Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2 x Xtc verkeerd gevallen. Tips om te voorkomen .

2 x Xtc verkeerd gevallen. Tips om te voorkomen .

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
x
xammyxLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Iemand is twee keer slecht gegaan op XTC… Das wel wat anders dan er niet tegen kunnen ofzo haha. Ennnn er werd evengoed eerst aangeraden 2cb eerst thuis te testen. Wellicht gaat TS wel veul lekkerder op een middel dat je sero niet helemaal opfokt, weten wij veel.


Volgens mij werd er meer bedoeld dat het een incidenteel iets is geweest en daarom verder ‘onderzoek’ nodig is. Als in: kun je spreken van ‘slecht gaan op XTC’ als iemand 2 keer een slechte ervaring heeft gehad en 2 keer een geweldige… Waarbij de set en setting van de slechte ervaringen zeker niet optimaal zijn geweest. Vooral de laatste keer: is het wonderlijk dat je XTC slecht valt op een festival als je de dag ervoor ook al XTC hebt gebruikt (+ vermoedelijk slechte slaap en slecht gegeten, want festival)…?
Niet dat het daarmee iemands schuld is, maar verantwoord gebruik beperkt de risico’s wel. En wij kunnen iemand inderdaad wél opweg helpen met hoe je die context kan optimaliseren.

Volgens mij werd het dus niet als victimblaming bedoeld door @xammyx, maar juist met de intentie om de oorzaak van het niet lekker vallen van de XTC buiten TS zoeken. Maar dat was hoe ik het opvatte.


Hear, hear!
Klik om te vergroten...
Thanks voor het verhelderen van mijn intenties. Vind het persoonlijk zonde als mensen het idee krijgen dat ze slecht gaan op een drug als de omstandigheden en het wellicht onbewust verkeerd gebruik daar juist voor zorgen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nu ik je oorspronkelijke bericht nog eens aandachtig doorlees @daniqje85 denk ik dat je twee slechte ervaringen goed te verklaren zijn:

De eerste keer was het probleem de redbull. Cafeïne combineert niet goed met stimulantia zoals MDMA.
De tweede keer gebruikte je twee dagen achter elkaar.
Twee duidelijke no-no’s.

Je kunt 2cb proberen als je dat leuk lijkt, maar ik denk niet dat je overgevoelig bent voor MDMA ofzo. Pillen testen en voorzichtig zijn met je dosis is altijd een goed idee — net als langere pauzes. 2cb is wel veel meer een tripmiddel, dus denk even goed na of dat bij je past.
d
daniqje85Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ben ik nog heeel even iets geks.

Ik dacht van de xtc even ver weg blijven..

Nu had ik zelfs nog nooit een joint gerookt.
Nu heb ik gister avond thuis in mijn vertrouwde omgeving met mijn man na een relaxte werkweek een canabis worm gegeten. Netjes 1 gewoon bij de shop gekocht.

Goed ingelezen ook want ik dacht nu moet ik het goed doen.

Wordt ik na 70 minuten overvallen door een warmte aanval die van boven naar beneden loopt in mijn lijf. Mijn ledematen gaan oncontroleerbaar schudden. En ook dit loopt weer een soort door mijn lijf.
Mijn hart slaat weer onwijs op hol en het gevoel dat ik moet spugen( niet gedaan ).

Toch wel een licht paniek gevoel.
Zelfs het idee dat ik iemand in een zwart hoody zie. Ik ben er niet bang voor maar wel onwijs onrustig.. het idee dat ik ook weer niet kan lopen.

Na 2 uur toch maar naar bed gestrompeld in de hoop dat ik kan slapen en dat het over is..
Lang gewoeld maar daarna gelukkig kunnen slapen.

Ik ga toch stiekem denken dat er iets aan mij mankeerd..
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
xammyx zei:
Thanks voor het verhelderen van mijn intenties. Vind het persoonlijk zonde als mensen het idee krijgen dat ze slecht gaan op een drug als de omstandigheden en het wellicht onbewust verkeerd gebruik daar juist voor zorgen.
Klik om te vergroten...
Is ook! En daarnaast ook nog eens vet negatief voor het narratief rondom drugs. Goed weten hoe je welk middel gebruikt is vrij essentieel voor een leuke ervaring.

