Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDosis mdma

Dosis mdma

37 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
J
JopiekrekelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zaterdag heb ik voor het eerst sinds een jaar weer eens Mdma gedaan.

Toch ben ik benieuwd of jullie mij kunnen adviseren over de juiste dosis nav mijn ervaring. Ik denk toch dat ik het niet helemaal juist doe, ondanks dat het heel tof was.

Extra info:
- ben een vrouw van ongeveer 56 kilo.
- redelijk wat ervaring met drugs (speed en xtc) zowel thuis als op een festival.
- Mdma is getest bij het lab op 75 %
- Word altijd erg snel misselijk van xtc/mdma. Bij een grotere hoeveelheid in 1 keer ga ik gelijk overgeven.
- ik heb adhd

Hoe was het zaterdag?
Ik had 80 mg afgewogen en meegenomen. Precies 1,5 x lichaamsgewicht. Bij binnenkomt op het feest 2 likjes genomen (16.00 uur). Na +- 30 min werden mijn benen zwaar, wilde ik zitten en had ik een zwaar gevoel in mijn lijf haha. Ik voelde me overigens wel prima. Staan vond ik een vervelende opgave. Even gaan zitten en wat mensen gekeken. Rond 17.30 opnieuw een wat grotere lik. Mezelf verplicht te staan en na wat leuke praatjes gehad te hebben, was het heel leuk. Daarna nog 2 of 3 keer na een uur een likje erbij gedaan. Toch bleef ik de rest van het feest voornamelijk zin hebben om te zitten. Ik zag er ook echt niet uit. Wegdraaiende ogen, mondhoeken helemaal strak naar beneden. Maar voelde me wel gewoon prima. De muziek was heerlijk en ik had zin om te praten en aan een vape te lurken haha. Het laatste uur werd ik ook ineens misselijk en moest ik overgeven. Daarna was het direct weer goed.

Zou dit te maken hebben met meerdere keren doseren of is dit gewoon de uitwerking op mij inmiddels? Van de 80 mg zit er nu nog zeker 30 in het zakje. Dus overdosering kan het niet geweest zijn..
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit lijkt me absoluut met overdosering en te vaak bijpakken te maken hebben, inderdaad.

De aanbevolen TOTALE hoeveelheid is 1,5 keer je lichaamsgewicht… niet je startdosis. Zijn mensen die best wat meer kunnen hebben, natuurlijk. Als het klopt wat er in het zakje is overgebleven (weeg t anders even na voor de zekerheid) heb je verdeeld over de avond 50 mg extra gehad. Das dus zeker 2,5 keer je lichaamsgewicht. Dit
Jopiekrekel zei:
Wegdraaiende ogen, mondhoeken helemaal strak naar beneden
Klik om te vergroten...
is echt een teken van overdoseren. Je weegt ook niet zo veel, dus ik kan me best voorstellen dat die klap dan nog harder aankomt. Bovendien, met mdma is het beter om op je piek ƩƩn keer bij te pakken en daarna niet meer. Je kan de mdma vibe wel 1 keer boosten/verlengen, maar versterk je alleen de bijwerkingen van de drug. Je gaat dus alleen maar meer en langer strak staan.

Misschien is dit alsnog wel ā€œgewoonā€ hoe je reageert vanaf nu, kan ook zeker. Maar probeer het anders een volgende keer met 1,5 keer je lichaamsgewicht als totale dosis met 1, max twee keer bijpakken voor je die conclusie trekt. Idealiter dus starten met 56 mg en na iets van 1,5 uur nog 28 mg bijnemen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jopiekrekel zei:
Ik had 80 mg afgewogen en meegenomen.
Klik om te vergroten...
Ohhhhhhh wacht heul ffkes, je had dit in totaal bij je en DAAR was maar 50 van opgegaan…
Dan istie wel wat lastiger ja. Dan misschien toch een volgende keer bij max 2 innames houden?
J
JopiekrekelLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Ohhhhhhh wacht heul ffkes, je had dit in totaal bij je en DAAR was maar 50 van opgegaan…
Dan istie wel wat lastiger ja. Dan misschien toch een volgende keer bij max 2 innames houden?
Klik om te vergroten...

Ja klopt inderdaad! Ik had maar 80 bij mij. Express zo gedaan, zodat ik zou weten wanneer ik genoeg zou hebben gehad..

Maar inderdaad wat jij zegt beter 2 x nemen. Misschien was mijn eerste dosis te licht en daarna een beetje het verdwaasde gevoel steeds gaan verlengen..
J
JopiekrekelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ergens lijkt het me ook heftig om dan in 1 keer te pakken, wat ik nu ongeveer over de avond nam.. Lijkt me heel heftig, aangezien ik nu al zo heftig reageer?
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jopiekrekel zei:
Ergens lijkt het me ook heftig om dan in 1 keer te pakken, wat ik nu ongeveer over de avond nam.. Lijkt me heel heftig, aangezien ik nu al zo heftig reageer?
Klik om te vergroten...
Trek je lering uit deze ervaring en ga aan de safe side zitten een volgende keer.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
50mg mdma en zulke effecten... lijkt me bizar.
Het eerste wat in me opkomt is dat je misschien 0,80 hebt afgewogen ipv 0,080.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#8
mandragora zei:
50mg mdma en zulke effecten... lijkt me bizar.
Het eerste wat in me opkomt is dat je misschien 0,80 hebt afgewogen ipv 0,080.
Klik om te vergroten...
800 mg is dan weer wat veel niet? Dan ga je als een raket naar een ander zonnestelsel...
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
DjYella zei:
800 mg is dan weer wat veel niet? Dan ga je als een raket naar een ander zonnestelsel...
Klik om te vergroten...
Als ik haar tekst goed begrijp heeft ze ook 5 keer een “likmoment“ gehad, wat ook best veel is...dus dan lijkt het mij logischer dat dit 500mg was dan 50mg
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#10
mandragora zei:
Als ik haar tekst goed begrijp heeft ze ook 5 keer een “likmoment“ gehad, wat ook best veel is...dus dan lijkt het mij logischer dat dit 500mg was dan 50mg
Klik om te vergroten...
5x een likmoment, ik dacht 1x. My bad inderdaad, om het uur ook... Ja dan ga je hard ja.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jopiekrekel zei:
2 likjes genomen (16.00 uur)
Klik om te vergroten...

