Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo afkickschema met clonazolam

Benzo afkickschema met clonazolam

50 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Erick36 zei:
Bekend verhaal: amfetamines om jezelf te motiveren en stimuleren tot actie. Daarna last krijgen van de nare kant van de stimulatie (opgefokt voelen) en dat dempen met alcohol en/of benzodiazepinen. Dat was mijn dagelijks leven. Kort geleden werd ik steeds warriger en deuntjes van muziek bleven zich erg opdringerig in mijn hoofd herhalen. Ik ging me ergeren aan de buren, ik hoorde ze steeds vaker negatief over mij praten. (bleek allemaal in mijn hoofd te zitten). Om rustig te worden ging ik steeds meer Etizolam gebruiken, ook overdag. En 's nachts Flualprazolam. Eén keer werd ik wakker met overal pillen in bed en op de grond. Zonder dat ik mij kon herinneren wat er gebeurd was. Ik viel nooit in slaap: ik STORTTE in slaap. Maar hoeveel ik ook sliep, langzaam werd ik vermoeider, mijn conditie werd snel minder. Dus nam ik toch maar weer meer amfetamines om op de been te blijven.
Totdat ik in een weekend ontdekte dat alle RC-benzo's op waren.
Gek genoeg ging ik mijn toenemende waanbeelden en angsten te lijf met nóg meer amfetamines. Gewoon omdat ik niks anders had.
Toen een vriendin zomaar belde vroeg ik of ze mij op wilde halen. Ik durfde niet meer thuis te zijn.
De weken daarna heb ik samen met haar professionele hulp gezocht. Ik had met die vriendin afgesproken om in haar huis niets meer te gebruiken. Alles was inmiddels toch al op of weggegooid, dus ik had ook weinig keus. En mijn angst en ontwenningsverschijnselen waren te heftig om naar huis te gaan om nieuwe middelen te halen.
De eerste dagen waren heftig: enorme onrust en angst, onrealistische gedachten ("nu is mijn leven voorbij, iedereen weet het"). Ik had het erg koud en wist niet of ik wilde liggen of actief zijn. Maar na 4 dagen ben ik gaan wandelen en heb ik boodschappen gedaan. In de winkel voelde ik mij nog wel steeds bekeken, waardoor is haastig mijn boodschappen deed. De dagen daarna werden al die nare gevoelens minder. Inmiddels had ik van een arts een lichte dosis quetiapine gekregen, ze vond dat ik goed moest slapen. Mijn langdurige slaaptekort hield de psychotische trekjes namelijk in stand. Maar ik kreeg absoluut GEEN benzo's!
Na 2 weken ben ik in overleg gestopt met die quetiapine. Ik was verbaasd dat ik daarna geen enkele zucht had naar benzo's. Ik was er altijd van overtuigd dat ik na jarenlang benzogebruik heel langzaam af moest bouwen. De pijnlijke lichamelijke en geestelijke dagen kort na stoppen van alles, zullen daar wel mee te maken gehad hebben. Maar dat ik na 2 weken gewoon naar bed kon en weer redelijk goed kon slapen, zonder medicatie of drugs, had ik niet verwacht.
Dit is geen halleluja verhaal hoor, want ik denk dat ik niet gematigd kan gebruiken. Dus dat ik drugs en alcohol moet verbannen. De eerste weken voelt dat goed, alsof er een nieuw leven was begonnen. Ik heb nog professionele begeleiding, en dat is niet de eerste keer. Daardoor weet ik heel goed hoe mijn hoofd werkt. Mijn manier van denken maakt de verleiding naar het gebruik van middelen / medicatie / drugs groot.
Ik merk nu alweer dat ik denk dat het mogelijk moet zijn om de juiste middelen in de juiste balans te gebruiken. Maar ik houd mezelf vast voor de gek.
Klik om te vergroten...
Dank voor het delen van jóuw ervaring. Toch wel fijn om te lezen dat er zoveel mensen zijn die in het speed- en benzobootje zijn geklommen, maar er toch ook weer goed uit zijn gekomen!