En nogmaals, daarmee leg ik niet de schuld bij gebruikers. Wel de gezamenlijke verantwoordelijkheid.
d
daniqje85Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Echt onwijs bedankt dat jullie de tijd hebben genomen om mij te antwoorden!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wiet word meestal onderschat als psychoactief middel.
Met de voorgaande ervaringen bij xtc kan wiet wel eens een heropleving van bepaalde klachten triggeren.
Misschien focus je jou er teveel op dat het kan mis gaan en krijg je een soort van paniek reactie.
Cannabis extracten consumeren komt meestal ook wel iets sterker aan dan bijvoorbeeld enkele hijsjes van een joint.
x
xammyxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zelf vind ik een joint veel chiller omdat je dan een paar hijsjes kan nemen en hem dan ff weg kan leggen om te kijken hoe je je voelt. Dan heb je veel meer controle over je high dan als je producten met thc extracten consumeert, aangezien dat veel later inkickt en veel harder kan aankomen

Is mij ook een paar overkomen dat ik echt heel slecht ben gegaan op wiet (paniek en warmte aanvallen). Bij mij is dat ontstaan door veels te snel te hijsen waardoor alles in één keer inkickte.

Vervelend om te horen dat je dit hebt moeten mee maken. Neem een keer joint en probeer een paar hijsjes met lange pauzes ertussen :)
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
daniqje85 zei:
Ik ga toch stiekem denken dat er iets aan mij mankeerd..
Klik om te vergroten...
Dat valt wel mee denk ik 🙂 maar ik krijg wel het idee dat je gevoelig bent voor paniekaanvallen. Door drugs veranderen je innerlijke gewaarwordingen en dan kan je het gevoel krijgen dat er iets mis gaat met je lichaam. Op dat moment slaat de paniek toe en dan wordt het een self-fulfilling prophecy: je lichaam slaat op hol vanwege de paniek. Daardoor krijg je weer het gevoel dat er toch echt iets mis is en dan gaat het van kwaad tot erger. Waarschijnlijk is er weinig aan de hand, alleen een raar, ietwat verontrustend gevoel, maar dan loopt het uit de hand. Is er een manier waarop je jezelf kunt kalmeren?

En, als ik vragen mag, waarom zet je door met drugs gebruiken na een paar toch wel vrij nare ervaringen? Zijn genoeg andere leuke dingen in het leven, lijkt me
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sowieso zijn edibles vaak veel psychedelischer ivt een joint. Wordt mega onderschat.

Eeeen inderdaad, kan eerdere drugservaringen terug naar boven halen. Ik heb inderdaad ook een keer een wat heftigere truffeltrip gehad en wekenlang kwam dit terug als ik wiet rookte. Heb ik toen een poos achterwege gelaten.
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#10
daniqje85 zei:
Goedeavond,

Ik ben op zoek naar tips.

Ik ben 37 jaar oud en dit jaar voor het eerst van mijn leven Xtc gebruikt.

Nu is het zo dat het al 2 x verkeerd gevallen is. Lees 4 uur bij een boom zitten en wachten totdat ik überhaupt weer kan staan .

In mei :
voor het eerst een halve genomen en dit was heeeerlijk. Redelijk gegeten en 20 graden.

Eind juni :
Tweede x gebruik
Een halve genomen maar 30 graden buiten
2 redbull op op de heenweg en redelijk gegeten.
Hier viel het dus echt heeel verkeerd. Onwijs geraasd gevoel en moest echt 4 uur lang bij een boom zitten met veel flessen water over mij heen gegooid door gevoel van overhitting.

Eind juli :
3de keer. Halve genomen. Goed gegeten van te voren en heeeerlijk.

Dag erna een iniminie stukje(kleiner als kwartje ) gepakt op dag 2 van festival weekend.
Slecht gegeten maar weer hetzelfde gevoel als van tweede keer gebruik.

Nu ben ik op zoek naar de reden dat het als een soort Russisch roulette verkeerd kan vallen .

Het was allemaal met dezelfde vertrouwde mensen en ik voelde mij goed alle keren.

Komt het door te weinig eten ?
Komt het door de temperatuur ?

Ik heb nog 1 festival staan over een week en dan stop ik weer voor de rest van het jaar .
Maar bang dat hij weer verkeerd valt.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen ..

Liefs
Klik om te vergroten...
Testen, dosis weten, goed eten en voldoende water drinken (niet te veel niet te weinig). Als je serotonine emmertje in je hoofd echt leeg is moet je direct stoppen met bijnemen en ook stoppen met gebruiken op korte termijn. Zorg ervoor dat je magnesium en natrium gehalte goed op peil is. Geen Energy drank nemen. met Mdma (werkzame stof in een xtc pil) krijg je al te maken met een boost aan noradrenaline. Het te warm worden komt natuurlijk door voornamelijk serotonine dat vrijkomt. maak gewoon je t-shirt nat voor de rest van de tijd🤣.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."