Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLichamelijke benzo

Lichamelijke benzo

29 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Benzo's zijn denk ik bijna altijd geestelijk?
Lichamelijke ontspanning moet je misschien naar opiaten kijken? (Verslavend).

Als RC moet je eens zien naar SL-164. Vrij nieuw, maar is een analoog voor qualudes. Ook hier op dit forum recent nog
wat threads/reports over geschreven. Klinkt als goed materiaal.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#2
Xanax schijnt vooral voor je hoofd te zijn. Wat ik zoek is een middel (benzo?) wat mij lichamelijk echt heel erg diep ontspannen maakt. Een zware spierverslapper dus. Weet iemand iets? Het liefst een research chemical....
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik had begrepen dat sommige benzodiazepinnes uitblinken in hun spierverslappende werkingen en sommige benzo's weer in het creeeren van geestelijke rust.

Zal eens kijken naar SL-164. Waarvoor dank.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#4
kijk ook eens naar O-DSMT
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#5
MEt opiaten ben ik bekend mee, waaronder ook o-dsmt. Maar vond hem lichamelijk niet zo ontspannend en vond het geen fijne opiaat. Vond het zakelijk en saai. Heroine kan fijn zijn, mits ik het dagen achter mekaar gebruik. Al vind ik de lichamelijke ontspanning wat tegenvallen. Wat ik zoek moet echt een spierverslappende werking hebben. Poppers heb ik nooit geprobeerd. Ondanks de korte werking, sta ik daarvoor open.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik vond keta opzich (VROEGER) mij wel lichaamelijk ontspannen maken maar dit ging dan wel gepaard met daarna al gouw inslaap vallen/outgaan.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#7
flualprazolam vind ik een goede.En lorazepam.Oxazepam doet mij niks.Lormetazepam ook een goede maar dat is voor de slaap.Alprazolam ontspant
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Van Flubromazolam (en Flubromazepam) wordt gezegd dat deze relatief sterke spierverslappende en hypnotische eigenschappen heeft ten opzichte van anxiolitische eigenschappen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik hoor echt vaak dat Oxa niks doet bij mensen? Ik heb altijd de 50 mg tabs en een halve of kwart voel ik echt wel... Heb geen tolerantie though. Gebruik ze af en toe.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Clonazepam is deels een spierontspanner. Maar of het een zware is, betwijfel ik. Het is ook bovenal een anti-epilepticum en angst onderdrukker.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#11
John Trap zei:
Ik voel ook bijna niets van oxazepam. Vanaf 30 mg is enige werkzaamheid merkbaar. Meestal neem ik 60 mg. Dit terwijl ik bijvoorbeeld 0,5 à 1,0 mg alprazolam wel heel goed voel!
Klik om te vergroten...
Ja ik ook
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Clonazepam is deels een spierontspanner. Maar of het een zware is, betwijfel ik. Het is ook bovenal een anti-epilepticum en angst onderdrukker.
Klik om te vergroten...
Clonazepam (en Clonazolam) staan inderdaad in wetenschappelijk literatuur omschreven als hebbende relatief sterke anxiolitische en spierverslappende eigenschappen en relatief zwakke hypnotische eigenschappen.

Clonazepam (Klonopin) wordt dan ook vaak voorgeschreven als angstremmer en is relatief recreationeel voor benzodiazepine begrippen ondanks zijn trage opkomst en lange werkingsduur in effecten.

Iets dat waarschijnlijk niet vaak genoeg gezegd kan worden is dat de onderlinge verschillen in effecten onder benzodiazepines zeer subtiel en nauwelijks merkbaar zijn. De dosering en potentie in gewicht van een benzodiazepine gaat een vele male significantere invloed hebben op het ervaren van 'anxiolitische, spierverslappende en hypnotische' effecten.

3 miligram Etizolam of Alprazolam (Xanax) is bijvoorbeeld sterker spierverslappend en hypnotisch dan 0,250mg Flubromazolam.