Even over je laatste twee zinnen: naar mijn mening is dit verslavingskliniek onzin. Je kunt een middel prima gebruiken, zonder dat het jou gebruikt. Ookal is dat in het verleden anders geweest. Voldoende pauze kan je een reset en voldoende inzicht geven in de gevolgen, zodat je daarna veel verstandiger met een middel kan omgaan. Maar dan moet je daar wel bewust mee bezig zijn.

Ik geloof niet in stoppen, alleen in de juiste balans vinden en houden.
L
Lid 110071Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Bekend verhaal: amfetamines om jezelf te motiveren en stimuleren tot actie. Daarna last krijgen van de nare kant van de stimulatie (opgefokt voelen) en dat dempen met alcohol en/of benzodiazepinen. Dat was mijn dagelijks leven. Kort geleden werd ik steeds warriger en deuntjes van muziek bleven zich erg opdringerig in mijn hoofd herhalen. Ik ging me ergeren aan de buren, ik hoorde ze steeds vaker negatief over mij praten. (bleek allemaal in mijn hoofd te zitten). Om rustig te worden ging ik steeds meer Etizolam gebruiken, ook overdag. En 's nachts Flualprazolam. Eén keer werd ik wakker met overal pillen in bed en op de grond. Zonder dat ik mij kon herinneren wat er gebeurd was. Ik viel nooit in slaap: ik STORTTE in slaap. Maar hoeveel ik ook sliep, langzaam werd ik vermoeider, mijn conditie werd snel minder. Dus nam ik toch maar weer meer amfetamines om op de been te blijven.
Totdat ik in een weekend ontdekte dat alle RC-benzo's op waren.
Gek genoeg ging ik mijn toenemende waanbeelden en angsten te lijf met nóg meer amfetamines. Gewoon omdat ik niks anders had.
Toen een vriendin zomaar belde vroeg ik of ze mij op wilde halen. Ik durfde niet meer thuis te zijn.
De weken daarna heb ik samen met haar professionele hulp gezocht. Ik had met die vriendin afgesproken om in haar huis niets meer te gebruiken. Alles was inmiddels toch al op of weggegooid, dus ik had ook weinig keus. En mijn angst en ontwenningsverschijnselen waren te heftig om naar huis te gaan om nieuwe middelen te halen.
De eerste dagen waren heftig: enorme onrust en angst, onrealistische gedachten ("nu is mijn leven voorbij, iedereen weet het"). Ik had het erg koud en wist niet of ik wilde liggen of actief zijn. Maar na 4 dagen ben ik gaan wandelen en heb ik boodschappen gedaan. In de winkel voelde ik mij nog wel steeds bekeken, waardoor is haastig mijn boodschappen deed. De dagen daarna werden al die nare gevoelens minder. Inmiddels had ik van een arts een lichte dosis quetiapine gekregen, ze vond dat ik goed moest slapen. Mijn langdurige slaaptekort hield de psychotische trekjes namelijk in stand. Maar ik kreeg absoluut GEEN benzo's!
Na 2 weken ben ik in overleg gestopt met die quetiapine. Ik was verbaasd dat ik daarna geen enkele zucht had naar benzo's. Ik was er altijd van overtuigd dat ik na jarenlang benzogebruik heel langzaam af moest bouwen. De pijnlijke lichamelijke en geestelijke dagen kort na stoppen van alles, zullen daar wel mee te maken gehad hebben. Maar dat ik na 2 weken gewoon naar bed kon en weer redelijk goed kon slapen, zonder medicatie of drugs, had ik niet verwacht.
Dit is geen halleluja verhaal hoor, want ik denk dat ik niet gematigd kan gebruiken. Dus dat ik drugs en alcohol moet verbannen. De eerste weken voelt dat goed, alsof er een nieuw leven was begonnen. Ik heb nog professionele begeleiding, en dat is niet de eerste keer. Daardoor weet ik heel goed hoe mijn hoofd werkt. Mijn manier van denken maakt de verleiding naar het gebruik van middelen / medicatie / drugs groot.
Ik merk nu alweer dat ik denk dat het mogelijk moet zijn om de juiste middelen in de juiste balans te gebruiken. Maar ik houd mezelf vast voor de gek.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#3
joetsie zei:
Je zal maar dementerend zijn,die worden vol gestopt met benzo,s
Klik om te vergroten...
Als ik dementerend ben mogen ze mij volgooien met alles dat voorradig is!
B
BowsermanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thanks John voor de bemoedigende woorden!

