Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVreemde bijwerking na xtc gebruik?

Vreemde bijwerking na xtc gebruik?

20 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
n
nastarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey, ik heb laatst met wat vrienden een xtc tripje gehad en een van ons had een bijzondere bijwerking.

Mijn vriendin kreeg na de xtc trip (500mg ongeveer, ze weegt 65kg en is 17 jaar oud) opgezwollen lippen en een soort bulten aan de binnenkant en ook veel keelpijn. Zou iemand misschien weten waarom dit gebeurt bij haar? Is dit een allergische reactie?

Ze gebruikt geen medicijnen, alleen de pil


hoop dat iemand van jullie het weet want we zijn benieuwd waarom het alleen hij
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bij hoge doseringen kan dit voor een kaakklem zorgen. Ook gaan veel mensen zuigen op de lippen of vacuum trekken in de mond. Dat, in combinatie met een droge mond waardoor bacteriën vrij spel hebben, kan zorgen voor een geirriteerde mond. Dit is de meest waarschijnlijke oorzaak van een opgezwollen lip. In principe gaat dit ook gewoon weer vanuit zichzelf weg. Mocht dit toch te lang aanhouden is het altijd wijselijk om de huisarts op de hoogte te brengen.
n
nastarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor de reacties allemaal, heel erg nuttig ik zal het doorgeven aan haar!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mag ik je er even op wijzen dat 500mg of een halve gram MDMA extreem veel is voor iemand van 17jaar met 65kg. De hersenen zijn nog vol in ontwikkeling. Niet raar dat er bijwerkingen optreden die abnormaal zijn. Lees even Deze handleiding door en volgende maal wat verstandiger snoepen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
nastar zei:
Mijn vriendin kreeg na de xtc trip (500mg ongeveer, ze weegt 65kg en is 17 jaar oud) opgezwollen lippen en een soort bulten aan de binnenkant en ook veel keelpijn. Zou iemand misschien weten waarom dit gebeurt bij haar? Is dit een allergische reactie?
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk te veel onbewuste mondbewegingen gehad. Mensen kunnen van alles gaan doen zonder dat ze het doorhebben, zoals op je lip bijten of zuigen. Van dergelijke bijwerkingen krijg je vooral last bij hoge doseringen (boven de 140 milligram). Aangezien de ingenomen dosis ruim drie keer zo hoog was zou ik dat een logische verklaring vinden.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Waarschijnlijk te veel onbewuste mondbewegingen gehad. Mensen kunnen van alles gaan doen zonder dat ze het doorhebben, zoals op je lip bijten of zuigen. Van dergelijke bijwerkingen krijg je vooral last bij hoge doseringen (boven de 140 milligram). Aangezien de ingenomen dosis ruim drie keer zo hoog was zou ik dat een logische verklaring vinden.
Klik om te vergroten...
Jep, vind het geen vreemde bijwerking met deze doseringen. Ze heeft waarschijnlijk te veel aan haar lip gezogen en dan word hij dik en krijg je wondjes.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#7
500 mg is wel echt een dosis gigantis!

Dus nee dan zijn die bijwerkingen niet gek. 😬
n
nastarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor de reacties! De dosis was inderdaad fors. We liepen weer achter de feiten aan door steeds als iemand bijpakte, met z’n allen mee te doen. Hierdoor ging het tempo wel heel hard en zijn er veel kwartjes achterover gegooid. Volgende keer gaan we dit anders aanpakken en gaan we gewoon met z’n allen een halfje pakken en Max 1 kwartje bijpakken. (Na een half jaar pauze ongeveer)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
nastar zei:
Bedankt voor de reacties! De dosis was inderdaad fors. We liepen weer achter de feiten aan door steeds als iemand bijpakte, met z’n allen mee te doen. Hierdoor ging het tempo wel heel hard en zijn er veel kwartjes achterover gegooid. Volgende keer gaan we dit anders aanpakken en gaan we gewoon met z’n allen een halfje pakken en Max 1 kwartje bijpakken. (Na een half jaar pauze ongeveer)
Klik om te vergroten...

