Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippen van Zolpidem

Trippen van Zolpidem

49 antwoorden
45 weergaven
18-5-2026
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lijkt me wel vet om een beer en een eekhoorn die even groot zijn te zien :)

Maar blijkbaar kun je dus flink trippen van zolpidem...
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo iedereen,

Ik lees steeds meer en vaker verhalen van mensen die "zwaar hallucineren" van zolpidem. Nou ben ik zelf na een hele rits benzo's overal vanaf gehaald, en het enige wat ik nog krijg is, je raad het al, zolpidem !

Nou vraag ik me werkelijk af onder welkeomstandigheden mensen gaan hallucineren hiervan. Ik bestempel het tegenover andere slaapmiddelen en benzo's die ik heb gehad namelijk als "kinderspeelgoed". Het is van oorsprong sowisog een benzo. en heeft geen anxilotische eigenschappen, en nog een aantal andere wonderlijke werkingen van benzo's blijven uit bij zolpidem. Het is een kortwerkend slaapmiddel, en dat is ook precies wat het doet bij mij. Inslapen word er niet écht makkelijker mee heb ik het idee, en ik vermijd ze zelf nog veel liever omdat ik er GRUWELIJK van uit me bek ga stinken. Komt echt 100% zeker van die dingen. Heb dat trouwens ook wel vaker gehoord, maargoed.

Mijn vragen dus:
- Wat hebben jullier "erbij" gebruikt als jullie hallucineren van zolpidem ?
- wat voor soort hallucinaties moet ik me voorstellen ? vergelijkbaar met iets, of gewoon weer heel wat anders.
- Zijn het echt visuele hallucinaties, of vooral in je denkweize ? (heb wel eens bij heel veel haldol dergelijke hallucinaties gehad)

Ik ben erg benieuwd :) aangezien ik er flink wat van hier heb liggen sta ik ook wel open voor een experimentje, ook al ga ik er van uit me bek stinken :grin:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#3
mijn moeder tript gigantisch op zolpidem alleen zelf heeft ze dat nooit zo door ...

het kan natuurlijk zijn omdat ze ook een flink slokje lust en ook andere (maag) medicatie en soms bloeddruk medicatie tot zich neemt ... maar haar 'slaapwandel' episodes zijn soms nogal bizar te noemen ... en met zolpidem is dat het ergste ... ik dacht vroeger dus altijd dat ze zoop bij haar slaapmiddel, maar mn eigen ervaringen de laatste tijd hebben me anders erover laten denken.

het vage is namelijk, dat nu ikzelf wat ouder word ( yepz na je dertigste takel je steeds sneller af) ik dus ook steeds gevoeliger wordt voor dergelijke dingen .... vroeger werd ik lekker stoned van zolpidem, nu durf ik het nie eens te nemen, omdat ik soms al slaapwandel na 6 biertjes ( 10% ) dus laat staan na het nemen van slaap of kalmeringsmiddelen ( laatste keer valium nemen, met niets anders erbij zorgde dus al voor een helse nacht voor mn vrouw .. ikzelf wist van niets behalve dat ik erg moe was sochtends ... 10 mg ... waar ik vroeger valium per strip slikte :confused:

vroeger had ik zoiets dus echt alleen als ik echt veel valium nam en onwijs veel zoop en dan heel soms kon het wel eens gebeuren dat ik snachts wat lawaaiig was ofzo en daar later echt totaal niets meer van wist ...

dus ik weet niet alleen heel zeker dat zolpidem als tripmiddel kan werken, ik denk eigenlijk ook dat dat effect naarmate je ouder wordt(of misschien naarmate je het vaker hebt gebruikt), erger kan worden en ik denk eigenlijk zelfs ook dat er een erfelijke factor in zit ... ( niet in zolpidem natuurlijk, maar wel in de menselijke gevoeligheid ervoor )

:wave:
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zolpietje zei:
Graag wil ik mijn ervaring hier delen.
Al 18 jaar neem ik zolpidem.
In het begin zeer onschuldig... 1 tabletje in mijn bed en slapen.
Naarmate de jaren vorderden, nam ik zolpidem niet meer om te gaan slapen, eerder om me overeind te houden!