Ik heb alsnog een goede bron van Diclazepam poeder gevonden en ga het hiermee proberen, ik lees overal dat dit toch wel dé RC chem is om een benzo verslaving goed gedoseerd af te bouwen. Ik merkte dat het met die 0.5mg clonazolam pilletjes en de relatief korte halfwaarde tijd toch lastig werd in mijn persoonlijke situatie. Mocht iemand hier iets aan hebben ik doe dit met volumetrisch doseren. Voor het afmeten van hoeveelheden in de milligrammen range heb je namelijk anders een zéér nauwkeurige en dure weegschaal/balans nodig. Om het poeder op te lossen gebruik ik 96% pure alcohol (dit kan niet in water) wat je gewoon bij de slijter kunt kopen (of bij een online slijter), en een 3.5ml spuitje om de hoeveelheid oplossing en dus Diclazepam nauwkeurig af te kunnen meten. Ik ben hier pas een paar dagen mee bezig maar tot nu toe werkt dit voor mij en heb ik geen tot nauwelijks ontwenningsverschijnselen (maar het afbouwen is dan ook net pas begonnen).

Gelukkig ben ik al een tijd geleden met uppers gestopt en heb ik mezelf een rustiger leeftempo aangemeten dus dat scheelt al een hoop.

Veel succes aan anderen die hiermee kampen!!
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ga het proberen met etizolam om te slapen.Als ik goed slaap dan kan ik alles aan.En dan de lorazepam minderen
B
BowsermanLid
01-01-2024, 00:00
#6
joetsie zei:
Ik ga het proberen met etizolam om te slapen.Als ik goed slaap dan kan ik alles aan.En dan de lorazepam minderen
Klik om te vergroten...

Slaap is de bril waardoor je het leven ziet. Let wel op dat "benzo slaap" lang niet van dezelfde kwaliteit is als natuurlijke slaap, je zult er altijd minder uitgerust van wakker worden. Maar door de korte werkingsduur van Etizolam kan dit wel helpen als inslaper bijvoorbeeld. Let alleen wel op bij het mixen van verschillende benzo's, die kunnen elkaars werking versterken. En pas op want voor je het weet heb je een nieuwe verslaving erbij.. Benzo verslaving is echt een sluipmoordenaar is mijn ervaring. Ik dacht zelf altijd als ik ergens las dat benzo's zo extreem verslavend zijn, het zal wel meevallen en ik ben toch wel sterk genoeg om dat te voorkomen.. Boy was I wrong. Juist als je met slaapproblemen kampt moet je uitkijken omdat het zo fantastisch lijkt te werken initieel maar op de lange termijn helpt het je slaap juist volledig om zeep. Uiteraard zijn er mensen die het bij "af en toe een keer" voor noodgevallen kunnen laten (zoals mijn vriendin) maar ik heb het idee dat dit over het algemeen mensen zijn die van nature al goede slapers zijn. Geen idee wat op jou van toepassing is natuurlijk.

De hypnotische/slaap opwekkende effecten van Etizolam zijn in mijn ervaring binnen een paar dagen opeenvolgend gebruik al niet meer aanwezig (dit geld voor veel benzo's), dus dit gebruiken voor slaap is echt een korte termijn oplossing. Uiteindelijk ben je er veel meer bij gebaat om te kijken waar je slechte slaap nou precies door veroorzaakt wordt en het probleem bij de kern aan te pakken. Accepteren dat je minder goed slaapt kan al een begin zijn om je slaapproblemen op te lossen. Maar als je eenmaal van benzo's afhankelijk wordt van een goede nachtrust dan verneuk je je brein/biologie op zo'n manier dat je letterlijk niet meer kunt slapen zonder benzo's (en dus in de ontwenning terechtkomt).

