Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHitte op een festival

Hitte op een festival

21 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#1
ketamineismijnbenzine zei:
Hi,

Een extra tip is om ook geen alcohol de dag(en) ervoor te drinken, dit zorgt natuurlijk voor meer uitdroging en brengt kans op oververhitting.
Wat je zelf ook zegt over wat extra drinken, extra pauze (schaduw, airco opzoeken) en extra zout van tevoren eten.
Rustig met een waaier wapperen in je gezicht of op je lichaam is voor even ook altijd lekker.

Als je een pauze neemt misschien een ijsje eten zorgt voor verkoeling, maar is ook lekker en dorstlessend!:laughing:

Verder kan je er niet veel aan doen voor wat ik weet, Ik wens je veel plezier op Loveland!!
Klik om te vergroten...
Thanks!
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vooral niet te druk om maken.
Hou gewoon je watergebruik bij en af en toe gewoon wat over je heen gooien.

En zorgen dat iemand anders wappert. Als je zelf wappert krijg je het juist warmer (ondanks dat het koeler voelt) ๐Ÿ˜‚
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
In ieder geval overdag geen stimulanten en/of empathogenen gebruiken als het zo warm is.
T
Tรคnzel to the coreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zonnebrand crรจme gebruiken en een hoofddeksel opโ€ฆ.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#5
De 'niet teveel drinken' zit er diep in met MDMA maar als het zรณ warm is kun je tijdens het dansen toch makkelijker te weinig binnenkrijgen dan te veel. Vooral als jouw dosis binnen de perken blijft.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geneesmiddel zei:
De 'niet teveel drinken' zit er diep in met MDMA maar als het zรณ warm is kun je tijdens het dansen toch makkelijker te weinig binnenkrijgen dan te veel. Vooral als jouw dosis binnen de perken blijft.
Klik om te vergroten...
Eens.. je leest overal de 1-2 glazen per uur, maar als je staat te dansen in de zon kan je prima meer drinken. Ik zou al meer drinken dan dat zonder MDMA als ik in de zon aan het dansen zou zijn.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#7
HierEnDaarEenFuifje zei:
Eens.. je leest overal de 1-2 glazen per uur, maar als je staat te dansen in de zon kan je prima meer drinken. Ik zou al meer drinken dan dat zonder MDMA als ik in de zon aan het dansen zou zijn.
Klik om te vergroten...
Indeed! En als ik echt moet plassen kan ik dat ook gewoon als ik de dosis MDMA normaal houd.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
ketamineismijnbenzine zei:
Hi,

Een extra tip is om ook geen alcohol de dag(en) ervoor te drinken, dit zorgt natuurlijk voor meer uitdroging en brengt kans op oververhitting.
Wat je zelf ook zegt over wat extra drinken, extra pauze (schaduw, airco opzoeken) en extra zout van tevoren eten.
Rustig met een waaier wapperen in je gezicht of op je lichaam is voor even ook altijd lekker.

Als je een pauze neemt misschien een ijsje eten zorgt voor verkoeling, maar is ook lekker en dorstlessend!:laughing:

Verder kan je er niet veel aan doen voor wat ik weet, Ik wens je veel plezier op Loveland!!
Klik om te vergroten...
IJsjes zijn per definitie niet dorstlessend door de grote hoeveelheid suiker.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bij Dominator vond ik het veel warmer dan de aangegeven temperatuur (24 graden), voelde in de zon eerder als 30-32 graden. Gewoon minimaal 1 flesje water per uur, voldoende rust tussen de sets, af en toe schaduw opzoeken, en je vooral niet te druk maken. Niets aan de hand!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geneesmiddel zei:
De 'niet teveel drinken' zit er diep in met MDMA maar als het zรณ warm is kun je tijdens het dansen toch makkelijker te weinig binnenkrijgen dan te veel. Vooral als jouw dosis binnen de perken blijft.
Klik om te vergroten...
Je kan beter afkoelen door het water over je heen te gooien :wink:
Vooral van die plantenspuiten zijn top want die vernevelen het water over je heen waardoor het gemakkelijk verdampt en dus snel verkoeling geven.
Maar uitdrogen is bij warmte ook een ding inderdaad. Juist daarom liever niet overdag aan de stimulanten of empathogenen als het zo warm is.
D
De Laatste RohikaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Of gwn schijt hebben en rammen tot je out gaat :smilingimp:
Nee ff alle gekheid op een stokkie, wat ik vaak doe is beetje aan de zijkanten van de stage gaan staan.
De ergste warmte komt namelijk van de lichaamswarmte die geproduceerd wordt door jou en de mensen om je heen.
Als je een plekje zoekt met wat meer ruimte en beetje wind is het veel beter te doen.

