Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"rommel zoals meth... en verder eigenlijk alles wel waar mensen agressief van worden (met natuurlijk als voetnoot dat de agressiviteit in sommige gevallen al in verhoogde mate in de persoonlijkheid verborgen zit er er door die bepaalde drug alleen maar versterkt uit komt)"
"ik die helemaal niks lust qua alcohol: beste: corona of meckatzer vieste: wodka"
"@ Addick: hoop dat alles zo ver mogelijk goed komt en je maatje er met alles weer een beetje bovenop komt en de hulp krijgt en wil aannemen die hij nodig heeft. @ de rest: bij sommige van de reacties sta ik echt met mn oren te klapperen, dat iemand zulke lompe, ondoordachte en infantiele dingen kan zeggen. dit zijn geen dingen om lollig over te doen en reacties dat zo iemand maar dood moet gaan of lollige opmerkingen over welke recepten wel of niet effectiever zijn zijn echt misselijk makend. is duidelijk dat degenen die die opmerkingen maken nog geen enkele levenservaring of inlevingsvermogen hebben in dit soort situaties. mischien helpt het jullie als jullie je even proberen voor te stellen dat het jullie maatje/broertje/zusje is die daar een einde aan zijn/haar leven heeft geprobeerd te maken, wel of niet succesvol is dan om het even. waarschijnlijk zal het inzicht pas komen als een bekende van jullie zich probeert kapot te maken."
"heel simpel: als je het er niet mee eens bent heb je 2 opties: optie 1: met je oude paspoort op tijd verhuizen naar een ander land waar ze geen vingerafdrukken nodig hebben. optie 2: gewoon in nederland blijven. ik heb in het buitenland niks te zoeken, je mag toch (bijna) nergens meer dan dat je in nederland mag en de "landen" waar dat wel mag hebben meer nadelen dan voordelen. dus die vingerafdruk kwestie is voor mij al niet van toepassing, heb geen paspoort nodig. enne je kunt natuurlijk ook net die 2 vingers verbranden die ze op je paspoort nodig hebben...dan staan er 2 egaal zwarte ronde vlekken op en moeten ze het maar uitzoeken wat ze er mee willen."
"zul je in NL bij de tandarts niet meemaken. kind zal best wat angstmomentjes gehad hebben in die trip... een paar maanden geleden was er op tv een uitzending van een of ander ziekenhuis programma, ingang oost geloof ik. daar werd een kind in een ambulance vervoerd die ook iets heftigs toegediend had gekregen ter verdoving. kind loeihard aan het zingen, erg grappig afgezien van een paar flip momenten. heb gezocht maar kan het helaas niet terug vinden."
"de beste wraak is je compleet van die persoon afsluiten en gewoon verder je eigen leven leven met de gedachte dat je die persoon kan vergeten en helemaal niet meer nodig hebt. voordat je die persoon kende kon je ook zonder en dacht je geen seconde aan die persoon dus moet kunnen. (kost je een hoop energie en wilskracht maar heb je uiteindelijk het meeste aan denk ik) alle andere acties bevestigen alleen maar dat je die persoon niet kan loslaten en daarmee is die persoon je dus altijd een stap voor en zal je wraak altijd negatief uitwerken tegenover jezelf"
"Tekno: kan zijn dat enkele mensen uit ervaring met die reacties kwamen, als je ervaring hebt met een partner die coke gebruikt, dat verborgen wil houden, en met zn gebruik zo ver is dat liegen en jatten van je eigen gezin er bij komt kijken dan is de eerste reactie van die mensen "dumpen". wat voor iemand die die situatie niet heeft meegemaakt mischien moeilijk te begrijpen is. aan de andere kant snap ik jouw reactie, omdat het nogal vreemd over kan komen dat mensen hier zeggen dat je een coke gebruikende partner moet dumpen. temeer omdat hier in principe iedere poster zelf drugs gebruikt. @ de post starter: wat je met het resultaat doet is aan jou. je moet zelf een afweging maken of de situatie bij jou thuis ok is, of je er wat aan moet/wil veranderen en of je er wat aan kan veranderen."
"coca cola (caffeine dus)"
"zigeunerkind van paultje poets. niet zozeer om de qualiteit van het nummer maar om de persoon die ik er mee verbind."
"kan iedereen overkomen, beginners vaker dan ervaren blowers. -niet te veel wiet in 1 joint. veel mensen vinden het nodig/stoer om hun joint compleet groen te laten zien van de wiet, want hoe meer er in zit hoe stoerder je bent. FAIL... begin met weinig en verkruimel het echt goed. te veel geeft een klap (te snel te stoned) dus mocht je na die eerste joint met weinig nog niet stoned genoeg zijn dan kun je er later altijd nog eentje draaien. (beter 1 te weinig dan 1 teveel) - juiste tabak. als je geen shag roker of sowieso geen roker bent van huis uit, dan is het beter om je joint met sigaretten te draaien. shag in een joint komt voor beginnende rokers vaak te hard aan. - zoetigheid zorg dat je wat zoetigheid hebt, suiker kan de boel vaak redden als je het gevoel hebt dat je weer over je nek zult gaan. cola, chocola, dat soort dingen. -frisse lucht ga als beginner niet meteen in een shop zitten maar rook em gewoon ergens buiten als het kan. in een shop hoef je als beginner vaak niet eens zelf een joint te roken om stoned te worden. -alcohol als je van een joint al snel over je nek gaat, drink er dan vooral geen alcohol bij, dat werkt de problemen alleen maar in de hand. ik ging toen ik begon ook steeds over mn nek, daar kon je de klok op gelijk zetten. als ik er nu aan terug denk lag het gewoon aan bovenstaande dingen. ik voel nu gewoon aan wanneer ik genoeg heb van een joint, hoeveel (betergezegd hoe weinig) ik er in moet doen, en dat ik meer heb aan 2 lichte joints dan aan 1 zware. "psychologisch" gedeelte is er natuurlijk ook. als je slechte ervaringen hebt met blowen dan spelen die gegarandeerd parten zodra je weer een joint opsteekt. als dat het grote probleem is na de dingen hierboven dan moet je daar zelf wat mee oefenen. jezelf niet rot gaan voelen als het weer een keertje misgaat helpt ook wel eens"