Mijn boekentip voor slechte slapers die op zoek zijn naar een duurzame oplossing voor hun slaapproblemen: "Slapen is niets doen" van Alina Kruit. Of zoek op google naar ACT en slaap.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
joetsie zei:
Dankje voor de goede uitleg.Ja een inslaper heb ik nodig.Verder slik ik lorazepam.Die etizolam is 2 mg
Klik om te vergroten...
Zo etizolam niet als inslaper gebruiken. Niet dagelijks in ieder geval. Na een week of 2 werkt dat wss niet meer maar zit je wel met een afkick als je pech hebt.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bowserman zei:
Slaap is de bril waardoor je het leven ziet. Let wel op dat "benzo slaap" lang niet van dezelfde kwaliteit is als natuurlijke slaap, je zult er altijd minder uitgerust van wakker worden. Maar door de korte werkingsduur van Etizolam kan dit wel helpen als inslaper bijvoorbeeld. Let alleen wel op bij het mixen van verschillende benzo's, die kunnen elkaars werking versterken. En pas op want voor je het weet heb je een nieuwe verslaving erbij.. Benzo verslaving is echt een sluipmoordenaar is mijn ervaring. Ik dacht zelf altijd als ik ergens las dat benzo's zo extreem verslavend zijn, het zal wel meevallen en ik ben toch wel sterk genoeg om dat te voorkomen.. Boy was I wrong. Juist als je met slaapproblemen kampt moet je uitkijken omdat het zo fantastisch lijkt te werken initieel maar op de lange termijn helpt het je slaap juist volledig om zeep. Uiteraard zijn er mensen die het bij "af en toe een keer" voor noodgevallen kunnen laten (zoals mijn vriendin) maar ik heb het idee dat dit over het algemeen mensen zijn die van nature al goede slapers zijn. Geen idee wat op jou van toepassing is natuurlijk.

De hypnotische/slaap opwekkende effecten van Etizolam zijn in mijn ervaring binnen een paar dagen opeenvolgend gebruik al niet meer aanwezig (dit geld voor veel benzo's), dus dit gebruiken voor slaap is echt een korte termijn oplossing. Uiteindelijk ben je er veel meer bij gebaat om te kijken waar je slechte slaap nou precies door veroorzaakt wordt en het probleem bij de kern aan te pakken. Accepteren dat je minder goed slaapt kan al een begin zijn om je slaapproblemen op te lossen. Maar als je eenmaal van benzo's afhankelijk wordt van een goede nachtrust dan verneuk je je brein/biologie op zo'n manier dat je letterlijk niet meer kunt slapen zonder benzo's (en dus in de ontwenning terechtkomt).

Mijn boekentip voor slechte slapers die op zoek zijn naar een duurzame oplossing voor hun slaapproblemen: "Slapen is niets doen" van Alina Kruit. Of zoek op google naar ACT en slaap.
Klik om te vergroten...
Dankje voor de goede uitleg.Ja een inslaper heb ik nodig.Verder slik ik lorazepam.Die etizolam is 2 mg
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganggang💯 zei:
Zo etizolam niet als inslaper gebruiken. Niet dagelijks in ieder geval. Na een week of 2 werkt dat wss niet meer maar zit je wel met een afkick als je pech hebt.
Klik om te vergroten...
ja zal het proberen niet altijd te gebruiken
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#10
joetsie zei:
ja zal het proberen niet altijd te gebruiken
Klik om te vergroten...
Okee , dus die melding heb je al mee gehad om ze niet te vaak te gebruiken :wink:.
Heb je hem nog eens in je eigen epizolam topic 🤣
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
joetsie zei:
ja zal het proberen niet altijd te gebruiken
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat je normaal mee omgaat en we niet over een paar week een verslavingstopic geopend zien worden door jou.