Jopiekrekel zei:
17.30 opnieuw een wat grotere lik
Klik om te vergroten...

Jopiekrekel zei:
2 of 3 keer na een uur een likje erbij gedaan.
Klik om te vergroten...
Dit beschouw ik als elk uur een lik,... dus twee maal of drie maal (2 of 3uur)

Als je alles optelt lijkt het mij echt te bizar dat dit 50mg in totaal was geweest.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#12
mandragora zei:
Dit beschouw ik als elk uur een lik,... dus twee maal of drie maal (2 of 3uur)

Als je alles optelt lijkt het mij echt te bizar dat dit 50mg in totaal was geweest.
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad, dat was ander mega knap micro dosing geweest met die likjes
J
JopiekrekelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Haha ik snap jullie verwarring maar het was absoluut 0,080 op de weegschaal. Heb namelijk voor mijn vriendin 1,5 afgewogen. En ik weet 100 procent zeker dat ik dat zakje aan haar heb afgegeven haha. Ik kan anders het zakje nog wel even opnieuw wegen straks.

Wat betreft die likjes, het waren echt mini likjes voor een ervaren gebruiker haha. De bovenkant van mijn pink. Ik denk een oppervlakte van 0,5 x 0,3 cm ofzo haha (heb een kleine pink, ben zelf ook klein).

Ik heb overigens ook geen enkele kater gehad, zegt dat opzich niks wellicht. Maar met een dosis van 0,800 had ik denk ik mij niet zo top gevoeld. Ik weet van vroeger nog wel dat ik op een kwart pil vaak al heel hard ging en gelijk ging overgeven ook..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe kan je zo vaak bijnemen met max 80mg. Lijkt mij eerder een miscalculatie.

Zelfs als de harm reduction regels in acht neemt zit je met 80mg aardig safe. Kan me haast niet voorstellen dat je zulke extreme effecten hebt gehad van 80mg.
x
xeno1975Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat systeem van likjes lijkt me niet echt het beste systeem. MDMA neem je best een startdosis, en dan kan je eventueel een paar uur later met max de helft bij doseren. Zo doen zo het ook in klinische studies met MDMA voor PTSD behandeling bv.

Nu klinkt het me dat je wel de lichamelijke reacties hebt op de drug, zonder de mentale high.

Wat eet je voordien?
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Waarom doe je likjes als je afweegt en niet in een capsule? Dit lijkt me echt sterk van 50mg M.
J
JopiekrekelLid
01-01-2024, 00:00
#17
xeno1975 zei:
Dat systeem van likjes lijkt me niet echt het beste systeem. MDMA neem je best een startdosis, en dan kan je eventueel een paar uur later met max de helft bij doseren. Zo doen zo het ook in klinische studies met MDMA voor PTSD behandeling bv.

Nu klinkt het me dat je wel de lichamelijke reacties hebt op de drug, zonder de mentale high.

Wat eet je voordien?
Klik om te vergroten...
Ja ik denk dat dit mijn fout is geweest. Ik had aardig wat gegeten. In de ochtend mijn ontbijt, in de middag Mac en nog een banaan voor het feest haha.

Nu ik terug denk heb je inderdaad gelijk, veel lichamelijke reacties (wel fijn opzich) maar geen mentale high!
J
JopiekrekelLid
01-01-2024, 00:00
#18
FredKroket zei:
Hoe kan je zo vaak bijnemen met max 80mg. Lijkt mij eerder een miscalculatie.

Zelfs als de harm reduction regels in acht neemt zit je met 80mg aardig safe. Kan me haast niet voorstellen dat je zulke extreme effecten hebt gehad van 80mg.
Klik om te vergroten...

haha ja wellicht door de grote van de likjes? Echt Max 0,5 bij 0,3 cm. Bovenkant van mijn pink? Ik heb nog even nagevraagd aan degene die me hielp met wegen, maar hij blijft ook bij de 0,080… Ging al een beetje aan mezelf twijfelen.

Zie foto voor de visualisatie haha…
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
www.changingperspective.info

Gids voor het uitkiezen van de juiste hoeveelheid MDMA

In xtc-pillen zit tegenwoordig zoveel MDMA dat het gevaarlijk is om een hele pil te slikken. Deze gids helpt je de juiste hoeveelheid MDMA uit te kiezen.
www.changingperspective.info www.changingperspective.info
J
JopiekrekelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nou ik heb vandaag heel de boel eens nagewogen. Wilde het toch zeker weten. Blijkbaar had de weegschaal iets heel raars gedaan. Ik had nog een reserve zakje gemaakt waar nu ineens 200 mg uitkwam. Zoveel heeft er absoluut niet in het eerste zakje gezeten en er zat nog ongeveer de helft in van wat ik in totaal meenam.

Dus lang verhaal kort. We denken dat er in het ā€œergste gevalā€ 200 in heeft gezeten. Daarvan is nu dan nog een kwart tot de helft over. Dus dat zou betekenen dat er ongeveer rond de 100 is opgegaan. Dat klopt dan wel weer aardig met de vervelende effecten boven de 1,5 x lichaamsgewicht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."