Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveelheid MDMA in XTC?

Hoeveelheid MDMA in XTC?

21 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
t
tor2510Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedemiddag allemaal,

Ik ben in verwarring. Als nieuweling in deze wereld (en dit forum :tongueout:) heb ik tot nu toe op drie feestjes XTC gebruikt. Alle drie de keren heb ik beige, zeer zacht gedrukte MyBrand doodshoofden gebruikt. Ik heb ze niet bij een service laten testen maar zeer veel vrienden hebben hier al veel ervaring mee dus op goed geluk gebruikt. Op het eerste feestje heb ik twee pillen gebruikt, daarna drie en op het laatste feestje drie en een halve. Overigens alle keren met twee maanden ertussenin. Iedere keer weer een geweldige ervaring.

Nu zijn de pillen die ik heb gebruikt bijna op en heb ik zelf andere pillen geregeld. De zilveren pillen zijn keihard gedrukt en hebben het logo van New York Yankees. Deze heb ik wel bij een testservice laten testen en ze zijn herkend in hun database. Het resultaat: er zit tussen de 57 en 152 mg MDMA in met een gemiddelde van 120 mg. Hier schrok ik van. Dit lijkt mij zeer weinig. De pillen waren volgens de dealer 200mg. Nu ben ik maar een beetje naïef dus ik snap gerust dat de meeste dealers overdrijven. Als ik aan vrienden en kennissen vraag hoeveel mg MDMA er in hun pillen zit dan hoor ik van vrijwel iedereen dat er tussen de 200 en 300 mg MDMA in zit. Zo denken mijn vrienden ook dat er in de MyBrand doodshoofden (zie hierboven) rond de 250 mg zit.

Nu vraag ik me af wat jullie hiervan denken. Zullen zeer veel mensen (met name jongeren) overschatten hoeveel mg MDMA er in de pillen zit? Zullen ze simpelweg de dealer geloven, die dus overdrijft?

Zoals ik zei, ik heb op het afgelopen feestje drie en een halve MyBrand pil gebruikt, wat dan gelijk zou staan aan ~875 mg MDMA. Misschien zeggen jullie al: dat kan niet, dan zou jij geen leuk feestje hebben gehad. Als er daadwerkelijk ~250 mg in de MyBrand XTC pillen zat en ik zou (als ik nog MyBrands had) er drie willen gebruiken op het volgende feest, dan staat dat (ongeveer) gelijk aan 6.25 NY Yankees pillen?!

Ik ben benieuwd naar jullie kijk hierop!

P.S.: Dit is vooral uit nieuwsgierigheid. Ik zal uiteraard op gevoel doseren met de nieuwe pillen.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hou het zelf meestal echt wel op 1.5 en soms 2mg per kilo lichaamsgewicht. Daarna word je toch alleen maar vaag.

Niet bij binnenkomst op een festival meteen je mik vol gooien maar wat later beginnen en je coming down accepteren aan het einde. 👌🏼
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
tor2510 zei:
Goedemiddag allemaal,

Ik ben in verwarring. Als nieuweling in deze wereld (en dit forum :tongueout:) heb ik tot nu toe op drie feestjes XTC gebruikt. Alle drie de keren heb ik beige, zeer zacht gedrukte MyBrand doodshoofden gebruikt. Ik heb ze niet bij een service laten testen maar zeer veel vrienden hebben hier al veel ervaring mee dus op goed geluk gebruikt. Op het eerste feestje heb ik twee pillen gebruikt, daarna drie en op het laatste feestje drie en een halve. Overigens alle keren met twee maanden ertussenin. Iedere keer weer een geweldige ervaring.