Vooralsnog heb ik niet echt de indruk dat je verantwoordelijk met drugs omgaat.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganggang💯 zei:
Ik hoop dat je normaal mee omgaat en we niet over een paar week een verslavingstopic geopend zien worden door jou.

Vooralsnog heb ik niet echt de indruk dat je verantwoordelijk met drugs omgaat.
Klik om te vergroten...
Ze neemt al 20 jaar benzo's man , maakt je geen zorgen , ze weet waar ze mee bezig is :wink: (sarcasme)

epizolam

Hoi Heb ze vandaaag gekregen ,maar hoe moet ik het doen?Oplossen in water ofzo?
drugsforum.nl drugsforum.nl
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#13
inner_search zei:
Ze neemt al 20 jaar benzo's man , maakt je geen zorgen , ze weet waar ze mee bezig is :wink: (sarcasme)

epizolam

Hoi Heb ze vandaaag gekregen ,maar hoe moet ik het doen?Oplossen in water ofzo?
drugsforum.nl drugsforum.nl
Klik om te vergroten...
Nee wees daar maar niet bang voor
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben benieuwd of iemand iets kan zeggen over opnieuw lichamelijk afhankelijk raken van benzo's, daarbij specifiek clonazolam, na eerdere lichamelijke afhankelijkheid hiervan.

Is er iets te zeggen over het aantal dagen gebruik, dosis en frequentie, duur eerdere lichamelijke afhankelijkheid en/of duur van onthouden in relatie tot de snelheid van het opnieuw lichamelijk afhankelijk worden?

Bijvoorbeeld: kun je na een aantal jaar verslaving en 3 maanden geheelonthouding weer 2 dagen achter elkaar 0,5 mg clonazolam nemen? Of krijg je daar meteen weer last van? Zijn hier 'regels' voor?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
John Trap zei:
Ik ben benieuwd of iemand iets kan zeggen over opnieuw lichamelijk afhankelijk raken van benzo's, daarbij specifiek clonazolam, na eerdere lichamelijke afhankelijkheid hiervan.

Is er iets te zeggen over het aantal dagen gebruik, dosis en frequentie, duur eerdere lichamelijke afhankelijkheid en/of duur van onthouden in relatie tot de snelheid van het opnieuw lichamelijk afhankelijk worden?

Bijvoorbeeld: kun je na een aantal jaar verslaving en 3 maanden geheelonthouding weer 2 dagen achter elkaar 0,5 mg clonazolam nemen? Of krijg je daar meteen weer last van? Zijn hier 'regels' voor?
Klik om te vergroten...
Je bent sowieso sneller lichamelijk afhankelijk dan eerst. En 3 maanden is te kort om je tolerantie te resetten. Pas er mee op zou ik zeggen.
Recreatief gebruik van benzo's na een verslaving is erg lastig iig, juist door het effect van de benzo's..
E
EtizofitLid
01-01-2024, 00:00
#16
Megadude zei:
Flumazenil is toch handig als je wilt afkicken?
Klik om te vergroten...
Heb ik ook wat studies over gelezen, vervelende aan flumazenil is dat de roa lastig is. In ziekenhuizen gebruiken ze het als antidote voor een benzo overdosis maar dan krijg je het intraveneus. Weet niet of je het sublingual of Nasaal kan gebruiken. Het is echter ook wel lastig om aan te komen, volgens mij en mocht je het ergens kunnen vinden op het internet gok ik dat het voornamelijk in vloeibare vorm verkrijgbaar is.
Het schijnt wel een hele snelle werking te hebben tegen ontwenningsverschijnselen. In Italië gebruiken enkele artsen flumazenil om van de benzos af te kicken. Pas wel op als je er zelf mee aan de haal gaat, ik weet niet zeker of het klopt maar het kan volgens mij epileptische aanvallen uitlokken.

