#1
Probleem is dat vanwege de MDMA je lichaam niet meer goed signalen kan ontvangen en doorgeven om de lichaamswarmte en vochthuishouding op peil te houden. Daardoor is er een verhoogde kans op lichamelijke klachten, zeker wanneer de omstandigheden extreem zijn, zoals bij een hoge omgevingtemperatuur. Uit onderzoek met ratten blijkt bovendien dat de neurotoxiciteit van MDMA mogelijk toeneemt bij een hogere omgevingstemperatuur.Maar je zweet wel veel, zeker op een festival in de hitte. En op de fiets plas ik ook nooit. Maar je hebt gelijk, het niet kunnen plassen kan een probleem zijn.
Mijn punt is dat een liter water per uur helemaal niet zo gek veel is in deze omstandigheden en dat ik denk dat de kans op uitdrogen/hitteshock groter is dan uitdroging
Daarom is het verstandiger om vooral verkoeling te zoeken in je omgeving in plaats van vocht blijven aanvoeren door te drinken en dan hopen dat je lichaam de temperatuur voldoende regelt door te zweten.