Nu zijn de pillen die ik heb gebruikt bijna op en heb ik zelf andere pillen geregeld. De zilveren pillen zijn keihard gedrukt en hebben het logo van New York Yankees. Deze heb ik wel bij een testservice laten testen en ze zijn herkend in hun database. Het resultaat: er zit tussen de 57 en 152 mg MDMA in met een gemiddelde van 120 mg. Hier schrok ik van. Dit lijkt mij zeer weinig. De pillen waren volgens de dealer 200mg. Nu ben ik maar een beetje naïef dus ik snap gerust dat de meeste dealers overdrijven. Als ik aan vrienden en kennissen vraag hoeveel mg MDMA er in hun pillen zit dan hoor ik van vrijwel iedereen dat er tussen de 200 en 300 mg MDMA in zit. Zo denken mijn vrienden ook dat er in de MyBrand doodshoofden (zie hierboven) rond de 250 mg zit.

Nu vraag ik me af wat jullie hiervan denken. Zullen zeer veel mensen (met name jongeren) overschatten hoeveel mg MDMA er in de pillen zit? Zullen ze simpelweg de dealer geloven, die dus overdrijft?

Zoals ik zei, ik heb op het afgelopen feestje drie en een halve MyBrand pil gebruikt, wat dan gelijk zou staan aan ~875 mg MDMA. Misschien zeggen jullie al: dat kan niet, dan zou jij geen leuk feestje hebben gehad. Als er daadwerkelijk ~250 mg in de MyBrand XTC pillen zat en ik zou (als ik nog MyBrands had) er drie willen gebruiken op het volgende feest, dan staat dat (ongeveer) gelijk aan 6.25 NY Yankees pillen?!

Ik ben benieuwd naar jullie kijk hierop!

P.S.: Dit is vooral uit nieuwsgierigheid. Ik zal uiteraard op gevoel doseren met de nieuwe pillen.
Klik om te vergroten...
Er was een waarschuwing over die doodshoofd pillen dacht ik. En het is eigenlijk standaard zo dat het 75% of minder is als de dealer zegt. Uitzonderingen daargelaten. Wel goed dat je ze hebt laten testen!

Dealers overdrijven altijd om het op die manier goedkoop te laten lijken.

Maar check de doodshoofdpillen , of die is ook getest?

Groetjes en be safe@
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#4
tor2510 zei:
Nu vraag ik me af wat jullie hiervan denken. Zullen zeer veel mensen (met name jongeren) overschatten hoeveel mg MDMA er in de pillen zit? Zullen ze simpelweg de dealer geloven, die dus overdrijft?
Klik om te vergroten...
Dat geldt voor alle drugs. Zeker ook 2C-B en LSD bijvoorbeeld. Meesten geloven inderdaad blind wat er gezegd wordt. En de MDMA is mogelijks ook niet gelijkaardig verdeeld per pil zoals je zelf al aangaf in je post, dus ik ga ik het vervolg MDMA zelf afwegen en in capsules steken om die reden.
t
tor2510Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Tijdloos zei:
Er was een waarschuwing over die doodshoofd pillen dacht ik. En het is eigenlijk standaard zo dat het 75% of minder is als de dealer zegt. Uitzonderingen daargelaten. Wel goed dat je ze hebt laten testen!

Dealers overdrijven altijd om het op die manier goedkoop te laten lijken.

Maar check de doodshoofdpillen , of die is ook getest?

Groetjes en be safe@
Klik om te vergroten...
Cerberus zei:
Dat geldt voor alle drugs. Zeker ook 2C-B en LSD bijvoorbeeld. Meesten geloven inderdaad blind wat er gezegd wordt. En de MDMA is mogelijks ook niet gelijkaardig verdeeld per pil zoals je zelf al aangaf in je post, dus ik ga ik het vervolg MDMA zelf afwegen en in capsules steken om die reden.
Klik om te vergroten...
Zijn niet getest! Veel vrienden gebruiken deze regelmatig dus op goed vertrouwen gebruikt. Zegt het iets over de inhoud van de pil als ik er op een avond 3.5 op kan (en het ook leuk heb)? Is 200+ mg dan bijvoorbeeld al uitgesloten omdat dat echt teveel zou zijn? (22 jaar, 85 kg).

