Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarschuwing over stofjes bestellen via internet!

Waarschuwing over stofjes bestellen via internet!

46 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#1
cheiron zei:
Ff zoeken: in amerika woont 5% van de wereldbevolking, maar ze hebben 25% van alle gevangenen. Het staat zelfs op de nr1. Van de hele wereld met gevangenen per 1000 inwoners, nog ver boven rusland of china.
Klik om te vergroten...
Als dat klopt dan zou dat betekenen dat 1 op de 4 in de gevangenis zitten of gezeten hebben.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
In Amerika zit 1 op de 100 inwoners in de gevangenis. :wink:
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#3
SirErick zei:
cheiron zei:
Ff zoeken: in amerika woont 5% van de wereldbevolking, maar ze hebben 25% van alle gevangenen. Het staat zelfs op de nr1. Van de hele wereld met gevangenen per 1000 inwoners, nog ver boven rusland of china.
Klik om te vergroten...
Als dat klopt dan zou dat betekenen dat 1 op de 4 in de gevangenis zitten of gezeten hebben.
Klik om te vergroten...

Nee, je vergist je :)

Als ze 5% van de wereldbevolking hebben, en alle landen in de wereld zouden een gelijke hoeveelheid mensen opsluiten, dan zou je verwachten dat ze ook 5% van de gevangenen wereldwijd hebben opgesloten. Ze hebben echter 25% van de gevangenen onder hun hoede. Dat betekent niet dat 25% van de bevolking in de gevangenis zit, maar dat van alle gevangenen wereldwijd 25% in amerika zit.

Daarom staan ze ook op nr1. met de hoeveelheid gevangenen per 1000 inwoners; per 100.000 inwoners hebben ze 751 gevangen, dat is 0,7 % van de bevolking. Rusland komt daarna met 627 per 100.000 inwoners. Het wereldwijde gemiddelde is 125 per 100.000 inwoners.

Weer een reden om je achter je hoofd te krabben bij de claim van Amerika dat ze een vrij land en democratie zijn; martelen, spionage waar DDR-duitsland jaloers op kan zijn, moord door drones op afstand zonder enige vorm van proces, off-shore gevangenissen, nr 1. gevangenen... Het heeft meer weg van een dictatuur dan een democratie.
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#4
cheiron zei:
dat van alle gevangenen wereldwijd 25% in amerika zit.

Daarom staan ze ook op nr1. met de hoeveelheid gevangenen per 1000 inwoners; per 100.000 inwoners hebben ze 751 gevangen, dat is 0,7 % van de bevolking.
Klik om te vergroten...

Los van dje terrechte constatering dat de USA een totalitair karakter heeft, is dat interneringssysteem daar inmiddels uitgegroeid tot een miljarden industrie. Bouwbedrijven, Security-supplie, toeleveringsbedrijven van voedsel, kleding, medicatie en technologie...je wil niet weten wat er allemaal economisch mee in verband staat. Daarom worden mensen in sommige staten daar vanwege het bezit van nihile hoeveelheden maryuana of cocaïne tot jarenlange gevangenisstraffen veroordeeld. De cellen in die gevangeniscomplexen moeten vol blijven om die grimmige markgerichte structuur draaiende te houden.
In de praktijk zijn het vooral de Afro-Americans en Latino's die daar de dupe van worden.
t
turfgraver77Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Tijdloos zei:
polderpassie zei:
Dit speelt zich af in het buitenland?

Ik bestel alleen in Nederland.
Gebeurt dit ook in Nederland?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

kan ik mxe nog wel "veilg" bestellen via internet nu het op de lijst staat
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tja welke benzo en hoeveel is dan nog de vraag. Zal vast goed gaan als je een bescheiden pakketje ontvangt. Kan ook zomaar zijn dat de douane het tegenhoud dat is het risico. Ook gehoord dat mensen een rekening moeten betalen om het toch te krijgen.

50% kans zou ik dus zeggen.
t
turfgraver77Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank je ..ik twijfel ... geen dagelijkse kost voor mij ..maar wel verleidelijk om het te doen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."