Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDosis mdma

Dosis mdma

37 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jopiekrekel zei:
Een vingertop is natuurlijk ook geen gangbare weegmaat? Hoeveel zou die spreiding kunnen zijn van een topje van een pink? 10-20 ofzo?
Klik om te vergroten...
Even corrigeren ik heb de Trendfield en FuzionTank... dus niet fusiontank.
Verder begrijp ik je vraag niet?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jopiekrekel zei:
Een vingertop is natuurlijk ook geen gangbare weegmaat? Hoeveel zou die spreiding kunnen zijn van een topje van een pink? 10-20 ofzo?
Klik om te vergroten...
Daar valt echt niks over te zeggen. Daarom is het ook geen betrouwbare manier van doseren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jopiekrekel zei:
Een vingertop is natuurlijk ook geen gangbare weegmaat? Hoeveel zou die spreiding kunnen zijn van een topje van een pink? 10-20 ofzo?
Klik om te vergroten...
Nee veel meer. Bijvoorbeeld afhankelijk van hoe dik de kristallen zijn die je op dat vingertopje legt :wink:

Maar het punt is meer dat meten = weten
En dat gebruikt toch net wat lekkerder.
J
JopiekrekelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Nee veel meer. Bijvoorbeeld afhankelijk van hoe dik de kristallen zijn die je op dat vingertopje legt :wink:

Maar het punt is meer dat meten = weten
En dat gebruikt toch net wat lekkerder.
Klik om te vergroten...
Absoluut!
Toch maar een betere weegschaal aanschaffen voor de volgende keer. Al doende leert men haha.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jopiekrekel zei:
Absoluut!
Toch maar een betere weegschaal aanschaffen voor de volgende keer. Al doende leert men haha.
Klik om te vergroten...
Ja ik heb ook wel eens een (dure) weegschaal gekocht die best crappy bleek. Veel minder precies dan mijn goedkope Chinese weegschaal, en ik kan niet eens de batterijen vervangen want er moeten AA-batterijen in, maar die zijn te dik waardoor ze geen contact maken...

Dacht ik nog van 'nou, de prijs maakt me niet zoveel uit, als het maar goed is!
D
DawasiknieLid
01-01-2024, 00:00
#6
M of pillen vind ik een wereld van verschil, misschien ben ik gek, maar van m word ik loom,hangende mondhoeken , trillende ogen, terwijl ik van pillen de dolle 20min heb.
J
JopiekrekelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zaterdag heb ik voor het eerst sinds een jaar weer eens Mdma gedaan.

Toch ben ik benieuwd of jullie mij kunnen adviseren over de juiste dosis nav mijn ervaring. Ik denk toch dat ik het niet helemaal juist doe, ondanks dat het heel tof was.

Extra info:
- ben een vrouw van ongeveer 56 kilo.
- redelijk wat ervaring met drugs (speed en xtc) zowel thuis als op een festival.
- Mdma is getest bij het lab op 75 %
- Word altijd erg snel misselijk van xtc/mdma. Bij een grotere hoeveelheid in 1 keer ga ik gelijk overgeven.
- ik heb adhd

Hoe was het zaterdag?
Ik had 80 mg afgewogen en meegenomen. Precies 1,5 x lichaamsgewicht. Bij binnenkomt op het feest 2 likjes genomen (16.00 uur). Na +- 30 min werden mijn benen zwaar, wilde ik zitten en had ik een zwaar gevoel in mijn lijf haha. Ik voelde me overigens wel prima. Staan vond ik een vervelende opgave. Even gaan zitten en wat mensen gekeken. Rond 17.30 opnieuw een wat grotere lik. Mezelf verplicht te staan en na wat leuke praatjes gehad te hebben, was het heel leuk. Daarna nog 2 of 3 keer na een uur een likje erbij gedaan. Toch bleef ik de rest van het feest voornamelijk zin hebben om te zitten. Ik zag er ook echt niet uit. Wegdraaiende ogen, mondhoeken helemaal strak naar beneden. Maar voelde me wel gewoon prima. De muziek was heerlijk en ik had zin om te praten en aan een vape te lurken haha. Het laatste uur werd ik ook ineens misselijk en moest ik overgeven. Daarna was het direct weer goed.

Zou dit te maken hebben met meerdere keren doseren of is dit gewoon de uitwerking op mij inmiddels? Van de 80 mg zit er nu nog zeker 30 in het zakje. Dus overdosering kan het niet geweest zijn..
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit lijkt me absoluut met overdosering en te vaak bijpakken te maken hebben, inderdaad.