Thanks voor jullie reacties!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat een dealer zegt kan je meestal niet voor juist nemen. Die willen hun spullen verkopen, zo veel en snel mogelijk dat zij er een mooi centje kunnen aan verdienen.
Als je jouw drugs laat testen merk je dat snel.

tor2510 zei:
Zegt het iets over de inhoud van de pil als ik er op een avond 3.5 op kan (en het ook leuk heb)? Is 200+ mg dan bijvoorbeeld al uitgesloten omdat dat echt teveel zou zijn? (22 jaar, 85 kg).
Klik om te vergroten...

Dat kunnen wij hier moeilijk zeggen. Er zal vast wel minder in zitten dan die +200mg want alles boven 200mg voelt al snel overwhelmed en krijg je meer last van neveneffecten zoals spierspanning, wazig zien, wazig zijn en strak staan,...
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De standaard regel die er gebruikt wordt is 1,5-2 keer je lichaamsgewicht aan mg. Ik weet niet hoe zwaar je bent maar ik denk dat je op klompen wel kan uitrekenen dat als die MyBrand 250mg waren je zwaar over je limiet zat qua hoeveelheid en dat dit een zeer ongezonde en onverantwoorde hoeveelheid was. De geweldige ervaring zou hiermee dan ook een ervaring zijn waarbij je ontzettend hard ging en volop aan het stuiteren was met nog wat meer neven effecten. Gezien de hoeveelheid die je genomen hebt dan verwacht ik ook dat de uiteindelijke hoeveelheid van die specifieke pillen ook een stuk lager is dan tot op heden door jou en je vrienden gedacht.

Het is verder goed dat je de nieuwe hebt laten testen en dat je nu dus een leidraad hebt van hoeveel je zou kunnen gebruiken. Pas de regels toe en geniet zou ik zeggen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#8
tor2510 zei:
Zijn niet getest! Veel vrienden gebruiken deze regelmatig dus op goed vertrouwen gebruikt. Zegt het iets over de inhoud van de pil als ik er op een avond 3.5 op kan (en het ook leuk heb)? Is 200+ mg dan bijvoorbeeld al uitgesloten omdat dat echt teveel zou zijn? (22 jaar, 85 kg).

Thanks voor jullie reacties!
Klik om te vergroten...
Ik denk dat wij hier niet op mogen antwoorden wegens de forumregels.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
tor2510 zei:
Goedemiddag allemaal,

Ik ben in verwarring. Als nieuweling in deze wereld (en dit forum :tongueout:) heb ik tot nu toe op drie feestjes XTC gebruikt. Alle drie de keren heb ik beige, zeer zacht gedrukte MyBrand doodshoofden gebruikt. Ik heb ze niet bij een service laten testen maar zeer veel vrienden hebben hier al veel ervaring mee dus op goed geluk gebruikt. Op het eerste feestje heb ik twee pillen gebruikt, daarna drie en op het laatste feestje drie en een halve. Overigens alle keren met twee maanden ertussenin. Iedere keer weer een geweldige ervaring.

Nu zijn de pillen die ik heb gebruikt bijna op en heb ik zelf andere pillen geregeld. De zilveren pillen zijn keihard gedrukt en hebben het logo van New York Yankees. Deze heb ik wel bij een testservice laten testen en ze zijn herkend in hun database. Het resultaat: er zit tussen de 57 en 152 mg MDMA in met een gemiddelde van 120 mg. Hier schrok ik van. Dit lijkt mij zeer weinig. De pillen waren volgens de dealer 200mg. Nu ben ik maar een beetje naïef dus ik snap gerust dat de meeste dealers overdrijven. Als ik aan vrienden en kennissen vraag hoeveel mg MDMA er in hun pillen zit dan hoor ik van vrijwel iedereen dat er tussen de 200 en 300 mg MDMA in zit. Zo denken mijn vrienden ook dat er in de MyBrand doodshoofden (zie hierboven) rond de 250 mg zit.