mvg
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb dit topic (mijn eigen topic) er maar weer eens bijgepakt. De reden hiervan is dat ik heel langzaam weer in een lichamelijke benzoverslaving terecht ben gekomen. In eerste instantie om mijn uppergebruik teniet te doen. Maar door de lange periode waar dit overheen is gegaan én het gebruik van diverse RC-benzo's merk ik toch alweer een paar uur na het wakker worden de kenmerkende lichamelijk symptomen. Niet best, maar het is me vaker gelukt om er voor (langere tijd) af te komen, dus we gaan weer een poging wagen!

Nu zie ik een aantal opties, met ieder zijn voor- en nadelen:
- Afbouwen met clonazolam. Voordeel is dat ik hier ervaring mee heb en het succesvol kan zijn. De lange werkingsduur is handig, maar zodra het uitwerkt ondervind ik wel een flinke crash. Daarnaast is deze benzo ook gewoon erg/te lekker en daarmee een risico;
- Afbouwen met flualprazolam. Voordeel is dat deze een stuk meer steady voelt dan clonazolam. Daarbij voelt de ook veel minder piekerig dan clonazolam. Minder fijn is de kortere werkingsduur, waardoor het lastig is om een stabiele waarde in het bloed te behouden;
- Afbouwen met Phenibut. Ik merk na een dag Phenibut gebruik (wat ik echt maximaal éénmaal per maand doe), dat ik daarna dagenlang geen benzo afkickverschijnselen heb. Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar het valt wel op. Misschien kan ik ook hiermee starten en dan meteen naar een lagere dosis clonazolam of flualprazolam;
- Afbouwen met diclazepam. Ik heb deze beschikbaar, maar nog nooit gebruikt. Ik ken de sterkte niet precies en het betreft poeder en daarmee weer lastiger doseren;
- Afbouwen met diazepam. Dit zou ik het liefste doen, maar ik kan er niet aan komen. Dus dan moet ik naar de huisarts, mijn verhaal toelichten en vragen om twee doosjes 30 stuks diazepam 10 mg. Ik denk dat ik die overigens wel zou krijgen, maar ik zie dit zelf nog niet helemaal zitten (schaamte).

Welke methode zouden jullie doen? Of hebben jullie nog andere methoden om af te bouwen met benzo's met lange halfwaardetijden?

Motivatie is er overigens zeker en ik heb echt iets om het voor te doen (het huilt en het poept en komt er over een paar maanden aan..). Maar wil het mezelf deze keer niet al te moeilijk maken. Daarbij heb ik ook onderzoek gelezen dat een te snelle benzo afkick, naast dat het geen pretje is en opzich niet erg is, ook je hersenen kan beschadigen. Dus ik dacht: laten we het deze keer eens wat bedachtzamer aanpakken!

Daarbij vind ik het erg lastig om mijn equivalentdosis te bepalen. Ik gebruik iedere dag benzo's, maar wissel steeds af tussen een stuk of zeven soorten (zowel kort-, als langwerkende middelen) en verschillende dosissen. Zelf kom ik nu met ongeveer 1 mg flualprazolam zonder al teveel problemen de dag door. Heeft iemand een tip om de juist equivalentdosis te bepalen?
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#18
John Trap zei:
Ik heb dit topic (mijn eigen topic) er maar weer eens bijgepakt. De reden hiervan is dat ik heel langzaam weer in een lichamelijke benzoverslaving terecht ben gekomen. In eerste instantie om mijn uppergebruik teniet te doen. Maar door de lange periode waar dit overheen is gegaan én het gebruik van diverse RC-benzo's merk ik toch alweer een paar uur na het wakker worden de kenmerkende lichamelijk symptomen. Niet best, maar het is me vaker gelukt om er voor (langere tijd) af te komen, dus we gaan weer een poging wagen!