Bijkomend voordeel: genoeg ruimte om te hakken als een beest, of dansen, of wat je ook aan het doen bent.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat teveel water drinken tijdens mdma (of ander) gebruik is volgens mij echt een beetje een mythe. Ik doe aan wielrennen en daar wordt altijd gezegd als je een matige inspanning (2 uur fietsen met flink zweten) doet, je anderhalf uur van tevoren 1,5 - 2 liter water moet drinken, dan een half uur van tevoren nog een halve liter en vervolgens tijdens het fietsen nog een bidon (=500ml) per half uur.

volgens mij is die inspanning best te vergelijken met intensief dansen etc op een festival in de hitte en kun je dus maar beter flink wat vocht innemen.

drugs = topsport tenslotte ๐Ÿ˜œ
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het enige probleem is dat je met MDMA vaak niet kunt plassen en dus heel veel vocht vasthoudt. Daarom wordt afgeraden teveel te drinken.

Staat hier duidelijk uitgelegd: https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/waarom-is-watervergiftiging-een-risico-bij-xtc/

Pro-tip: isotone bruistabletten oplossen in je water. Hiermee kun je het zout dat je verliest door te zweten heel goed aanvullen.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maar je zweet wel veel, zeker op een festival in de hitte. En op de fiets plas ik ook nooit. Maar je hebt gelijk, het niet kunnen plassen kan een probleem zijn.

Mijn punt is dat een liter water per uur helemaal niet zo gek veel is in deze omstandigheden en dat ik denk dat de kans op uitdrogen/hitteshock groter is dan uitdroging
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat is zeker waar. Hoewel ik zelf eerder een halve liter per uur zou aanhouden in combinatie met andere soorten van verkoeling, zoals af en toe schaduw opzoeken of jezelf nat maken met een nat t-shirt, handdoek of waterpistooltje.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Klopt. In de praktijk op de fiets lukt 1l/u ook niet, tenzij je prof bent die de bidons krijgt aangereikt. ๐Ÿšดโ€โ™‚๏ธ๐Ÿšดโ€โ™‚๏ธ

(en sowieso fan van wet t-shirts)
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#17
In deze omstandigheden was een halve liter water per uur echt niet genoeg. Bij het plassen was duidelijk dat ik toch wel erg aan het uitdrogen was (kleur) en ben toen meer gaan drinken. Het was ook echt bizar heet en iedereen was ronduit aan het zweten. Er werd vaak even rustig teruggetrokken naar chillplekken en je zag mensen soms op de hurken gaan zitten. Ik dronk elke uur een heel flesje in 1x bij het waterpunt en nam er eentje mee. Een liter per uur dus. Ik koelde af door water in mijn nek en op mijn polsen. Verder liep iedereen eigenlijk constant met ijsjes. Nog meer dan normaal gesproken.

Al met al een topavond gehad, maar de hitte dempte wel een beetje het 'kunnen laten gaan'. Waren toch wel constant bezig met de hitte en je let ook beetje op de mensen om je heen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lezen en leren zei:
Maar je zweet wel veel, zeker op een festival in de hitte. En op de fiets plas ik ook nooit. Maar je hebt gelijk, het niet kunnen plassen kan een probleem zijn.

Mijn punt is dat een liter water per uur helemaal niet zo gek veel is in deze omstandigheden en dat ik denk dat de kans op uitdrogen/hitteshock groter is dan uitdroging
Klik om te vergroten...
Probleem is dat vanwege de MDMA je lichaam niet meer goed signalen kan ontvangen en doorgeven om de lichaamswarmte en vochthuishouding op peil te houden. Daardoor is er een verhoogde kans op lichamelijke klachten, zeker wanneer de omstandigheden extreem zijn, zoals bij een hoge omgevingtemperatuur. Uit onderzoek met ratten blijkt bovendien dat de neurotoxiciteit van MDMA mogelijk toeneemt bij een hogere omgevingstemperatuur.

Daarom is het verstandiger om vooral verkoeling te zoeken in je omgeving in plaats van vocht blijven aanvoeren door te drinken en dan hopen dat je lichaam de temperatuur voldoende regelt door te zweten.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja, maar niet/te weinig drinken is zeker ook niet goed. Dus advies hierboven (zowe koelen als vocht aanvullen) is denk ik goed.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoe gaan jullie daarmee om?

komend weekend naar Loveland met 32-33 graden. Kwestie van extra drinken (maar niet teveel) en extra pauze in de schaduw of zijn er nog meer dingen?

zat zelf te denken aan wat extra zouts te eten ervoor en erna ivm vocht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."