Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdvies eerste keer Ecstasy

Advies eerste keer Ecstasy

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
I
Ice Wallow ComeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Green Dude zei:
Goed dat je deze nog vermeld Xeno, was ik vergeten! Bij de eerste malen gebruik zal dit vast wel meevallen als je je aan de voorgenoemde dosissen houdt, maar weet dus dat de dip iets is die vrij snel vervaagt!
Klik om te vergroten...
Bedankt iedereen voor de tips, ik heb alles gelezen en zal hier zeker op letten. Ik ben alleen vergeten te noemen in mijn vraag dat ik adhd heb en methylfenidaat voorgeschreven krijg hierom. Mijn eerste vraag hierover zou zijn. 1: Hoe beinvloed mijn gebruik van methylfenidaat en hebben van adhd xtc? en 2: Ik heb weleens op feestjes meer methylfenidaat genomen dan ik voorgeschreven krijg expres, dit zijn pilletjes dus die voel ik dan ook wel inkicken, mijn hart gaat dan sneller kloppen etc en meer energiek. Is dit qua hartslag etc ongeveer hetzelfde bij mdma/xtc of veel heftiger?
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ice Wallow Come zei:
Is dit qua hartslag etc ongeveer hetzelfde bij mdma/xtc of veel heftiger?
Klik om te vergroten...
verschilt per persoon!
ik krijg van pep/methylphenidaat/dexamfetamine een hogere/vervelendere hartslag dan van xtc!
P
PistooltjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ice Wallow Come zei:
Bedankt iedereen voor de tips, ik heb alles gelezen en zal hier zeker op letten. Ik ben alleen vergeten te noemen in mijn vraag dat ik adhd heb en methylfenidaat voorgeschreven krijg hierom. Mijn eerste vraag hierover zou zijn. 1: Hoe beinvloed mijn gebruik van methylfenidaat en hebben van adhd xtc? en 2: Ik heb weleens op feestjes meer methylfenidaat genomen dan ik voorgeschreven krijg expres, dit zijn pilletjes dus die voel ik dan ook wel inkicken, mijn hart gaat dan sneller kloppen etc en meer energiek. Is dit qua hartslag etc ongeveer hetzelfde bij mdma/xtc of veel heftiger?
Klik om te vergroten...
Best geen Ritalin nemen dag van Xtc gebruik + de dag erna is mijn advies. Anders veel meer kans op vervelende/negatieve effecten. Methylfenidaat kan het effect van xtc ook versterken btw. Zal hoe dan ook leuk worden als je je aan de 'regels' houdt 👍🏾
I
Ice Wallow ComeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ikweetgeennaam zei:
verschilt per persoon!
ik krijg van pep/methylphenidaat/dexamfetamine een hogere/vervelendere hartslag dan van xtc!
Klik om te vergroten...
ah oke, dat stelt mij een beetje gerust. Niet dat ik hartproblemen heb, maar ik heb een keer spacecake genomen en toen ging mijn hart sneller kloppen, mijn borst werd warm en ik voelde mijn bloed helemaal rond gepomt worden in mijn borst. dat vond ik persoonlijk geen aangenaam gevoel. Hopelijk zal dit bij xtc anders zijn dan.
I
Ice Wallow ComeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pistooltje zei:
Best geen Ritalin nemen dag van Xtc gebruik + de dag erna is mijn advies. Anders veel meer kans op vervelende/negatieve effecten. Methylfenidaat kan het effect van xtc ook versterken btw. Zal hoe dan ook leuk worden als je je aan de 'regels' houdt 👍🏾
Klik om te vergroten...
Haha isg, bedankt voor de tips. Zal ik dan zeker niet doen. Ik ga van te voren een paar daagjes geen methylfenidaat nemen en daarna ook niet. Ook geen methylfenidaat om te dip tegen te gaan als het goed is toch?
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ice Wallow Come zei:
Ook geen methylfenidaat om te dip tegen te gaan als het goed is toch?
Klik om te vergroten...
nee het beste is om je dip gewoon uit te zitten, gezond eten, vitamines etc zullen je wel helpen
(na je eerste keer xtc zal de dip sowiezo meevallen)

