#1
Ja, bij verkeerd gebruik kun je juist slapeloosheid krijgen
Dan blijven we van mening verschillen. En dat mag.Ik heb genoeg onderzoeken gelezen. Over elk onderwerp in de wereld vallen er pro's en cons te cherrypicken. Daarnaast ben ik, en m'n hele kring anekdotisch bewijs dat er niks gebeurt. En nee, ook niet als je een aantal weken stopt wanneer je voorraad op is of je op vakantie gaat.
Want?
Dat hangt af van jouw persoonlijke ritme. Leuk leeswerkEn hoe weet je dan wanneer je goed timed vraag ik me af?
bell-coaching.com
bell-coaching.com
Dat ze beide iets doen met serotonine en een tryptamine zijn betekent niet dat zij hetzelfde doen. Melatonine suppletie zorgt ervoor dat het melatonine hormoon in je lichaam getriggerd wordt. 5-HTP suppletie zorgt ervoor dat je serotonine aangevuld/aangewakkerd wordt. Met als gevolg dat er weer iets met melatonine wordt gedaan in het lichaam, maar dat zal niet hetzelfde effect/process zijn als melatonine an sich. Serotonine wordt omgezet in melatonine als ik het goed heb, maar als je al verzadigd bent van serotonine zal die omzetting niet heel effectief zijn gok ik zo.Ik kreeg vroeger ook 5mg melatonine capsules voorgeschreven waar ik destijds mee gestopt was toen ik begon met blowen. Tegenwoordig neem ik elke avond 5htp wat exact hetzelfde doet. Alleen indirect. Maar toen ik laatst 2 weken gestopt was omdat het op was merkte ik niet op dat ik er mega slapeloze nachten van kreeg. Qua ervaring moet ik @Buu gelijk geven.
Welke dosering heeft ie voorgeschreven gekregen? Melatonine is idd alles behalve onschuldig. Goed gebruik van Melatonine wordt per persoon vast gelegd. Eerst onderzoek wat je slaapritme is en daar word de dosis en tijdstip van inname op gebaseerd. Anders kan het juist je ritme verkloten.
Als ik hem was zou ik het niet nemen. Eventueel een slaappolie?de dosis die voorgeschreven wordt, uit mijn hoofd 0,3 (mg?)
In NL is het inderdaad ook bij de drogist te krijgen.
lastige is dat het onbekend is wat nu echt zijn slaapritme is. Omdat het al zo lang niet goed gaat. Nu zit hij op 3/4 uur per dag gemiddeld.
De eerste nacht met melatonine is ook niet echt positief verlopen, sliep nog steeds slecht (wellicht zelfs slechter) en kwam moeilijk in slaap. Ik weet het niet hoor...
This gewoon troep.Wedden van niet? En valt best wel mee. Tabletten worden veelal voor de afgelopen ban in doseringen van drie tot vijf milligram verkocht.
Dat ze nu nog maar in 0,3mg verkocht mogen worden is puur uit winst oogpunt van de big pharma.
Wat een mega hoge dosering! En stop eens een week of 2, wedden dat je er last van hebt?Ik gebruik al jarenlang drie tot zes milligram melatonine per dag. Idem voor bijna iedereen in m'n kenniskring. Niemand ervaart side effects of slaaploosheid wanneer er een dag overgeslagen wordt. Je lichaam heeft een circadiaanse ritme, en zal zelf in de avond melatonnie gaan produceren. Wanneer je melatonine suppletie goed timed met je circadiaanse ritme is er geen enkel probleem.
Wedden van niet? En valt best wel mee. Tabletten worden veelal voor de afgelopen ban in doseringen van drie tot vijf milligram verkocht.Wat een mega hoge dosering! En stop eens een week of 2, wedden dat je er last van hebt?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."