Persoonlijk denk ik dat een hoger gedoseerde anxiolitische benzodiazepine in bijna alle context meer wenselijk gaat wezen wat natuurlijk weer hand in hand gaat met misbruikpotentieel en mentale verslaving.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spyro zei:
Ik hoor echt vaak dat Oxa niks doet bij mensen? Ik heb altijd de 50 mg tabs en een halve of kwart voel ik echt wel... Heb geen tolerantie though. Gebruik ze af en toe.
Klik om te vergroten...
Ik voel ook bijna niets van oxazepam. Vanaf 30 mg is enige werkzaamheid merkbaar. Meestal neem ik 60 mg. Dit terwijl ik bijvoorbeeld 0,5 à 1,0 mg alprazolam wel heel goed voel!
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#14
John Trap zei:
Ik voel ook bijna niets van oxazepam. Vanaf 30 mg is enige werkzaamheid merkbaar. Meestal neem ik 60 mg. Dit terwijl ik bijvoorbeeld 0,5 à 1,0 mg alprazolam wel heel goed voel!
Klik om te vergroten...
Ik ook, interessant om te lezen dat anderen dit kennelijk ook hebben. Dacht dat het aan mij lag.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#15
Diazepam, Diclazepam, Etizolam en Oxazepam.
John Trap zei:
Ik voel ook bijna niets van oxazepam. Vanaf 30 mg is enige werkzaamheid merkbaar. Meestal neem ik 60 mg. Dit terwijl ik bijvoorbeeld 0,5 à 1,0 mg alprazolam wel heel goed voel!
Klik om te vergroten...
Het is ook niet gek voor Oxazepam om 50mg tabs voorgeschreven te krijgen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lichamelijke benzo, dus eentje die je lijf ook slap maakt en niet alleen mentaal iets doet of je laat slapen?
Ik heb 1x Temazepam geprobeerd paar weken geleden en had me toch een bodyload van 10mg! Mega zware armen en benen, trage en slappe spieren. Dat kwam vrij snel op en pas veel later kwam de slaap. Temazepam heeft volgens mij ook een echt lichamelijke werking.
Met Alprazolam toen (paar x geprobeerd) had ik dat totaal niet.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#17
John Trap zei:
Ik voel ook bijna niets van oxazepam. Vanaf 30 mg is enige werkzaamheid merkbaar. Meestal neem ik 60 mg. Dit terwijl ik bijvoorbeeld 0,5 à 1,0 mg alprazolam wel heel goed voel!
Klik om te vergroten...
Ik merk pas iets van oxepam op 40mg of themaze pam 20mg(gelcap) 60mg (pilvorm)
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Lichamelijke benzo, dus eentje die je lijf ook slap maakt en niet alleen mentaal iets doet of je laat slapen?
Ik heb 1x Temazepam geprobeerd paar weken geleden en had me toch een bodyload van 10mg! Mega zware armen en benen, trage en slappe spieren. Dat kwam vrij snel op en pas veel later kwam de slaap. Temazepam heeft volgens mij ook een echt lichamelijke werking.
Met Alprazolam toen (paar x geprobeerd) had ik dat totaal niet.
Klik om te vergroten...
Werd je ook zo wonkely soort van ketawalk maar dan de benzo vorm ervan ?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Blauweaap zei:
Werd je ook zo wonkely soort van ketawalk maar dan de benzo vorm ervan ?
Klik om te vergroten...
Geen flauw idee, nog nooit keta op. Maar nee, alles ging wel iets trager qua vooruit bewegen etc maar zwalken of dronken gevoel niet. Maar ik had maar 10mg genomen en dat schijnt voor de meesten een heel lage dosis te zijn. Geen idee wat meer doet.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#20
PsychedelicMagic zei:
Xanax schijnt vooral voor je hoofd te zijn. Wat ik zoek is een middel (benzo?) wat mij lichamelijk echt heel erg diep ontspannen maakt. Een zware spierverslapper dus. Weet iemand iets? Het liefst een research chemical....
Klik om te vergroten...
En welke is het geworden?Je hebt ook nog flualprazolam,ontspant de spieren maarrrrrr slaap wat je krijgt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."