#1
Volgende keer breng je je pillen naar het testcentrum â€
Dit ja. Gun je lichaam de tijd om weer bij te komen.Verder valt me op dat je je niet houdt aan de 3-maanden regel.
Die redbull zou ik ook achterwege laten. Al die extra caffeine kan niet goed zijn.2 redbull op op de heenweg
Nog geen ervaring met 2cb. Wat is een lage dosering. Moet ik nog met andere dingen rekening houden ? Ik zal het dan eerst thuis eens proberen voordat ik dat op een festival doeGezien het feit dat je nu 3 maanden achter elkaar XTC hebt gebruikt zou ik je aanraden om een wat langere pauze te nemen. Het liefst 6 maanden zodat je receptoren volledig kunnen herstellen.
Mocht je toch nog wat willen gebruiken doe dan iets wat geen (grote) impact heeft op je serotonine.
Denk daarbij aan speed of sos. Heb me laten vertellen dat 2cb in lage dosering ook heel prettig is op een festival.
Ja zat ik ook al aan te denken idd. Wel heb ik genoeg gedronken en ook in het slechte gevoel wat meer frisdrank. Geen alcoholDie redbull zou ik ook achterwege laten. Al die extra caffeine kan niet goed zijn.
Drink je genoeg water?
Wat lief dat je de tijd neemt hiervoor .Je zegt dat je bij een boom moest zitten en wachten tot je weer kon staan.
Wat was er gebeurd als je probeerde te gaan staan in de tussentijd dan?
Je zegt dat je het gevoel had dat je oververhit raakte en dat er daarom herhaaldelijk water over je heen is gegooid.
Hoe ontstond het idee dat je oververhit raakte? Waar merkte je dat aan?
Was je daarnaast ook misselijk? Had je last van hartkloppingen? Hoe waren je gedachten in de tussentijd? Ervaarde je wel iets van de innerlijke rust die mdma vaak geeft? Of voelde je je juist heel onrustig en een beetje paniekerig?
Even wat vragen ter verduidelijking zodat ik wat beter met je kan nadenken over mogelijke verklaringen![]()
Tresshold 5mgNog geen ervaring met 2cb. Wat is een lage dosering. Moet ik nog met andere dingen rekening houden ? Ik zal het dan eerst thuis eens proberen voordat ik dat op een festival doe
Wow echt enorm bedankt !!! đ€đ€đ€đ€Tresshold 5mg
Licht 10-15mg
Medium 15-20mg
Sterk 25>
Opkomst 60 minuten
Piek 2-3 uur
Nagloei 2-3 uur
Totaal 6-7 uur
Altijd je 2cb laten testen want als je te hoog doseert kun je te veel trippy effecten krijgen en als je juist meer mdma effecten wilt krijgen moet je het echt bij een lage dosis houden.
Qua tolerantie: twee weken na gebruik zou je weer dezelfde effecten kunnen voelen als je eerste keer.
Gewoon een keertje thuis met vrienden uitproberen en ervoor zorgen dat er iemand bij is die niet gebruikt zodat die je kan ondersteunen, mocht je niet lekker gaan. Lekker techno muziek opzetten en proberen in de flow van de muziek te komen.
Bijkomend voordeel van 2cb is dat je niet strak gaat staan
Zou het zeker afraden om dit voor het eerst op een festival te gebruiken aangezien voor sommige mensen die prikkels een beetje te veel kunnen worden.
Thanks voor de uitleg =)Wat lief dat je de tijd neemt hiervoor .
Ik had het idee dat de wereld draaide en ik gelijk zou flauw vallen als ik zou staan. En als ik nog maar bewoog ging mijn hart nog sneller kloppen. Elke beweging zorgde voor meer geraas en een nog snellere hartslag.
Ondanks dat ik zat voor 4 uur kwam het nog met vlagen .
Het over hitte gevoel was dat ik het echt onwijs warm had en tintelingen had ik mn armen.
Onrustig en paniekerig gevoel maar ik was niet in paniek. Maar duidelijk geen gevoel van innerlijke rust. Ook al valt hij wel goed heb ik altijd een geraasd gevoel.
Hartslag was de slechte momenten tussen de 100 en 115 slagen per minuut. Terwijk normaal 75 ongeveer is en bij rust bij mij 55.
Ik voel mij eigenlijk altijd wel goed en positief ook niet bekend met paniek aanvallen ( iknweet wel dat bij naaste eruit ziet )
Ik was ook alle keren met de zelfde mensen die ik vertrouw.
Een vriendin heeft ook al die uren gewoon naar mij gezeten. Zij gebruikte niet.