Ik lees dat velen hier (waaronder ook ik) vaak geconfronteerd worden/werden met black-outs van hier tot in Tokio... Inderdaad.
Ook ik spring makkelijk mijn wagen in en heb de tijd van mijn leven onder invloed van zolpidem!
MAAR... als ik thuis kom begint het... Dan word ik geconfronteerd met de best wel gevaarlijke dingen die ik heb uitgehaald en daar weet ik gewoon niks meer van, dat is en blijft beangstigend!
O.a mijn wagen geblutst en niet weten hoe dat komt, meerdere keren paaltjes geraakt en op dat moment vind je dat absoluut niet erg want je leeft in een roes...
Aan mijn wagen kom ik nog amper, het is idd onverantwoord de baan op te gaan!
Ik zal me eerder laten rijden want (en ik ga in op één van bovenstaande berichten) met 3 zolpidems kan je makkelijk uitgaan, maar vermijd alcohol :beer:

Kijk, het is nu 10.39u in de ochtend, ik heb reeds 4 zolpidems geslikt.
Eens hij is uitgewerkt, begin ik te beven. :cry:
Dus op naar de volgende. Al realiseer ik me dat ik mijn lichaam vreselijke dingen aandoe!

Een ander effect op mij is dat ik inderdaad héél sociaal word. Ik begin te sms'en, bellen, idd ook dingen online bestellen, mails te sturen (niet altijd weet ik daarna nog naar wie en wat ik schreef), maar ik word van zolpidem (zo lijkt het wel) helderder, nuchterder, de grootste poëet, dat neem je niet voor mogelijk.
Ik heb al gedichten geschreven waarvan ik achteraf dacht... "Is dàt van mij??"

Ik vraag me af of mensen ook deze ervaringen hebben...
Uitgaan met zolpidem kan perfect (maar blijft gevaarlijk)...
Ik val er niet van in slaap, integendeel.
Maar ik heb nog nooit 1 enkele keer gehallucineerd en ik ben niet dik of groot, eerder wat mager...
Zolpidem neemt remmen en angsten weg, waardoor je je beter gaat voelen.
Beetje hetzelfde effect als alcohol. Al zou ik ze niet meer combineren, daar komen ongelukken van! :(
Klik om te vergroten...

Zolpidem is toch een soort benzo? Slik je deze al 18 jaar dan heeft het toch geen effect meer. Dat je je er door beter voelt komt waarschijnlijk (ik weet het niet zeker) dat het familie is van de benzodiazepinen. Wel raar dat je al begint te trillen zodra het uitwerkt ken het medicijn niet echt paar keer genomen om beter te slapen.
l
lsdliciousLid
01-01-2024, 00:00
#5
pak al zo'n 3jaar zolpidem heb nog nooit getript ervan of dingen gedaan die ik niet meer weet, toch niet dat ik weet :grin: kga gewoon in bed kijk naar films of afleveringen van series ( doe ik wegens fluiten geluid in mijn oor doordat ik als ik uitga altijd bijna op de boxen ga staan , nu moet ik het dus bekopen) en val meestal gewoon in slaap ookal pak ik er meerdere des te eerder ik in slaap val ookal zit ik voor pc enz. het wordt natuurlijk wel wat vager maar om vaag te worden weet ik wel andere dingen :sunglasses:

miena zei:
:P :P :P IK wil ook zo hgraag! Ik slaap al echt noot, maar de huisarts geeft me niet eens een normaal slaaptabletje.
Hoe kan het dat jullie dat allemaal hebben> OIok diazepam en zo. En vooral die zolpidem. Die zou ik zooooooooooo graag willen.
Zal bij mij wel goed lukken, want ik slaap al op 1 tabletje oxazepam (ooit meegenomen uit ziekenhuis)
Klik om te vergroten...