Nu vraag ik me af wat jullie hiervan denken. Zullen zeer veel mensen (met name jongeren) overschatten hoeveel mg MDMA er in de pillen zit? Zullen ze simpelweg de dealer geloven, die dus overdrijft?

Zoals ik zei, ik heb op het afgelopen feestje drie en een halve MyBrand pil gebruikt, wat dan gelijk zou staan aan ~875 mg MDMA. Misschien zeggen jullie al: dat kan niet, dan zou jij geen leuk feestje hebben gehad. Als er daadwerkelijk ~250 mg in de MyBrand XTC pillen zat en ik zou (als ik nog MyBrands had) er drie willen gebruiken op het volgende feest, dan staat dat (ongeveer) gelijk aan 6.25 NY Yankees pillen?!

Ik ben benieuwd naar jullie kijk hierop!

P.S.: Dit is vooral uit nieuwsgierigheid. Ik zal uiteraard op gevoel doseren met de nieuwe pillen.
Klik om te vergroten...
Dit is precies de reden waarom je beter MDMA-kristallen kan kopen, een milligramweegschaal (met 0.001 op het display), en wat capsules. Dan bepaal je zelf hoeveel er in je pil zit en kan niemand je verder wat wijs maken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
tor2510 zei:
Het resultaat: er zit tussen de 57 en 152 mg MDMA in met een gemiddelde van 120 mg. Hier schrok ik van. Dit lijkt mij zeer weinig.
Klik om te vergroten...

Het is niet alleen weinig, maar heel gevaarlijk als pillen zo'n grote spreiding hebben. De kans is daardoor groot dat mensen dan de ene keer denken van 'ik voel niks' en dan erna veel meer pillen gaan nemen. Maar als je dan ineens twee of drie pillen van 150 milligram neemt dan is dat dus niet zo gezond.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Dit is precies de reden waarom je beter MDMA-kristallen kan kopen, een milligramweegschaal (met 0.001 op het display), en wat capsules. Dan bepaal je zelf hoeveel er in je pil zit en kan niemand je verder wat wijs maken.
Klik om te vergroten...
Mee eens, enige wat dan roet in het eten kan gooien is: hoe puur is het kristal? Gewoon klein stukje laten testen. Niet meer als 0.5gr anders wordt het als dealer hoeveel heid gezien.
Maar 100mg is genoeg paar puntjes van 2 kanten van het kristal daar 100mg mee afwegen en laten testen. Of korrels kan ook natuurlijk niet teveel en niet te weinig gewoon wat voor 1x genoeg zou zijn.dacht dat rond de 70+% zo goed als puur is.
Zo doe ik dat tenminste met spullen.

Be safe and enjoy!
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik me niet vergis zijn mdma kristallen maximaal 84% puur.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tijdloos zei:
Maar 100mg is genoeg paar puntjes van 2 kanten van het kristal daar 100mg mee afwegen en laten testen. Of korrels kan ook natuurlijk niet teveel en niet te weinig gewoon wat voor 1x genoeg zou zijn.
Klik om te vergroten...
Je kan het zeker laten testen.
Tijdloos zei:
enige wat dan roet in het eten kan gooien is: hoe puur is het kristal?
Klik om te vergroten...
Maar ik zeg altijd dat je eventuele onzuiverheden gewoon als veiligheidsmarge kunt nemen. Vergeet niet dat doseringen van MDMA altijd in MDMA.HCl worden gegeven. Dus als er ergens online staat 80 milligram MDMA, dan bedoelen ze 80 milligram MDMA-kristallen. Dat niet 100% van die kristallen bestaat uit MDMA-moleculen, dat is dus altijd zo.

Verder kun je met testen wel achterhalen of er misschien ook andere stoffen in zitten die je niet wil binnenkrijgen.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#14
tor2510 zei:
Goedemiddag allemaal,

Ik ben in verwarring. Als nieuweling in deze wereld (en dit forum :tongueout:) heb ik tot nu toe op drie feestjes XTC gebruikt. Alle drie de keren heb ik beige, zeer zacht gedrukte MyBrand doodshoofden gebruikt. Ik heb ze niet bij een service laten testen maar zeer veel vrienden hebben hier al veel ervaring mee dus op goed geluk gebruikt. Op het eerste feestje heb ik twee pillen gebruikt, daarna drie en op het laatste feestje drie en een halve. Overigens alle keren met twee maanden ertussenin. Iedere keer weer een geweldige ervaring.