Verstandige beslissing!
L
LilbitdrugaddictedLid
01-01-2024, 00:00
#10
500mg??? Dan mag ze blij zijn dat het niet erger is afgelopen
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lilbitdrugaddicted zei:
500mg??? Dan mag ze blij zijn dat het niet erger is afgelopen
Klik om te vergroten...
Dat is wat ik ook dacht. Ook al hebben ze hun gebruik gespreid en niet in een keer 500mg (dat zou ws een overdosis geweest zijn). TS heeft niet vermeld over welk tijdsbestek.
n
nastarLid
01-01-2024, 00:00
#12
De 500mg was genomen over de gehele dag (17:00-04:00 ongeveer), we zijn het er gezamenlijk mee eens dat dit absurde doseringen zijn en dat we dit gwn simpelweg niet meer moeten flikken als we nog normaal willen leven over een tijdje. Helaas is dit verre van het meeste wat we op een avond gesnoept hebben, de eerste keer dat ik xtc gebruikt had ging ik denk ik wel over een gram heen omdat het zo aantrekkelijk was om bij te pakken en dat love gevoel oneindig te hebben. Dat werkte ook alleen de 1e keer. Nu verlengd het alleen het strakke gevoel en heeft het voor mijn wensen weinig nut om uberhaupt bij te pakken bij een xtc trip. Volgende keer ga ik gewoon een halfje pakken of misschien een hele (125-250mg) en voor de rest niets, over 2 weken trouwens haha.

In ieder geval, iedereen bedankt voor de reacties!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
nastar zei:
De 500mg was genomen over de gehele dag (17:00-04:00 ongeveer), we zijn het er gezamenlijk mee eens dat dit absurde doseringen zijn en dat we dit gwn simpelweg niet meer moeten flikken als we nog normaal willen leven over een tijdje. Helaas is dit verre van het meeste wat we op een avond gesnoept hebben, de eerste keer dat ik xtc gebruikt had ging ik denk ik wel over een gram heen omdat het zo aantrekkelijk was om bij te pakken en dat love gevoel oneindig te hebben. Dat werkte ook alleen de 1e keer. Nu verlengd het alleen het strakke gevoel en heeft het voor mijn wensen weinig nut om uberhaupt bij te pakken bij een xtc trip. Volgende keer ga ik gewoon een halfje pakken of misschien een hele (125-250mg) en voor de rest niets, over 2 weken trouwens haha.

In ieder geval, iedereen bedankt voor de reacties!
Klik om te vergroten...

Best vroeg om er terug in te vliegen 2maanden na 500mg. Ik kan jou wel het advies geven om minimum 3 maanden te wachten maar je doet wrs jou zin. Hoe sneller je op elkaar neemt hoe sneller je ook risico hebt dat je minder dat euforische gevoel gaat ervaren en terug gaat bijnemen. Beware of chasing the dragon.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik heb dit dus ook , de volgende dag bijna niet kunnen eten of slikken tot 3 dagen later, raare blaare in me mond en begin keel,

3mmc heb ik het ook mee
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#15
Afte maar misschien ook wel herpes in de mond. Of gewoon afgekluifde wangen. Want tja na 500mg xtc verander je wel in een herkauwer.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
mitchieee zei:
ik heb dit dus ook , de volgende dag bijna niet kunnen eten of slikken tot 3 dagen later, raare blaare in me mond en begin keel,
Klik om te vergroten...

Bedoel je niet gewoon "aften" ?
Teken dat je weerstand niet optimaal is.
mitchieee zei:
3mmc heb ik het ook mee
Klik om te vergroten...
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#17
Precies dat! Veel te hard gaan op een enorme dosis en de hele binnenkant aan gort kauwen. Sabbelen aan je onderlip en dan de volgende dag erachter komen dat je hele mond kapot is. Ooit zelf op een kleine hoeveelheid mdma aan een vicks menthol stick liggen snuiven. Zo fijn!! Behalve de volgende dag dat je hele neus kapot is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het kan een allergische reactie zijn op de mdma of de bindmiddelen of er zat iets verkeerds in de pillen. Waren ze getest?
Ook is 500mg natuurlijk een mega hoge dosis voor iemand van 65 kg en over de jonge leeftijd maar te zwijgen.
Je kunt voor de zekerheid haar de huisarts laten bellen wat het is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb ooit een keer per ongeluk een overdosis MDMA genomen (domme rekenfout onder invloed met capsules). Rond de 450 mg, ik ben een lichtgewicht. Naast nog een hoop andere klachten die ik had waren mijn mond, tong en wangen helemaal kapot de volgende dag, heb dagen amper kunnen eten, deed serieus pijn, prikken als een gek. Ik heb dit normaal nooit na MDMA-gebruik dus eens met mijn voorgangers: je vriendin neemt gewoon veel teveel, en dan is dit een van de gevolgen.
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Veel dingen zijn al gezegd. Weet ook dat door xtc gebruik je weerstand enorm omlaag gaat waardoor je die blaasjes krijgt en last van je keel krijgt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."