zolpidem schrijven artsen ( in belgie) heel makkelijk voor omdat het een benzodiapine- achtige is of met andere woorden geen benzo is. gelukkig schrijft mijn arts ook makkelijk diazepam en alprazolam voor, ik stik bijna in die dingen ben er 1 keer naar gaan vragen bij men arts nu schrijft ze me om de week die dinge voor. ik gebruik ze amper maar voel wel altijd de drang om ze te gaan halen bij de apotheek met als gevolg dat ik nu met zo'n 100alprazolam en 150 diazepam pillen en nog zo'n 20 voorschriften in mijn la liggen :grin: maar ff trug ot zolpidem als je het niet gebruikt om te slapen vind ik het ook niet de moeite om gaan te halen.

grtzz
p
pwooppwoopLid
01-01-2024, 00:00
#6
je kan er heel raar van doen, en als ik de verhalen over mezelf moet geloven (ik weet echt geen f*ck meer de volgende dag), trip je er inderdaad zwaar van, ik drink er ook wel altijd op
her er ooit 30 mg van ingenomen(iets meer dan normaal omdat er nog andere dingen in men lichaam zaten die de slaap tegenhielden) , dan gaan slapen dacht ik, maar ben een uur of 6 later terug wakker geworden, in men bed, maar ditmaal met kleren aan, geen idee hoe die kleren aan zijn gekomen, dan ging ik naar buiten voor te roken, en daar stonden ineens 3 volle bakken jupiler, tot vandaag weet ik nog altijd niet hoe die hier zijn gekomen of waar ik ze heb gehaald

Een ander effect op mij is dat ik inderdaad héél sociaal word. Ik begin te sms'en, bellen, idd ook dingen online bestellen, mails te sturen (niet altijd weet ik daarna nog naar wie en wat ik schreef), maar ik word van zolpidem (zo lijkt het wel) helderder, nuchterder, de grootste poëet, dat neem je niet voor mogelijk.
Ik heb al gedichten geschreven waarvan ik achteraf dacht... "Is dàt van mij??"
Klik om te vergroten...

ik zou het zelf kunnen geschreven hebben :tearsofjoy:
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zolpidem krijg puur om beter in te slapen, is kortwerkend, je hebt ook die benzo's, waar je na 16u inname nog steeds ne zombie één. 10j geleden vr de eerste x zolpidem genomen via vriendin waark bleef slapen. Da werkte nog echt top, snelle inslaap en toch een 7u heel vast geslapen. Nu heb ik steeds standaard zolpidem in huis en neen het in combinatie als slaappil, dus innemen en binnen halfuur in bed, het is fijn gevoel, pieker minder en dat slaapje met zo'n pil is dan toch kwalitatief goed tov niets nemen. Soms neem ik ook zolpidem puur recreatief, wanneer in bed belanden is minder v belang. Is toch best lekker wakker blijven op zolpidem (10mg-20mg). Begint dubbel te zien, dansen en uwe motoriek zijn elastisch en zwaar tegelijk. Het gans huis door strompelen is een vast ritueel. Je ziet visueel ook dingen in 3d, wandtapijten golven en komen tot op u af. Kun je van dit alles genieten en daarna kun je gewoon in je bedje kruipen zonder veel (lees geen)gedoe en neveneffecten. Na dit alles, moet ik er toch enkele dagen tussen laten voor de volgende inname, anders is het effect weg als sneeuw vr de zon. Dus vind wel lekker spul met minimale bijwerkingen.
C
CodainLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hiero nog een verslaafde gebruiker van Zolpidem :grin:
Ik heb het gekregen voor slaapeloosheid, waar het zeer goed voor werkt, zonder bijwerkingen.
De eerste keer dat ik het nam, werd ik heel sociaal en kon ik over mijn diepste gevoelens praten zonder enig probleem. Daar ligt enigzins het gevaar ervan, want voor je weet neem je er teveel en neem je de auto.
Zo ben ik eens wakker gekomen in mijn auto, niet wetende waar ik kwam, wat ik daar deed enz.
Toen ik het lege stripje zolpidem zag, wist ik genoeg.
Dus: gebruiken met mate, dan ga je er veel plezier aan beleven.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb onlangs ook liggen trippen van een flinke dosis zolpidem..

