#1
Ik heb zowat een jaar geleden voor de eerste keer XTC gebruikt. Goed om weten is dat ik geen voorgeschiedenis had met andere drugs (inclusief alcohol), geen enkele voorkennis had over MDMA of XTC, en ik voordien eigenlijk besloten had om het niet te nemen. And after that bombshell, lets's continue with the show ...
Ik en mijn partner namen de XTC in een thuis setting (YMMV op een feestje of festival), samen met een bevriend koppel. Mijn partner en ik worstelden al een aantal jaren met intimiteitsproblemen wat voor veel spanning zorgde in onze relatie - niet voldoende om uit elkaar te gaan, maar we waren geen van beiden gelukkig. Dat bevriend koppel raadde ons XTC aan om dichter bij elkaar te komen; zij hadden een soortgelijke ervaring als ons achter de rug en voor hen was het een redding geweest. Ik geef dit alles even mee om aan te geven wat onze mindset was toen we namen.
Wel, MDMA (werkzame stof in XTC) is zalig! Het geeft me een euforisch gevoel in het kwadraat; de wereld is mooi en goed, en de mensen erin nog meer. Je wil connecteren met anderen, elkaar aanraken voelt natuurlijk en juist, en zowat alles is bespreekbaar want je loopt over van de sympathie en empathie. In het geval van mijn partner en ik werden muren gesloopt die we jarenlang opgebouwd hadden. En die blijven voor een stuk gesloopt, MDMA is echt therapeutisch op dat vlak en je pakt bepaalde zaken mee in de rest van je leven (MDMA wordt in dat opzicht gebruikt om PTSD te bestrijden bij veteranen). En sex/intimiteit op MDMA is fantastisch! Als man is het dan wel zowat onmogelijk klaar te komen, maar dat hoeft eigenlijk ook niet op dat moment.
Samengevat is MDMA nemen voor ons zowat de meest intense, intieme ervaring die we kennen. En als bonus heeft het ons ook een beter koppel gemaakt.
Maar MDMA is ook dwingend in dat opzicht. Het sleurt je met de haren mee, als het moet. Tegen iemand niet zeggen dat je ze graag hebt/van ze houdt is erg moeilijk. Het gaat ook in golven, soms kom je er even wat meer uit waarna het terug binnenkomt. De bijwerkingen zijn er ook: je moet je lichaamstemperatuur in de gaten houden en tijdig afkoelen, voldoende drinken maar niet teveel (en plassen kan moeilijk gaan), en er is de welbekende kaakklem.
En zoals ander al aangaven, hou je aan de dosering van 1 tot 1.5 mg MDMA per kg lichaamsgewicht. Als je bijneemt, laat dan zeker 2 uur tussen en neem niet meer dan de helft van je eerste dosis bij (die 1.5 mg bovengrens geldt voor het totaal op de avond dat je neemt, niet per dosis). Het kan ook tot 2 uur duren voor het goed en wel binnenkomt, neem niet te snel bij.
MDMA is een zgn. serotonineslurper wat wil zeggen dat je een rustpauze van min. 6 weken moet inlassen na gebruik van MDMA, 3 maand is beter en het gangbare advies. Je kan een paar dagen na het nemen ook een dag verwachten waar je een mental dip hebt. Hier op het forum vind je heel wat info over verstandig gebruik, en trip reports over hoe mensen MDMA ervaren.
Ik kan de conclusie van @Green Dude alleen maar beamen.
Ik en mijn partner namen de XTC in een thuis setting (YMMV op een feestje of festival), samen met een bevriend koppel. Mijn partner en ik worstelden al een aantal jaren met intimiteitsproblemen wat voor veel spanning zorgde in onze relatie - niet voldoende om uit elkaar te gaan, maar we waren geen van beiden gelukkig. Dat bevriend koppel raadde ons XTC aan om dichter bij elkaar te komen; zij hadden een soortgelijke ervaring als ons achter de rug en voor hen was het een redding geweest. Ik geef dit alles even mee om aan te geven wat onze mindset was toen we namen.
Wel, MDMA (werkzame stof in XTC) is zalig! Het geeft me een euforisch gevoel in het kwadraat; de wereld is mooi en goed, en de mensen erin nog meer. Je wil connecteren met anderen, elkaar aanraken voelt natuurlijk en juist, en zowat alles is bespreekbaar want je loopt over van de sympathie en empathie. In het geval van mijn partner en ik werden muren gesloopt die we jarenlang opgebouwd hadden. En die blijven voor een stuk gesloopt, MDMA is echt therapeutisch op dat vlak en je pakt bepaalde zaken mee in de rest van je leven (MDMA wordt in dat opzicht gebruikt om PTSD te bestrijden bij veteranen). En sex/intimiteit op MDMA is fantastisch! Als man is het dan wel zowat onmogelijk klaar te komen, maar dat hoeft eigenlijk ook niet op dat moment.
Samengevat is MDMA nemen voor ons zowat de meest intense, intieme ervaring die we kennen. En als bonus heeft het ons ook een beter koppel gemaakt.
Maar MDMA is ook dwingend in dat opzicht. Het sleurt je met de haren mee, als het moet. Tegen iemand niet zeggen dat je ze graag hebt/van ze houdt is erg moeilijk. Het gaat ook in golven, soms kom je er even wat meer uit waarna het terug binnenkomt. De bijwerkingen zijn er ook: je moet je lichaamstemperatuur in de gaten houden en tijdig afkoelen, voldoende drinken maar niet teveel (en plassen kan moeilijk gaan), en er is de welbekende kaakklem.
En zoals ander al aangaven, hou je aan de dosering van 1 tot 1.5 mg MDMA per kg lichaamsgewicht. Als je bijneemt, laat dan zeker 2 uur tussen en neem niet meer dan de helft van je eerste dosis bij (die 1.5 mg bovengrens geldt voor het totaal op de avond dat je neemt, niet per dosis). Het kan ook tot 2 uur duren voor het goed en wel binnenkomt, neem niet te snel bij.
MDMA is een zgn. serotonineslurper wat wil zeggen dat je een rustpauze van min. 6 weken moet inlassen na gebruik van MDMA, 3 maand is beter en het gangbare advies. Je kan een paar dagen na het nemen ook een dag verwachten waar je een mental dip hebt. Hier op het forum vind je heel wat info over verstandig gebruik, en trip reports over hoe mensen MDMA ervaren.
Ik kan de conclusie van @Green Dude alleen maar beamen.