Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDosis mdma

Dosis mdma

37 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jopiekrekel zei:
Thanks voor de informatie. Ik had zo’n ding via bol gekocht. Ook op de 0,001 nauwkeurig staat er. Maar daar liepen we dus net op vast. We waren er allebei 200 procent zeker van dat we zaterdag 0,080 wogen. Maar nu krijgen we eigenlijk geen gewicht meer bij die stand en bij het andere zakje dus 0,200. Het zakje met het restantje meet helemaal niks. Zal wel een combinatie van slechte weegschaal en inderdaad wind, mensen of beweging zijn geweest.

Is er naast een goede weegschaal nog een referentie hoe je op het oog kunt controleren of de weegschaal klopt? Bijvoorbeeld half gripzakje is ongeveer een gram oid? Ik heb net geprobeerd een vingertop te wegen, maar hij bleef ook gewoon op 0 staan toen dat op de weegschaal lag.
Klik om te vergroten...
Zijn er bij je weegschaal geen kalibratiegewichtjes meegeleverd? Het eerste wat ik doe wanneer ik mijn weegschaal gebruik is dat gewichtje er opzetten en indien nodig kalibreren.
Heb je een Trendfield weegschaal van Bol.com?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jopiekrekel zei:
Thanks voor de informatie. Ik had zo’n ding via bol gekocht. Ook op de 0,001 nauwkeurig staat er. Maar daar liepen we dus net op vast. We waren er allebei 200 procent zeker van dat we zaterdag 0,080 wogen. Maar nu krijgen we eigenlijk geen gewicht meer bij die stand en bij het andere zakje dus 0,200. Het zakje met het restantje meet helemaal niks. Zal wel een combinatie van slechte weegschaal en inderdaad wind, mensen of beweging zijn geweest.

Is er naast een goede weegschaal nog een referentie hoe je op het oog kunt controleren of de weegschaal klopt? Bijvoorbeeld half gripzakje is ongeveer een gram oid? Ik heb net geprobeerd een vingertop te wegen, maar hij bleef ook gewoon op 0 staan toen dat op de weegschaal lag.
Klik om te vergroten...
mandragora zei:
Zijn er bij je weegschaal geen kalibratiegewichtjes meegeleverd? Het eerste wat ik doe wanneer ik mijn weegschaal gebruik is dat gewichtje er opzetten en indien nodig kalibreren.
Heb je een Trendfield weegschaal van Bol.com?
Klik om te vergroten...
Ja je kunt weegschalen ijken. Dat doe je door een geverifeerde meting te vergelijken met jouw weegschaal.

Daarom zou ik trouwens juist afraden om die bijgeleverde kalibratie-gewichten te gebruiken. Het probleem met die dingen is dat het heel lastig is om die gewichtjes op de milligram precies te produceren, en dat één krasje al gelijk een ander gewicht veroorzaakt. Daardoor kosten goede kalibratie-gewichten al snel 50+ euro, en dat is te duur om standaard bij zo'n weegschaal te leveren.

Ik doe het zelf met meerdere milligramweegschalen. Die vergelijk ik af en toe met elkaar. Het lastige daarvan is wel weer dat als de metingen van hetzelfde voorwerp een ander resultaat hebben, dat je dan niet weet aan welke weegschaal het ligt. Daar zul je dan een derde (geijkte) weegschaal voor nodig hebben.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Ja je kunt weegschalen ijken. Dat doe je door een geverifeerde meting te vergelijken met jouw weegschaal.

Daarom zou ik trouwens juist afraden om die bijgeleverde kalibratie-gewichten te gebruiken. Het probleem met die dingen is dat het heel lastig is om die gewichtjes op de milligram precies te produceren, en dat één krasje al gelijk een ander gewicht veroorzaakt. Daardoor kosten goede kalibratie-gewichten al snel 50+ euro, en dat is te duur om standaard bij zo'n weegschaal te leveren.