Volgens mij is het wel gevaarlijk spul hoor, ik herinner mij de ervaring zéér vaag, en alle pilletjes zijn om onbekende redenen verdwenen, dus ik veronderstel dat ik ze geslikt heb..
Vind ik zelf maar freaky eerlijk gezegd :openmouth:

Raar, want ze schrijven het zowat aan iedereen voor die wat moeite heeft met inslapen..
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@ Codain

Je werd er sociaal van zeg je?
Is het dan niet moeilijk normaal te doen onder invloed van zolpidem voor jou?

Ik zie me in elk geval niet lekker op café gaan dan :grin:
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hehe, mijn ervaring met zolpidem was dan ook niet echt aangenaam te noemen.
Had natuurlijk wel 6 biertjes op (heel dom eigenlijk om dan nog slaappillen te pakken, maar was benieuwd naar het effect :P), daarna 2 of 3 genomen. Toen ik wakker werd was heel het pakje opgesnabbelt. Al mijn spullen lagen ook op een rare plek enzo. Kwist totaaal niet meer wat ik gedaan had die avond. Dus op café zou ik het nooit gebruiken. Maar zoals je zegt mss ooit wel nog eens voor een filmpje :grin:
W
WBTLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heej

Ik heb het ook eens meegemaakt al was het niet echt de bedoeling.
Ik had die dag hard geleerd (examens), had stress en weinig (bijna niets) gegeten. AL een tijd slecht geslapen en 1,5 pilletje genomen. Ik dacht niet dat het snel ging werken en zat nog even gewoon te lezen en alles was wazig en begon te bewegen. Ik was half wakker, half aan het dromen. De papieren (die uiteraard gwn op de tafel lagen) begonnen in het rond te vliegen en probeerde ze trug te pakken. Ik keek onder de tafel, want die was aan het bewegen en een beer en een eekhoorn (beide 1m lang) waren de tafel aan het verschuiven (zeer logisch allemaal). Toen kwam mn tante binnen en hoewel ik haar zag en haar hoorde bleven de papieren vliegen en de beer en eekhoorn zaten er ook... Realiteit en fantazie werden helemaal gemixed.
n
nouscheziganLid
01-01-2024, 00:00
#13
trippen kan ik zelf gedeeltelijk bevestigen, en anderen die er bij waren kunnen het helemaal bevestigen. (met andere woorden, je maakt vanalles mee maar mist er daarna veel van).

kreeg het voorgeschreven in een "noodsituatie", preciese dosering weet ik niet meer, ik gok op 15mg (1.5 tabletje)

dokter benadrukte ongeveer 100.000 keer dat ik het alleen mocht innemen als ik in bed lag klaar om te slapen.

paar keer niet gedaan en dan begint het gedonder direct. een keer op de bank ingenomen, glas leeg gedronken (geen alcohol) en ongeveer 5 minuten later de trap op naar boven. nooit boven aangekomen want blijkbaar ging halverwege het licht uit en werd pas in het ziekenhuis weer wakker, met een hersenschudding en wat gebroken botjes.

pogingen om wakker te blijven met het spul op resulteerde steeds in hele vreemde/gevaarlijke dingen. een relaxed gevoel maar een "dood" lichaam...kon niks meer bewegen, voelde wel dat ik mn spieren probeerde aan te spannen, maar er gebeurde niks. knipperen ging nog net. mn vriendin vertelde later dat ze dacht dat ik in coma lag of zo iets...ogen open, reageerde nergens op, bewoog niet. kan me ook niet herinneren dat ik haar op dat moment heb gezien terwijl ze vanalles heeft geprobeerd om te kijken of ik er nog was omdat mn ademhaling en hartslag steeds langzamer werden. (ik tripte, zij flipte).