Nu zijn de pillen die ik heb gebruikt bijna op en heb ik zelf andere pillen geregeld. De zilveren pillen zijn keihard gedrukt en hebben het logo van New York Yankees. Deze heb ik wel bij een testservice laten testen en ze zijn herkend in hun database. Het resultaat: er zit tussen de 57 en 152 mg MDMA in met een gemiddelde van 120 mg. Hier schrok ik van. Dit lijkt mij zeer weinig. De pillen waren volgens de dealer 200mg. Nu ben ik maar een beetje naïef dus ik snap gerust dat de meeste dealers overdrijven. Als ik aan vrienden en kennissen vraag hoeveel mg MDMA er in hun pillen zit dan hoor ik van vrijwel iedereen dat er tussen de 200 en 300 mg MDMA in zit. Zo denken mijn vrienden ook dat er in de MyBrand doodshoofden (zie hierboven) rond de 250 mg zit.

Nu vraag ik me af wat jullie hiervan denken. Zullen zeer veel mensen (met name jongeren) overschatten hoeveel mg MDMA er in de pillen zit? Zullen ze simpelweg de dealer geloven, die dus overdrijft?

Zoals ik zei, ik heb op het afgelopen feestje drie en een halve MyBrand pil gebruikt, wat dan gelijk zou staan aan ~875 mg MDMA. Misschien zeggen jullie al: dat kan niet, dan zou jij geen leuk feestje hebben gehad. Als er daadwerkelijk ~250 mg in de MyBrand XTC pillen zat en ik zou (als ik nog MyBrands had) er drie willen gebruiken op het volgende feest, dan staat dat (ongeveer) gelijk aan 6.25 NY Yankees pillen?!

Ik ben benieuwd naar jullie kijk hierop!

P.S.: Dit is vooral uit nieuwsgierigheid. Ik zal uiteraard op gevoel doseren met de nieuwe pillen.
Klik om te vergroten...
Heb je ze inmiddels zelf gebruikt? En hoe is dat bevallen?
Heb ze zelf ook liggen, ga er maandag een weg brengen om te testen. Zijn verkocht als 230mg bruto, lijkt me wat sterk maar ben benieuwd. Zal de uitslag hier delen als die binnen is.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vroeger [blaat blaat] was dat veel eenvoudiger.
Er was maar één soort pil, altijd 110 mg (spreiding 100-120).
Ik ben natuurlijk niet de eerste op dit forum die hiermee aankomt maar legaliseer MDMA en gun Mevrouw Plop wat meer vrije tijd. :relaxed:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Viel zu viel MDMA, meine Damen und Herren. Pas doch mal auf!
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#17
FredKroket zei:
Viel zu viel MDMA, meine Damen und Herren. Pas doch mal auf!
Klik om te vergroten...
Blij dat ik de enige niet ben die dit dacht bij het lezen van ts zijn bericht…
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#18
tor2510 zei:
Goedemiddag allemaal,

Ik ben in verwarring. Als nieuweling in deze wereld (en dit forum :tongueout:) heb ik tot nu toe op drie feestjes XTC gebruikt. Alle drie de keren heb ik beige, zeer zacht gedrukte MyBrand doodshoofden gebruikt. Ik heb ze niet bij een service laten testen maar zeer veel vrienden hebben hier al veel ervaring mee dus op goed geluk gebruikt. Op het eerste feestje heb ik twee pillen gebruikt, daarna drie en op het laatste feestje drie en een halve. Overigens alle keren met twee maanden ertussenin. Iedere keer weer een geweldige ervaring.