Ice Wallow Come zei:
ah oke, dat stelt mij een beetje gerust. Niet dat ik hartproblemen heb, maar ik heb een keer spacecake genomen en toen ging mijn hart sneller kloppen, mijn borst werd warm en ik voelde mijn bloed helemaal rond gepomt worden in mijn borst. dat vond ik persoonlijk geen aangenaam gevoel. Hopelijk zal dit bij xtc anders zijn dan.
Klik om te vergroten...
ik krijg van veel wiet eten/roken ook een vervelende hartslag, maar van xtc valt het mee
(alsnog niet onderschatten, xtc verhoogt je hartslag alsnog heftig) maar ik heb er bij xtc minder last van dan bij andere drugs
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat ik zelf wel fijn vind, is om de bekende dinsdag een microdose truffels te nemen. Geen idee of het daadwerkelijk helpt, maar het werkt voor mij. Sowieso microdose ik wel vaker.
I
Ice Wallow ComeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ikweetgeennaam zei:
nee het beste is om je dip gewoon uit te zitten, gezond eten, vitamines etc zullen je wel helpen
(na je eerste keer xtc zal de dip sowiezo meevallen)


ik krijg van veel wiet eten/roken ook een vervelende hartslag, maar van xtc valt het mee
(alsnog niet onderschatten, xtc verhoogt je hartslag alsnog heftig) maar ik heb er bij xtc minder last van dan bij andere drugs
Klik om te vergroten...
Isgoed, ik zal de methylfenidaat wel eventjes niet aanraken dus voor en na xtc gebruik.

En ik hoop dat het qua hartslag dan ook mee zal vallen bij mij. En anders is het wachten tot het uitwerk en dan dus hopelijk weggaat.
Ohja, ik lees ook veel dat je het warm krijgt door xtc, op welke manier warm is dit. Gewoon warm net als sporten je door sporten krijgt, die richting op? Want ik kreeg het door die spacecake ook op random plekken heel warm, gek gevoel was dat. Maar dat waren meer plaatselijke plekken, zoals een arm, of mijn borst.
I
Ice Wallow ComeLid
01-01-2024, 00:00
#9
JohnGalt zei:
Wat ik zelf wel fijn vind, is om de bekende dinsdag een microdose truffels te nemen. Geen idee of het daadwerkelijk helpt, maar het werkt voor mij. Sowieso microdose ik wel vaker.
Klik om te vergroten...
Ja, ik ga denk ik eerst eens kijken hoe de dip voor mij gaat zijn. Fijn om te horen dat het je helpt!
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ice Wallow Come zei:
ik lees ook veel dat je het warm krijgt door xtc, op welke manier warm is dit. Gewoon warm net als sporten je door sporten krijgt, die richting op? Want ik kreeg het door die spacecake ook op random plekken heel warm, gek gevoel was dat. Maar dat waren meer plaatselijke plekken, zoals een arm, of mijn borst.
Klik om te vergroten...
je lichaamstemperatuur stijgt door de xtc, dus je krijgt het niet plaatselijk warm of zoiets, maar gewoon echt alsof je de verwarming heel hoog heb staan en een jas aan hebt, dit is niet gevaarlijk als je je aan normale dosering houdt en genoeg (maar niet TE veel) water drinkt!

ik vindt het “warm hebben” aan de x een lekker gevoel

als je meer vragen heb kan je me een pb sturen
I
Ice Wallow ComeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ikweetgeennaam zei:
je lichaamstemperatuur stijgt door de xtc, dus je krijgt het niet plaatselijk warm of zoiets, maar gewoon echt alsof je de verwarming heel hoog heb staan en een jas aan hebt, dit is niet gevaarlijk als je je aan normale dosering houdt en genoeg (maar niet TE veel) water drinkt!