Nu zie ik een aantal opties, met ieder zijn voor- en nadelen:
- Afbouwen met clonazolam. Voordeel is dat ik hier ervaring mee heb en het succesvol kan zijn. De lange werkingsduur is handig, maar zodra het uitwerkt ondervind ik wel een flinke crash. Daarnaast is deze benzo ook gewoon erg/te lekker en daarmee een risico;
- Afbouwen met flualprazolam. Voordeel is dat deze een stuk meer steady voelt dan clonazolam. Daarbij voelt de ook veel minder piekerig dan clonazolam. Minder fijn is de kortere werkingsduur, waardoor het lastig is om een stabiele waarde in het bloed te behouden;
- Afbouwen met Phenibut. Ik merk na een dag Phenibut gebruik (wat ik echt maximaal éénmaal per maand doe), dat ik daarna dagenlang geen benzo afkickverschijnselen heb. Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar het valt wel op. Misschien kan ik ook hiermee starten en dan meteen naar een lagere dosis clonazolam of flualprazolam;
- Afbouwen met diclazepam. Ik heb deze beschikbaar, maar nog nooit gebruikt. Ik ken de sterkte niet precies en het betreft poeder en daarmee weer lastiger doseren;
- Afbouwen met diazepam. Dit zou ik het liefste doen, maar ik kan er niet aan komen. Dus dan moet ik naar de huisarts, mijn verhaal toelichten en vragen om twee doosjes 30 stuks diazepam 10 mg. Ik denk dat ik die overigens wel zou krijgen, maar ik zie dit zelf nog niet helemaal zitten (schaamte).

Welke methode zouden jullie doen? Of hebben jullie nog andere methoden om af te bouwen met benzo's met lange halfwaardetijden?

Motivatie is er overigens zeker en ik heb echt iets om het voor te doen (het huilt en het poept en komt er over een paar maanden aan..). Maar wil het mezelf deze keer niet al te moeilijk maken. Daarbij heb ik ook onderzoek gelezen dat een te snelle benzo afkick, naast dat het geen pretje is en opzich niet erg is, ook je hersenen kan beschadigen. Dus ik dacht: laten we het deze keer eens wat bedachtzamer aanpakken!

Daarbij vind ik het erg lastig om mijn equivalentdosis te bepalen. Ik gebruik iedere dag benzo's, maar wissel steeds af tussen een stuk of zeven soorten (zowel kort-, als langwerkende middelen) en verschillende dosissen. Zelf kom ik nu met ongeveer 1 mg flualprazolam zonder al teveel problemen de dag door. Heeft iemand een tip om de juist equivalentdosis te bepalen?
Klik om te vergroten...
Hoi John, wat naar om te horen zeg. Echt kl*te! Ik heb wat vragen voordat ik je kan adviseren.

Ben je nog van plan om in de toekomst benzodiazepinen te gaan gebruiken?

Welke hoeveelheid heb je dagelijks ECHT nodig om geen afkickverschijnselen te krijgen?

Ik hoor het graag van je.

BB
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vraag 1: ik natuurlijk liegen, maar het antwoord is 'ja'. Maar wil het gebruik echt drastisch terugdringen. Nu neem ik het steeds om maar geen afkick te krijgen. Meestal heb ik dan niet eens zin in het benzogevoel.. Ik wil het alleen gebruiken voor moeilijke momenten.

Vraag 2: ik denk tussen de 0,5 en 1 mg flualprazolam. Meestal wordt dit dan uiteindelijk 1 mg.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#20
John Trap zei:
Met vallen en opstaan is het eindelijk gelukt, ik sta op 0!

In twee weken afgebouwd van 0,5 mg clonazolam, naar 0,25 mg, uiteindelijk naar 0,125 mg en daarna naar 0 mg. Dit was wel snel, maar ik was geestelijk goed voorbereid en heb de lichamelijke ongemakken volledig geaccepteerd.

Maar nu dus eindelijk (lichamelijk) bevrijd!
Klik om te vergroten...
Super....ben nu een week bezig en slaap echt terug slecht , maar jouw ervaring geeft me moed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."