Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschil Methylfenidaat en Ritalin

Verschil Methylfenidaat en Ritalin

16 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
D
DwaksLid
01-01-2024, 00:00
#1
Achja zo kun je eeuwig door blijven discuseren. Ik blijf bij mijn mening.
Ook omdat ik een keer duidelijk verschil had gemerkt tussen 2 soorten diazepam. Ik had altijd valium van roche, die werkte sterk spierverslappend en gewoon goed. Toen kreeg ik een keer van het merk ratiopharm, die werkten voor geen meter. Ik werd er alleen maar slaperig van, maar de pijn in mijn rug bleef omdat het mijn spieren niet verslapte. Ook niet bij een hogere dosis.
Daarom twijfel ik aan kwaliteit tussen verschillende merken. De zuiverheid zal vast wel goed zijn. Alleen de werking niet altijd.
Denk ook aan grondstoffen waar de kracht uit is omdat ze langer opgeslagen liggen bijv.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oom Klaas zei:
Placebo for the win
Klik om te vergroten...

+1 Ik dacht dat stofjes van medicinale graad zijn vanaf 99,7% of 99,5% ofzo?
G
G-JLid
01-01-2024, 00:00
#3
Methylfenidaat wordt op de markt gebracht onder de merknamen

Concerta (Janssen-Cilag)
Equasym (UCB Pharma)
Medikinet (EuroCept)
Ritalin (België: Rilatine) (Novartis).

(bron: wiki)
D
DwaksLid
01-01-2024, 00:00
#4
TeKNoZem zei:
Oom Klaas zei:
Placebo for the win
Klik om te vergroten...

+1 Ik dacht dat stofjes van medicinale graad zijn vanaf 99,7% of 99,5% ofzo?
Klik om te vergroten...


Als je een strip MF pakt die 10 jaar overdatum is, dan is de zuiverheid nog steeds 99,9% MF.
Alleen het werkt voor geen meter meer.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Verschi lMethylfendidaat en Ritalin

Dwaks zei:
MF van het merk Sandoz leek mij ook kwalitatief goed. Tenminste, dat vertelde een psychiater en het lijkt me ook heel logisch.
Klik om te vergroten...
Nogal logisch, als ik ergens medicijnen van wil, dan is het natuurlijk Sandoz.

Sandoz FTW !



BTW for real: ik geloof er echt niets van dat er een merkbaar verschil tussen die merken zou zijn. De kosten zitten in research. Die shit is allemaal zo enorm goedkoop en simpel te produceren, het stelt voor die pharmaceuten helemaal niets voor om een goed zuiver product te maken dat hetzelfde doet als dat van de concurent.
a
anoniemgirlLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb nog een vraag.
Wat is precies het verschil tussen Ritalin en Methylfendidaat-hydrochloride
Qua bijwerkingen/functie bij gebruik bij iemand ZONDER adhd.

Bij voorbaat dankt
D
DwaksLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Verschi lMethylfendidaat en Ritalin

anoniemgirl zei:
Ik heb nog een vraag.
Wat is precies het verschil tussen Ritalin en Methylfendidaat-hydrochloride
Qua bijwerkingen/functie bij gebruik bij iemand ZONDER adhd.

Bij voorbaat dankt
Klik om te vergroten...


Het verschil merkt niet iedereen, originele ritalin en merkloos methylfenidaat kan je zien als linksdraaiende en rechtsdraaiende biogarde. Methylfenidaat kan wat heftigere bijwerkingen hebben zoals trillen en hartkloppingen.
Of je adhd hebt of niet, het schijnt dat 80% van de mensen gewoon rustiger word van dit middel.
Als je teveel neemt ben je het eerste uur wat actiever en daarna zo sloom als een zombie. Niks aan.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Verschi lMethylfendidaat en Ritalin

Ritalin = Methylfendidaat-hydrochloride toch? Ritalin is de merknaam van de stof Methylfendidaat-hydrochloride.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Verschi lMethylfendidaat en Ritalin

Petrovic zei:
Ritalin = Methylfendidaat-hydrochloride toch? Ritalin is de merknaam van de stof Methylfendidaat-hydrochloride.
Klik om te vergroten...

Dat dacht ik ook! Er is geen verschil tussen beiden, want de werkzame stof van het merk Ritalin is methylfenidaat. :wink:
D
DwaksLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Verschi lMethylfendidaat en Ritalin

Petrovic zei:
Ritalin = Methylfendidaat-hydrochloride toch? Ritalin is de merknaam van de stof Methylfendidaat-hydrochloride.
Klik om te vergroten...

Ja dat klopt, alleen het proces, de manier waarop het gemaakt word en de zuiverheid van de grondstoffen heeft invloed op de werking van het eindproduct. Er zijn veel gebruikers die dat ook merken. MF van het merk Sandoz leek mij ook kwalitatief goed. Tenminste, dat vertelde een psychiater en het lijkt me ook heel logisch.
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Er zal best kwaliteitverschil zijn in de productie maar het lijkt me sterk dat dat tot verschillende effecten leidt. De enige psychoactieve stof die er in al die pillen zit is methylphenidate.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tenminste, dat vertelde een psychiater.
Klik om te vergroten...
Die vaak winstgevend verbonden staan met farmaceutische bedrijven. Van welk merk het ook is, medicijnen hebben extreem strenge controles waardoor er in kwaliteit niets te merken is en de methyfenidaat blijft metylfenidaat. Het zou pas veranderen als dingen links of rechtsdraaiend zijn en dat is ritalin volgens mij niet. Of goedkope farmaceutische merken versnijden de zooi met caffeïne en is er daardoor een kwaliteitsverschil, heel aannemelijk.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Placebo for the win
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
't Is alleen gewoon leuk als je sandoz oxazepam of roche diazepam hebt, gewoon omdat het kan :beer:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Merknaam is ritalin en stofnaam is methylfenidaat .... geen verschil dus!
e
eagle1980Lid
01-01-2024, 00:00
#16
er is wel degelijk een verschil tussen ritalin en andere merken met de werkzame stof methylfenidaat. ze bevatten allemaal methylfenidaat maar de samenstelling is anders. tegen wacky en dwaks wil ik zeggen dat er wel degelijk verschil is tussen ritalin sandoz en andere producenten van methylfenidaat. ik heb verschillende gebruikt en had bij een bepaalde producent weet niet welk merk het was maar ik had dus echt last van bepaalde (slechte) gevoelens bij een bepaalde soort/merk gebruik nu methylfenidaat van hci omdat ritalin te duur is volgens de verzekering en heb hier wel baat bij (volgens mijn naaste omgeving) zelf merk ik er weinig van maar volgens mijn omgeving ben ik met medicijnen rustiger en minder geïrriteerd/opvliegerig/opstandig maar ik zeg altijd dat ik het zelfde kan zijn met en zonder medicatie. wil hierbij alleen maar zeggen dat het ook verschilt per persoon. concerta vind ik slechter omdat het doseren minder makkelijk is ik bedoel als ik mij onrustig voel heb ik met losse pillen beter controle op mijn lijf dat met concerta.

groeten,

thomas
I
Incubi666Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ook weer geleerd ik krijg de roche nooit van de ziektekosten vergoed... grrr en gebruik dagelijks diazepam....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."