Het zit hem wel vooral hierin hoor, denk ik. Is toch echt wel veel te snel achter elkaar, ook al neem je niet veel. En een drugs ervaring is meeeega afhankelijk van set en setting. Had je in juni bijvoorbeeld een heel drukke werkweek voor je gebruikte? Ruzie met je partner of een vriend gehad? Gewoon ruk geslapen? Kan er allemaal invloed op hebben.In mei
Eind juni
Eind juli
Ik ben van mening dat je alleen kan zeggen dat je âslecht gaatâ op een bepaalde drug als je het op een verantwoorde manier ( voor zover dat gaat) hebt gebruikt en het negatief hebt ervaren.Iemand die al slecht gaat op xtc zou ik zeker geen 2cb aanraden op een festival
Alsof mensen louter om rationele redenen drugs nemen. Het gaat veel meer om zaken als: verkrijgbaarheid, gewoontes, rituelen in subculturen, emoties of zelfs trauma.Ik ben van mening dat je alleen kan zeggen dat je âslecht gaatâ op een bepaalde drug als je het op een verantwoorde manier ( voor zover dat gaat) hebt gebruikt en het negatief hebt ervaren.
Mooi verwoord @Neo-ShulginistIk denk dus dat je je beter kunt afvragen hoe we gezamenlijk een ondersteunende omgeving kunnen inrichten.
Iemand is twee keer slecht gegaan op XTC⊠Das wel wat anders dan er niet tegen kunnen ofzo haha. Ennnn er werd evengoed eerst aangeraden 2cb eerst thuis te testen. Wellicht gaat TS wel veul lekkerder op een middel dat je sero niet helemaal opfokt, weten wij veel.Iemand die al slecht gaat op xtc zou ik zeker geen 2cb aanraden op een festival
Volgens mij werd er meer bedoeld dat het een incidenteel iets is geweest en daarom verder âonderzoekâ nodig is. Als in: kun je spreken van âslecht gaan op XTCâ als iemand 2 keer een slechte ervaring heeft gehad en 2 keer een geweldige⊠Waarbij de set en setting van de slechte ervaringen zeker niet optimaal zijn geweest. Vooral de laatste keer: is het wonderlijk dat je XTC slecht valt op een festival als je de dag ervoor ook al XTC hebt gebruikt (+ vermoedelijk slechte slaap en slecht gegeten, want festival)âŠ?Alsof mensen louter om rationele redenen drugs nemen. Het gaat veel meer om zaken als: verkrijgbaarheid, gewoontes, rituelen in subculturen, emoties of zelfs trauma.
Hear, hear!Dat kan soms best respectloos zijn, bijvoorbeeld als iemand overlijdt na drugsgebruik en dat anderen dan (tegen familieleden) zeggen dat het zijn/haar eigen schuld is omdat hij/zij dom zou hebben gedaan.
Ik denk dus dat je je beter kunt afvragen hoe we gezamenlijk een ondersteunende omgeving kunnen inrichten.
Thanks voor het verhelderen van mijn intenties. Vind het persoonlijk zonde als mensen het idee krijgen dat ze slecht gaan op een drug als de omstandigheden en het wellicht onbewust verkeerd gebruik daar juist voor zorgen.Iemand is twee keer slecht gegaan op XTC⊠Das wel wat anders dan er niet tegen kunnen ofzo haha. Ennnn er werd evengoed eerst aangeraden 2cb eerst thuis te testen. Wellicht gaat TS wel veul lekkerder op een middel dat je sero niet helemaal opfokt, weten wij veel.
Volgens mij werd er meer bedoeld dat het een incidenteel iets is geweest en daarom verder âonderzoekâ nodig is. Als in: kun je spreken van âslecht gaan op XTCâ als iemand 2 keer een slechte ervaring heeft gehad en 2 keer een geweldige⊠Waarbij de set en setting van de slechte ervaringen zeker niet optimaal zijn geweest. Vooral de laatste keer: is het wonderlijk dat je XTC slecht valt op een festival als je de dag ervoor ook al XTC hebt gebruikt (+ vermoedelijk slechte slaap en slecht gegeten, want festival)âŠ?
Niet dat het daarmee iemands schuld is, maar verantwoord gebruik beperkt de risicoâs wel. En wij kunnen iemand inderdaad wĂ©l opweg helpen met hoe je die context kan optimaliseren.
Volgens mij werd het dus niet als victimblaming bedoeld door @xammyx, maar juist met de intentie om de oorzaak van het niet lekker vallen van de XTC buiten TS zoeken. Maar dat was hoe ik het opvatte.
Hear, hear!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."