#1
Absoluut! Dit geeft me wel een trots gevoel.Moet vast heel goed voelen!
En nu vooral aan mezelf blijven werken: angsten en negatieve gevoelens accepteren en zoveel mogelijk positief in het leven staan!
Absoluut! Dit geeft me wel een trots gevoel.Moet vast heel goed voelen!
Hoi GoldenGrow,Hallo John
Ik ben benieuwd hoeveel weken/maanden/jaren jij dagelijks benzo's heb gebruikt, tot aan het punt dat je besloot te stoppen zegmaar.
Ik ben nu ongeveer een maand dagelijks 2-4 mg Etizolam aan het gebruiken en ik vroeg me af of ik het nog even kan rekken want ik vind het toch wel erg prettig. ik ben daarna van plan om af te bouwen.
Erg fijn voor je trouwens dat het zo goed is gelukt!
Peace
Dat ken ik niet? Kun je wat meer vertellen?Flumazenil is toch handig als je wilt afkicken?
Diclazepam wordt als de gouden standaard gezien onder RC benzodiazepines om af te kicken omdat het een sterk gelijkend profiel heeft aan Diazepam. 3mg Diclazepam wordt ongeveer gelijk geschat aan 20mg Diazepam. Diclazepam is online te vinden als je weet waar je moet zoeken.Echter, het juiste middel wel. Benzo afkick wordt bij voorkeur gedaan met diazepam. Hier kan ik alleen niet aan komen (behalve als ik mijn dokter vraag, maar ik wil mijn andere recepten niet voor het leven kwijt zijn). Doel is om te resetten, terug naar de nullijn, en niet om nooit meer benzos te gebruiken.
De vraag of Clonazolam een geschikt benzodiazepine is om mee af te kicken komt online regelmatig voor. Het antwoord hierop is nee omdat Clonazolam een zeer sterke initiële piek in effecten kent en een zeer instabiel plateau. Ongeveer halverwege de aangegeven halfwaarde voor Clonazolam zijn de meest aanwezige effecten alweer ingestort waardoor Clonazolam toch wel een opvallend slechte optie is om mee af te bouwen.Omdat clonazolam ook een flinke halfwaardetijd heeft (de reden waarom ook diazepam wordt gebruikt) en ik hier ruim voldoende van op voorraad heb, ben ik voornemens om het hiermee te gaan doen. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft? Daarnaast zou ik graag input krijgen voor een goed afkickschema krijgen.
Alcoholgebruik destabiliseert het proces, liever niet dus.Daarbij ben ik benieuwd wat het eventueel drinken van alcohol (zeg 2x per week 10 glazen) doet met het afkickproces?
Hoi Jmths,Diclazepam wordt als de gouden standaard gezien onder RC benzodiazepines om af te kicken omdat het een sterk gelijkend profiel heeft aan Diazepam. 3mg Diclazepam wordt ongeveer gelijk geschat aan 20mg Diazepam. Diclazepam is online te vinden als je weet waar je moet zoeken.
De vraag of Clonazolam een geschikt benzodiazepine is om mee af te kicken komt online regelmatig voor. Het antwoord hierop is nee omdat Clonazolam een zeer sterke initiële piek in effecten kent en een zeer instabiel plateau. Ongeveer halverwege de aangegeven halfwaarde voor Clonazolam zijn de meest aanwezige effecten alweer ingestort waardoor Clonazolam toch wel een opvallend slechte optie is om mee af te bouwen.
Wat betreft een goed afbouwschema, liever spreek ik mij hier niet over uit omdat ik liever niet verantwoordelijk ben voor andermans gezondheid mocht het om welke reden dan ook niet uitpakken zoals gewenst. Maar om een simpel voorbeeld te geven: Beginnen met 10mg Diclazepam en vervolgens 0,5mg per dag afbouwen. Hieraan moet echter wel toegevoegd worden dat de laatste milligrammen bij benzodiazepine ontwenning vaak het zwaarst vallen, op dit punt wil je misschien iets langzamer aan doen.
