#1
Thanks voor het verhelderen van mijn intenties. Vind het persoonlijk zonde als mensen het idee krijgen dat ze slecht gaan op een drug als de omstandigheden en het wellicht onbewust verkeerd gebruik daar juist voor zorgen.Iemand is twee keer slecht gegaan op XTC… Das wel wat anders dan er niet tegen kunnen ofzo haha. Ennnn er werd evengoed eerst aangeraden 2cb eerst thuis te testen. Wellicht gaat TS wel veul lekkerder op een middel dat je sero niet helemaal opfokt, weten wij veel.
Volgens mij werd er meer bedoeld dat het een incidenteel iets is geweest en daarom verder ‘onderzoek’ nodig is. Als in: kun je spreken van ‘slecht gaan op XTC’ als iemand 2 keer een slechte ervaring heeft gehad en 2 keer een geweldige… Waarbij de set en setting van de slechte ervaringen zeker niet optimaal zijn geweest. Vooral de laatste keer: is het wonderlijk dat je XTC slecht valt op een festival als je de dag ervoor ook al XTC hebt gebruikt (+ vermoedelijk slechte slaap en slecht gegeten, want festival)…?
Niet dat het daarmee iemands schuld is, maar verantwoord gebruik beperkt de risico’s wel. En wij kunnen iemand inderdaad wél opweg helpen met hoe je die context kan optimaliseren.
Volgens mij werd het dus niet als victimblaming bedoeld door @xammyx, maar juist met de intentie om de oorzaak van het niet lekker vallen van de XTC buiten TS zoeken. Maar dat was hoe ik het opvatte.
Hear, hear!