
Dit kan je gewoon inplannen. Je weet hoe lang MDMA duurt: 4 tot 6 uur. Dus gewoon niet te vroeg beginnen als dit je angst is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Dit kan je gewoon inplannen. Je weet hoe lang MDMA duurt: 4 tot 6 uur. Dus gewoon niet te vroeg beginnen als dit je angst is.
Klik om te vergroten...
Psies, doe ik ook en werkt prima.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Daarnaast nog even een knuppel in het hoenderhok: ik vind feestjes en festivals helemaal niet zo'n geschikte setting voor (de eerste keer) MDMA. De magie van MDMA is dat gevoel van serene rust, het diepe gevoel van liefde en een acceptatie van jezelf waaruit ineens allerlei realisaties komen opborrelen, die je MOET uiten. Wat dus vaak gebeurt op feestjes is dat mensen tegen wildvreemden hele diepe gesprekken gaan houden, waar op zich niks mis mee is, maar dat ze daarna spijt krijgen of de ervaring niet zo bijzonder vinden. Dat vind ik dan zonde, omdat je dezelfde ervaring in een andere setting tot iets heel moois kunt laten opbloeien. Je kunt er banden met geliefden enorm mee versterken bijvoorbeeld. Dan zijn die opborrelende realisaties met een diepgaand liefdevol gevoel ideaal.

Maar goed, Nederlanders hebben collectief bepaald dat EDM en xtc-pillen hand in hand gaan, dus wie ben ik dan om dat te verbieden :wink:
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Daarnaast nog even een knuppel in het hoenderhok: ik vind feestjes en festivals helemaal niet zo'n geschikte setting voor (de eerste keer) MDMA. De magie van MDMA is dat gevoel van serene rust, het diepe gevoel van liefde en een acceptatie van jezelf waaruit ineens allerlei realisaties komen opborrelen, die je MOET uiten. Wat dus vaak gebeurt op feestjes is dat mensen tegen wildvreemden hele diepe gesprekken gaan houden, waar op zich niks mis mee is, maar dat ze daarna spijt krijgen of de ervaring niet zo bijzonder vinden. Dat vind ik dan zonde, omdat je dezelfde ervaring in een andere setting tot iets heel moois kunt laten opbloeien. Je kunt er banden met geliefden enorm mee versterken bijvoorbeeld. Dan zijn die opborrelende realisaties met een diepgaand liefdevol gevoel ideaal.

Maar goed, Nederlanders hebben collectief bepaald dat EDM en xtc-pillen hand in hand gaan, dus wie ben ik dan om dat te verbieden :wink:
Klik om te vergroten...
Ik reageer hier even op al je berichten;

Bericht 1; Klopt, ik heb nu dus ook gelezen dat dat helemaal niet goed is om elke keer bij te nemen. Echter was dit iets wat mijn vrienden deden waardoor ik dit heb over genomen. Ik ben ook echt niet meer van plan om dit te doen na heel wat research. Ik heb inderdaad gelezen dat de dosis onder de 200 goed moet zijn. Zoals jij zegt. Ben ook van plan om dat te gaan gebruiken volgende feest.

Bericht 2; Klopt. De werking is dan dus 4-6 uur. Betekent dit echter dat het na de inwerktijd 4-6 uur duurt, of vanaf het moment van nemen?

Bericht 3; Ben ik het helemaal mee eens. Mijn eerste keer was ook thuis. Alhoewel ik alle indrukken van mensen/geluid/lichten etc ook wel wat vindt hebben op een festival. Op dit moment (na +-8x te hebben gebruikt), blijft een festival toch mijn voorkeur houden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Djordy63 zei:
Bericht 2; Klopt. De werking is dan dus 4-6 uur. Betekent dit echter dat het na de inwerktijd 4-6 uur duurt, of vanaf het moment van nemen?
Klik om te vergroten...
Je rekent altijd vanaf het moment van inname (t: 0.00). Doorgaans duurt het een half uurtje voordat het inwerkt. Vier uur na inname (t: 04.00) begin je te merken dat de effecten wat afzwakken (de comedown) en op (t: 06.00) zijn de meeste effecten verdwenen. Daarna kun je nog 24 uur na-effecten merken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Schermafbeelding 2021-06-29 om 21.26.53.png

https://assets-sites.trimbos.nl/docs/343d5cf2-04ca-4509-9dbc-842505378b33.pdf

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."