Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfbouwschema benzos

Afbouwschema benzos

80 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dan is er toch positiviteit uit tevoorschijn gekomen!
En vwb de ad:
Er bestaan er zo ontzettend veel verschillende soorten en merken van....het is en blijft zoeken naar die soort, die jou wél helpt!
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hija de la luna 1 zei:
Ik neem alle na hten benzos maar ik rij perfect ( nu ja ben blondje) . Heb zelfs enkele jaren geleden ook in de dag nog Oxasepam genomen , wel veel hoor....maar kon perfect blijven rijden zonder stommiteiten. Gewoon je aandacht constant erbij houden, niet op automaat rijden in je hoofd.
Klik om te vergroten...
ik ook.O maar met alcohol is dat anders hoor
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hija de la luna 1 zei:
Ik neem alle na hten benzos maar ik rij perfect ( nu ja ben blondje) . Heb zelfs enkele jaren geleden ook in de dag nog Oxasepam genomen , wel veel hoor....maar kon perfect blijven rijden zonder stommiteiten. Gewoon je aandacht constant erbij houden, niet op automaat rijden in je hoofd.
Klik om te vergroten...
Dat het voor jou werkt wil niet zeggen dat het voor iedereen werkt. Ik heb ook prima bezopen gereden, kon ook prima met heroine op rijden.... betekend niet dat het goed is om te doen
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hija de la luna 1 zei:
Ik neem alle na hten benzos maar ik rij perfect ( nu ja ben blondje) . Heb zelfs enkele jaren geleden ook in de dag nog Oxasepam genomen , wel veel hoor....maar kon perfect blijven rijden zonder stommiteiten. Gewoon je aandacht constant erbij houden, niet op automaat rijden in je hoofd.
Klik om te vergroten...
jij rijdt mischien goed maar rijd een ander je aan ben je bij bloed onderzoek tog echt de sjaak
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik gebruik 20 jaar chronische benzos en ook altijd gereden .maar gelukkig nooit een ongeluk gehad\\
denk dat het gevaarlijker is voor mensen die net met benzos starten
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hija de la luna 1 zei:
rijden met je hoofd vol stress , gedachten die je blijft herhalen, en misschien zelfs paniekaanvallen die opkomen....ga je veel meer risico lopen op de baan denk ik . Het geeft geen roes, gewoon rust .
Klik om te vergroten...
Ja mee eens
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ricorieks zei:
ik gebruik 20 jaar chronische benzos en ook altijd gereden .maar gelukkig nooit een ongeluk gehad\\
denk dat het gevaarlijker is voor mensen die net met benzos starten
Klik om te vergroten...
rijden met je hoofd vol stress , gedachten die je blijft herhalen, en misschien zelfs paniekaanvallen die opkomen....ga je veel meer risico lopen op de baan denk ik . Het geeft geen roes, gewoon rust .
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#8
MrJunkieXL zei:
Dat het voor jou werkt wil niet zeggen dat het voor iedereen werkt. Ik heb ook prima bezopen gereden, kon ook prima met heroine op rijden.... betekend niet dat het goed is om te doen
Klik om te vergroten...
Neen heb je gelijk in, blijft altijd rijden onder invloed .
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Denk ook eenmaal de mogelijke gevolgen.
Verzekeringstechnisch, dus.
Je rijdt onverzekerd, als je onder invloed bent.
C'est ca.
Dat betekent: in geval van een ernstig ongeval, wordt dat rekening man.
En dat betekent je hele leven betalen! Je raakt alles kwijt!
Is het dit waard?
Nee.
Voor mij dus niet.
Het zal je maar gebeuren!
En het gaat om die ander, die domweg op een verkeerd moment op de foute plaats was, op een slecht tijdstip...
Typisch is ook, dat degene die onder invloed was, meestal ongeschonden blijft.
En die ander?
Die heeft vaak pech.
Deze raakt (zwaar) gewond, of betaalt de hoogste prijs...
Dit moet je niet willen riskeren, toch.
En we weten het allemaal.
Met het tegenwoordige drukke verkeer, is het in een oogwenk gebeurd.
Ik was in mijn dranktijd ook geen heilige, nee.
Maar nu? Ik zou het nog niet eens in overweging nemen. Absoluut niet.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#10
SaintVitus zei:
Nee ik ben zeker geen illegale shopper, je weet nooit wat erin zit. En wil zo snel maar zo humaan mogelijk stoppen.

M'n psychiater denkt daar wel over mee, maar wilde inderdaad even verificatie, maar goed ik kan altijd nog langzamer taperen.

Bedankt voor de info.
Klik om te vergroten...


Fijn dat je een goede verstandshouding hebt met je specialist.

Maar je hebt ook zelf de touwtjes in handen, zorg dat je met afbouwen strikt bent en niet teveel uitschieters hebt want je hersenen passen zich langzaam aan.

12 weken is te overzien, maar lees je eens in over het kindling effect door benzodiazepines. Elke keer een kleine withdrawal zorgt voor steeds intensere rebound symptomen. Zelfs bij een lage dosis kan men dan zeer veel last ondervinden van de "afkick"
S
SaintVitusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eve's drop zei:
Fijn dat je een goede verstandshouding hebt met je specialist.

