Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPil en MDMA slaan niet aan bij maat

Pil en MDMA slaan niet aan bij maat

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
E
ExteCLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste forumlezers,

Afgelopen weekend technofeest Nachtcollege gehad. Ik en mijn maten hadden allemaal 2 pillen bij ons. Bij iedereen sloeg hij lekker aan en was het een fantastische avond. Echter, bij 1 iemand 'T' was dit niet het geval. Na 3 kwartjes en 1 likje mdma voelde hij nog steeds niks tot weinig, waardoor hij op de helft van de avond al naar huis ging omdat hij baalde.

'T' is een stuk kleiner en lichter dan ik. Daarbij komt dat hij meer moeite heeft om alles over zich heen te laten komen en denk hij daar dan veel over na. Kan dit dan de reden zijn dat het totaal niet aanslaat? Je zou toch denken dat hij wel iets zou moeten voelen van de pillen, omdat dat bij de anderen wel zo was. De pillen waren niet getest.

Kan het bijvoorbeeld dat precies de pil die hij had veel minder in zat? (We hadden de pillen op hetzelfde moment bij dezelfde contact gehaald.)

Wat kan hij en kunnen wij als vrienden de volgende keer doen? Naast de pillen testen, hem steunen en zorgen voor leuke sfeer.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
ExteC zei:
Beste forumlezers,

Afgelopen weekend technofeest Nachtcollege gehad. Ik en mijn maten hadden allemaal 2 pillen bij ons. Bij iedereen sloeg hij lekker aan en was het een fantastische avond. Echter, bij 1 iemand 'T' was dit niet het geval. Na 3 kwartjes en 1 likje mdma voelde hij nog steeds niks tot weinig, waardoor hij op de helft van de avond al naar huis ging omdat hij baalde.

'T' is een stuk kleiner en lichter dan ik. Daarbij komt dat hij meer moeite heeft om alles over zich heen te laten komen en denk hij daar dan veel over na. Kan dit dan de reden zijn dat het totaal niet aanslaat? Je zou toch denken dat hij wel iets zou moeten voelen van de pillen, omdat dat bij de anderen wel zo was. De pillen waren niet getest.

Kan het bijvoorbeeld dat precies de pil die hij had veel minder in zat? (We hadden de pillen op hetzelfde moment bij dezelfde contact gehaald.)

Wat kan hij en kunnen wij als vrienden de volgende keer doen? Naast de pillen testen, hem steunen en zorgen voor leuke sfeer.
Klik om te vergroten...
Slikt T soms antidepressiva of andere medicijnen?

Ik vind de houding van "zonder drugs is het niet leuk" wel een erg gevaarlijke trouwens. Feesten kan prima nuchter.
k
kipzonderkopzoektkopLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat het lastig is om echt een antwoord te geven op je vraag als wij jullie gebruikspatroon niet weten. Hoe vaak heeft T XTC / MDMA genomen in het afgelopen jaar? Hoe hoog is de dosering per keer dat hij neemt?
E
ExteCLid
01-01-2024, 00:00
#4
kipzonderkopzoektkop zei:
Ik denk dat het lastig is om echt een antwoord te geven op je vraag als wij jullie gebruikspatroon niet weten. Hoe vaak heeft T XTC / MDMA genomen in het afgelopen jaar? Hoe hoog is de dosering per keer dat hij neemt?
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk, dit was de 1e keer in 2023. Laatste keer was 3 maanden geleden begin december. Dosering kan ik helaas niet zeggen, omdat we de pillen tot op heden niet testen. Dat lijkt me wel nuttige informatie voor de kwestie. Ik vroeg me af of mensen dit herkende/mee hebben gemaakt.

@dupont Nee hij slikt geen medicijnen. Vorig jaar zomer heeft hij 3x gebruikt met telkens 3 maanden ertussen + afgelopen december
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Soms zit er grote spreiding in de dosis van xtc-pillen. Dan is de ene pil veel sterker dan de andere, ook al hebben ze hetzelfde uiterlijk. Omdat pillen bij het testpunt vaak opnieuw getest worden, kunnen ze daar vaak wel zeggen hoe stabiel de dosis MDMA per soort pil is.

Wel is het zo dat xtc-pillen tegenwoordig vaak juist te veel MDMA bevatten. Dus wat dat betreft is de kans niet heel groot dat er geen MDMA in de xtc-pil van die maat van je zat.

Wat je in ieder geval niet moet doen is een dubbele (of driedubbele) dosis nemen op het moment dat je niks voelt. Dat kan levensgevaarlijk zijn. Soms bevat een pil een andere stof dan verwacht, en soms duurt het veel langer voordat die stof begint te werken. Er zijn bijvoorbeeld tripmiddelen die pas na 3 uur gaan werken en dan 20 uur blijven duren. Het is wel eens gebeurd dat mensen daarvan een dubbele dosis namen omdat ze nog niks voelden. Je kan je misschien wel voorstellen hoe kut het is.

