Oke thanks. Dus dan zal het mooi zijn als het feestje tot 23:00 duurt, het rond 18:00 te nemen (t; 0:00) met 1 herdosering op T+01:30.Je rekent altijd vanaf het moment van inname (t: 0.00). Doorgaans duurt het een half uurtje voordat het inwerkt. Vier uur na inname (t: 04.00) begin je te merken dat de effecten wat afzwakken (de comedown) en op (t: 06.00) zijn de meeste effecten verdwenen. Daarna kun je nog 24 uur na-effecten merken.
Heb het onderzoek doorgelezen. Interessant! Echter gaat het hier dus alleen om 1 dosis, en niet met 1x her doseren. Maar wel een goed onderzoek! Denk dat mijn startdosis dan 100mg gaat zijn, met een her dosering van 50 na 90 min!
MAPS werkt bij wetenschappelijke onderzoeken met capsules met 30 of 40 milligram MDMA. Mensen krijgen eerst 80 milligram MDMA en kunnen dan na 1,5 -2 uur nog een dosis erbij krijgen van 40, 60 of 80 milligram. Het totaal komt dan uit op 120-160 milligram.Heb het onderzoek doorgelezen. Interessant! Echter gaat het hier dus alleen om 1 dosis, en niet met 1x her doseren. Maar wel een goed onderzoek! Denk dat mijn startdosis dan 100mg gaat zijn, met een her dosering van 50 na 90 min!
Ik neem meestal 3x een beetje. Vind dat xtc eigenlijk te snel is uitgewerkt om maar 2x te nemen. En eerlijk gezegd vind ik het vaag worden van xtc ook best leuk....Hey DF'ers.
Afgelopen corona tijd heb ik mij veel kunnen verdiepen in materie over MDMA. Zo ben ik er achtergekomen dat het in Nederland heel normaal is om 4x te her doseren op een festival (kwartje nemen, daarna weer, etc etc). Dit deed ik eerder ook.
Echter kom ik op alle onderzoeken / ervaringen van het buitenland uit dat het het beste is om te beginnen met een hoge startdosis, en 60-90 min daarna 1x te her doseren met de helft van de startdosis. Dus bijvoorbeeld; 13:00 neem je 120mg, dan 14:30 60mg. Hiermee zal je minder negatieve effecten ervaren, en zal de MDMA trip beter zijn.
Hoe doen jullie dit op feesten / wat zijn jullie gedachten hierover?
Ik wil dit zeker gaan proberen, maar ben bang dat de trip dan 'te snel' over is.
Greets.
drugsforum.nl
Dat is goed om te horen! Ik ben ook echt benieuwd hoe het gaat zijn. 10 juli heb ik het eerste feest.Hoi @Djordy63 ,
Mooie analyse. Helemaal eens met wat je schrijft. Mijn eerste keer heb ik het gedaan zoals inderdaad veel mensen het op festivals doen: bijpakken als het effect minder begint te worden. Ik merkte toen al dat de tweede keer bijpakken het "love-gevoel" niet echt terug kon brengen en dus redelijk nutteloos was.
Na die eerste keer heb ik me, net als jij, wat verdiept en ben ik tot dezelfde conclusie gekomen. Alle keren daarna heb ik op festivals 2/3 of 3/4 van mijn dosis (180-200mg) als startdosis genomen en het restje 1,5 uur later. Dat werkt volgens mij echt beter dan laag beginnen en steeds beetjes bijpakken. Thuis neem ik liever alleen mijn startdosis en accepteer ik dat het wat minder lang duurt.
De korte werkingsduur is helaas een nadeel aan mdma. Gelukkig is het wel heerlijk voor zo lang het duurt![]()
Als je het vaag worden leuk vindt dan is inderdaad vaker bijpakken nodig haha. Ik hou daar zelf totaal niet van.Ik neem meestal 3x een beetje. Vind dat xtc eigenlijk te snel is uitgewerkt om maar 2x te nemen. En eerlijk gezegd vind ik het vaag worden van xtc ook best leuk....![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."