Dit is geen perfecte richtlijn voor iedereen maar zou op zijn minst acuut risico moeten doen afnemen. Google / informeer jezelf vooral ook even hoe andere mensen dit aangepakt hebben (zoektermen: Diclazepam taper schedule). Het is al genoemd maar de Ashton manual wordt dus regelmatig aangeraden als richtlijn. Heather Ashton die de Ashton manual heeft geschreven kun je overigens ook in interessante gerelateerde Youtube video's terug vinden.
Spoiler
Alcoholgebruik destabiliseert het proces, liever niet dus.
Als je vragen hebt stel ze gerust, ik ben eventueel ook bereikbaar via persoonlijk bericht.
Je hebt een prettige manier van schrijven trouwens, succes met de taper.
Met vallen en opstaan is het eindelijk gelukt, ik sta op 0!
In twee weken afgebouwd van 0,5 mg clonazolam, naar 0,25 mg, uiteindelijk naar 0,125 mg en daarna naar 0 mg. Dit was wel snel, maar ik was geestelijk goed voorbereid en heb de lichamelijke ongemakken volledig geaccepteerd.
Maar nu dus eindelijk (lichamelijk) bevrijd!
Hoi Bowserman!Hi John,
Heel blij om jouw verhaal te lezen. Dit zijn hele bemoedigende woorden. Ik bevind me in een vergelijkbare situatie als jij je destijds bevond (zelfs in het verleden uppers gebruikt op werk en daarna RC benzo's om weer in slaap te komen), totdat de slaap niet meer wilde komen zonder gebruik van deze benzo's en ik alle verschrikkelijke ontwenningsverschijnselen begon te ervaren waar je over internet op leest. Ik had eerst niet in de gaten waar dit door kwam en nam daarna de ernst van een benzo verslaving niet serieus genoeg, waardoor ik meerdere malen hevige withdrawals mee heb gemaakt toen m'n "stash" op was (dat van die ezel en die steen). Het is me nu overduidelijk waar het probleem ligt en ik wil er dan ook zo snel mogelijk vanaf. 3/4 nachten doorhalen zonder slaap is echt onmenselijk zwaar en fucked je gemoedstoestand en bewustzijn volledig op, en dan heb ik het nog niet over de koortsachtige verschijnselen en buikklachten..
Ik heb heel even met diclazepam geprobeerd te taperen maar daar merkte ik dus echt helemaal niets van, ik kreeg net zo hard ontwenningsverschijnselen, maar wie weet wat de RC vendor me heeft geleverd natuurlijk... Ik weet wel dat de clonazolam van hun top notch is altijd dus ik ga het ook hier nu ook mee proberen. En als het jou lukt om binnen een MAAND van je benzo verslaving af te zijn na TIEN JAAR gebruik, dan geeft mij dat een enorme hoop!!
Kun je vertellen wat vertellen over de mate/ernst van de ontwenningsverschijnselen met deze snelle taper?
Ook ik ben mentaal voorbereid en vastberaden om hier voor eens en voor altijd een punt achter te zetten. Bedankt voor je post John, ik heb hier veel aan. Omdat ik de mate van gebruik verberg voor mijn omgeving (inclusief vriendin) lucht het ook op om hier mijn verhaal even te kunnen doen...
Gebruik je nu incidenteel overigens nog weleens een benzo of is het nu voorgoed gedaan?
[edit] Lees net dat je dit dus in noodgevallen nog wel eens doet maar niet recreatief, heel goed. Het is de ontwenning zó niet waard.. [/edit]
De schrik zit er hier nu in ieder geval goed in, dus denk dat een verslaving niet zo snel meer zal gebeuren, maar ik ben vast niet de eerste die dat zegt. Probleem is wel dat ik na drugs op een feestje ook praktisch niet slaap en hier zou ik het dan nog eventueel voor willen gebruiken sporadisch.
Maar eerst maar eens volkomen clean worden!
Thanks!!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."