Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Techneut zei: Een persoon dicht bij mij slikt al zo’n 20 jaar dagelijks oxazepam, ik geloof dat ze per dag 1 a 2x 10mg neemt. Zij zegt dat ze dit gewoon nodig heeft om te kunnen functioneren, maar ondertussen heeft ze nog steeds dezelfde klachten als waar de oxazepam ooit voor is voorgeschreven. Ook heeft ze al jaren last van depressie, terwijl er niks in haar leven is waar ze ongelukkig of depressief door zou horen te raken. Hoe kan ik haar laten inzien dat haar klachten (depressief, angst, stemmingswisselingen etc) wel degelijk veroorzaakt kunnen worden door die ‘lage’ dosis oxazepam die zij al jaren dagelijks slikt? Ze gaat overigens ook naar een psycholoog die haar gebruik van antidepressiva en oxazepam volgens haar goedkeurt... Wat ik haar ook laat lezen of vertel over benzo’s: ze wilt het niet horen. Zou haar klachten echt kunnen veroorzaakt worden door de oxazepam en/of antidepressiva of kan het echt geen kwaad om zo’n ‘lage’ dosis van 10 of 20mg per dag te nemen jarenlang? Klik om te vergroten... Hoi, Ik heb benzo’s voor 3 maanden gebruikt en 9 maanden over gedaan om er van af te komen en nu ben ik er 6 dagen vanaf en nog niet hersteld dat heeft de nodige tijd ook nodig. Het is altijd aan de persoon zelf of die medicatie wil slikken ja of nee dat kan niemand anders bepalen. Wil je echt meer informatie over de medicijnen, wat ze doen met je en wat de gevolgen daar van zijn en hoe er vanaf te komen. Dan zou ik je aanraden om op google te zoeken naar de Ashton Manuel deze is het Nederlands te vinden en al je vragen die je hier boven hebt gesteld worden daar in beantwoord Succes!"
"@Donald41 GABAA receptoren herstellen niet van een behandeling flumazenil Het blokkeert de werking op de receptor omdat je receptoren zijn ‘down regulated’ om dan flumazenil te gaan gebruiken maakt het die receptoren weer wat gevoeliger daar door zou het gemakkelijker zijn om af te bouwen. Als je z’n behandeling wilt dan kan dat in de radbout umc bij Erik paling daar mee zou je contact mee op kunnen nemen. Ik ben zelf van 30mg valium afgebouwd zonder die behandeling ik heb wel mensen gesproken die wel met flumazenil zijn afgebouwd op het forum van verslaving de baas. veel succes!"
"Dag John, Ik ben zelf van 3x 0,5mg clonazepam = 30mg diazepam afgekickt daar heb ik 9 maanden over gedaan. Het beste wat je kan doen is de Ashton manuel lezen die kan je op google vinden in het nederlands het is de eerste leidraad voor informatie. Ik zou als ik jou was zelf gaan taperen met een weegschaaltje dat tot 0,001 weegt en met een vijltje en dan elke dag een beetje afbouwen je kan dan ook zelf bepalen wanneer je stabiliseerd en verder tapert. Benzo afbouw is nooit linear Alcohol en afbouwen is uit ten boze. Alcohol zorgt dat de receptor langer openen blijft staan en benzo’s zorgen dat de receptor verder open gaat staan. ik wens je veel succes."