De aanbevolen TOTALE hoeveelheid is 1,5 keer je lichaamsgewicht… niet je startdosis. Zijn mensen die best wat meer kunnen hebben, natuurlijk. Als het klopt wat er in het zakje is overgebleven (weeg t anders even na voor de zekerheid) heb je verdeeld over de avond 50 mg extra gehad. Das dus zeker 2,5 keer je lichaamsgewicht. Dit
Jopiekrekel zei:
Wegdraaiende ogen, mondhoeken helemaal strak naar beneden
Klik om te vergroten...
is echt een teken van overdoseren. Je weegt ook niet zo veel, dus ik kan me best voorstellen dat die klap dan nog harder aankomt. Bovendien, met mdma is het beter om op je piek één keer bij te pakken en daarna niet meer. Je kan de mdma vibe wel 1 keer boosten/verlengen, maar versterk je alleen de bijwerkingen van de drug. Je gaat dus alleen maar meer en langer strak staan.

Misschien is dit alsnog wel “gewoon” hoe je reageert vanaf nu, kan ook zeker. Maar probeer het anders een volgende keer met 1,5 keer je lichaamsgewicht als totale dosis met 1, max twee keer bijpakken voor je die conclusie trekt. Idealiter dus starten met 56 mg en na iets van 1,5 uur nog 28 mg bijnemen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jopiekrekel zei:
Ik had 80 mg afgewogen en meegenomen.
Klik om te vergroten...
Ohhhhhhh wacht heul ffkes, je had dit in totaal bij je en DAAR was maar 50 van opgegaan…
Dan istie wel wat lastiger ja. Dan misschien toch een volgende keer bij max 2 innames houden?
J
JopiekrekelLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Ohhhhhhh wacht heul ffkes, je had dit in totaal bij je en DAAR was maar 50 van opgegaan…
Dan istie wel wat lastiger ja. Dan misschien toch een volgende keer bij max 2 innames houden?
Klik om te vergroten...

Ja klopt inderdaad! Ik had maar 80 bij mij. Express zo gedaan, zodat ik zou weten wanneer ik genoeg zou hebben gehad..

Maar inderdaad wat jij zegt beter 2 x nemen. Misschien was mijn eerste dosis te licht en daarna een beetje het verdwaasde gevoel steeds gaan verlengen..
J
JopiekrekelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ergens lijkt het me ook heftig om dan in 1 keer te pakken, wat ik nu ongeveer over de avond nam.. Lijkt me heel heftig, aangezien ik nu al zo heftig reageer?
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jopiekrekel zei:
Ergens lijkt het me ook heftig om dan in 1 keer te pakken, wat ik nu ongeveer over de avond nam.. Lijkt me heel heftig, aangezien ik nu al zo heftig reageer?
Klik om te vergroten...
Trek je lering uit deze ervaring en ga aan de safe side zitten een volgende keer.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
50mg mdma en zulke effecten... lijkt me bizar.
Het eerste wat in me opkomt is dat je misschien 0,80 hebt afgewogen ipv 0,080.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#14
mandragora zei:
50mg mdma en zulke effecten... lijkt me bizar.
Het eerste wat in me opkomt is dat je misschien 0,80 hebt afgewogen ipv 0,080.
Klik om te vergroten...
800 mg is dan weer wat veel niet? Dan ga je als een raket naar een ander zonnestelsel...
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
DjYella zei:
800 mg is dan weer wat veel niet? Dan ga je als een raket naar een ander zonnestelsel...
Klik om te vergroten...
Als ik haar tekst goed begrijp heeft ze ook 5 keer een ´likmoment´ gehad, wat ook best veel is...dus dan lijkt het mij logischer dat dit 500mg was dan 50mg
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#16
mandragora zei:
Als ik haar tekst goed begrijp heeft ze ook 5 keer een ´likmoment´ gehad, wat ook best veel is...dus dan lijkt het mij logischer dat dit 500mg was dan 50mg
Klik om te vergroten...
5x een likmoment, ik dacht 1x. My bad inderdaad, om het uur ook... Ja dan ga je hard ja.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jopiekrekel zei:
2 likjes genomen (16.00 uur)
Klik om te vergroten...

Jopiekrekel zei:
17.30 opnieuw een wat grotere lik
Klik om te vergroten...

Jopiekrekel zei:
2 of 3 keer na een uur een likje erbij gedaan.
Klik om te vergroten...
Dit beschouw ik als elk uur een lik,... dus twee maal of drie maal (2 of 3uur)

Als je alles optelt lijkt het mij echt te bizar dat dit 50mg in totaal was geweest.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#18
mandragora zei:
Dit beschouw ik als elk uur een lik,... dus twee maal of drie maal (2 of 3uur)

Als je alles optelt lijkt het mij echt te bizar dat dit 50mg in totaal was geweest.
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad, dat was ander mega knap micro dosing geweest met die likjes

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."