Nu zijn de pillen die ik heb gebruikt bijna op en heb ik zelf andere pillen geregeld. De zilveren pillen zijn keihard gedrukt en hebben het logo van New York Yankees. Deze heb ik wel bij een testservice laten testen en ze zijn herkend in hun database. Het resultaat: er zit tussen de 57 en 152 mg MDMA in met een gemiddelde van 120 mg. Hier schrok ik van. Dit lijkt mij zeer weinig. De pillen waren volgens de dealer 200mg. Nu ben ik maar een beetje naïef dus ik snap gerust dat de meeste dealers overdrijven. Als ik aan vrienden en kennissen vraag hoeveel mg MDMA er in hun pillen zit dan hoor ik van vrijwel iedereen dat er tussen de 200 en 300 mg MDMA in zit. Zo denken mijn vrienden ook dat er in de MyBrand doodshoofden (zie hierboven) rond de 250 mg zit.

Nu vraag ik me af wat jullie hiervan denken. Zullen zeer veel mensen (met name jongeren) overschatten hoeveel mg MDMA er in de pillen zit? Zullen ze simpelweg de dealer geloven, die dus overdrijft?

Zoals ik zei, ik heb op het afgelopen feestje drie en een halve MyBrand pil gebruikt, wat dan gelijk zou staan aan ~875 mg MDMA. Misschien zeggen jullie al: dat kan niet, dan zou jij geen leuk feestje hebben gehad. Als er daadwerkelijk ~250 mg in de MyBrand XTC pillen zat en ik zou (als ik nog MyBrands had) er drie willen gebruiken op het volgende feest, dan staat dat (ongeveer) gelijk aan 6.25 NY Yankees pillen?!

Ik ben benieuwd naar jullie kijk hierop!

P.S.: Dit is vooral uit nieuwsgierigheid. Ik zal uiteraard op gevoel doseren met de nieuwe pillen.
Klik om te vergroten...
Uitslag binnen van de ronde grijze New York Yankees. 130mg en geen andere troep. Kan ik mee leven👌🏼.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
MarcieMarc zei:
Uitslag binnen van de ronde grijze New York Yankees. 130mg en geen andere troep. Kan ik mee leven👌🏼.
Klik om te vergroten...
Ik heb dezelfde gehad, getest op 57mg. Dat spreidingsverhaal klopt dus wel.

Verder is speculeren inderdaad niet toegestaan (aan allen, let daarop).

En aan @tor2510: het is een beetje zorgelijk dat je zo 2 of 3 ongeteste pillen waarvan je vrienden denken dat ze 250mg mdma bevatten in je mik gooit. Lees je goed in op overdoseren en de gevolgen daarvan. Drugsgebruik blijft het langst leuk als je het op een verantwoorde manier doet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
MarcieMarc zei:
Uitslag binnen van de ronde grijze New York Yankees. 130mg en geen andere troep. Kan ik mee leven👌🏼.
Klik om te vergroten...
Mevrouw Pløp zei:
Ik heb dezelfde gehad, getest op 57mg. Dat spreidingsverhaal klopt dus wel.

Verder is speculeren inderdaad niet toegestaan (aan allen, let daarop).
Klik om te vergroten...
Ik zou ook adviseren om ook geen testresultaten te delen. Ten eerste kan dat tot schijnveiligheid leiden omdat pillen bijvoorbeeld op elkaar lijken, maar niet hetzelfde zijn (bijvoorbeeld te herkennen aan een andere dikte, of andere spikkeling; maar dat zie je niet goed op een foto). Daarnaast kan het tesysysteem DIMS in de problemen komen als testresultaten online gedeeld worden. In de vergunningsafspraken staat dat dat niet is toegestaan. Dus laten we een beetje helpen en er een beetje discreet mee omgaan.

Overigens worden de gevaarlijkste pillen wel openbaar gepubluceerd via de Red Alert app.

Trimbos Red Alert

Direct op de hoogte als er extra gevaarlijke drugs in omloop zijn
drugsredalert.nl drugsredalert.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."