Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHitte op een festival

Hitte op een festival

21 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lezen en leren zei:
Maar je zweet wel veel, zeker op een festival in de hitte. En op de fiets plas ik ook nooit. Maar je hebt gelijk, het niet kunnen plassen kan een probleem zijn.

Mijn punt is dat een liter water per uur helemaal niet zo gek veel is in deze omstandigheden en dat ik denk dat de kans op uitdrogen/hitteshock groter is dan uitdroging
Klik om te vergroten...
Probleem is dat vanwege de MDMA je lichaam niet meer goed signalen kan ontvangen en doorgeven om de lichaamswarmte en vochthuishouding op peil te houden. Daardoor is er een verhoogde kans op lichamelijke klachten, zeker wanneer de omstandigheden extreem zijn, zoals bij een hoge omgevingtemperatuur. Uit onderzoek met ratten blijkt bovendien dat de neurotoxiciteit van MDMA mogelijk toeneemt bij een hogere omgevingstemperatuur.

Daarom is het verstandiger om vooral verkoeling te zoeken in je omgeving in plaats van vocht blijven aanvoeren door te drinken en dan hopen dat je lichaam de temperatuur voldoende regelt door te zweten.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, maar niet/te weinig drinken is zeker ook niet goed. Dus advies hierboven (zowe koelen als vocht aanvullen) is denk ik goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."