ik vindt het “warm hebben” aan de x een lekker gevoel

als je meer vragen heb kan je me een pb sturen
Klik om te vergroten...
Isgoed, ja hier was ik ff benieuwd naar. Ik vond de effecten van spacecake zoals, op plaatselijke plekken warm krijgen, warme borst, en bloed rond gepomt voelen worden. niet fijn. Ik hoop dus heel erg dat dit soort dingen of andere vervelende dingen mij niet gebeuren als ik xtc neem. Bedankt iedereen voor de tips en het advies!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Haal 6-apb, veel leukere ervaring voor beginner.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
Haal 6-apb, veel leukere ervaring voor beginner.
Klik om te vergroten...
Niet alleen voor een beginner 👌
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#14
FredKroket zei:
Haal 6-apb, veel leukere ervaring voor beginner.
Klik om te vergroten...
Zo leuk dat je het de volgende dag en de volgende week het weer wil doen en combineren met andere dingen😉
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
MarcieMarc zei:
Niet alleen voor een beginner 👌
Klik om te vergroten...
Eens!
De pen is van je zus zei:
Zo leuk dat je het de volgende dag en de volgende week het weer wil doen en combineren met andere dingen😉
Klik om te vergroten...
Hehe tja sommigen kunnen vanaf minuut 1 zichzelf niet in de hand houden.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ikweetgeennaam zei:
je lichaamstemperatuur stijgt door de xtc, dus je krijgt het niet plaatselijk warm of zoiets, maar gewoon echt alsof je de verwarming heel hoog heb staan en een jas aan hebt, dit is niet gevaarlijk als je je aan normale dosering houdt en genoeg (maar niet TE veel) water drinkt!

ik vindt het “warm hebben” aan de x een lekker gevoel

als je meer vragen heb kan je me een pb sturen
Klik om te vergroten...
Als je op een feestje bent waar het erg warm is en je de hele tijd aan dansen bent, en het zo warm hebt, is het belangrijk om af en toe even naar een koelere plek te gaan en af te koelen. Je loopt anders risico op oververhitting, dit kan gevaarlijk zijn.
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik herken het paniekerige gevoel dat je omschrijft na het nemen van spacecake, ik ben zelf ook wat angstig aangelegd en daarom ook altijd wat huiverig voor het moment van inslaan van xtc. Ook omdat het de ene keer anders binnenkomt dan de andere keer. Om een te heftige inslag te voorkomen is de dosis natuurlijk erg belangrijk, maar ook waar je je op dat moment bevindt. Zo heb ik als ik thuis xtc gebruik eigenlijk nooit last van een angstige inslag, dan vind ik dat gevoel juist heel fijn. Op festivals kan ik soms wel wat onrustig worden. Vaak begint het bij mij met een wat duizelig gevoel, een verhoogde hartslag en muziek die opeens hard binnenkomt. Ik ga dan altijd even naar een rustige plek en neem een vriend(in) mee. Daar laat ik het gevoel over me heenkomen en na een kwartiertje tot een halfuurtje zit ik er heerlijk in.

Wat ook goed is om te weten: rustig ergens zitten kan fijn zijn om het moment van inslaan even door te komen, maar het daarna ook júist fijn zijn om te gaan dansen of te gaan lopen, ook als je daar voor je gevoel niet per se behoefte aan hebt. Ik heb wel eens gehad dat een pilletje iets te heftig insloeg en ik eigenlijk helemaal niet zo lekker ging en niet meer van het gras af wilde komen. Toen heb ik mezelf toch gedwongen om naar een stage te gaan en daar heb ik de rest van de dag non-stop gedanst en me geen moment meer slecht gevoeld. Blijkbaar moest mijn lichaam die overtollige energie gewoon kwijt. Soms moet je jezelf even forceren om aan te voelen waar jouw lichaam behoefte aan heeft.

