Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoel bijna niks meer van xtc

Voel bijna niks meer van xtc

19 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MudakLTLid
01-01-2024, 00:00
#1
FredKroket zei:
1,5 maand pauze is sowieso te kort.
Klik om te vergroten...
Klopt, ik zei ook minimaal.
M
MudakLTLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hopelijk heeft iemand anders dit ook meegemaakt.

Ik heb tijdens heel het corona gedoe geen xtc gebruikt, bijna 2 jaar niks aan drugs gedaan.

Nou is het zo dat ik voor corona xtc altijd heel goed voelde, ik ging er heerlijk hard op, praatte met alles en iedereen, genoot van het gevoel etc.

Maar sinds corona voorbij is, en ik bij een nieuwe dealer mijn xtc haal, voel ik er bijna niks meer van.
Eerst duurde het ook altijd maar 3 kwartier tot een uur voor ik iets voelde, en nu duurt het soms wel 2 uur lang! Zelfs als ik wat minder heb gegeten.

Als ik dan eindelijk iets voel, krijg ik het misschien een half uur een stuk warmer, en krijg ik niet eens meer zin om helemaal los te gaan.
Ipv dat sta ik eerder de rest van de avond strak naar het podium te staren en wil ik alleen nog maar een beetje bewegen, geen zin om rondjes te lopen en mensen te ontmoeten etc.

Ik heb altijd minimaal een pauze van 1,5 maand ertussen gehouden.

Ik heb dit al bij 2 verschillende pillen gehad (ook een keer een andere dealer geprobeerd, wel uit dezelfde stad, komt dit spul uit hetzelfde lab per stad ofzo?)
Ik heb 1 keer ook xtc pillen gehad van compleet iemand anders, andere stad, en die voelde juist wel heel goed, zoals typisch xtc!

Heeft iemand dit probleem ook? Ik ben ten einde raad, zou het enorm jammer vinden als ik het typische xtc gevoel niet meer mee ga maken..
Ik ben niet depressief, sterker nog, ik heb alles op orde, hou van mijn dagelijkse leven, zit veel beter in mijn vel dan voor corona, dus daar kan het ook niet aan liggen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
laat het testen dan weet je zeker of die pillen daadwerkelijk zijn wat je koopt
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klinkt wellicht als neppe pillen. Lekker laten testen wanneer je ze haalt.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tja, pillen...
Laat ze inderdaad testen of het inderdaad xtc is. De kans acht ik echter wel groot, maar wat je nu niet hebt is een indicatie van de sterkte. Misschien had je voorheen knallers van 200mg er pil en nu juist pillen van 100mg. Een halfje heeft dan een heel ander effect.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
1,5 maand pauze is sowieso te kort.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
MudakLT zei:
Heeft iemand dit probleem ook? Ik ben ten einde raad, zou het enorm jammer vinden als ik het typische xtc gevoel niet meer mee ga maken..
Klik om te vergroten...
Je bent ten einde raad omdat je niets voelde van ongeteste drugs? Ga eens bij jezelf na of je niet een drugsprobleem aan het ontwikkelen bent.
M
MudakLTLid
01-01-2024, 00:00
#8
dupont zei:
Je bent ten einde raad omdat je niets voelde van ongeteste drugs? Ga eens bij jezelf na of je niet een drugsprobleem aan het ontwikkelen bent.
Klik om te vergroten...

Bedoelde dat meer als in dat ik niet snap hoe dit kan, zit geen logica achter.

Maar dat houd ik zeker in de gaten!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
MudakLT zei:
Klopt, ik zei ook minimaal.
Klik om te vergroten...
Minimaal 3 maand doen en je zooi laten testen
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
MudakLT zei:
Bedoelde dat meer als in dat ik niet snap hoe dit kan, zit geen logica achter.

Maar dat houd ik zeker in de gaten!
Klik om te vergroten...
Er is een heel eenvoudige oplossing voor - even bij het testcentrum langs. Je hebt geen idee wat je hebt genomen dus je kunt er ook nog geen conclusies aan verbinden. Op het moment dat je de week die je moet wachten op de uitslag niet meer vol kunt houden, kun je beter even langs de huisarts voor verslavingszorg. Dat was voor mij althans een heel concreet teken waaraan ik eigenlijk al had kunnen zien dat mijn gebruik niet meer recreatief was maar obsessief begon te worden.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
MudakLT zei:
Ik ben ten einde raad, zou het enorm jammer vinden als ik het typische xtc gevoel niet meer mee ga maken..
Klik om te vergroten...
Dat ga je honderd procent niet meer meemaken. Want mensen vergeten dat de eerste keer, of eerste paar keren, een unieke onverwachte bijzondere en zelfs spirituele ervaring gaat zijn.

Elke keer daarna kan nog geweldig zijn, maar die uniekhied, die totale verbazing over de mogelijkheid om je zo euorisch en empatisch te voelen, je wordt uit het veld geslagen, dat ga je niet meer meemaken want je kent het al.