2 of 3 tabletjes was voor mij net als doodgaan mischien zal aanvoelen. geluk dat er iemand bij was die me op mn rug/zij heeft gedraaid uit voorzorg, lag op mn buik, anders was ik die keer zeker gestikt in mn kussen. enige wat ik me kan herinneren van die keer is dat ik "droomde" dat ik niet meer hoefde te ademen om een of andere gekke reden...

ik zou dus voorzichtig zijn met zolpidem/stilnoct/stilnox, en als het even kan iets anders nemen als je niet van plan bent meteen te gaan slapen en zolpidem/stilnoct/stilnox niet perse nodig hebt.

(verhalen over nog uitgaan met 3 tabletjes op lijken me sterk overdreven, dat zou 30mg zijn en dan doe je met echte zolpidem héél weinig meer...)
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ok, dit alles van een benzo? :openmouth:. Dit is dus spul wat ik nooit ga aanraken.. Doodeng.
s
snotbollekeLid
01-01-2024, 00:00
#15
amaaj straf verhaal, ik krijg nu gene zolpidem meer voorgeschreven maar heb het wel vrij veel keer gepakt, ik had lichte insomnia en de eerste avond lag ik in mijn bed en ik zal al dat er iets niet klopt, muren begonnen te ademen, elke keer dat ik het gebruikte werden de hallucinaties sterker.
Ik zag talloze geesten rond mijn bed vliegen, ik probeerde met ze te praten maar ze antwoorden nooit, soms zag ik egt enge weerwolven maar dit voelde niet eng aan ofzo.
Mijn dak vloog eens weg, mijn bed begon te vliegen, als ik aan mijn pc zat begon heel mijn kamer te bewegen en het was precies een rollercoaster. Het voelde zo echt dat ik de trillingen van een rollercoaster in mijn voeten voelde. MAar ik vond dit allemaal heel leuk enzo, nooit egt KO gegaan maar had wel wat geheugenverlies. na een tijd namen de hallucinaties af en pakte ik er soms 2 of legde ze onder mijn tong, trug heel sterke hallucinaties.
Maar de verhalen van 3 zolpidems en nog uitgaan lijken mij ook wel vrij onwaarschijnelijk omdat als ik er 3 binnenhad bij het minste omviel, totaal geen evenwicht meer en dan moest ik kotsen. maar bij grote kerels zou het heel misschien kunnen, maar het zou toch heel dom en onverantwoord zijn want je doet egt rare dingen op die pilletjes....

Maar ik vind ze wel leuk :grin: De amnesia is wel kut, was mijn pilletjes eens 2 maand kwijt omdat ik ze ahd verstopt tijdens het 'trippen' had ze overal gezocht en dacht zelfs dat ik ze allemaal had opgegeten :grin: Maar ja er klopt iets niet aan deze pilletjes :grin: vroeg of laat gaan ze die handel verbieden vrees ik :(
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#16
Angramar Temenos zei:
Ok, dit alles van een benzo? :openmouth:. Dit is dus spul wat ik nooit ga aanraken.. Doodeng.
Klik om te vergroten...

Is geen benzo
s
snotbollekeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Spor zei:
Angramar Temenos zei:
Ok, dit alles van een benzo? :openmouth:. Dit is dus spul wat ik nooit ga aanraken.. Doodeng.
Klik om te vergroten...

Is geen benzo
Klik om te vergroten...


inderdaad, het is geen benzo, daarom dat het (theoretisch) niet zo verslavend is als de benzo's...
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#18
dat vind ik ze in praktijk ook niet. Behalve goed slapen krijg ik er niet echt een rush of vreemd gevoel van, + dat ik er van uit mijn mond ga stinken. Neem ze echt zo min mogelijk
e
engeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey,
Ik wou even vragen of je misschien weet of er iets is in dezelfde werking van zolpidem maar dan in vloeibare vorm?
Groetjes
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#20
denk dat vloeibare diazepam het meest in de richting komt, maar ook niet echt eigenlijk

waarom ??

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."