Have fun!!!
I
Ice Wallow ComeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Waterkan01 zei:
Ik herken het paniekerige gevoel dat je omschrijft na het nemen van spacecake, ik ben zelf ook wat angstig aangelegd en daarom ook altijd wat huiverig voor het moment van inslaan van xtc. Ook omdat het de ene keer anders binnenkomt dan de andere keer. Om een te heftige inslag te voorkomen is de dosis natuurlijk erg belangrijk, maar ook waar je je op dat moment bevindt. Zo heb ik als ik thuis xtc gebruik eigenlijk nooit last van een angstige inslag, dan vind ik dat gevoel juist heel fijn. Op festivals kan ik soms wel wat onrustig worden. Vaak begint het bij mij met een wat duizelig gevoel, een verhoogde hartslag en muziek die opeens hard binnenkomt. Ik ga dan altijd even naar een rustige plek en neem een vriend(in) mee. Daar laat ik het gevoel over me heenkomen en na een kwartiertje tot een halfuurtje zit ik er heerlijk in.

Wat ook goed is om te weten: rustig ergens zitten kan fijn zijn om het moment van inslaan even door te komen, maar het daarna ook júist fijn zijn om te gaan dansen of te gaan lopen, ook als je daar voor je gevoel niet per se behoefte aan hebt. Ik heb wel eens gehad dat een pilletje iets te heftig insloeg en ik eigenlijk helemaal niet zo lekker ging en niet meer van het gras af wilde komen. Toen heb ik mezelf toch gedwongen om naar een stage te gaan en daar heb ik de rest van de dag non-stop gedanst en me geen moment meer slecht gevoeld. Blijkbaar moest mijn lichaam die overtollige energie gewoon kwijt. Soms moet je jezelf even forceren om aan te voelen waar jouw lichaam behoefte aan heeft.

Have fun!!!
Klik om te vergroten...
Bedankt, ik begrijp je helemaal. Ik zal hier zeker aan denken. Wat je nu beschrijft had ik ook toen de spacecake insloeg. Maar toen ik afleiding ging zoeken in de muziek en ging dansen gingen de angsten al snel weg en maakte de angsten ruimte voor de fijne gevoelens. Ik ben heel benieuwd naar mijn eerste keer. Ik ga ook zeker geen grote dosis nemen, eerder een beetje kleinere. Als achteraf blijkt dat de dosis te weinig was neem ik de volgende keer wel meer. Maar ik heb dat liever dan te veel nemen en bad gaan. Bedankt nog
I
Ice Wallow ComeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hallo iedereen,

Ik ben nu al een tijdje van plan om een keer xtc te proberen. Nu heb ik dus laatst Spacecake gedaan met een vriend van mij, en zodra het begon te werken vond ik de effecten toch vrij heftig, erg warme borst, hart ging sneller kloppen en ik voelde het bloed rond gepompt worden door mijn lichaam, een soort golf effect. Hierdoor raakte ik een beetje in paniek, gelukkig ging dit na een half uurtje over en voelde ik me beter daarna. Ik ervaarde dit als erg intens en vond het geen fijne effecten (verder was de spacecake super fijn).

Nu is Spacecake en xtc natuurlijk heel wat anders, maar ik lees en hoor veel verhalen dat xtc erg heftig is, zeker als het inkickt. Hebben jullie een beschrijving van hoe dit voelt en ook tips voor mij als ik ooit een keer xtc ga proberen. Ik heb namelijk geen zin in nog zo'n ervaring. Ik ben ook benieuwd wat een goede dosering is, ik lees namelijk veel over 2mg/kg lichaamsgewicht, maar is dit niet veel voor de eerste keer? Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen hierin.
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#20
lees mijn reacties op
https://drugsforum.nl/threads/mdma-poeder-vragen.74906/ voor een paar goeie tips 😁

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."