Maar dat is volgens mij juist goed.
P
ParacetamolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Dat ga je honderd procent niet meer meemaken.
Klik om te vergroten...
Wat een onzin zeg, heb genoeg verhalen gelezen van mensen die het gevoel hebben verloren en het weer terugkregen na een goede pauze (3 a 6 maanden) en supplementen (met name N-acetyl-L-cysteïne en L-tryptofaan)
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Paracetamolletje zei:
Wat een onzin zeg, heb genoeg verhalen gelezen van mensen die het gevoel hebben verloren en het weer terugkregen na een goede pauze (3 a 6 maanden) en supplementen (met name N-acetyl-L-cysteïne en L-tryptofaan)
Klik om te vergroten...
Het gevoel zoals het de eerste keer was maak je nooit meer mee.

En als je nog weinig merkt van de xtc is een pauze van 3-6 maanden wel kort.
P
ParacetamolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Torchic zei:
Het gevoel zoals het de eerste keer was maak je nooit meer mee.
Klik om te vergroten...
Oke, maar MudakLT had het over het "typische xtc gevoel" en niet het "eerste keer gevoel".

Torchic zei:
En als je nog weinig merkt van de xtc is een pauze van 3-6 maanden wel kort.
Klik om te vergroten...
Aangezien MudakLT zijn pillen niet heeft getest en hij het wel lekker ging van pillen van een andere dealer lijkt mij het eerder aannemelijker dat die pillen gewoon niet goed waren en niet dat hij veel te veel heeft genomen in het verleden (ook al is een pauze van 1,5 maand wel wat kort natuurlijk).
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Paracetamolletje zei:
Oke, maar MudakLT had het over het "typische xtc gevoel" en niet het "eerste keer gevoel".


Aangezien MudakLT zijn pillen niet heeft getest en hij het wel lekker ging van pillen van een andere dealer lijkt mij het eerder aannemelijker dat die pillen gewoon niet goed waren en niet dat hij veel te veel heeft genomen in het verleden (ook al is een pauze van 1,5 maand wel wat kort natuurlijk).
Klik om te vergroten...
Ik had m’n aandacht er niet helemaal bij zie ik nu.

Maar inderdaad, testen geeft je de antwoorden.
P
ParacetamolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Torchic zei:
Ik had m’n aandacht er niet helemaal bij zie ik nu.
Klik om te vergroten...
Geeft niet <3
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Paracetamolletje zei:
Wat een onzin zeg, heb genoeg verhalen gelezen van mensen die het gevoel hebben verloren en het weer terugkregen na een goede pauze (3 a 6 maanden) en supplementen (met name N-acetyl-L-cysteïne en L-tryptofaan)
Klik om te vergroten...
Geen onzin, je kan de euforie weer helemaal terughalen, dat heb ik zelf ook gehad, maar die verwondering, die magische verbazing dat je iets ontdekt dat je in je stoutste dromen niet je durven dromen, dat is weg.

Je kent het nu eenmaal. En iets leren is lastig, maar iets on-leren is de vrijwel onmogelijk.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lekker laten testen. Zeker minimaal 3 maanden pauze. Natuurlijk is de empathie er na de eerste paar keer minder, je verwachting wellicht te hoog.

Ik doe al minstens 15+ jaar elk kwartaal een empathie tripje, heel Chill zonder verwachtingen en elke keer is het anders, valt het anders.
Wat heb je ervoor gegeten? Vet? Duurt het langer en is de high anders, hoeveel heb je gedropt? Een halve? Wat is de samenstelling? Zoveel factoren die meespelen.
Laat ze testen, pak dan de juiste hoeveelheid, eet van te voren een lichte maaltijd en heb geen verwachting. Echt, juiste setting en dan moet het zeker goed komen..
P
ParacetamolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
maar die verwondering, die magische verbazing dat je iets ontdekt dat je in je stoutste dromen niet je durven dromen, dat is weg.
Klik om te vergroten...
Oke heel leuk en aardig maar als je nou de post goed leest heeft hij het over het "typische mdma gevoel" en niet over "eerste keer gevoel" die hij overigens ook weer kreeg toen hij bij een andere dealer pillen ging halen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Geen onzin, je kan de euforie weer helemaal terughalen, dat heb ik zelf ook gehad, maar die verwondering, die magische verbazing dat je iets ontdekt dat je in je stoutste dromen niet je durven dromen, dat is weg.

Je kent het nu eenmaal. En iets leren is lastig, maar iets on-leren is de vrijwel onmogelijk.
Klik om te vergroten...
Die nieuwigheid van de eerste keer (met bijvoorbeeld mdma) kun je maar 1 keer hebben ja. Dat is een unieke ervaring.

Het is dan eigenlijk super vreemd dat een specifieke ervaring die ik meermaals heb gehad op psychedelica élke keer even verwonderlijk en zelfs nieuw is, namelijk: zien dat de letterlijke wereld een hologram is. Of dat nou echt is of niet (persoonlijk geloof ik van wel maar dat terzijde), elke keer dat dat gebeurde, ook al had ik het vaker gezien, was ik weer even mindblown. Elke keer heb ik door mijn huis gerend en hardop geroepen: no way! no fucking way!! of iets in die trant. Ondanks dat ik het eerder had meegemaakt. Mijn persoonlijke opvatting over deze ervaring, is dat in deze ervaring álles dat ik ooit heb gekend in relatie stond/staat tot mezelf en dat op dat moment die dualiteit doorbroken wordt en er iets "ontstaat", of beter gezegd: zich openbaart als totaal nieuw en tegelijkertijd eeuwig zo (lekker paradoxaal).

Anyway, lekker vaag en offtopic zo. Don't mind me :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."