Maar je hebt ook zelf de touwtjes in handen, zorg dat je met afbouwen strikt bent en niet teveel uitschieters hebt want je hersenen passen zich langzaam aan.

12 weken is te overzien, maar lees je eens in over het kindling effect door benzodiazepines. Elke keer een kleine withdrawal zorgt voor steeds intensere rebound symptomen. Zelfs bij een lage dosis kan men dan zeer veel last ondervinden van de "afkick"
Klik om te vergroten...
Betekent dit dan juist dat ik langzamer moet afbouwen of?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#12
SaintVitus zei:
Betekent dit dan juist dat ik langzamer moet afbouwen of?
Klik om te vergroten...
Vertaald uit het Engels-

Ontsteking als gevolg van ontwenning van een stof verwijst naar de neurologische aandoening die het gevolg is van herhaalde ontwenningsverschijnselen van sedatieve hypnotica, zoals alcohol en benzodiazepines. Elke terugtrekking leidt tot ernstigere ontwenningsverschijnselen dan in eerdere afleveringen. Wikipedia (Engels)
S
SaintVitusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eve's drop zei:
Vertaald uit het Engels-

Ontsteking als gevolg van ontwenning van een stof verwijst naar de neurologische aandoening die het gevolg is van herhaalde ontwenningsverschijnselen van sedatieve hypnotica, zoals alcohol en benzodiazepines. Elke terugtrekking leidt tot ernstigere ontwenningsverschijnselen dan in eerdere afleveringen. Wikipedia (Engels)
Klik om te vergroten...
Oke, maar is dit tijdelijk of hoe moet ik dit zien?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eve's drop zei:
Vertaald uit het Engels-

Ontsteking als gevolg van ontwenning van een stof verwijst naar de neurologische aandoening die het gevolg is van herhaalde ontwenningsverschijnselen van sedatieve hypnotica, zoals alcohol en benzodiazepines. Elke terugtrekking leidt tot ernstigere ontwenningsverschijnselen dan in eerdere afleveringen. Wikipedia (Engels)
Klik om te vergroten...

Beetje off topic maar kan dit met wiet ook het geval zijn?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#15
🐺PsyTekz zei:
Beetje off topic maar kan dit met wiet ook het geval zijn?
Klik om te vergroten...

Goeie vraag.

In principe passen de cannabinoïde receptoren zich wel aan door gebruik van cannabis (thc).

Maar niet dermate dat men in levensgevaar is als men op lange termijn accuut stopt met kunstmatig toedienen van de stof thc.

Je lichaam past zich vrij snel aan maar van nature regelen de endocannabinoïdes in je lichaam wel het één en ander wat belangrijk is waaronder pijndrempels, hongergevoel, geheugen, bloeddruk en beweging.

Door accuut te stoppen moet dat endocannabinoïde systeem wel weer even aangejaagd worden, maar niks wat te vergelijken is met een benzodiazepine "withdrawal"
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zou per stof, dus niet allerlei tegelijk, afbouwen.
Dan wordt de rebound veel minder zwaar.
Met wiet ben ik in één keer gestopt, hetgeen 3 dagen enige ontwenning gaf. Kort lontje met name en wat zweten.
Maar makkelijk te doen.
En ik rookte erg veel. Heel erg veel...
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#17
SaintVitus zei:
Oke, maar is dit tijdelijk of hoe moet ik dit zien?
Klik om te vergroten...
snap hem ook niet
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#18
Elke keer weer benzo's nemen voor een paar weken en dan stoppen is de eerste keer misschien niet zo heftig maar uiteindelijk beland je in een hel, zelfs al had je maar 1 dosis genomen.

Zie het maar als drinken en een kater, als je jong bent heb je er niet zo veel last van, maar naarmate je vaker drinkt en dus meer katers ervaart worden deze ook steeds erger en erger.

Basic science.
S
SaintVitusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het gaat vandaag echt al een stuk beter op de 5 mg citalopram en was zelfs m'n middag dosis diazepam vergeten. Zit nu voor m'n gevoel heel stabiel op 15 p dag.

En zelfs 11 uur geslapen!

Wanneer mag je eigenlijk weer auto rijden. Is dat 72 uur na je laatste dosering? Of kan dat eerder naarmate de dosering omlaag gaat? Er staan, zoals bij oxazepam, geen doseringen op de website van het CBR.

voorlopig laat k de auto nog even staan, maar het zou fijn zijn als dat niet voor de volledige afbouw hoeft.

Thanks everyone
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#20
Snap dat het natuurlijk vervelend is maar vraag jezelf nou eens af of je iemand kan vergeven als je weet dat hij willens en wetens je zoon of dochter heeft doodgereden onder invloed van medicatie/drugs.

Juist ook tijdens het afbouwen kunnen er gekke dingen gebeuren dus het is wel af te raden.

Overigens gaat het bij zulke ongevallen pas echt mis als het op een verzekerings kwestie gaat aankomen, zero tolerance bij sedatieven. Wat betekend de rest van je leven betalen als ze sporen vinden in je bloed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."