Ik doe het zelf met meerdere milligramweegschalen. Die vergelijk ik af en toe met elkaar. Het lastige daarvan is wel weer dat als de metingen van hetzelfde voorwerp een ander resultaat hebben, dat je dan niet weet aan welke weegschaal het ligt. Daar zul je dan een derde (geijkte) weegschaal voor nodig hebben.
Klik om te vergroten...
Okee ik heb nog even gecheckt, en het kan nog wel wat goedkoper dan de 50 euro. Maar als er geen kalibratiecertificaat bij de kalibratiegewichten zit, dan zou ik zeer sceptisch zijn over de betrouwbaaeheid ervan.

kalibratiegewichten.nl

Kern ijkgewichten weegschalen | M1 Kalibratiegewichten | Weegtechniek

IJkgewichten voor precisiebalans | Kern M1 gewichten voor laboratoriumweegschalen | Kalibratiegewichten voor laboratoriumweegschalen | Snel leverbaar
kalibratiegewichten.nl kalibratiegewichten.nl
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Ik doe het zelf met meerdere milligramweegschalen. Die vergelijk ik af en toe met elkaar. Het lastige daarvan is wel weer dat als de metingen van hetzelfde voorwerp een ander resultaat hebben, dat je dan niet weet aan welke weegschaal het ligt. Daar zul je dan een derde (geijkte) weegschaal voor nodig hebben.
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat ik al een onverzadigbare drang had om tot op de mg nauwkeurigheid te lezen.
Heb zelf 2 weegschaaltjes. Als ik iets afweeg gebruik ik ze ook alle twee om zeker te zijn.
De trendfield en een FusionTank, de gewichtjes bewaar ik zorgvuldig en geven nog steeds het beschreven gewicht weer.
Van beide weegschalen ben ik meer dan tevreden, ze geven ook exact hetzelfde gewicht weer.
Wat soms helpt bij sommige weegschalen met het afwegen van een laag gewicht is eerst een gewichtje op de weegschaal plaatsen en vervolgens je poeder erbij te leggen en op te tellen vanuit het getal dat het gewichtje weergeeft.
J
JopiekrekelLid
01-01-2024, 00:00
#5
mandragora zei:
Ik dacht dat ik al een onverzadigbare drang had om tot op de mg nauwkeurigheid te lezen.
Heb zelf 2 weegschaaltjes. Als ik iets afweeg gebruik ik ze ook alle twee om zeker te zijn.
De trendfield en een FusionTank, de gewichtjes bewaar ik zorgvuldig en geven nog steeds het beschreven gewicht weer.
Van beide weegschalen ben ik meer dan tevreden, ze geven ook exact hetzelfde gewicht weer.
Wat soms helpt bij sommige weegschalen met het afwegen van een laag gewicht is eerst een gewichtje op de weegschaal plaatsen en vervolgens je poeder erbij te leggen en op te tellen vanuit het getal dat het gewichtje weergeeft.
Klik om te vergroten...
Dankjewel ik ga deze dan ook maar aanschaffen! Ik kan me namelijk echt gewoon niet voorstellen dat er een heel groot aantal in mg op is gegaan, maar het zit me totaal niet lekker haha.

Een vingertop is natuurlijk ook geen gangbare weegmaat? Hoeveel zou die spreiding kunnen zijn van een topje van een pink? 10-20 ofzo?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jopiekrekel zei:
Dankjewel ik ga deze dan ook maar aanschaffen! Ik kan me namelijk echt gewoon niet voorstellen dat er een heel groot aantal in mg op is gegaan, maar het zit me totaal niet lekker haha.
Klik om te vergroten...
Snap ik volledig. Een onbetrouwbare weegschaal is een ding dat je beter nooit gebruikt... zelfs je ogen zijn meer betrouwbaar dan.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jopiekrekel zei:
Een vingertop is natuurlijk ook geen gangbare weegmaat? Hoeveel zou die spreiding kunnen zijn van een topje van een pink? 10-20 ofzo?
Klik om te vergroten...
Even corrigeren ik heb de Trendfield en FuzionTank... dus niet fusiontank.
Verder begrijp ik je vraag niet?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jopiekrekel zei:
Een vingertop is natuurlijk ook geen gangbare weegmaat? Hoeveel zou die spreiding kunnen zijn van een topje van een pink? 10-20 ofzo?
Klik om te vergroten...
Daar valt echt niks over te zeggen. Daarom is het ook geen betrouwbare manier van doseren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jopiekrekel zei:
Een vingertop is natuurlijk ook geen gangbare weegmaat? Hoeveel zou die spreiding kunnen zijn van een topje van een pink? 10-20 ofzo?
Klik om te vergroten...
Nee veel meer. Bijvoorbeeld afhankelijk van hoe dik de kristallen zijn die je op dat vingertopje legt :wink:

Maar het punt is meer dat meten = weten
En dat gebruikt toch net wat lekkerder.
J
JopiekrekelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Nee veel meer. Bijvoorbeeld afhankelijk van hoe dik de kristallen zijn die je op dat vingertopje legt :wink:

Maar het punt is meer dat meten = weten
En dat gebruikt toch net wat lekkerder.
Klik om te vergroten...
Absoluut!
Toch maar een betere weegschaal aanschaffen voor de volgende keer. Al doende leert men haha.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jopiekrekel zei:
Absoluut!
Toch maar een betere weegschaal aanschaffen voor de volgende keer. Al doende leert men haha.
Klik om te vergroten...
Ja ik heb ook wel eens een (dure) weegschaal gekocht die best crappy bleek. Veel minder precies dan mijn goedkope Chinese weegschaal, en ik kan niet eens de batterijen vervangen want er moeten AA-batterijen in, maar die zijn te dik waardoor ze geen contact maken...

Dacht ik nog van 'nou, de prijs maakt me niet zoveel uit, als het maar goed is!
D
DawasiknieLid
01-01-2024, 00:00
#12
M of pillen vind ik een wereld van verschil, misschien ben ik gek, maar van m word ik loom,hangende mondhoeken , trillende ogen, terwijl ik van pillen de dolle 20min heb.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dawasiknie zei:
M of pillen vind ik een wereld van verschil, misschien ben ik gek, maar van m word ik loom,hangende mondhoeken , trillende ogen, terwijl ik van pillen de dolle 20min heb.
Klik om te vergroten...
In principe is de werkzame stof in pillen ook MDMA. Dus de vraag is: Weet je precies hoeveel je neemt? Laat je bijvoorbeeld je pillen testen en meet je MDMA kristallen af met een nauwkeurige weegschaal? Want anders zou het verschil kunnen liggen aan de dosering.
D
DawasiknieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nee m is altijd natte vingerwerk zeg maar
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jopiekrekel zei:
Ik had 80 mg afgewogen en meegenomen.
Klik om te vergroten...
Ohhhhhhh wacht heul ffkes, je had dit in totaal bij je en DAAR was maar 50 van opgegaan…
Dan istie wel wat lastiger ja. Dan misschien toch een volgende keer bij max 2 innames houden?
J
JopiekrekelLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Ohhhhhhh wacht heul ffkes, je had dit in totaal bij je en DAAR was maar 50 van opgegaan…
Dan istie wel wat lastiger ja. Dan misschien toch een volgende keer bij max 2 innames houden?
Klik om te vergroten...

Ja klopt inderdaad! Ik had maar 80 bij mij. Express zo gedaan, zodat ik zou weten wanneer ik genoeg zou hebben gehad..

Maar inderdaad wat jij zegt beter 2 x nemen. Misschien was mijn eerste dosis te licht en daarna een beetje het verdwaasde gevoel steeds gaan verlengen..
J
JopiekrekelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ergens lijkt het me ook heftig om dan in 1 keer te pakken, wat ik nu ongeveer over de avond nam.. Lijkt me heel heftig, aangezien ik nu al zo heftig reageer?
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jopiekrekel zei:
Ergens lijkt het me ook heftig om dan in 1 keer te pakken, wat ik nu ongeveer over de avond nam.. Lijkt me heel heftig, aangezien ik nu al zo heftig reageer?
Klik om te vergroten...
Trek je lering uit deze ervaring en ga aan de safe side zitten een volgende keer.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
50mg mdma en zulke effecten... lijkt me bizar.
Het eerste wat in me opkomt is dat je misschien 0,80 hebt afgewogen ipv 0,080.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#20
mandragora zei:
50mg mdma en zulke effecten... lijkt me bizar.
Het eerste wat in me opkomt is dat je misschien 0,80 hebt afgewogen ipv 0,080.
Klik om te vergroten...
800 mg is dan weer wat veel niet? Dan ga je als een raket naar een ander zonnestelsel...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."