Ik heb ook wel eens met een vriendin meegemaakt dat ze een capsule met MDMA had genomen, en dat ze 6 uur lang niks voelde. Ze wilde steeds bijpakken. Maar in die capsule zat zeker weten 120 milligram MDMA. Dus ik zei steeds tegen haar dat ze de MDMA al in haar lichaam zat dus dat ze niet meer kon nemen. Uiteindelijk klapte die dosis dus pas na 6 uur in.

Mijn theorie is dat soms een pil of capsule intact blijft in het maag-darmkanaal, bijvoorbeeld omdat de maag en darmen niet zo actief aan het kneden zijn (darmperistaltiek). Het zou ook kunnen gebeuren dat de MDMA in de pil zó langzaam wordt opgenomen dat je er haast niks van voelt.

Daarnaast is het de eerste keer vaak lastig om gelijk te herkennen wat je allemaal voelt of niet. Vaak leer je dat pas later na wat ervaringen beter te herkennen. Zeker als je veel aan het nadenken bent dan kan dat een belemmering zijn om te voelen. Dus ik kan me tot op zekere hoogte ook voorstellen dat hij de MDMA-space heeft weggerationaliseerd.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
MDMA valt niet altijd hetzelfde of wel eens anders bij iemand in een groep.

Heb al oneindig veel maal xtc genomen in grote groep en 70% van zo'n momenten was er wel eens iemand die het minder voelde of minder leuk vond.

Setting, mindset, maaginhoud,... voor iedereen en overal kan dat stofje anders vallen.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volle maag kan dit ook veroorzaken…
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#8
MDMA is nou echt een drug die wisselwerkt met de sfeer en omgeving, als
Neo-Shulginist zei:
Soms zit er grote spreiding in de dosis van xtc-pillen. Dan is de ene pil veel sterker dan de andere, ook al hebben ze hetzelfde uiterlijk. Omdat pillen bij het testpunt vaak opnieuw getest worden, kunnen ze daar vaak wel zeggen hoe stabiel de dosis MDMA per soort pil is.

Wel is het zo dat xtc-pillen tegenwoordig vaak juist te veel MDMA bevatten. Dus wat dat betreft is de kans niet heel groot dat er geen MDMA in de xtc-pil van die maat van je zat.

Wat je in ieder geval niet moet doen is een dubbele (of driedubbele) dosis nemen op het moment dat je niks voelt. Dat kan levensgevaarlijk zijn. Soms bevat een pil een andere stof dan verwacht, en soms duurt het veel langer voordat die stof begint te werken. Er zijn bijvoorbeeld tripmiddelen die pas na 3 uur gaan werken en dan 20 uur blijven duren. Het is wel eens gebeurd dat mensen daarvan een dubbele dosis namen omdat ze nog niks voelden. Je kan je misschien wel voorstellen hoe kut het is.

Ik heb ook wel eens met een vriendin meegemaakt dat ze een capsule met MDMA had genomen, en dat ze 6 uur lang niks voelde. Ze wilde steeds bijpakken. Maar in die capsule zat zeker weten 120 milligram MDMA. Dus ik zei steeds tegen haar dat ze de MDMA al in haar lichaam zat dus dat ze niet meer kon nemen. Uiteindelijk klapte die dosis dus pas na 6 uur in.

Mijn theorie is dat soms een pil of capsule intact blijft in het maag-darmkanaal, bijvoorbeeld omdat de maag en darmen niet zo actief aan het kneden zijn (darmperistaltiek). Het zou ook kunnen gebeuren dat de MDMA in de pil zó langzaam wordt opgenomen dat je er haast niks van voelt.

Daarnaast is het de eerste keer vaak lastig om gelijk te herkennen wat je allemaal voelt of niet. Vaak leer je dat pas later na wat ervaringen beter te herkennen. Zeker als je veel aan het nadenken bent dan kan dat een belemmering zijn om te voelen. Dus ik kan me tot op zekere hoogte ook voorstellen dat hij de MDMA-space heeft weggerationaliseerd.
Klik om te vergroten...

Tja, bij iemand die zo vast emotioneel vastzit, zou je bijna denken, dat mdma hem juist goed zou doen. Eens keertje iets wel voelen ipv denken te voelen. Je zou bijna de dosis willen verhogen.

Maar je uitleg van een wat mindere pil. Die later pas opgenomen werd, kan heel goed. En bij mdma zou ie thuis dan ook niet uit z'n bol gaan ofzo, maar zich vooral vaag voelen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
reDStone zei:
Tja, bij iemand die zo vast emotioneel vastzit, zou je bijna denken, dat mdma hem juist goed zou doen. Eens keertje iets wel voelen ipv denken te voelen. Je zou bijna de dosis willen verhogen.
Klik om te vergroten...
ehh.....
wtf dude das niet een goede manier van denken/handelen
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#10
robinjoo1 zei:
ehh.....
wtf dude das niet een goede manier van denken/handelen
Klik om te vergroten...
Ik zei "bijna", het was cynisch/sarcastisch bedoeld.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
gelukkig
M
MiguelloLid
01-01-2024, 00:00
#12
Te veel van te voren gegeten of te veel vlees gegeten aangezien je lichaam erg veel tijd en aandacht besteed om vlees te verteren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."