Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC Dosering

XTC Dosering

30 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Schermafbeelding 2021-06-29 om 21.26.53.png

https://assets-sites.trimbos.nl/docs/343d5cf2-04ca-4509-9dbc-842505378b33.pdf
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Je rekent altijd vanaf het moment van inname (t: 0.00). Doorgaans duurt het een half uurtje voordat het inwerkt. Vier uur na inname (t: 04.00) begin je te merken dat de effecten wat afzwakken (de comedown) en op (t: 06.00) zijn de meeste effecten verdwenen. Daarna kun je nog 24 uur na-effecten merken.
Klik om te vergroten...
Oke thanks. Dus dan zal het mooi zijn als het feestje tot 23:00 duurt, het rond 18:00 te nemen (t; 0:00) met 1 herdosering op T+01:30.
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Bekijk bijlage 25045

https://assets-sites.trimbos.nl/docs/343d5cf2-04ca-4509-9dbc-842505378b33.pdf
Klik om te vergroten...
Heb het onderzoek doorgelezen. Interessant! Echter gaat het hier dus alleen om 1 dosis, en niet met 1x her doseren. Maar wel een goed onderzoek! Denk dat mijn startdosis dan 100mg gaat zijn, met een her dosering van 50 na 90 min!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Djordy63 zei:
Heb het onderzoek doorgelezen. Interessant! Echter gaat het hier dus alleen om 1 dosis, en niet met 1x her doseren. Maar wel een goed onderzoek! Denk dat mijn startdosis dan 100mg gaat zijn, met een her dosering van 50 na 90 min!
Klik om te vergroten...
MAPS werkt bij wetenschappelijke onderzoeken met capsules met 30 of 40 milligram MDMA. Mensen krijgen eerst 80 milligram MDMA en kunnen dan na 1,5 -2 uur nog een dosis erbij krijgen van 40, 60 of 80 milligram. Het totaal komt dan uit op 120-160 milligram.
Die 80 milligram lijkt de optimale dose-effect respons te geven en het herdoseren verlengt de optimal arousal zone.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb binnenkort festival van 13.30 tot 23.30
Mijn plan is ook om tegen 16.00-17.00 in te nemen en 1x te herdoseren.
Kan ik ook weer lekker slapen als we thuis zijn :)

Ikzelf pak graag zo'n 100-130 mg als startdosis en pak daar de helft van bij. Ik weeg 90kg.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi @Djordy63 ,

Mooie analyse. Helemaal eens met wat je schrijft. Mijn eerste keer heb ik het gedaan zoals inderdaad veel mensen het op festivals doen: bijpakken als het effect minder begint te worden. Ik merkte toen al dat de tweede keer bijpakken het "love-gevoel" niet echt terug kon brengen en dus redelijk nutteloos was.

Na die eerste keer heb ik me, net als jij, wat verdiept en ben ik tot dezelfde conclusie gekomen. Alle keren daarna heb ik op festivals 2/3 of 3/4 van mijn dosis (180-200mg) als startdosis genomen en het restje 1,5 uur later. Dat werkt volgens mij echt beter dan laag beginnen en steeds beetjes bijpakken. Thuis neem ik liever alleen mijn startdosis en accepteer ik dat het wat minder lang duurt.

De korte werkingsduur is helaas een nadeel aan mdma. Gelukkig is het wel heerlijk voor zo lang het duurt :hearteyes:
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hey DF'ers.

Afgelopen corona tijd heb ik mij veel kunnen verdiepen in materie over MDMA. Zo ben ik er achtergekomen dat het in Nederland heel normaal is om 4x te her doseren op een festival (kwartje nemen, daarna weer, etc etc). Dit deed ik eerder ook.

Echter kom ik op alle onderzoeken / ervaringen van het buitenland uit dat het het beste is om te beginnen met een hoge startdosis, en 60-90 min daarna 1x te her doseren met de helft van de startdosis. Dus bijvoorbeeld; 13:00 neem je 120mg, dan 14:30 60mg. Hiermee zal je minder negatieve effecten ervaren, en zal de MDMA trip beter zijn.

Hoe doen jullie dit op feesten / wat zijn jullie gedachten hierover?
Ik wil dit zeker gaan proberen, maar ben bang dat de trip dan 'te snel' over is.

Greets.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Djordy63 zei:
Hey DF'ers.

Afgelopen corona tijd heb ik mij veel kunnen verdiepen in materie over MDMA. Zo ben ik er achtergekomen dat het in Nederland heel normaal is om 4x te her doseren op een festival (kwartje nemen, daarna weer, etc etc). Dit deed ik eerder ook.

Echter kom ik op alle onderzoeken / ervaringen van het buitenland uit dat het het beste is om te beginnen met een hoge startdosis, en 60-90 min daarna 1x te her doseren met de helft van de startdosis. Dus bijvoorbeeld; 13:00 neem je 120mg, dan 14:30 60mg. Hiermee zal je minder negatieve effecten ervaren, en zal de MDMA trip beter zijn.

Hoe doen jullie dit op feesten / wat zijn jullie gedachten hierover?
Ik wil dit zeker gaan proberen, maar ben bang dat de trip dan 'te snel' over is.

Greets.
Klik om te vergroten...
Ik neem meestal 3x een beetje. Vind dat xtc eigenlijk te snel is uitgewerkt om maar 2x te nemen. En eerlijk gezegd vind ik het vaag worden van xtc ook best leuk.... :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Eigenlijk duurt de werking van mdma te kort om een heel festival onder invloed te zijn.
Ik zelf pak idd maar 1x bij maar begin later met de 1e startdosis. Dus de eerste paar uur nuchter of jointje en dan pas de mdma.
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Eik zei:
Hoi @Djordy63 ,

Mooie analyse. Helemaal eens met wat je schrijft. Mijn eerste keer heb ik het gedaan zoals inderdaad veel mensen het op festivals doen: bijpakken als het effect minder begint te worden. Ik merkte toen al dat de tweede keer bijpakken het "love-gevoel" niet echt terug kon brengen en dus redelijk nutteloos was.

Na die eerste keer heb ik me, net als jij, wat verdiept en ben ik tot dezelfde conclusie gekomen. Alle keren daarna heb ik op festivals 2/3 of 3/4 van mijn dosis (180-200mg) als startdosis genomen en het restje 1,5 uur later. Dat werkt volgens mij echt beter dan laag beginnen en steeds beetjes bijpakken. Thuis neem ik liever alleen mijn startdosis en accepteer ik dat het wat minder lang duurt.

De korte werkingsduur is helaas een nadeel aan mdma. Gelukkig is het wel heerlijk voor zo lang het duurt :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Dat is goed om te horen! Ik ben ook echt benieuwd hoe het gaat zijn. 10 juli heb ik het eerste feest.

Mag ik vragen hoelaat jij dan ongeveer het eerste neemt? Als het festival van 13:00 tot 23:00 duurt? Ik ben daar wel benieuwd naar namelijk!
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Ik neem meestal 3x een beetje. Vind dat xtc eigenlijk te snel is uitgewerkt om maar 2x te nemen. En eerlijk gezegd vind ik het vaag worden van xtc ook best leuk.... :)
Klik om te vergroten...
Als je het vaag worden leuk vindt dan is inderdaad vaker bijpakken nodig haha. Ik hou daar zelf totaal niet van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."